internationaal 475

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

jiba

internationaal 475

Viesti Kirjoittaja jiba »

tuli tommonen 475 natikka rojekti.
erittäin kaltoin kohdeltu.mut se oli ostaessa tiedossa.
mut moottorin osalta ihmetystä aiheutti kahen männän ja kiertokangen +työntötangot uupuminen .
nyppäsin öljypohjan poies tarkastaakseni syytä koneen kevennykselle .kk-kaulat on ok kunnossa.
1 pytyssä näky ruostetta mut luonnollisen kosteuden aiheuttamaa ja kevennyksen jälkeen tullutta.
mut ei sellvinny syytä osien puuttumiselle kaulojen öljy reijät oli tulpattu ja kone kävikin kahdella öljyn paineet oli 4 .
konehan on 212 perkins .täytyy hommata puuttuvat osat ja pistää kone kuntoon .
toki jos jollain jääny nurkkiin kiertokankee ja mäntää niin kiinnostais.
mut mikä saa tekemään tommosia korjauksia toki voihan remontti olla 10 vuosia vanha ja elettiin pulaaikaa ?
MOP
Viestit: 7531
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: internationaal 475

Viesti Kirjoittaja MOP »

Voisi kuvitella, että et maksanut siitä itseäsi kipeäksi. Saahan Perkinssin kiukaaseen osia melkein mistä vain. Osta siihen moottorin korjaussarja ja korjaa koko moottori kerralla. Menee muutaman kymmenen vuotta taas.
jiba

Re: internationaal 475

Viesti Kirjoittaja jiba »

MOP kirjoitti: Ma Loka 14, 2019 4:17 pm Voisi kuvitella, että et maksanut siitä itseäsi kipeäksi. Saahan Perkinssin kiukaaseen osia melkein mistä vain. Osta siihen moottorin korjaussarja ja korjaa koko moottori kerralla. Menee muutaman kymmenen vuotta taas.
mielessä kävi et jos korjuusarjan laittais .mut kun ei tiedä loppu tekniikan kunnosta muutakun et liikkuu ees taas .niin laittais laimeemman rempan .toki hyvin rempatulla koneellakin sais tehtyä tilin.vaikka muut tekniikasta hajalla oliskin.täytyy tuumailla .raktori sinällään tulee kevyeen käytöön.
korjailija
Viestit: 5523
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: internationaal 475

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Mielestäni ei välttämättä lupaa kauhean hyvää tuolle lopullekaan tekniikalle jos moottoria on korjattu noin.
Tuskin se edellinen omistaja silloin on kauhean paljon paremmin huoltanut tai korjannut sitä muutakaan tekniikkaa.
Täydellinen läpikäynti olisi se mistä itse aloittaisin ja selvittelisin että mitä pitää korjata ja missä kunnossa muut osat todellisuudessa on.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Mika 82
Viestit: 7892
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: internationaal 475

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Down shiftattu :) No kait sillä on jo vähän ajettu, ja todettu, mikä toimii ja mikä ei. Nostolaite, jarrut ja vaihteet jos pelaa, ollaan jo aika pitkällä. Miten ruiskupumpun puoli hoidettu, suoraan paluuseen noiden kahden osalta?
Itse en missään nimessä lähtisi täydelliseen läpikäyntiin kevyeen käyttöön tulevan käyttötraktorin kanssa. Mitä ikinä se tarkoittaakin. Entisöintihommat erikseen.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
jiba

Re: internationaal 475

Viesti Kirjoittaja jiba »

Mika 82 kirjoitti: Ma Loka 14, 2019 6:03 pm Down shiftattu :) No kait sillä on jo vähän ajettu, ja todettu, mikä toimii ja mikä ei. Nostolaite, jarrut ja vaihteet jos pelaa, ollaan jo aika pitkällä. Miten ruiskupumpun puoli hoidettu, suoraan paluuseen noiden kahden osalta?
Itse en missään nimessä lähtisi täydelliseen läpikäyntiin kevyeen käyttöön tulevan käyttötraktorin kanssa. Mitä ikinä se tarkoittaakin. Entisöintihommat erikseen.
en sen enempi ajellu kokeilin kytkimen et liikuu eteen ja taakse .
jarrut joutuu korjaan toinen pääsyltty vuotaa.
joo paluuseen oli laitettu syöttö putket .toki laitoin paikoillen kun kone lähti käymään hyvin noilla 2 pytyllä.no ne edellisen laittamat uudet öljyt meni kyllä piloille. tässä vaiheessa ei vielä ollu tietoo tästä
hienosta korjaus tavasta jota en vieläkään käsitä.
ja en rupee käymään konetta sen enempi läpi korjataan ne kohat jotka rikki .ehjää kohtaa ei pidä mennä sorkkimaan . tässä kun löytyy nuo puuttuvat osat niin sitten näkee et mitä muuta on hajalla jos ei välttämäti mitään?
toki uusina löytyy osia .mut mennään tää rojekti tälläi vanhallatyylillä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 51 vierailijaa