tuli tommonen 475 natikka rojekti.
erittäin kaltoin kohdeltu.mut se oli ostaessa tiedossa.
mut moottorin osalta ihmetystä aiheutti kahen männän ja kiertokangen +työntötangot uupuminen .
nyppäsin öljypohjan poies tarkastaakseni syytä koneen kevennykselle .kk-kaulat on ok kunnossa.
1 pytyssä näky ruostetta mut luonnollisen kosteuden aiheuttamaa ja kevennyksen jälkeen tullutta.
mut ei sellvinny syytä osien puuttumiselle kaulojen öljy reijät oli tulpattu ja kone kävikin kahdella öljyn paineet oli 4 .
konehan on 212 perkins .täytyy hommata puuttuvat osat ja pistää kone kuntoon .
toki jos jollain jääny nurkkiin kiertokankee ja mäntää niin kiinnostais.
mut mikä saa tekemään tommosia korjauksia toki voihan remontti olla 10 vuosia vanha ja elettiin pulaaikaa ?
internationaal 475
-
- Viestit: 7531
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: internationaal 475
Voisi kuvitella, että et maksanut siitä itseäsi kipeäksi. Saahan Perkinssin kiukaaseen osia melkein mistä vain. Osta siihen moottorin korjaussarja ja korjaa koko moottori kerralla. Menee muutaman kymmenen vuotta taas.
Re: internationaal 475
mielessä kävi et jos korjuusarjan laittais .mut kun ei tiedä loppu tekniikan kunnosta muutakun et liikkuu ees taas .niin laittais laimeemman rempan .toki hyvin rempatulla koneellakin sais tehtyä tilin.vaikka muut tekniikasta hajalla oliskin.täytyy tuumailla .raktori sinällään tulee kevyeen käytöön.
-
- Viestit: 5523
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: internationaal 475
Mielestäni ei välttämättä lupaa kauhean hyvää tuolle lopullekaan tekniikalle jos moottoria on korjattu noin.
Tuskin se edellinen omistaja silloin on kauhean paljon paremmin huoltanut tai korjannut sitä muutakaan tekniikkaa.
Täydellinen läpikäynti olisi se mistä itse aloittaisin ja selvittelisin että mitä pitää korjata ja missä kunnossa muut osat todellisuudessa on.
Tuskin se edellinen omistaja silloin on kauhean paljon paremmin huoltanut tai korjannut sitä muutakaan tekniikkaa.
Täydellinen läpikäynti olisi se mistä itse aloittaisin ja selvittelisin että mitä pitää korjata ja missä kunnossa muut osat todellisuudessa on.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 7892
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: internationaal 475
Down shiftattu No kait sillä on jo vähän ajettu, ja todettu, mikä toimii ja mikä ei. Nostolaite, jarrut ja vaihteet jos pelaa, ollaan jo aika pitkällä. Miten ruiskupumpun puoli hoidettu, suoraan paluuseen noiden kahden osalta?
Itse en missään nimessä lähtisi täydelliseen läpikäyntiin kevyeen käyttöön tulevan käyttötraktorin kanssa. Mitä ikinä se tarkoittaakin. Entisöintihommat erikseen.
Itse en missään nimessä lähtisi täydelliseen läpikäyntiin kevyeen käyttöön tulevan käyttötraktorin kanssa. Mitä ikinä se tarkoittaakin. Entisöintihommat erikseen.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Re: internationaal 475
en sen enempi ajellu kokeilin kytkimen et liikuu eteen ja taakse .Mika 82 kirjoitti: ↑Ma Loka 14, 2019 6:03 pm Down shiftattu No kait sillä on jo vähän ajettu, ja todettu, mikä toimii ja mikä ei. Nostolaite, jarrut ja vaihteet jos pelaa, ollaan jo aika pitkällä. Miten ruiskupumpun puoli hoidettu, suoraan paluuseen noiden kahden osalta?
Itse en missään nimessä lähtisi täydelliseen läpikäyntiin kevyeen käyttöön tulevan käyttötraktorin kanssa. Mitä ikinä se tarkoittaakin. Entisöintihommat erikseen.
jarrut joutuu korjaan toinen pääsyltty vuotaa.
joo paluuseen oli laitettu syöttö putket .toki laitoin paikoillen kun kone lähti käymään hyvin noilla 2 pytyllä.no ne edellisen laittamat uudet öljyt meni kyllä piloille. tässä vaiheessa ei vielä ollu tietoo tästä
hienosta korjaus tavasta jota en vieläkään käsitä.
ja en rupee käymään konetta sen enempi läpi korjataan ne kohat jotka rikki .ehjää kohtaa ei pidä mennä sorkkimaan . tässä kun löytyy nuo puuttuvat osat niin sitten näkee et mitä muuta on hajalla jos ei välttämäti mitään?
toki uusina löytyy osia .mut mennään tää rojekti tälläi vanhallatyylillä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 51 vierailijaa