Sivu 2/2

Lähetetty: Ti Heinä 07, 2009 8:31 pm
Kirjoittaja Lavamitsu
kyllä hydoria kai voi pyörittää molemmin päin mutta yleensä ne on pyrinyt suoraan VO:sta ilman välityksiä.

ja vauhtipyörä täytyy mielestäni säilyttää ehdottomasti
enkä myöskään menisi hitsaamaan mitään suoraan pyörään vaan
vetotumppi pulteilla kiinni vauhtipyörään.

Lähetetty: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am
Kirjoittaja Mikkom
Lavamitsu kirjoitti:kyllä hydoria kai voi pyörittää molemmin päin mutta yleensä ne on pyrinyt suoraan VO:sta ilman välityksiä.

ja vauhtipyörä täytyy mielestäni säilyttää ehdottomasti
enkä myöskään menisi hitsaamaan mitään suoraan pyörään vaan
vetotumppi pulteilla kiinni vauhtipyörään.
Juu, laipalla tuo tumppi on tarkoitus laittaakin ja vauhtipyörä pitää olla paikallaan kyllä. Sitä vain katseltiin että suoraan ulos-otosta pyörittäessä tuuletin puhaltaa ilman "sylintereiltä jäähdyttimen suuntaan".
Tosiaan mitä noita kompuroita oon nähny niin suoraanhan se veto monesti on, mutta myös tuuletin isompi ja pooriholkin "alla" jäähdyttäen sylintereitä.

Lähetetty: Ke Heinä 08, 2009 7:22 pm
Kirjoittaja Manuel
Sanoisin että epäilyttää aika paljon riittääkä traktorissa vääntöä pyörittää kolminkertaisella nopeudella. Jos pyörittää tavallisella 40,5 hv Majorilla Hydor K14, niin se ottaa 40 hv tehoa. K-14 tuotto varmaan suurempi, mutta ei se ero niin valtava ole. Elikä ainakin kaiken tehon ottaa perus Majorista suoralla vedolla K-14, yhtään ei kärsi nostaa kierroksia välityksellä.

Lähetetty: To Heinä 09, 2009 8:56 am
Kirjoittaja Velu
Eikös majorissa ole ulosotto muutenkin huomattavasti normaalia nopeampi?