Sivu 1/3

MF 188 ohjaustehostin

Lähetetty: Pe Touko 08, 2009 11:14 pm
Kirjoittaja Massey Mann
Mitä pitäis tehdä kun ei pienillä kierroksilla jaksa tehostaa, mutta kun kaasua lisää niin rupeaa ohjaus keventymään? Erityisesti oikealle käännettäessä meinaa olla sitkas. Taitaa olla aikalailla samanlainen tehostin kaikissa 100-sarjalaisissa.

Lähetetty: La Touko 09, 2009 1:47 am
Kirjoittaja jarsi
Näin on ej muuta kun napuriin vieraisiin !
Eipä vain, siellä aivan yhtä huonossa kunnossa !
Muten lisäätkö moottoriin öljyt tehostajan kautta :?:
Että kuluttaako paljon tehostajaöljyä :?:

Lähetetty: La Touko 09, 2009 7:32 am
Kirjoittaja tapsa
tiivistesarja ei paljoa kustanna ja on helppo vaihtaa. Auttaa useimmiten.

Lähetetty: La Touko 09, 2009 9:05 am
Kirjoittaja Savaloja
Huoltomies sääti meijän 165 tehostukseen lisää voimaa jostakin, mutten tiijä mistä?

Lähetetty: La Touko 09, 2009 9:25 am
Kirjoittaja p.h
perus oireita 100 sarjassa
välystä sylinterin nivelissä se muuttaa säätöä ja
vaikuttaa jus noin et lakkaa tehostamasta
itellä vaihettii uudet tapit sylinterin kumpaakin päähän ja siihen tunnusteliaan ja uudelleen säätö ni johan alko toimia taas

ei moottori öljy ole tehostajassa siinä on oma säiliö
siinä pumpun perässä
öljy tarkistetaan renkaat vasemmalle käännettynä koneen käydessä
reilua tyhjäkäyntiä
se mutteri auki noin klo 13 kohdalta öljy pinta pitäs olla
olikohan 1/4 tuumaa reijän alapuolella en muista varmakx

Lähetetty: La Touko 09, 2009 4:20 pm
Kirjoittaja jarsi
jarsi kirjoitti: Muuten lisäätkö moottoriin öljyt tehostajan kautta :?:
Että kuluttaako paljon tehostajaöljyä :?:
Suomennettuna voidaan kysymys esittää näin: :idea:
Että vuotaako tehostaja öljynsä moottoriin :?: siis jos on vuotoja :?:

Lähetetty: La Touko 09, 2009 4:35 pm
Kirjoittaja Massey Mann
jarsi kirjoitti:
jarsi kirjoitti: Muuten lisäätkö moottoriin öljyt tehostajan kautta :?:
Että kuluttaako paljon tehostajaöljyä :?:
Suomennettuna voidaan kysymys esittää näin: :idea:
Että vuotaako tehostaja öljynsä moottoriin :?: siis jos on vuotoja :?:
Öljyä näytti olevan niin kuin pitikin. Vasemmalle käännettäessä ei tuota ongelmaa niinkään ole.

Lähetetty: La Touko 09, 2009 6:46 pm
Kirjoittaja tapsa
nelikko 188:ssa oli jo orbitroli. oletin tässäkin olevan. Jos on vanhanmallinen, niin sitten voi katsoa onko "kartioruuvissa" sopiva välys. tehostuksessahan on pieni ero eri suuntiin, mutta jos ero on liian suuri niin sitten säädetään vanttiruuvia ja samalla katsotaan sen välykset.

Lähetetty: La Touko 09, 2009 7:42 pm
Kirjoittaja MOP
Ei ole eroa mihinkään suuntaan, jos paikat on nappikunnossa.

Lähetetty: La Touko 09, 2009 9:52 pm
Kirjoittaja jarsi
Savaloja kirjoitti:Huoltomies sääti meijän 165 tehostukseen lisää voimaa jostakin, mutten tiijä mistä?
Näillä tiedoilla olen säädellyt, mutta ei tahdo pitää paikkaansa niin kauan kun väljyyksiä löytyy.
Kuva

Lähetetty: La Touko 09, 2009 10:19 pm
Kirjoittaja mopa
perus säätönä kannatta kokeilla seuraavaa: renkaat suoraan ns.vanttiruuvi herkistäjästä auki tehostajan takana oleva kartioruuvvi kierretään täysin kiinni josta sitä sitten kierretään 2-3 kierrosta auki(perusvälys)tämän jälkeen säädetään vanttiruuvi niin että se sopii paikoilleen ilman ongelmia,jos tämä ei auta hankitaan korjaus sarja tehostajan pumppuun sekä tuo ns vanttiruuvi sarja uusitaan,näillä perus toimenpiteillä pitäisi 100 sarjan tehostajan toimia.

Re: MF 188 ohjaustehostin

Lähetetty: Su Touko 10, 2009 12:04 am
Kirjoittaja jarsi
Massey Mann kirjoitti:Mitä pitäis tehdä kun ei pienillä kierroksilla jaksa tehostaa, mutta kun kaasua lisää niin rupeaa ohjaus keventymään? Erityisesti oikealle käännettäessä meinaa olla sitkas. Taitaa olla aikalailla samanlainen tehostin kaikissa 100-sarjalaisissa.
Kertoisitko vuosimallin :!:

Lähetetty: Su Touko 10, 2009 12:15 am
Kirjoittaja jarsi
:oops: Tämä niin sanottu kartiosäätöruuvi on yleensä niin hyvin ruostunut kiinni että jos ei meisselillä lähde niin hitsaa M16 mutterin sille niskaan ja antaa jähtyä aivan omaan tahtiin (ei saa jäähdyttää)niin
jopa kiertyy niin mainiosti esim seuraavana pnä :!:
Kuva

Lähetetty: Su Touko 10, 2009 8:00 am
Kirjoittaja p.h
varmista ne välykset pistä apumies kääntelemään rattia kun katot siel ei salli olla yhtään väljää, pumpussa tuskin on vikaa rataspumppu ei mene miksikään, itellä tehtii isommat tapit ja reijät joka niveleen nyt kääntyy hyvin

Lähetetty: Su Touko 10, 2009 8:49 am
Kirjoittaja MOP
Jos tuo kartisäätöruuvi on alkuperäinen, niin lähtee pois vain alaspäin. Ei tule siitä reiästään ylös. Ja perussäätö on täysin kiinni ja sitten 7 kierrosta auki ja siinä kohtaa vanttiruuvi paikoilleen (se ei ole vanttiruuvi) vaan molemmat jengat/kierteet on samaan suuntaan. Noin se menee 165ssa ja 185ssa, niistä minulla on kokemusta. Mutta taas shyden sivuilta pitäisi kirjat löytyä.

Lähetetty: Su Touko 10, 2009 9:32 am
Kirjoittaja jarsi
MOP kirjoitti:Jos tuo kartisäätöruuvi on alkuperäinen, niin lähtee pois vain alaspäin. Ei tule siitä reiästään ylös. Ja perussäätö on täysin kiinni ja sitten 7 kierrosta auki ja siinä kohtaa vanttiruuvi paikoilleen (se ei ole vanttiruuvi) vaan molemmat jengat/kierteet on samaan suuntaan. Noin se menee 165ssa ja 185ssa, niistä minulla on kokemusta. Mutta taas shyden sivuilta pitäisi kirjat löytyä.
Kutsukaamme sitä "vanttiruuviksi" toiminta on kuitenkin sama.
Minä saan siitä "Herkistäjän" säätötanko (4), mutta voi mennä
hiusten hakomiseksi jos jatketaan
Kyllä nämä ohjeet pätee seuraaviin malleihin:
MF165-188,,MF550-590.

Lähetetty: Su Touko 10, 2009 9:33 am
Kirjoittaja tapsa
MOP kirjoitti:Ei ole eroa mihinkään suuntaan, jos paikat on nappikunnossa.
Teoriassa on, käytännössä tuskin huomaa.

Omakohtaista kokemusta on että tiivisteiden vaihto voi auttaa. Sitten tuo vantittiiman vanttiruuvin säätö. Kirjan ohjeilla onnistuu ainakin uudessa traktorissa. Vanhassa on parempi tehdä loppusäätö kiertämällä pihaa ja säätää sen mukaan miltä tuntuu. Molempiin suuntiin suht sama tehostus eikä kampea pahemmin.

Lähetetty: Su Touko 10, 2009 1:03 pm
Kirjoittaja Massey Mann
Vuosimalli on -74. Oisko vuosi sitten joku tappi uusittu sinne tehostajaan, mutta mieleen tuli myös se, että vielä vähän aikaa sitten kun käänti ohjauksen niin loppuun asti kun sai niin rupesi tehostin "vokisemaan", mutta se äänähtely hävisi vähän aikaa sitten ja nyt sitkastu tuo ohjaus..

Lähetetty: Su Touko 10, 2009 3:33 pm
Kirjoittaja kalvaana
Onkos millon viimeksi vaihdettu se öljy ja suodatin ja onhan siellä systeemissä automaattivaihteistoöljyt?
Kannattais myös uusia sen apusimpukan pystyakselin puslat samalla ja tutkailla raidetangon päiden kunto niiden tehostajan tappien lisäksi.

Lähetetty: Su Touko 10, 2009 5:11 pm
Kirjoittaja Savaloja
Massey Mann kirjoitti:Vuosimalli on -74. Oisko vuosi sitten joku tappi uusittu sinne tehostajaan, mutta mieleen tuli myös se, että vielä vähän aikaa sitten kun käänti ohjauksen niin loppuun asti kun sai niin rupesi tehostin "vokisemaan", mutta se äänähtely hävisi vähän aikaa sitten ja nyt sitkastu tuo ohjaus..
Se vokina on ihan normaalihomma kun tehostin on kunnossa, onko se joku ylipaineventtiili.