Zetor, laadun mitta.

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, valmet_500

-SS-
Viestit: 11130
Liittynyt: 18.12.2005, 19:57
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- » 11.04.2006, 19:35

Valtra kirjoitti:.... En väitä etteikö setkat ja samet sekä belaarukset olisi omissa kasteissaan huonoja....
Eli et siis väitä etteikö ne olis omissa kasteissaan huonoja ? Varaudu ylitsevuotavaan tuhkan ja tulikiven ryöppyyn kohta.......

:P

-SS-

force posterior
Viestit: 264
Liittynyt: 29.01.2006, 22:11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja force posterior » 11.04.2006, 19:39

Valtra kirjoitti:Pitää nyt kuitenkin muistaa että Valtra on johtava merkki markkinoilla. Suurin syy siihen edelleen on nopea varaosapalvelu sekä kattava huoltoverkosto. Lisäksi siinä painottuu ne maksuehdot ja vaihtokoneen arvo. Se nyt vaan tarvii niellä että suurin osa suomalaisista koneen ostajista valitsee tuon kyseisen merkin. Tänävuonna on rekistöröity jo 829 Valtraa. En väitä etteikö setkat ja samet sekä belaarukset olisi omissa kasteissaan huonoja. Jokaiselle on markkinoilla jotakin. Jokainen ostakoon vaikka polkutraktorin tai potkulaudan siihen Rapidin eteen mutta meillä ja monella muulla se on ja tulee olemaan Valtra.
Onko kätevästi linkkiä saapusalla, yritin etsiä netistä mutten hetikessä löytänyt- ihan mielenkiintoista olisi tietää kuinka nuo rekisteröinnit ovat kehittyneet merkeittäin vuosien saatossa. :P

MTZ
Viestit: 1203
Liittynyt: 19.12.2005, 23:10
Paikkakunta: Nyby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MTZ » 11.04.2006, 19:54

305 kirjoitti:zetor laadun mitta,lujaa laatua lada... olikos muita kuolemattomia äännähdyksiä :wink:
Datsun kestää :mrgreen: :mrgreen:

force posterior
Viestit: 264
Liittynyt: 29.01.2006, 22:11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja force posterior » 11.04.2006, 20:13

Jatkaakseni.. itselleni ei ole minkään asteinen ongelma nieleskellä se, että valtra on markkinajohtaja suomessa. Minulle se passaa ihan hyvin. Jotenkin jää jatkuvasti vaan sellainen fiilis että valtrojen omistajien täytyy tuoda asia aina esille ja saada sille hyväksyntä.. ei nyt mitään henkilökohtaista, missään nimessä. Tuntemani kaikki valmetin omistajat vaan vaikuttavat aika subjektiivisilta kavereilta. Jokainen ajakoon sillä mihin on tarvetta ja varaa ja mieltymys, muttei sitä ostostaan tarvitse aina perustella toisille. :P

tutkija
Viestit: 2318
Liittynyt: 17.12.2005, 17:22
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tutkija » 11.04.2006, 20:55


tutkija
Viestit: 2318
Liittynyt: 17.12.2005, 17:22
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tutkija » 11.04.2006, 21:08


Valtra
Viestit: 661
Liittynyt: 18.12.2005, 19:49
Paikkakunta: Harvinais-Suomi A
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtra » 11.04.2006, 21:16

force posterior kirjoitti:Jatkaakseni.. itselleni ei ole minkään asteinen ongelma nieleskellä se, että valtra on markkinajohtaja suomessa. Minulle se passaa ihan hyvin. Jotenkin jää jatkuvasti vaan sellainen fiilis että valtrojen omistajien täytyy tuoda asia aina esille ja saada sille hyväksyntä.. ei nyt mitään henkilökohtaista, missään nimessä. Tuntemani kaikki valmetin omistajat vaan vaikuttavat aika subjektiivisilta kavereilta. Jokainen ajakoon sillä mihin on tarvetta ja varaa ja mieltymys, muttei sitä ostostaan tarvitse aina perustella toisille. :P
Mut katos jos siinä saa itse hyvän mielen kun perustelee toisille ostoksensa oikeen juurta jaksaen. Ei sitten ala ketuttaa kun on ostanutkin sittua koko rahalla!! :lol: :lol: :shock: :lol:

Valtra
Viestit: 661
Liittynyt: 18.12.2005, 19:49
Paikkakunta: Harvinais-Suomi A
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtra » 11.04.2006, 21:18

Mitäs noi tutkijan sivut meitä hölmöjä hyödyttää? Ei myö osata kieliä, myö ajetaan vaan rattorilla!!! :lol: :lol:

tutkija
Viestit: 2318
Liittynyt: 17.12.2005, 17:22
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tutkija » 11.04.2006, 21:24


tutkija
Viestit: 2318
Liittynyt: 17.12.2005, 17:22
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tutkija » 11.04.2006, 21:38

Zetor luopuu Forterra 4c mallissa Samen vanhanaikaisesta 6-sylinterisestä
moottorista jota käytettiin Forterra 11741 mallissa ja korvaa sen omalla
4-sylinterisellä 122hv turbomoottorilla.
Zetor Plussan 100hv ja 4c:n 122hv:n moottoreissa alkaa vanha Zetor
saundi olla historiaa.

Jaahas
Viestit: 716
Liittynyt: 18.12.2005, 14:48
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaahas » 11.04.2006, 22:13

Valtra kirjoitti:Mitäs noi tutkijan sivut meitä hölmöjä hyödyttää? Ei myö osata kieliä, myö ajetaan vaan rattorilla!!! :lol: :lol:

Onkos Valtra-mies suorittanut koulussa lyhyen oppi-määrän?Mutta onneksi voit katsella niitä kuvia :wink: :wink: -Pienenä vinkkinä!!! :P :D
-"Pääasia ei ole voitto,vaan hyvät palkinnot."

Valtra
Viestit: 661
Liittynyt: 18.12.2005, 19:49
Paikkakunta: Harvinais-Suomi A
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtra » 11.04.2006, 22:29

Jaahas kirjoitti:
Valtra kirjoitti:Mitäs noi tutkijan sivut meitä hölmöjä hyödyttää? Ei myö osata kieliä, myö ajetaan vaan rattorilla!!! :lol: :lol:

Onkos Valtra-mies suorittanut koulussa lyhyen oppi-määrän?Mutta onneksi voit katsella niitä kuvia :wink: :wink: -Pienenä vinkkinä!!! :P :D
Myö mittään tiietä................................... myö ajetaan vaan rattorilla!! :lol: :lol: :lol:

masina
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.03.2006, 21:42
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masina » 11.04.2006, 23:12

Osasyy on varmasti ollut ja on ehkä vieläkin monella traktorinostajalla se, että jos ostat Zetorin tai muun ns. sosialistissa maissa tehdyn vehkeen niin se helposti mielletään että myös ostaja on sosialisti ts. kommunisti.

Syynä myös voi epäillä olevan sen, että ostamalla halvemman ns. itävehkeen tunnustat olevasi köyhä.
Syytä on varmasti sitten siinäkin että Zetoria kohtaan on niin kauheat ennakkoluulot, eihän halpa voi olla hyvä, eikä "kommunistivehje" yleensäkään.
Ennakkoluuloihin on tietysti vielä syynä se että Zetorilla on ollut välillä joku heikkotekoinenkin malli. Samoin kuin se että yleensäkin itävehkeissä on ollut huonoja merkkejä/malleja keskimäärin enemmän kuin länsivehkeissä.

Mutta en malta olla tähän loppuun sanomatta sitä että miksi Valmet/Valtran omistaminen on kuin jokin uskonto? Muilla merkeillä tätä ei ole samalla lailla havaittavissa. (Pl. tietysti Tutkija&Zetor sekä -SS-&Ford :lol: ) Vai onko niin että kun ostaa kalliin traktorin niin sitä pitää sitten kehua, eihän voi tunnustaa ostaneensa kalliilla pas.. eikun siis huonoa.
:lol:

force posterior
Viestit: 264
Liittynyt: 29.01.2006, 22:11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja force posterior » 12.04.2006, 07:42

Masinalla oli ihan järkeviä selityksiä, mutta en itse näe zetkaa jotankin samalla tapaa "sosialistituotteena", ja nimenomaan, jokainen ajaa sillä millä tykkää. Itselläni ei ole ollut minkänlaista ongelmaa hypätä zetkan koppiin vaikka sinisten ja vihreiden perään vähän olenkin, no problemo. Ja mitä tuohon köyhyysajatteluun tulee, niin varmaan voi pitää paikkansa osaksi, mutta suurempi syy on varmaan se perussuomalainen kateus, jos naapurilla on iso länsikone hallissa niin ostanko sitten itse zetorin? Itse voisin hyvinkin ostaa kun tiedän että sillä pystyy melkoisiin hommiin ilman selkäkipuja. Ajattelu menee varmaan kohta samaan kuin tuolla Skodalla, ainakin sen ostajat sanovat ajavansa keskieurooppalaiseella autolla. :P

Savaloja
Viestit: 1066
Liittynyt: 17.12.2005, 16:36
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savaloja » 12.04.2006, 08:40

Joo, kyllähän noissa jutuissa perää tietysti on, vaikken itse ymmärräkkään kateutta tai häpeän tuntemista halvalla koneella ajamisesta. Mulle on ihan sama mikä merkki on autossa tai rattorissa kunhan hommat tulee tehtyä. Naapureilla on muuten Valametteja :shock:

Niin, paitsi että japanilaista autoa en itelle laita. Auto = Valmistettu saksassa ja vetää takapyörillä.
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua

Eläkeläismetsuri
Viestit: 3689
Liittynyt: 18.12.2005, 07:34
Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eläkeläismetsuri » 12.04.2006, 09:09

Tuli juttua noista traktorin tekijöistä niin voin mainita että tuttavapiirissäni on jonyt kyllä edes mennyt kova Fergun kannattaja. Syy esim. Valmetin kohdalla oli ne Toverit siellä tehtaan päässä . Ja autoksi kyllä kelpasi vain iisoo Voolvo.

hogi
Viestit: 271
Liittynyt: 17.12.2005, 16:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hogi » 12.04.2006, 09:25

masina kirjoitti:Osasyy on varmasti ollut ja on ehkä vieläkin monella traktorinostajalla se, että jos ostat Zetorin tai muun ns. sosialistissa maissa tehdyn vehkeen niin se helposti mielletään että myös ostaja on sosialisti ts. kommunisti.:
Toisaalta, mun mielestä Zetor on todellisen porvari&kapitalisti-viljelijän merkki. Ne meinaan yrittävät maksimoida maataloudesta saatavan voiton pienentämällä konekustannuksia. Mun mielestä maatalouden pitäsi edelleenkin olla jonkinnäköistä liiketoimintaa, ei naapureille näyttämistä. Ei sinänsä, kyllä mä osan urakkamiesten hienoista koneista ymmärrän, jos siellä joutuu joka päivä istumaan 8h. Mutta se menee yli mun hilseen, että viljatilalle ostetaan 70000e traktori 200h vuotuista käyttömäärää varten. Saman homman voisi tehdä halvemmallakin ja käyttää rahat johonkin muuhun.

Kaikilla ei vaan itsetunto kestä Zetkalla tai jollain muulla halpamerkillä ajamista.

tommi
Viestit: 5843
Liittynyt: 17.12.2005, 17:12
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommi » 12.04.2006, 10:09

Terve!


Eikös muuten Setoria ole myyty pohjoisamerikan mantereelle John Deeren merkillä? En muista aivan varmasti, mutta olisinko lukenut näin jostakin. Ehkä Kanadaan. Siellä kun ei ole ollut Zetor merkillä omaan edustusta. Jos on näin, niin ompa, ompa vain jännää...


Tommi

Savaloja
Viestit: 1066
Liittynyt: 17.12.2005, 16:36
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savaloja » 12.04.2006, 10:38

Vietiin sitä, mutta homma loppui kun ostajia ei ollut.
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua

hogi
Viestit: 271
Liittynyt: 17.12.2005, 16:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hogi » 12.04.2006, 13:09

Jontikka-setkaa vietiin pääasiassa kolmansiin maihin, missä zetorilla ei ollut myyntiverkostoa. Pohjois-amerikassa Zetor on myyty omalla tuotemerkillään ja USA on edelleenkin Puolan jälkeen suurin vientimaa Zetkoille, n. 600kpl/a

http://www.puddingsworld.com/Machinery/ ... e-2800.jpg

http://www.puddingsworld.com/Machinery/ ... e-2400.jpg

Katsokaas muuten uusien (ja vähän vanhempienkin) Jontikoiden turbojen valmistuslaattaa: sieltä maalin alta paljastuu joillekkin niin "karmea" totuus, made in CZ.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa