International 574 -72 ja 956 -88

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

jani.erola
Viestit: 405
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 9:31 pm
Viesti:

International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja jani.erola »

Tuli tuollainen 574 natikka ostettua. Puuhaa siinä riittää. Kytkin jumissa, pari lasia rikki, ja toinen oven runko riekaleina. Pari kysymystä olis kumminkin. Löytyykö jostain ral värikartasta natikan väriä? Tai tietääkö joku värikoodin? Ja hydrauliikkaa ei ole kuin yksi paine. Olisko jollain myydä laajennus lohkoo?
Viimeksi muokannut jani.erola, La Marras 30, 2019 8:44 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jani.erola
Viestit: 405
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 9:31 pm
Viesti:

Re: International 574 -72

Viesti Kirjoittaja jani.erola »

Ja lisätään samaan topikkiin kysymys case ih 956 -88 syöttöpumpun ajoituksesta. Ohjekirjassa oli että 14 astetta ennen ykk. Löytyykö hihnapyörästä ennakkomerkki? Kampiakseli merkille, ja syöttöpumpusta kääntää, ja katsoa heittokellolla että mäntä juuri liikahtaa? Vai löytyykö pelkästään ykk merkki? Paljonko silloin pitää olla millejä? Jos saisi kylmäkäynnistystä paremmaksi. Koneella ajettu varmaankin kymmeniä tuhansia tunteja... Kun ollut meilläkin jo parikymmentä vuotta liki päivittäin ajossa :mrgreen:
roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Mäntä kun liikkuu 1mm niin asteen tarkistetaan nokkapyörältä.
jani.erola
Viestit: 405
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 9:31 pm
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja jani.erola »

Silloinhan ei tule huomioon jakopään välykset? Jos nokkapyörällä tarkoitit nokka-akselin pyörää? Onko siellä jotain merkkejä?
roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Tarkoitin kampiakselin nokkapyörää (hihnapyörää ) johon osoittaa jakopäässä oleva tappi.
Pyörän kyljessä on yläkuolokohdan merkki DC ja siitä taaksepäin 2astee välein viivoja.
jani.erola
Viestit: 405
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 9:31 pm
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja jani.erola »

Ja tuolla 1mm nousulla pitää olla ykk, vai 14 astetta?
Täytyy joskus kattoo ku on etukuormain irti.
jani.erola
Viestit: 405
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 9:31 pm
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja jani.erola »

Tuossa 574 on vissiin tasavirta laturi. Riittääkö virta, vai sopiiko joku vaihtovirta laturi helposti tilalle?
tapaniv
Viestit: 1157
Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja tapaniv »

Tuo 956 ei ole uutenakaan ollut hyvä käynnistymään. Vanhemmiten venttiilit painuu karoihin ja muutenkin puristukset laskee. Mynädiesel muutti nohin suuttimien ruiskutuskulmaa, se auttoi kylmäsavutukseen ja käynnistyvyyteen. Myös thermostart liekkihehkun asennus ja tehokkaampi starttimoottori auttoi kylmästarteissa.
t. Tapani
lukke
Viestit: 2408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja lukke »

Intikan suvusta kun puhutaan 845 ih tappelin sen kanssa kun vähän pakkasta, laiton liekki hehkun kun hehkuttaa liekkiä 20 sek krilliä rinnalla puoli minuttia sillon lähtee, starttissa on 9v ankkuri on vielä kestänyt saa vauhtia lisää, pakkasraja tulee sitten kymmenessä astessa,10C,akku on kylläkin 200 ah,Kiitos van kun känistyy sillon piä kohti mekkaa ja menoksi,
roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

jani.erola kirjoitti: Ma Joulu 02, 2019 5:29 pm Ja tuolla 1mm nousulla pitää olla ykk, vai 14 astetta?
Täytyy joskus kattoo ku on etukuormain irti.
Jos on VE pumpulla niin ennakko on 8 astetta eykk. Vanhalla VA pumpulla 14 astetta eykk.
Osmo_
Viestit: 8622
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

jani.erola kirjoitti: Ma Joulu 02, 2019 8:06 pm Tuossa 574 on vissiin tasavirta laturi. Riittääkö virta, vai sopiiko joku vaihtovirta laturi helposti tilalle?
ACR18 on omissa, Casessa on 70A malli. Myös esmes K10 Micran dynamo passaa
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
jani.erola
Viestit: 405
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 9:31 pm
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja jani.erola »

Tuota arc18 laturia kattelin että ei ole ainakaan hinnalla pilattu...

Toi alkuperäinen kopin lämmitin mikä on moottorin päällä. Siinä ei näy olevan johtoo paikoillaan. Mistä saanut alunperin virran?
jani.erola
Viestit: 405
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 9:31 pm
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja jani.erola »

Pitääkö 574 kytkin säätää käpälistä? Vai ruuvataanko vaan polkimen tankoo kireemmäksi, että rupee irrottaan? Nyt painelaakerin ja käpälien välissä tyhjää...
Make
Viestit: 1345
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja Make »

Nopeammalla startilla kutosnatikan käynnistyvyys paranee jonkinverran.
Kalkitsijoilla oli kerran 956 meidän pihalla 25 asteen pakkasella. Kävin aamulla kysymässä tarvitsevatko virtaa lohkolämmittimeen. Eivät tarvinneet. Nykäisivät kuorma-autolla käyntiin, eikä ketjut päällä pienellä vaihteella tarvinnut kuin parin metrin vedon ja Natikka kävi. :shock:
jani.erola
Viestit: 405
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 9:31 pm
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja jani.erola »

Make kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 8:05 pm Nopeammalla startilla kutosnatikan käynnistyvyys paranee jonkinverran.
Kalkitsijoilla oli kerran 956 meidän pihalla 25 asteen pakkasella. Kävin aamulla kysymässä tarvitsevatko virtaa lohkolämmittimeen. Eivät tarvinneet. Nykäisivät kuorma-autolla käyntiin, eikä ketjut päällä pienellä vaihteella tarvinnut kuin parin metrin vedon ja Natikka kävi. :shock:
Toi on kyllä siitä jännä kone, et jos pyörii huonosti, ei lähde sahaamallakaan käyntiin, ja esim lisävirralla lähtee heti.
Osmo_
Viestit: 8622
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

jani.erola kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 7:41 pm Pitääkö 574 kytkin säätää käpälistä? Vai ruuvataanko vaan polkimen tankoo kireemmäksi, että rupee irrottaan? Nyt painelaakerin ja käpälien välissä tyhjää...
Säätötankoo kirraamalla. Joku pari senttiä löysää polkimeen. Jos ei tokene vaikka polkaset ihan pohjaan niin poikki ja uus kaakeli.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
jani.erola
Viestit: 405
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 9:31 pm
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja jani.erola »

Tämä oli juuri poikki. Siinä samalla ihmettelin et pitäiskö käpälät säätää. Levy oli ruostunut kiinni asetelmaan. Ei irronnut ajamalla :mrgreen: sitä kytkin polkimen tankoo säädin, ja näyttäisi silmä määräisesti irrottavan. Koitin konetta ilmata, mutta huono akku ei auta asiaa :mrgreen: kauanko pitää hehkuttaa? Tässä on liekkihehku, ja lasisäiliö akuntelineen kyljessä. Se Näyttää ihan veden erottimelta mikä väärin päin...
jani.erola
Viestit: 405
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 9:31 pm
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja jani.erola »

Kysellään lisää. Laitoin jäähdytin nesteet. Näkyy ainakin tyhjennystulppa tihkuvan. Sopiiko sinne yleismallin o-rengs sarjasta uudet tiivisteet? Ja syylärin kaula tihkuu ihan siitä korkin alta. Onnistuuko tinaus pienois kaasupolttimella? Mutta millä esipuhdistus, ei ole happoja käsillä.. riittääkö teräsharja? Vai onko hopealla juottaminen vaihtoehto.
Osmo_
Viestit: 8622
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Se jäähdyttimen kaula on heikko paikka yleensäkkin. Oon niitä tinannut ensin hiomalla, sit suolahappo ja koritinaa toholla lämmittämällä
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
jani.erola
Viestit: 405
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 9:31 pm
Viesti:

Re: International 574 -72 ja 956 -88

Viesti Kirjoittaja jani.erola »

Tinailut onnistui jollain tapaa. Kauanko tätä 574 pitää hehkuttaa?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ch, KiRe, Kiviö, tunturi61 ja 30 vierailijaa