Nyt varmaan menee tämän takia monelta Jontikka vaihtoon.hogi kirjoitti: Katsokaas muuten uusien (ja vähän vanhempienkin) Jontikoiden turbojen valmistuslaattaa: sieltä maalin alta paljastuu joillekkin niin "karmea" totuus, made in CZ.
Zetor laadun mitta.
-
- Viestit: 1319
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 9:42 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 10:11 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2329
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1232
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
- Paikkakunta: Nyby
- Viesti:
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:34 pm
- Viesti:
Mä kävin juuri viime viikolla Tsekeissä Trac-liftin etukuormaajatehtaalla, joka valmistaa kaikki Fentin ensiasennuskuormaimet. Acgo ostaa kuormaimet sieltä ja myy 3x hinnalla ne eteenpäin huippulaatuna...
Oli muuten mahdottoman hieno, siisti ja moderni konepaja, sietäis monen suomalaisenkin ottaa mallia.
Oli muuten mahdottoman hieno, siisti ja moderni konepaja, sietäis monen suomalaisenkin ottaa mallia.
-
- Viestit: 2329
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
- Viesti:
Tuossa tsekkien kokemassa murrosvaiheessa kun sosialismi
romahti ja maakin jakautui kahtia kaikenlaiset onnenonkijat olivat
liikkeellä.
Toisen maailmansodan jälkeiset sosialismin vuosikymmenet eivät
vieneet tietoa ja taitoa Euroopan kehittyneimmiltä
tekniikan taitureilta
Ne vuosikymmenet opettivat tsekeille että ihminen
osaa ja oppii tekemään kaiken itse.
Koneita ja laitteita tsekit eivät koonneet länsimaista ostetuista
koneen osista vaan valmistivat ne omassa maassaan.
romahti ja maakin jakautui kahtia kaikenlaiset onnenonkijat olivat
liikkeellä.
Toisen maailmansodan jälkeiset sosialismin vuosikymmenet eivät
vieneet tietoa ja taitoa Euroopan kehittyneimmiltä
tekniikan taitureilta
Ne vuosikymmenet opettivat tsekeille että ihminen
osaa ja oppii tekemään kaiken itse.
Koneita ja laitteita tsekit eivät koonneet länsimaista ostetuista
koneen osista vaan valmistivat ne omassa maassaan.
-
- Viestit: 2329
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 527
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 3:56 pm
- Paikkakunta: Ilimajoki
- Viesti:
-
- Viestit: 2329
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
- Viesti:
Tietenkään en ymmärrä samiharjun betonilattia teorioita.
Mutta viiden vuosikymmenen kokemus ja kiinnostus Zetor
traktoreista antaa mahdollisuuden kirjoittaa myös asiaa.
Nuo muutamat linkit edellä, joiden takana olevat yritykset ovat
olleet mukana koko Zetorin kehityksen ajan.
Vaikka romua ovat yleisen käsityksen mukaan valmistaneet
niin siitä huolimatta ne ovat voimissaan vielä tänäkin
päivänä ja jatkavat tekniikan kehitystä vielä huomennakin.
Skoda-auto ja tehtaan itsenäinen ja innovatiivinen suunnittelu ja
tuotanto pystyvät olemaan tänään esimerkkinä mille tahansa auton
valmistajalle.
http://www.skoda-auto.com/fin/model/roo ... signlines/
Skoda on myös paljon muuta.
http://www.skoda.cz/
Maataloustraktoreiden valmistajana HTC on vapaa politiikan
talutusnuorasta ja se näkyy Zetorin kehityksessä.
Veikkaan että lähivuosina traktorimarkkinoilla tapahtuu kummia.
Ainakin CNH saa alle 120 hv malleissa todella kovan luokan
haastajan hinnassa ja laadussa.
Mutta kilpailu vie kehitystä eteenpäin.
Mutta viiden vuosikymmenen kokemus ja kiinnostus Zetor
traktoreista antaa mahdollisuuden kirjoittaa myös asiaa.
Nuo muutamat linkit edellä, joiden takana olevat yritykset ovat
olleet mukana koko Zetorin kehityksen ajan.
Vaikka romua ovat yleisen käsityksen mukaan valmistaneet
niin siitä huolimatta ne ovat voimissaan vielä tänäkin
päivänä ja jatkavat tekniikan kehitystä vielä huomennakin.
Skoda-auto ja tehtaan itsenäinen ja innovatiivinen suunnittelu ja
tuotanto pystyvät olemaan tänään esimerkkinä mille tahansa auton
valmistajalle.
http://www.skoda-auto.com/fin/model/roo ... signlines/
Skoda on myös paljon muuta.
http://www.skoda.cz/
Maataloustraktoreiden valmistajana HTC on vapaa politiikan
talutusnuorasta ja se näkyy Zetorin kehityksessä.
Veikkaan että lähivuosina traktorimarkkinoilla tapahtuu kummia.
Ainakin CNH saa alle 120 hv malleissa todella kovan luokan
haastajan hinnassa ja laadussa.
Mutta kilpailu vie kehitystä eteenpäin.
-
- Viestit: 667
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:58 pm
- Paikkakunta: karvia
- Viesti:
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Pe Maalis 17, 2006 1:00 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Suomi
- Viesti:
Tsekit osasivat tehdä yksinkertaista konepajatuotetta sosialistiska repupliikin aikana paremmin kuin yksikään muu sosialistimaa. Eihän niitä länsitavaraan voinut suoraan verrata, mutta jos verrattiin hinta/laatusuhdetta, olivat Sekkoslovakian tuotteet jo paremmissa asemissa, ja niitä myytiinkin pitkin Eurooppaa.
Aseet olivat se artikkeli joka minusta oli parasta aikaansaanosta. Nekin kylläkin sittemmin ovat menneet aivan ala-arvoisiksi verrattuna menneisiin vuosikymmeniin. Hinta kylläkin on kymmenkertaistunut. Ameriikanpellet kun ostavat Seskoja vielä vanhan maineen tukemana.
Testasivat muuten paikallisella Laivastoasemalla kerran eri pistooleja, ja kun muut oli ammuttu louskuiksi, niin pilkkahintainen CZ oli vielä laakin peli. Muut oli nimittäin prässätty pellistä, tai tehty muovista, tai puristevalusta.
Nuo autot ja sen sellaiset eivät kai ole vertailukelpoisia vanhempaan kalustoon sinänsä, sillä eihän se nyky Sokotakaan mikään Skoda ole vaan "KansanVaunu", eli Hitlerin kosto.
Aseet olivat se artikkeli joka minusta oli parasta aikaansaanosta. Nekin kylläkin sittemmin ovat menneet aivan ala-arvoisiksi verrattuna menneisiin vuosikymmeniin. Hinta kylläkin on kymmenkertaistunut. Ameriikanpellet kun ostavat Seskoja vielä vanhan maineen tukemana.
Testasivat muuten paikallisella Laivastoasemalla kerran eri pistooleja, ja kun muut oli ammuttu louskuiksi, niin pilkkahintainen CZ oli vielä laakin peli. Muut oli nimittäin prässätty pellistä, tai tehty muovista, tai puristevalusta.
Nuo autot ja sen sellaiset eivät kai ole vertailukelpoisia vanhempaan kalustoon sinänsä, sillä eihän se nyky Sokotakaan mikään Skoda ole vaan "KansanVaunu", eli Hitlerin kosto.
-
- Viestit: 2329
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 735
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:48 pm
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
No,vaikka tutkijalla on viiden vuosikymmenen kokemus ja kiinnostus Zetor-traktoreista,se antaa myös mahdollisuuden kirjoittaa asian vierestä:Nimittäin,tutkijalla on jäänyt huomaamatta ne 7745 setkan orbitroolit ja hydraulisesti tehostetut ohjaukset........... Mulla on oma setori,9145 korjattavana .siinä talossa on kaksi 7745 tsetoria,toisessa vaan on se orbitrooli.Ja molemmat koneet uutena taloon ostettu....tutkija kirjoitti:Tietenkään en ymmärrä samiharjun betonilattia teorioita.
Mutta viiden vuosikymmenen kokemus ja kiinnostus Zetor
traktoreista antaa mahdollisuuden kirjoittaa myös asiaa.
Nuo muutamat linkit edellä, joiden takana olevat yritykset ovat
olleet mukana koko Zetorin kehityksen ajan.
Vaikka romua ovat yleisen käsityksen mukaan valmistaneet
niin siitä huolimatta ne ovat voimissaan vielä tänäkin
päivänä ja jatkavat tekniikan kehitystä vielä huomennakin.
Skoda-auto ja tehtaan itsenäinen ja innovatiivinen suunnittelu ja
tuotanto pystyvät olemaan tänään esimerkkinä mille tahansa auton
valmistajalle.
http://www.skoda-auto.com/fin/model/roo ... signlines/
Skoda on myös paljon muuta.
http://www.skoda.cz/
Maataloustraktoreiden valmistajana HTC on vapaa politiikan
talutusnuorasta ja se näkyy Zetorin kehityksessä.
Veikkaan että lähivuosina traktorimarkkinoilla tapahtuu kummia.
Ainakin CNH saa alle 120 hv malleissa todella kovan luokan
haastajan hinnassa ja laadussa.
Mutta kilpailu vie kehitystä eteenpäin.
-"Pääasia ei ole voitto,vaan hyvät palkinnot."
-
- Viestit: 6790
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Vielä kun saisi Trac-Liftiin sovitteet useampaan merkkiin, niin sitten alkaisi kiinnostaa jos saataisiin hintakin pysymään jossakin MP-Liftin tasolla. Oliko se Zetorin-kutoskone jotakin sukua Scanialle? Joku väitti että tietynlaisen kopioinnin tai lisensioinnin seurauksena olisi suuria yhtäläisyyksiä Scanian vanhempiin koneisiin jopa niin, että Scanian koneen (8- tai 9-litraisen) lohkon saisi pultattua suoraan Zetorin kutosen tilalle ilman suurempia muutostöitä.
-
- Viestit: 2329
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 10:11 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:34 pm
- Viesti:
Kyllä niitä Trac-liftejä muihinkin merkkeihin saa. Tosin vanhempiin malleihin löytyy heikommin sovitteita, tehdas laajentaa sovitemallistoa vain uusiin malleihin jossa on myyntipotentiaalia.SamiT kirjoitti:Vielä kun saisi Trac-Liftiin sovitteet useampaan merkkiin, niin sitten alkaisi kiinnostaa jos saataisiin hintakin pysymään jossakin MP-Liftin tasolla. Oliko se Zetorin-kutoskone jotakin sukua Scanialle? Joku väitti että tietynlaisen kopioinnin tai lisensioinnin seurauksena olisi suuria yhtäläisyyksiä Scanian vanhempiin koneisiin jopa niin, että Scanian koneen (8- tai 9-litraisen) lohkon saisi pultattua suoraan Zetorin kutosen tilalle ilman suurempia muutostöitä.
Mutta sovitteita löytyy mm. Belarus, M-F, Same, NH yms.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Aulispoika, Bing [Bot], getty, Google [Bot], hiksi, jarikos, Juhnu, Majestic-12 [Bot], MasaP ja 76 vierailijaa