Zetor, laadun mitta.

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, valmet_500

Perceiver
Viestit: 474
Liittynyt: 24.03.2018, 11:59
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Perceiver » 28.10.2018, 07:06

Löytyi tilastoa vuoden 2017 alusta joulukuun alkuun. Valmetin osuus näytti olevan suurin, eli 52%. Zetorin osuus oli 0,7%, joten aika pieneksi on kauppa jäänyt. Eikö se kuitenkin ole hinnaltaan kilpailukykyinen?

olliki
Viestit: 8420
Liittynyt: 08.11.2007, 19:26
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja olliki » 28.10.2018, 07:11

tutkija kirjoitti:Oho!
Huomasin, että Zetor, laadun mitta viestiketjua on luettu yli 1 000 000 kertaa. Miljoona kertaa on paljon.
Melkoinen saavutus traktorille joka 10-15 vuotta sitten oli masinisteille pelkkä vitsi.
Ainahan vitsit kiinnostaa :lol:
Ei vaan, kaipa Zetor traktori on siinä missä moni muukin. Varsinkin nuo uudemmat mallit on fiksuja, joista on jätetty mielestäni viisaasti kaikki joutava elektroniikkasälä pois.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96

Jammu
Viestit: 16474
Liittynyt: 08.01.2010, 22:39
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Jammu » 28.10.2018, 07:32

Aloittelija kirjoitti:Kyllähän zetorilla työtä tekee. Ihmetyttää välillä kun zetorissa on ollut vaikkapa mitä herkkua ennen länsikoneita, hytillinen pikkuzetori olisi hyvä pihahommissa mutta taidan valmetin ettiä ensin.
Kovia vänkäämäänkin tuntuu moni zetorimies olemaan.
Karu totuus on että sillä kalliin valmetin hinnalla saat oikein hyvän koppi setorin
Joka tuulta tarkkaa, ei kylvä; ja joka pilviä pälyy, ei leikkaa.

MikaH.
Viestit: 1466
Liittynyt: 28.07.2013, 20:48
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja MikaH. » 28.10.2018, 08:10

Olen tälle kesälle ajanut setkalla noin 150h,eikä menny ilman remonttia. Tarvi 2 kertaa lisätä etupyörään ilmaa ja työvalon liitin piti puristaa uudestaan

sata10
Viestit: 1063
Liittynyt: 12.01.2013, 08:54
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja sata10 » 28.10.2018, 08:10

Jammu kirjoitti:
Aloittelija kirjoitti:Kyllähän zetorilla työtä tekee. Ihmetyttää välillä kun zetorissa on ollut vaikkapa mitä herkkua ennen länsikoneita, hytillinen pikkuzetori olisi hyvä pihahommissa mutta taidan valmetin ettiä ensin.
Kovia vänkäämäänkin tuntuu moni zetorimies olemaan.
Karu totuus on että sillä kalliin valmetin hinnalla saat oikein hyvän koppi setorin
onko niitä olemassakaan "oikeen hyviä" koppi setoria :wink:

Avatar
Matsikka
Viestit: 10547
Liittynyt: 21.12.2005, 23:21
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Matsikka » 28.10.2018, 08:39

Kyllähän Crystallit on omassa lajissaan varmaan paikkansa ansainneet.
Vanhemmista pikku-Zetoreista en oikein piittaa päivän ajokokemuksen jälkehen.

Uudet on sitten toisenlaisia, en oo pahemmin niihin perehtynyt.

Serkulla on ollut K-mallin zetor, ei ymmärrä ollenkaan niiden hypetystä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3

361
Viestit: 2928
Liittynyt: 12.11.2006, 11:24
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja 361 » 28.10.2018, 08:49

MikaH. kirjoitti:Olen tälle kesälle ajanut setkalla noin 150h,eikä menny ilman remonttia. Tarvi 2 kertaa lisätä etupyörään ilmaa ja työvalon liitin piti puristaa uudestaan
Suunnilleen samat tunnit täälläkin mutta vain työvaloa piti korjata. Eli kyllä valmetti on huomattavasti parempi :D

8400
Viestit: 6545
Liittynyt: 24.11.2007, 13:44
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja 8400 » 28.10.2018, 10:54

Perceiver kirjoitti:Löytyi tilastoa vuoden 2017 alusta joulukuun alkuun. Valmetin osuus näytti olevan suurin, eli 52%. Zetorin osuus oli 0,7%, joten aika pieneksi on kauppa jäänyt. Eikö se kuitenkin ole hinnaltaan kilpailukykyinen?
Ei ole, https://www.nettikone.com/zetor/proxima-120-hs/1755546 samassa hinnassa kuin muutkin. Sanoisin jopa kallis. Vanhanaikainen, porttaalivälitykset, työntövarsitunnustelu, mekaaninen nostolaite. Pikavaihteita löytyy 3, siitä plussaa. Ergonomia yleisesti huono, kaikki kepit ja vivut löysiä, tunnottomia ja pitkäliikkeisiä. Ei toivoakaan metsäajoon.

https://www.nettikone.com/valtra/n103/1770923 tässä traktorissa on jok'ikinen paikka paremmin tehty.

Fred Scuttle
Viestit: 1470
Liittynyt: 31.03.2006, 19:41
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle » 28.10.2018, 16:58

Mitä vikaa portaalivälityksissä?

tutkija
Viestit: 2318
Liittynyt: 17.12.2005, 17:22
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja tutkija » 28.10.2018, 18:26

8400 kirjoitti:
Perceiver kirjoitti:Löytyi tilastoa vuoden 2017 alusta joulukuun alkuun. Valmetin osuus näytti olevan suurin, eli 52%. Zetorin osuus oli 0,7%, joten aika pieneksi on kauppa jäänyt. Eikö se kuitenkin ole hinnaltaan kilpailukykyinen?
Ei ole, https://www.nettikone.com/zetor/proxima-120-hs/1755546 samassa hinnassa kuin muutkin. Sanoisin jopa kallis. Vanhanaikainen, porttaalivälitykset, työntövarsitunnustelu, mekaaninen nostolaite. Pikavaihteita löytyy 3, siitä plussaa. Ergonomia yleisesti huono, kaikki kepit ja vivut löysiä, tunnottomia ja pitkäliikkeisiä. Ei toivoakaan metsäajoon.

https://www.nettikone.com/valtra/n103/1770923 tässä traktorissa on jok'ikinen paikka paremmin tehty.
Lienee tuossa Zetorissa sentään jo hydraulinen nostolaite?
Ruma on tuo Valtra, hirmu kalliit huollot ja viiden vuoden kuluttua vaihtokunnossa.
Zetorin tekniikka ei vanhene koskaan.
Se on niin kuin eräs venäläinen viljelijä sanoi, Claas alkaa purkaantumaan viiden syksyn puintien jälkeen ja se maksaa, Rostselmashin puimuria korjataan tarpeen mukaan ja puidaan loputtomiin.

Jammu
Viestit: 16474
Liittynyt: 08.01.2010, 22:39
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Jammu » 28.10.2018, 18:36

Tuossa oli itälisää kyllä turhan paljon

Vanhat claasit pui jo ennenkuin ryssät puimurin olemassaolon tiesi ja moni vanha claas pui vielä vuosikymmenten jälkeen tästä :mrgreen:
Joka tuulta tarkkaa, ei kylvä; ja joka pilviä pälyy, ei leikkaa.

8400
Viestit: 6545
Liittynyt: 24.11.2007, 13:44
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja 8400 » 28.10.2018, 20:01

tutkija kirjoitti:
8400 kirjoitti:
Perceiver kirjoitti:Löytyi tilastoa vuoden 2017 alusta joulukuun alkuun. Valmetin osuus näytti olevan suurin, eli 52%. Zetorin osuus oli 0,7%, joten aika pieneksi on kauppa jäänyt. Eikö se kuitenkin ole hinnaltaan kilpailukykyinen?
Ei ole, https://www.nettikone.com/zetor/proxima-120-hs/1755546 samassa hinnassa kuin muutkin. Sanoisin jopa kallis. Vanhanaikainen, porttaalivälitykset, työntövarsitunnustelu, mekaaninen nostolaite. Pikavaihteita löytyy 3, siitä plussaa. Ergonomia yleisesti huono, kaikki kepit ja vivut löysiä, tunnottomia ja pitkäliikkeisiä. Ei toivoakaan metsäajoon.

https://www.nettikone.com/valtra/n103/1770923 tässä traktorissa on jok'ikinen paikka paremmin tehty.
Lienee tuossa Zetorissa sentään jo hydraulinen nostolaite?
Ruma on tuo Valtra, hirmu kalliit huollot ja viiden vuoden kuluttua vaihtokunnossa.
Zetorin tekniikka ei vanhene koskaan.
Se on niin kuin eräs venäläinen viljelijä sanoi, Claas alkaa purkaantumaan viiden syksyn puintien jälkeen ja se maksaa, Rostselmashin puimuria korjataan tarpeen mukaan ja puidaan loputtomiin.
Rumuus on kyllä nyt katsojan silmässä. Minkä takia valtra on 5 vuoden jälkeen vaihtokunnossa? Sulla ei oo minkäänlaista kokemusta valtran huolloista, hakee 200l tynnyrit moottori ja vaihteistoöljyä ja vaihtelee sopivin välein. Valtraan ei ole erityisen kalliit varaosat, ja kun ei niitä tarvitse.

Tumppi 865
Viestit: 4342
Liittynyt: 30.10.2011, 19:09
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 » 28.10.2018, 21:58

Zetorin tekniikka ei vanhene koskaan.
Niin siinähän on vanha tekniikka jo uutena!?
Yllättävän kallis uutena, tuo halpana pidetty setka!

Tuossa öljynvaihtovälillä (300tuntia) muunmerkkisellä koneella piti tehä suht kallis, mut ainut remontti! Vielähän tuo olis menny ilman remonttiakin, mut oman mukavuuden vuoks tuli vaihettua istuin, kun 11000 tuntia alkoi näkyä ja tuntua alkuperäsessä.

OIU
Viestit: 2248
Liittynyt: 05.12.2006, 23:34
Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja OIU » 29.10.2018, 00:00

Anna Tutkija tulla vaan palopuhetta kunnon paatoksella, tämä palsta kaipaa vähän väriä :)

Itsellä ei lisättävää, tämän vuoden varaosakulut on uusi akku, jos nyt sitäkään remontiksi lasketaan koska niitä menee joka koneesta.

Proximassa tunteja n.1600 ja hyvin on töistä suoriutunut. Oven lasin ja tankista mittarin anturin hajoamiset kalleimmat korjaukset, lisäksi termostaattia, akunkenkiä, oven kaasujousia yms. pientä. Ilmaa vuotaa renkaista ja paineilmatankin tyhjennysventtiilistä, jarrunesteeseen sitä taas jostain tulee, mutta sen verran harvoin joutuu asiaan puuttumaan ettei vielä häiritse.

Nykyään en yhtään tiedä, mitä traktorit maksavat mutta 2006-07 taitteessa uusi karvalakkiproxima ja vastaavan tehoinen ja varusteinen A-valtra olivat saman hintaisia. 30000e+alv oli Proxima 8441 melko rajulla Traclift 120 -etukuormaajalla. A-valtran etuna olisi ollut metsäominaisuudet, miinuspuolena vaihteistoremontit
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten

DexMasZet
Viestit: 6949
Liittynyt: 29.07.2011, 18:22
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja DexMasZet » 29.10.2018, 07:04

Ei nyt liity mitenkään, mutta facebookissa tuli vastaan minun entinen 7011, puolan jopparin ostoilmoituksessa. Päässyt vissiin takaisin koti seuduilleen, mutta mihinkä perustuu näitten rahtaaminen takaisin tuonne entiselle itä-blokin alueelle? Niinköhän kannattaa parin tonnin raktoreita sinne hilata, vai onko maatalouden koneellistuminen sielä vasta sitä tasoa, että tilat hankkiin 80luvun Zetoreita?

Yrjö
Viestit: 774
Liittynyt: 15.03.2006, 19:41
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Yrjö » 29.10.2018, 14:04

DexMasZet kirjoitti:Ei nyt liity mitenkään, mutta facebookissa tuli vastaan minun entinen 7011, puolan jopparin ostoilmoituksessa. Päässyt vissiin takaisin koti seuduilleen, mutta mihinkä perustuu näitten rahtaaminen takaisin tuonne entiselle itä-blokin alueelle? Niinköhän kannattaa parin tonnin raktoreita sinne hilata, vai onko maatalouden koneellistuminen sielä vasta sitä tasoa, että tilat hankkiin 80luvun Zetoreita?
Siellä ymmärretään hyvän päälle. :wink:
Syynä lie, että varaosien saanti on Zetorin synnyin seudulla varmaa.
Sama homma on Belaruksilla, Venäläiset haalii kohtuuhintaisen koneet mukaansa.
Täällä liikkuu paljolti itä-blokin kilvissä olevia rekkoja niin kuljetuskin järjestyy.

Fred Scuttle
Viestit: 1470
Liittynyt: 31.03.2006, 19:41
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle » 29.07.2019, 16:03

--

Fred Scuttle
Viestit: 1470
Liittynyt: 31.03.2006, 19:41
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle » 21.11.2019, 14:15

Silimä- ja korvamakiaa setorimiehille:
https://www.youtube.com/watch?v=54r7Uzu ... lesk3qAzBE

Ferkku
Viestit: 3524
Liittynyt: 22.12.2005, 21:51
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Ferkku » 21.11.2019, 22:29

Yrjö kirjoitti:
29.10.2018, 14:04
DexMasZet kirjoitti:Ei nyt liity mitenkään, mutta facebookissa tuli vastaan minun entinen 7011, puolan jopparin ostoilmoituksessa. Päässyt vissiin takaisin koti seuduilleen, mutta mihinkä perustuu näitten rahtaaminen takaisin tuonne entiselle itä-blokin alueelle? Niinköhän kannattaa parin tonnin raktoreita sinne hilata, vai onko maatalouden koneellistuminen sielä vasta sitä tasoa, että tilat hankkiin 80luvun Zetoreita?
Siellä ymmärretään hyvän päälle. :wink:
Syynä lie, että varaosien saanti on Zetorin synnyin seudulla varmaa.
Sama homma on Belaruksilla, Venäläiset haalii kohtuuhintaisen koneet mukaansa.
Täällä liikkuu paljolti itä-blokin kilvissä olevia rekkoja niin kuljetuskin järjestyy.
Jatkuvasti näkee jobbareiden ostoilmoituksia paalaimista, puimureista ym. mutta traktoreista en koskaan. Luulis niiden haalivan nämä Suomen itätraktorit sinne kun ovat NIIN hyviä. :roll:

sata10
Viestit: 1063
Liittynyt: 12.01.2013, 08:54
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja sata10 » 21.11.2019, 22:37

Ferkku kirjoitti:
21.11.2019, 22:29
Yrjö kirjoitti:
29.10.2018, 14:04
DexMasZet kirjoitti:Ei nyt liity mitenkään, mutta facebookissa tuli vastaan minun entinen 7011, puolan jopparin ostoilmoituksessa. Päässyt vissiin takaisin koti seuduilleen, mutta mihinkä perustuu näitten rahtaaminen takaisin tuonne entiselle itä-blokin alueelle? Niinköhän kannattaa parin tonnin raktoreita sinne hilata, vai onko maatalouden koneellistuminen sielä vasta sitä tasoa, että tilat hankkiin 80luvun Zetoreita?
Siellä ymmärretään hyvän päälle. :wink:
Syynä lie, että varaosien saanti on Zetorin synnyin seudulla varmaa.
Sama homma on Belaruksilla, Venäläiset haalii kohtuuhintaisen koneet mukaansa.
Täällä liikkuu paljolti itä-blokin kilvissä olevia rekkoja niin kuljetuskin järjestyy.
Jatkuvasti näkee jobbareiden ostoilmoituksia paalaimista, puimureista ym. mutta traktoreista en koskaan. Luulis niiden haalivan nämä Suomen itätraktorit sinne kun ovat NIIN hyviä. :roll:
niin sitä luulis,kun niissä on myös sitä edistyksellistä tekniikkaa mitä muissa aikalaisissaan ei ollu,tietäs vaan mitä se oli :lol:

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Jaritapani, Osmo_, Perceiver, ylioyja ja 29 vierailijaa