Zetor, laadun mitta.

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, valmet_500

Vastaa Viestiin
masina
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.03.2006, 21:42
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masina » 12.04.2006, 13:28

hogi kirjoitti: Katsokaas muuten uusien (ja vähän vanhempienkin) Jontikoiden turbojen valmistuslaattaa: sieltä maalin alta paljastuu joillekkin niin "karmea" totuus, made in CZ.
Nyt varmaan menee tämän takia monelta Jontikka vaihtoon.
:mrgreen:

force posterior
Viestit: 264
Liittynyt: 29.01.2006, 22:11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja force posterior » 12.04.2006, 16:16

masina kirjoitti:
hogi kirjoitti: Katsokaas muuten uusien (ja vähän vanhempienkin) Jontikoiden turbojen valmistuslaattaa: sieltä maalin alta paljastuu joillekkin niin "karmea" totuus, made in CZ.
Nyt varmaan menee tämän takia monelta Jontikka vaihtoon.
:mrgreen:
Ei meiltä ainakaan.. 8)

tutkija
Viestit: 2318
Liittynyt: 17.12.2005, 17:22
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tutkija » 12.04.2006, 18:16


tommi
Viestit: 5844
Liittynyt: 17.12.2005, 17:12
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommi » 12.04.2006, 19:32

No nyt täytyy ottaa ja maalata setori jontikan väreihin. Meinaan että pukkas vientimalli-kuumeen...
Taitaapa Jontikankin maine kestää setorin myynnnin jontikkana! Mites nyt suut pannaan?


Tommi

MTZ
Viestit: 1203
Liittynyt: 19.12.2005, 23:10
Paikkakunta: Nyby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MTZ » 12.04.2006, 19:37

Moniko Valtran omistaja tunnustaa missä sisu dieselin lohkot ja kampi akseli on tehty :wink:

hogi
Viestit: 271
Liittynyt: 17.12.2005, 16:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hogi » 12.04.2006, 20:12

Mä kävin juuri viime viikolla Tsekeissä Trac-liftin etukuormaajatehtaalla, joka valmistaa kaikki Fentin ensiasennuskuormaimet. Acgo ostaa kuormaimet sieltä ja myy 3x hinnalla ne eteenpäin huippulaatuna...

Oli muuten mahdottoman hieno, siisti ja moderni konepaja, sietäis monen suomalaisenkin ottaa mallia.

tutkija
Viestit: 2318
Liittynyt: 17.12.2005, 17:22
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tutkija » 12.04.2006, 20:21

Tuossa tsekkien kokemassa murrosvaiheessa kun sosialismi
romahti ja maakin jakautui kahtia kaikenlaiset onnenonkijat olivat
liikkeellä.
Toisen maailmansodan jälkeiset sosialismin vuosikymmenet eivät
vieneet tietoa ja taitoa Euroopan kehittyneimmiltä
tekniikan taitureilta
Ne vuosikymmenet opettivat tsekeille että ihminen
osaa ja oppii tekemään kaiken itse.
Koneita ja laitteita tsekit eivät koonneet länsimaista ostetuista
koneen osista vaan valmistivat ne omassa maassaan.

tutkija
Viestit: 2318
Liittynyt: 17.12.2005, 17:22
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tutkija » 12.04.2006, 20:55


samiharju
Viestit: 527
Liittynyt: 07.03.2006, 15:56
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » 13.04.2006, 00:04

mutta on se setka sentäs betonilattialla tehty, vrt. ursus... XD
Nuthill Garage

tutkija
Viestit: 2318
Liittynyt: 17.12.2005, 17:22
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tutkija » 14.04.2006, 21:59

Tietenkään en ymmärrä samiharjun betonilattia teorioita.
Mutta viiden vuosikymmenen kokemus ja kiinnostus Zetor
traktoreista antaa mahdollisuuden kirjoittaa myös asiaa.
Nuo muutamat linkit edellä, joiden takana olevat yritykset ovat
olleet mukana koko Zetorin kehityksen ajan.
Vaikka romua ovat yleisen käsityksen mukaan valmistaneet
niin siitä huolimatta ne ovat voimissaan vielä tänäkin
päivänä ja jatkavat tekniikan kehitystä vielä huomennakin.
Skoda-auto ja tehtaan itsenäinen ja innovatiivinen suunnittelu ja
tuotanto pystyvät olemaan tänään esimerkkinä mille tahansa auton
valmistajalle.
http://www.skoda-auto.com/fin/model/roo ... signlines/
Skoda on myös paljon muuta.
http://www.skoda.cz/
Maataloustraktoreiden valmistajana HTC on vapaa politiikan
talutusnuorasta ja se näkyy Zetorin kehityksessä.
Veikkaan että lähivuosina traktorimarkkinoilla tapahtuu kummia.
Ainakin CNH saa alle 120 hv malleissa todella kovan luokan
haastajan hinnassa ja laadussa.
Mutta kilpailu vie kehitystä eteenpäin.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 15.04.2006, 09:20

Vapaasti siteeraten Tuntematonta.



"Mää olen kauhia hämmästyny. Kui helvetintaval voi rakasta rätei ja lumpui. Nätei flikoi jos rakasta, semmä kyl ymmärrä, mut et rätei ja lumpui."

kenny79
Viestit: 667
Liittynyt: 17.12.2005, 14:58
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kenny79 » 15.04.2006, 12:46

Skodan suurin vika on siinä, että se kuuluu VAG konserniin. VAG, PSA, FoMoCo ja bmw on semmottia kirjainyhdistelmiä, jotka saa aikaan kauhunsekaisia tunteita.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur ;)

Vami
Viestit: 415
Liittynyt: 17.03.2006, 13:00
Paikkakunta: Pohjois-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vami » 15.04.2006, 12:55

Vierailin kerran Valmetin konepajalla (ei traktoritehtaalla) ja siellä näin Skodan valmistamia valtavia aarporia. Esittelijä kehui niitä Suomen suurimmiksi. Oli ne jyhkeen näkösiä!

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 15.04.2006, 20:55

Tsekit osasivat tehdä yksinkertaista konepajatuotetta sosialistiska repupliikin aikana paremmin kuin yksikään muu sosialistimaa. Eihän niitä länsitavaraan voinut suoraan verrata, mutta jos verrattiin hinta/laatusuhdetta, olivat Sekkoslovakian tuotteet jo paremmissa asemissa, ja niitä myytiinkin pitkin Eurooppaa.


Aseet olivat se artikkeli joka minusta oli parasta aikaansaanosta. Nekin kylläkin sittemmin ovat menneet aivan ala-arvoisiksi verrattuna menneisiin vuosikymmeniin. Hinta kylläkin on kymmenkertaistunut. Ameriikanpellet kun ostavat Seskoja vielä vanhan maineen tukemana.



Testasivat muuten paikallisella Laivastoasemalla kerran eri pistooleja, ja kun muut oli ammuttu louskuiksi, niin pilkkahintainen CZ oli vielä laakin peli. Muut oli nimittäin prässätty pellistä, tai tehty muovista, tai puristevalusta.

Nuo autot ja sen sellaiset eivät kai ole vertailukelpoisia vanhempaan kalustoon sinänsä, sillä eihän se nyky Sokotakaan mikään Skoda ole vaan "KansanVaunu", eli Hitlerin kosto.

tutkija
Viestit: 2318
Liittynyt: 17.12.2005, 17:22
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tutkija » 15.04.2006, 22:01


Jaahas
Viestit: 716
Liittynyt: 18.12.2005, 14:48
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaahas » 16.04.2006, 20:55

tutkija kirjoitti:Tietenkään en ymmärrä samiharjun betonilattia teorioita.
Mutta viiden vuosikymmenen kokemus ja kiinnostus Zetor
traktoreista antaa mahdollisuuden kirjoittaa myös asiaa.
Nuo muutamat linkit edellä, joiden takana olevat yritykset ovat
olleet mukana koko Zetorin kehityksen ajan.
Vaikka romua ovat yleisen käsityksen mukaan valmistaneet
niin siitä huolimatta ne ovat voimissaan vielä tänäkin
päivänä ja jatkavat tekniikan kehitystä vielä huomennakin.
Skoda-auto ja tehtaan itsenäinen ja innovatiivinen suunnittelu ja
tuotanto pystyvät olemaan tänään esimerkkinä mille tahansa auton
valmistajalle.
http://www.skoda-auto.com/fin/model/roo ... signlines/
Skoda on myös paljon muuta.
http://www.skoda.cz/
Maataloustraktoreiden valmistajana HTC on vapaa politiikan
talutusnuorasta ja se näkyy Zetorin kehityksessä.
Veikkaan että lähivuosina traktorimarkkinoilla tapahtuu kummia.
Ainakin CNH saa alle 120 hv malleissa todella kovan luokan
haastajan hinnassa ja laadussa.
Mutta kilpailu vie kehitystä eteenpäin.
No,vaikka tutkijalla on viiden vuosikymmenen kokemus ja kiinnostus Zetor-traktoreista,se antaa myös mahdollisuuden kirjoittaa asian vierestä:Nimittäin,tutkijalla on jäänyt huomaamatta ne 7745 setkan orbitroolit ja hydraulisesti tehostetut ohjaukset........... :lol: :wink: :P :wink: Mulla on oma setori,9145 korjattavana .siinä talossa on kaksi 7745 tsetoria,toisessa vaan on se orbitrooli.Ja molemmat koneet uutena taloon ostettu....
-"Pääasia ei ole voitto,vaan hyvät palkinnot."

SamiT
Viestit: 5117
Liittynyt: 17.12.2005, 12:50
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamiT » 16.04.2006, 23:31

Vielä kun saisi Trac-Liftiin sovitteet useampaan merkkiin, niin sitten alkaisi kiinnostaa jos saataisiin hintakin pysymään jossakin MP-Liftin tasolla. Oliko se Zetorin-kutoskone jotakin sukua Scanialle? Joku väitti että tietynlaisen kopioinnin tai lisensioinnin seurauksena olisi suuria yhtäläisyyksiä Scanian vanhempiin koneisiin jopa niin, että Scanian koneen (8- tai 9-litraisen) lohkon saisi pultattua suoraan Zetorin kutosen tilalle ilman suurempia muutostöitä.

tutkija
Viestit: 2318
Liittynyt: 17.12.2005, 17:22
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tutkija » 17.04.2006, 09:09

Kuva
Joskus joku väitti että Valmet kopioi ohjaamon viisnolla
kakkoseen tästä.

force posterior
Viestit: 264
Liittynyt: 29.01.2006, 22:11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja force posterior » 17.04.2006, 09:31

...Mutta teki siitä vähän pienemmän... :wink: Linjat on muuten kyllä samat.

hogi
Viestit: 271
Liittynyt: 17.12.2005, 16:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hogi » 17.04.2006, 11:24

SamiT kirjoitti:Vielä kun saisi Trac-Liftiin sovitteet useampaan merkkiin, niin sitten alkaisi kiinnostaa jos saataisiin hintakin pysymään jossakin MP-Liftin tasolla. Oliko se Zetorin-kutoskone jotakin sukua Scanialle? Joku väitti että tietynlaisen kopioinnin tai lisensioinnin seurauksena olisi suuria yhtäläisyyksiä Scanian vanhempiin koneisiin jopa niin, että Scanian koneen (8- tai 9-litraisen) lohkon saisi pultattua suoraan Zetorin kutosen tilalle ilman suurempia muutostöitä.
Kyllä niitä Trac-liftejä muihinkin merkkeihin saa. Tosin vanhempiin malleihin löytyy heikommin sovitteita, tehdas laajentaa sovitemallistoa vain uusiin malleihin jossa on myyntipotentiaalia.

Mutta sovitteita löytyy mm. Belarus, M-F, Same, NH yms.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 8400, aarne, B-275, DexMasZet, Google [Bot], Juho M-P, m_kane, nuhvi46063 ja 48 vierailijaa