Sivu 1/183

Zetor laadun mitta.

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 10:20 am
Kirjoittaja tutkija
Monta traktorimerkkiä on kuudessa vuosikymmenessä
tullut ja mennyt mutta Zetor säilyy ja pysyy kehityksen mukana.
On vain ajan kysymys milloin Zetor on traktoreiden
tekniikan ja laadun mitta.
Zetorin uudistuneet mallit Proxima Plus ja Forterra 4C
tuskin enää vitsien aiheeksi kelpaavat.
Zetor myös aloittaa suurempien yli 150hv traktoreiden
valmistuksen.
Jotenkin tuntuu että Suomessa Zetorin markkinointi on
vain vanhentunut nettisivusto.
Tekikö Kesko emämunauksen luopuessaan Zetorista?

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 10:54 am
Kirjoittaja nii-i
voin olla jäävi mitään sanomaan koska omistan vain puolalaisen zetkan eli urkin mut tuskin zetkoja kukaan tai koskaan on vitsinä pitänyt, ainakin tässä kylässä tullaan ensimmäitteeks kysymään urkkia lainaan kun tarvitaan voimaa ja vetokykyä

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 12:28 pm
Kirjoittaja Vieras
kommian näkösii noi uudet zetkat...
tais se kesko siin edustus hommas hieman mokata.

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 4:13 pm
Kirjoittaja HS
Asiallisen näköisiä pelejä kyllä nää uudet. Voisko joku zetoreita paremmin tunteva valaista, että mistä syystä näyttää olevan aika usein noissa myytävissä 6045,6245,7045,7245 zetkoissa tehtynä kytkin-,moottori- ja/tai vaihteistoremonttia vaikka tunteja on aika vähän:?:

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 5:18 pm
Kirjoittaja nii-i
missä tuollasii korjattuja on myynnissä

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 5:29 pm
Kirjoittaja verku
Kyllä se panee miettimään ottaisiko uuden Zetorin vai samanhintaisen käytetyn Valmetin. Zetorit ovat alkaen 21 000 ja sillä ei aivan uudenkarheaa Valmettia saisi. Voisi siinäkin olla vianpoikasta.

Onko missään suomenkielisiä nettisivuja noista hintoineen ja teknisine tietoineen? Varmastihan niitä halutaan kuitenkin myydä.

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 7:17 pm
Kirjoittaja kalvaana
Kyllähän Zetorilla on sielu ku eukolla, ettei tiiä, mitä se seuraavaksi tekkee.
Kaverilla oli 7245, tai mikä se numero nyt olikaan, seiskalla alko joka tapauksessa. Vikoja piisasi, vaikka tuntimäärä ei kerinny isoksi tullakkaan. Seuraavat paikat petti alle 2000 tunnin: kytkinasetelma levyineen, kytkimen työsylinteri, takapyörä tuli ulos (akselin sisäpään mutterista jääny tehtaalla lukitus), sähkövikoja, pehmeitä pultteja, syöttöpumppu piti ilmata usein (löpöt valahti pumpun öljytilaan pitempään seistessä), etunapojen stefat kahteen kertaan, termostaattia ei voinu pitää toukopellolla, ku kone kiehu (liekkö tehtaalla jääny jäähdyttimen mitoitus tarkistamatta, kun tehoja lisännet?).
Mutta se jakso vetää ja oli se hyvä rehuauman polkemisessa ja siitä sai rahhaa vaihdossa käytettyyn länsikoneeseen.

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 7:52 pm
Kirjoittaja tutkija
Tuossa uudessa Zetor Proxima Plus mallisarjassa
on huomattavia uudistuksia nykyiseen Proxima sarjaan verrattuna.
Esim, uusi 16+16 powershift vaihteisto jossa voiman välitys
tapahtuu erittäin suorapiirteisesti ja vähäisin tehohäviöin.
Porttaalipyörästö taka-akselilla on säilytetty mutta tehty kokonaan
uusiksi eli 25% entistä järeämmäksi.
Suurimman Proxima Plus mallin uudesta turbomoottorista
tehoa löytyy 100hv.
Carraro etuakseli on myös uusi,suurempia tehoja
ja kuormituksia kestäväksi mitoitettu.
Myös voimanotossa, hallintalaitteissa ja monissa ykstyiskohdissa
Zetor on hionut Proximasta traktorin jonka tuskin
tarvitsee hävetä missään seurassa.
Melkoinen haastaja Suomessa olisi Valtra A-sarjalle, M-F 4400 traktoreille
ja monille muille.

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 7:55 pm
Kirjoittaja 305
onhan se kotimainen aina kotimainen...ei ole kyllä setkoista kokemusta,mutta kun katsoo noihin vanhempien koppiin niin vähän epäilyttämään käy?? uudempia ei ole tullu kateltua lähemmin.

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 8:09 pm
Kirjoittaja tutkija
http://www.zetorworld.com/
Tuosta linkistä löytyy teknistä tietoa Zetorin
uudistuksista.
Taitaa tuo HTML avautua vain Internet Explorerilla.

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 8:20 pm
Kirjoittaja HS
nii-i kirjoitti:missä tuollasii korjattuja on myynnissä
Nettikoneessa on nytkin jokunen josta laitettu kytkintä ja muuta.
Tietty yksilöitä löytyy mut aika monessa on just kytkin laitettu.
Onko missään suomenkielisiä nettisivuja noista hintoineen ja teknisine tietoineen? Varmastihan niitä halutaan kuitenkin myydä.
http://www.zetra.fi

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 8:34 pm
Kirjoittaja nii-i
en tiedä kuin kaksi proximan omistajaa ja kummallakaan ei oo ollut kai mitään ongelmaa, vanhemmissakaan ei mitään ihmeempiä ole sähkövikoja lukuunottamatta ollut, vanhemmista mulla ei sen kummempaa kun mulla ollu aina urkkeja ja niissä ei koneessa eikä pumpussa mitään sanottavaa voimansiirto yks kestävimmistä kytkin ei poikkee muista traktoreista rakenteeltaan, kumiosat tahtoo itestään hapertua hyttiin kun katsoo sisälle niin saman ikäinen valmetti näyttää antiikkiselta ja ahtaalta

Re: Zetor,laadun mitta.

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 8:51 pm
Kirjoittaja Valtra
tutkija kirjoitti:Monta traktorimerkkiä on kuudessa vuosikymmenessä
tullut ja mennyt mutta Zetor säilyy ja pysyy kehityksen mukana.
On vain ajan kysymys milloin Zetor on traktoreiden
tekniikan ja laadun mitta.
Zetorin uudistuneet mallit Proxima Plus ja Forterra 4C
tuskin enää vitsien aiheeksi kelpaavat.
Zetor myös aloittaa suurempien yli 150hv traktoreiden
valmistuksen.
Jotenkin tuntuu että Suomessa Zetorin markkinointi on
vain vanhentunut nettisivusto.
Tekikö Kesko emämunauksen luopuessaan Zetorista?
http://www.vutr.cz/b_t06_v01.html
Kaipa se ymmärsi luopua oikeaan aikaan... :wink:
No ei vaiskaan... Nyt herneet nenään!!!! Eipä se nyky setka paljon muista johtomerkeistä poikkea kuin hinnassa. Menee tuonne Samen ja Belaruksen kanssa samaan kastiin noin niinkuin mun mittapuulla.

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 9:08 pm
Kirjoittaja force posterior
305 kirjoitti:onhan se kotimainen aina kotimainen...ei ole kyllä setkoista kokemusta,mutta kun katsoo noihin vanhempien koppiin niin vähän epäilyttämään käy?? uudempia ei ole tullu kateltua lähemmin.
Ennen kuin ajaa uudella Proximalla tai käy edes sen hytissä, ei kannata muodostaa mielipidettä. Uudet ovat aivan eri tantereelta kuin vanhat, mutta hyviä ominaisuuksia on edelleen kehitetty. Veikaanpa ettei uuden zetorin laatu häviä "kotimaiselle" (jossa on paljon muutakin kuin kotimaista) juuri missään. Kun ottaa hinnan huomioon niin kotimaisen pitäisi olla melkoisen paljon parempi ollakseen samalla viivalla.. ja nyt ei ollut kyse vanhoista koneista.. :wink:

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 9:14 pm
Kirjoittaja Valtra
force posterior kirjoitti:
305 kirjoitti:onhan se kotimainen aina kotimainen...ei ole kyllä setkoista kokemusta,mutta kun katsoo noihin vanhempien koppiin niin vähän epäilyttämään käy?? uudempia ei ole tullu kateltua lähemmin.
Ennen kuin ajaa uudella Proximalla tai käy edes sen hytissä, ei kannata muodostaa mielipidettä. Uudet ovat aivan eri tantereelta kuin vanhat, mutta hyviä ominaisuuksia on edelleen kehitetty. Veikaanpa ettei uuden zetorin laatu häviä "kotimaiselle" (jossa on paljon muutakin kuin kotimaista) juuri missään. Kun ottaa hinnan huomioon niin kotimaisen pitäisi olla melkoisen paljon parempi ollakseen samalla viivalla.. ja nyt ei ollut kyse vanhoista koneista.. :wink:
No niin no setka on setka vaikka voissa paistaisi! Kyllä se niin on että vaikka hinta on alhainen niin ei sillä sitten saa mitään HI-TECHnologiaa. Meneppäs ostaa halpishallista akkuporakone, maksaa 10E, on hyvä jne. Ruuvaat sitten 300 neliöö kattopeltiä sillä.......

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 9:17 pm
Kirjoittaja Vami
Joku viisas traktorikauppias osas kertoo, että Zetkan tuntimittari on melkeen puolta laiskempi ko esim Vallussa! Siis todellisuudessa Zetoreilla on ajattu enemmän mitä mittari näyttää...

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 9:18 pm
Kirjoittaja Savaloja
kyllähän Setka on näköjään mennyt kovasti eteenpäin.

Ainakin tuo oma 7245 on ollut surkea esitys, remonttia on tehty:
- Kone (putket ja männät)
- 1 sylinterinkansi
- parit stefat etunapoihin
- Vetoakselin ristikko
- Stefat takavetoakseleihin (samalla jarruremontti)
- 3 nostolaitepumppua + tiivisteongelmia
- Ohjaustehostin kokonaisuudessaan
- Startti
- Laturi
- Vesipumppu
- Ulosottoakseli + laakerit
- korjaussarjoja ja uusia sylinterejä kytkimeen ja jarruihin X kappaletta
- Molemmat kytkimet uusiksi ja ajokytkin alkaa olla nytkin finaalissa
- Rauta ohjauslaitteissa ja nostolaitteissa liian heikkoa.
- Sähkölaitteet on pääosin pelanneet, valot on kyllä surkeat.

Osa noista on tietysti jo hyväksyttäviä 20 vuoteen ja n. 10 000h.
Mutta se koneremontin paikkakin ois ehkä nyt kohtapuoliin eikä alle 1000 tunnin. Myös nostolaitetta korjattiin jo takuuaikana useaan otteeseen.

Se syyläri on alimitoitettu ja turhan tiheä. Ei saa kunnolla puhallettua ilman irroitusta.

Mutta kaikesta huolimatta uusi Setka näyttä hyvältä. Vaatisi aktiivisen maahantuojan jotta saataisiin myyntiluvut nousuun.

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 9:22 pm
Kirjoittaja force posterior
Vami kirjoitti:Joku viisas traktorikauppias osas kertoo, että Zetkan tuntimittari on melkeen puolta laiskempi ko esim Vallussa! Siis todellisuudessa Zetoreilla on ajattu enemmän mitä mittari näyttää...
Näitä on kyllä kuultu. Henkilökohtaisia kokemuksia.. meilläkin zetorissa oli sähköinen dyno eli mittari samanlainen kuin monessa muussakin koneessa. On nimittäin jäänyt nämä pari itkumieskauppiasta ilman miedän kauppoja.. mentiin naapuriin ja vaihdettiin traktori ilman kitinöitä. Kyllä se persetuntumaltakin on riittävän tarkka se mittari..

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 9:29 pm
Kirjoittaja force posterior
Valtra kirjoitti: No niin no setka on setka vaikka voissa paistaisi! Kyllä se niin on että vaikka hinta on alhainen niin ei sillä sitten saa mitään HI-TECHnologiaa. Meneppäs ostaa halpishallista akkuporakone, maksaa 10E, on hyvä jne. Ruuvaat sitten 300 neliöö kattopeltiä sillä.......
Me tehtiin tilan työt monena vuonna zetorilla. Ja välillä jelpattiin naapuria kun valtralla oli kasvukipuja. Onhan siitä huonoakin sanottavaa mutta uskomatonta ajattelua ettei koneet voisi kehittyä.. ei se tietty traktorin merkki siellä konepellissä tee välttämättä auvoiseksi. Ja kun liikkeeseen vaihdettiin, niin rivistä zetka lähti ensimmäisenä uudelle omistajalle kun viereen jäi monta vähän ajettua ja nättiä konetta.. :)

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 9:36 pm
Kirjoittaja Valtra
force posterior kirjoitti:
Valtra kirjoitti: No niin no setka on setka vaikka voissa paistaisi! Kyllä se niin on että vaikka hinta on alhainen niin ei sillä sitten saa mitään HI-TECHnologiaa. Meneppäs ostaa halpishallista akkuporakone, maksaa 10E, on hyvä jne. Ruuvaat sitten 300 neliöö kattopeltiä sillä.......
Me tehtiin tilan työt monena vuonna zetorilla. Ja välillä jelpattiin naapuria kun valtralla oli kasvukipuja. Onhan siitä huonoakin sanottavaa mutta uskomatonta ajattelua ettei koneet voisi kehittyä.. ei se tietty traktorin merkki siellä konepellissä tee välttämättä auvoiseksi. Ja kun liikkeeseen vaihdettiin, niin rivistä zetka lähti ensimmäisenä uudelle omistajalle kun viereen jäi monta vähän ajettua ja nättiä konetta.. :)
Se on juuri katos nääs se hinta. Eri asia sitten mitä sillä rahalla saa. Em. Meneppäs ostaa halpishallista akkuporakone, maksaa 10E, on hyvä jne. Ruuvaat sitten 300 neliöö kattopeltiä sillä.......[/quote]
Kaikki koneet tarvitsee korjausta ja huoltoa, mikä missäkin tuntimäärässä. MUTTA, Se huollon saatavuus ja tehokkuuus sitten on eriasia. En nyt haluaisi toistaa samaa levyä mutta onhan se ihme kun ammattikäytössä ei näitä halpishallimerkkejä näy. Noin niinkuin provosoidusti sanottuna. :lol: