Niin ja korva kiskolle, niin kuulee suhinasta junan tulon.
Muistaakseni tyypillisin junaonnettomuus tapahtuu tutussa tasoristeyksessä ja kuljettaja on myös useimmiten jollakin tavalla ammatikseen ajava.
Niin ja korva kiskolle, niin kuulee suhinasta junan tulon.
Hermot olisi jo riekaleena näin reippaat 40v kiskojen vieressä asuneella, kun junia menee seinäjoki-oulu välillä aika tiheään
Älä turhia huoli! 50 m/s kiitävä juna ei aja tasoristeyksistä. Ei edes puomeilla varustetusta.Ajomies kirjoitti: ↑Ke Loka 02, 2019 4:09 pm Kyllä tuo vartiointi pitäisi olla ehdottomasti näiden pikajunien rataosuuksien tasoylikäytävillä! Turha vedota kustannuksiin, kun muutaman onnettomuuden hinnalla ne kyllä saisi tehtyä. Lähes 50 m/s kiitävä juna joka on 200 m päässä on 4 sekunnissa kohdalla! Silmillään kun vilkuilee sinne radalle, niin tosiaan se juna ei kyllä aina erotu selkeästi ja sitten kun lähdetään ryömimään, niin ei kovinkaan iso laite tarvii olla kun osuma tulee! Kyllä tämäkin on asia josta aina viriää keskusteluja ja pohdintoja, mutta harvoin mitään oikeasti sitten kuitenkaan tapahtuu.
Tuo tekee 180 km/h...PuuhaPate kirjoitti: ↑Ke Loka 02, 2019 4:18 pmÄlä turhia huoli! 50 m/s kiitävä juna ei aja tasoristeyksistä. Ei edes puomeilla varustetusta.Ajomies kirjoitti: ↑Ke Loka 02, 2019 4:09 pm Kyllä tuo vartiointi pitäisi olla ehdottomasti näiden pikajunien rataosuuksien tasoylikäytävillä! Turha vedota kustannuksiin, kun muutaman onnettomuuden hinnalla ne kyllä saisi tehtyä. Lähes 50 m/s kiitävä juna joka on 200 m päässä on 4 sekunnissa kohdalla! Silmillään kun vilkuilee sinne radalle, niin tosiaan se juna ei kyllä aina erotu selkeästi ja sitten kun lähdetään ryömimään, niin ei kovinkaan iso laite tarvii olla kun osuma tulee! Kyllä tämäkin on asia josta aina viriää keskusteluja ja pohdintoja, mutta harvoin mitään oikeasti sitten kuitenkaan tapahtuu.
Niin tekee. Junat ei ylitä tasoristeyksiä tuolla nopeudella.Joordis kirjoitti: ↑Ke Loka 02, 2019 8:45 pmTuo tekee 180 km/h...PuuhaPate kirjoitti: ↑Ke Loka 02, 2019 4:18 pmÄlä turhia huoli! 50 m/s kiitävä juna ei aja tasoristeyksistä. Ei edes puomeilla varustetusta.Ajomies kirjoitti: ↑Ke Loka 02, 2019 4:09 pm Kyllä tuo vartiointi pitäisi olla ehdottomasti näiden pikajunien rataosuuksien tasoylikäytävillä! Turha vedota kustannuksiin, kun muutaman onnettomuuden hinnalla ne kyllä saisi tehtyä. Lähes 50 m/s kiitävä juna joka on 200 m päässä on 4 sekunnissa kohdalla! Silmillään kun vilkuilee sinne radalle, niin tosiaan se juna ei kyllä aina erotu selkeästi ja sitten kun lähdetään ryömimään, niin ei kovinkaan iso laite tarvii olla kun osuma tulee! Kyllä tämäkin on asia josta aina viriää keskusteluja ja pohdintoja, mutta harvoin mitään oikeasti sitten kuitenkaan tapahtuu.
Asiaan liittyen. Scaniasta pamahti jarruletku ja siihenhän se jäi. Huoltomies tuli aika nopeasti, kippasi hytin sen verran ylös, että mahtui väliin ja vaihtoi letkun. En mitään sanonut, kun aattelin, että toki ammattimies tietää mitä tekee.korjailija kirjoitti: ↑Su Loka 06, 2019 8:46 pm Taas erittäin valitettava tapaturma https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006264067.html
En kyllä menisi hiukan kipatun ohjaamon alle mitään tekemään, sen verran rivakasti tuo Sisunkin koppi tulee alas viimeisen puoli metriä että ei siinä kerkiäisi tehdä yhtään mitään.Mika 82 kirjoitti: ↑Su Loka 06, 2019 8:54 pmAsiaan liittyen. Scaniasta pamahti jarruletku ja siihenhän se jäi. Huoltomies tuli aika nopeasti, kippasi hytin sen verran ylös, että mahtui väliin ja vaihtoi letkun. En mitään sanonut, kun aattelin, että toki ammattimies tietää mitä tekee.korjailija kirjoitti: ↑Su Loka 06, 2019 8:46 pm Taas erittäin valitettava tapaturma https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006264067.html
Mutta itse kippaan alas asti, jos pitää hytin alle mennä jotain tekemään.
Vähän sama tilanne kuin melojilla ja laitesukeltajilla. Eniten kuolee niitä kaikkein kokeneimpia.
Ainakin noissa muutamissa autoissa, mitä kipannut, ei päälle tulemisen vaaraa käytännössä ole, koska hytin painopiste on saranan etupuolella. Mutta jos sitä ei kipata loppuun saakka, jää hytti hydrauliikan varaan.Joordis kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2019 8:19 am Eikö noihin hyttien sylintereihin saisi jotain mekaanista lukitus systeemiä, joka estäisi yhtäkkisen laskeutumisen - vähän niinkuin noissa korjaamojen autonostimissa.
Lukitussalvan vapautus jossain semmoissa paikassa, jossa ei mahdollisuutta alla olemiseen; ns. kahden käden varmistus. Toisella kädellä lasketaan ja toisella vapautetaan lukitus salpa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Joordis, ksaloset@hotmail.com, MF 135 vm-67, Saapiska ja 47 vierailijaa