Vanha lämmitysöljy traktorissa

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja 361 »

PuuhaPate kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 5:49 pm
361 kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 5:31 pm Kerroin yhden aika selvän ja sinä ykskantaan toteat perusteitta sen olevan sattumaa. Miksi alkaisin kirjoittelemaan muista koska lopputulos on sama.

Onko niillä kovasti arvostamillasi polttoaineen kehittäjillä intressejä paneutua masinistiluokan moottoreihin ja niihin tapauksiin joissa tuosta lisäaineesta on apua? Tuskinpa.

Tässä voi vertauksena käyttää nykybensiiniä joka on sulattanut useammasta kaasutinmoottorissa kiihdytyspumpun kalvot. Polttoaineen valmistajia ei tuollaiset ongelmat kiinnosta.

Kuka on nyt se kokeneempi tai ketä tarkoitat?
Polttoaineen valmistajia kiinnostaa kovasti heidän valmistamansa tuotteen aiheuttamat mahdolliset ongelmat ja rikkoontimiset.
Ovathan he tuotevastuussa ja korvausvelvollisia tuollaissa tapauksissa.
Mulla on kokemusta diesel-voiman käytöstä työn kautta lähes 40 vuotta. Parhaina päivinä on muutettu polttoainetta savuksi
jotain 6-8m³. Ei tosin mitään ihan jokapäiväistä hommaa tuo savun tuottaminen ollut.
Ainut lisäaine mitä polttoöljyyn on lisätty töissä on se punainen markkeri-aine.
Mites sun kokemus?
Siis hetkinen... Nythän ei ole kysymys vian aiheuttajasta vaan siitä auttaako 2t öljyn tai jonkun muun lisäaineen käyttö esim jumittavan suuttimen toimintaan.
Lurkus
Viestit: 1015
Liittynyt: To Marras 18, 2010 10:35 pm
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja Lurkus »

PuuhaPate kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 5:49 pm
361 kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 5:31 pm Kerroin yhden aika selvän ja sinä ykskantaan toteat perusteitta sen olevan sattumaa. Miksi alkaisin kirjoittelemaan muista koska lopputulos on sama.

Onko niillä kovasti arvostamillasi polttoaineen kehittäjillä intressejä paneutua masinistiluokan moottoreihin ja niihin tapauksiin joissa tuosta lisäaineesta on apua? Tuskinpa.

Tässä voi vertauksena käyttää nykybensiiniä joka on sulattanut useammasta kaasutinmoottorissa kiihdytyspumpun kalvot. Polttoaineen valmistajia ei tuollaiset ongelmat kiinnosta.

Kuka on nyt se kokeneempi tai ketä tarkoitat?
Polttoaineen valmistajia kiinnostaa kovasti heidän valmistamansa tuotteen aiheuttamat mahdolliset ongelmat ja rikkoontimiset.
Ovathan he tuotevastuussa ja korvausvelvollisia tuollaissa tapauksissa.
Mulla on kokemusta diesel-voiman käytöstä työn kautta lähes 40 vuotta. Parhaina päivinä on muutettu polttoainetta savuksi
jotain 6-8m³. Ei tosin mitään ihan jokapäiväistä hommaa tuo savun tuottaminen ollut.
Ainut lisäaine mitä polttoöljyyn on lisätty töissä on se punainen markkeri-aine.
Mites sun kokemus?

Minä poltin vuosia polttoainetta töissä noin 8-9 tonnia tunnissa monta tuntia päivässä. Mäntämoottoreissa. Ilman lisäaineita :lol:
Lurkus
Viestit: 1015
Liittynyt: To Marras 18, 2010 10:35 pm
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja Lurkus »

korjailija kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:04 pm Se että verrataan jotain teollisuusmoottoreita ja pieniä vaikkapa traktorin moottoreita on jo lähtökohtana aika epäsuhtainen.
Jos jonkun vaikka valtion omistamaa teollisuusmoottoria pyöritetään niin siinä varmaan käytetäänkin kalleinta ja parasta polttoainetta ilman lisäainetta mitä veronmaksajien rahoilla saa. Me muut taas käytetään vaikka lisäaineilla koneitamme että ne toimii hyvin olkoon se lisäaine sitten 2t öljyä tai jotain muuta lisäainetta, itse olen menestyksekkäästi käyttänyt myös rvs ainetta moottoreissa ja vaihteistoissa ja ollut erittäin tyytyväinen tuloksiin.
Höpsis. Ihan peruslöpöä tai vetistä ja hiekkaista raskasta. Halvinta millä kone käy ja päästörajat täyttyy.
LasseE
Viestit: 976
Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja LasseE »

Nykypolttoaineet on muutenkin sellaista kuraa, että ongelmia on tiedossa tulevaisuudessa.
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

poweri kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 3:39 pm

Tää kani juttu on yhtä pitkää kuin paksuakin. Meillä kun kani alkoi oireilemaan se kyllä pötkähti kyljelleen eikä omistaja ottanut opiaatteja saatika kyyryasentoon mennyt. Kani todettiin kuolleeksi ja se asetettiin tyhjään konvehtirasiaan ja lapioin sen maahan lepäämään. Ei sitä mihkään sairaalaan viety, en soittanut edes ambulanssia...olisko muuten pitänyt.
Jotkut pitää lemmikkieläimistään parempaa huolta kuin toiset. Jos kanin terveydentilaan kiinnittää huomiota vasta sitten, kun se pötkähtää kyljelleen huonon kunnon takia, voi omistajaa ainakin epäillä eläin rääkkäyksestä.
Kani kun on saaliseläin, niin se ei ihan vähällä psljasta sairauttaan.
Kipu ja stressi lisäävät kanin adrenaliinin tuotantoa ja sen seurauksena kanin virtsantuotto vähenee ja johtaa jopa kuolemaan.
Oliguria on tapahtuman hienompi nimi.
Kanin aineenvaihdunta on niin vikkelä ettei kaikki lääkkeet ehdi alkaa edes vaikuttaan kun ne jo pulpahtavat kanista ulos.
Meloksikaamia käytetään kanien kivunlievitykseen. Aikuiselle ihmiselle maksimiannos vuorokaudessa on 15mg. Alle kilonen kani voi huoletta napata 20mg pillerin. Vähän alkaa toinen korvalurpottaa ja askel on sanoisinko epävakaa. Elukka itse kylläkin aivan tohkeissaan uudesta havaintoaisteja laajentavasta olotilasta. Voi muistuttaa jopa tiikeriä käytökseltään.
Talumees
Viestit: 6364
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja Talumees »

LasseE kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:13 pm Nykypolttoaineet on muutenkin sellaista kuraa, että ongelmia on tiedossa tulevaisuudessa.
Ompa vahvaa analyysia... :mrgreen:
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Lurkus kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:09 pm
korjailija kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:04 pm Se että verrataan jotain teollisuusmoottoreita ja pieniä vaikkapa traktorin moottoreita on jo lähtökohtana aika epäsuhtainen.
Jos jonkun vaikka valtion omistamaa teollisuusmoottoria pyöritetään niin siinä varmaan käytetäänkin kalleinta ja parasta polttoainetta ilman lisäainetta mitä veronmaksajien rahoilla saa. Me muut taas käytetään vaikka lisäaineilla koneitamme että ne toimii hyvin olkoon se lisäaine sitten 2t öljyä tai jotain muuta lisäainetta, itse olen menestyksekkäästi käyttänyt myös rvs ainetta moottoreissa ja vaihteistoissa ja ollut erittäin tyytyväinen tuloksiin.
Höpsis. Ihan peruslöpöä tai vetistä ja hiekkaista raskasta. Halvinta millä kone käy ja päästörajat täyttyy.
Joo, ihan perus ryssän löpöä. Sieltä kun sai halvimmalla.
LasseE
Viestit: 976
Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja LasseE »

Talumees kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:17 pm
LasseE kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:13 pm Nykypolttoaineet on muutenkin sellaista kuraa, että ongelmia on tiedossa tulevaisuudessa.
Ompa vahvaa analyysia... :mrgreen:
Niin monessa koneessa on ollut löpön vuoksi ongelmia, että analyysi on todella vahvaa..
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Tumppi 865
Viestit: 8190
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Nythän ei ole kysymys vian aiheuttajasta vaan siitä auttaako 2t öljyn tai jonkun muun lisäaineen käyttö esim jumittavan suuttimen toimintaan.
Niin, polttoaineen valmistajat tekee aineen tiettyjen arvojen mukasiks, ja riittää että ne arvot täyttyy. Jos voitelu on rajoilla, niin pienikin voitelun lisäys ei yleensä pahenna tilannetta, vai kuinka!?
Vaikkapa se kuuluisa 2T kone 1% seoksella narahtaa jumiin, mut 1,5% seoksella toimii ilman ongelmia, niin eikö sillon 0,5% öljyn lisäys vaikuttanu asiaan?!.
SepeSusi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 7:12 pm
Paikkakunta: Länsisuomi
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja SepeSusi »

poweri kirjoitti: Ti Joulu 03, 2019 6:13 pm
8400 kirjoitti: Ti Joulu 03, 2019 6:01 pm Menkääs nyt molemmat ottamaan siniset pillerit
JUNNU! Isot pojat kertoi että ne on nykyään valkoisia :lol: ...mene ja tiedä mä käytän hyvää ruokaa ja liikuntaa sekä lysin vitamiinia. Käden puristuksesta ja lämmöstä tietää onko puntissa virtaa....
Nyt kun olen siirtynyt vapaaherralliseen säätyyn, ja kun aikaa on ollut, on tullut tavattua enempi parempaa väkeä, niin olen oppinut olemaan kätellessä puristamasta. Yli 10v siinä meni, mutta jo alkaa luonnistua yläluokkainen ja kosmopoliittinen kevyt, hieman hintahtava kättely.
SepeSusi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 7:12 pm
Paikkakunta: Länsisuomi
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja SepeSusi »

Pistin työmasiinoiden tankkiin joukkoon sinolia ja 5W30 transmission oilia tänään, talvea vasten, kun tyhjensin talvilaatusäiliön. Tenuahan ei saisi käyttää missään nimessä diisselissä ja öljykin kuulemma on pahasta. Mikä nyt neuvoksi.
Viimeksi muokannut SepeSusi, Ke Joulu 04, 2019 6:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
korjailija
Viestit: 5523
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja korjailija »

PuuhaPate kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:18 pm
Lurkus kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:09 pm
korjailija kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:04 pm Se että verrataan jotain teollisuusmoottoreita ja pieniä vaikkapa traktorin moottoreita on jo lähtökohtana aika epäsuhtainen.
Jos jonkun vaikka valtion omistamaa teollisuusmoottoria pyöritetään niin siinä varmaan käytetäänkin kalleinta ja parasta polttoainetta ilman lisäainetta mitä veronmaksajien rahoilla saa. Me muut taas käytetään vaikka lisäaineilla koneitamme että ne toimii hyvin olkoon se lisäaine sitten 2t öljyä tai jotain muuta lisäainetta, itse olen menestyksekkäästi käyttänyt myös rvs ainetta moottoreissa ja vaihteistoissa ja ollut erittäin tyytyväinen tuloksiin.
Höpsis. Ihan peruslöpöä tai vetistä ja hiekkaista raskasta. Halvinta millä kone käy ja päästörajat täyttyy.
Joo, ihan perus ryssän löpöä. Sieltä kun sai halvimmalla.
Mitä ihmeen lainauksia täällä taas on :evil: Korkit kiinni nyt heti tai sitten paras kirjautua ulos palstalta hetkeksi :lol:
Meillä täällä lännessä ei ainakaan ole mitään itälöpöjä vaan ihan Nesteeltä ostettuja ja kun ne imettiin pois säiliöstä siihen tarkoitetulla pumpulla jossa on myös suodattimet niin ei ollut vettä eikä muutakaan moskaa mukana.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Tumppi 865 kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:23 pm Niin, polttoaineen valmistajat tekee aineen tiettyjen arvojen mukasiks, ja riittää että ne arvot täyttyy. Jos voitelu on rajoilla, niin pienikin voitelun lisäys ei yleensä pahenna tilannetta, vai kuinka!?
Vaikkapa se kuuluisa 2T kone 1% seoksella narahtaa jumiin, mut 1,5% seoksella toimii ilman ongelmia, niin eikö sillon 0,5% öljyn lisäys vaikuttanu asiaan?!.
2T-bensiini moottori tarvii tuon öljy lisäyksen. Mutta ei sekään tykkää 5% seoksesta, vaikka voiteleekin hyvin.
Miksi 2T-dieseliin ei laiteta 2T-öljyä?
Pitäisikö 4T-bensakoneellekkin antaa 2T-öljy jotta saisi lisää voitelua?
SepeSusi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 7:12 pm
Paikkakunta: Länsisuomi
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja SepeSusi »

4-tahti tykkää tuhkautumattomasta 2-t öljystä bensassa, jos on kova lämpökuorma. Esim ilmajäähteisissä tosi hyvä, mutta pilaa tulpat nopeasti. Sitä on paljon pruuvattu volsun boxereissa joilla yritetty ajaa kilpaa.
LasseE
Viestit: 976
Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja LasseE »

PuuhaPate kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:33 pm
Tumppi 865 kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:23 pm Niin, polttoaineen valmistajat tekee aineen tiettyjen arvojen mukasiks, ja riittää että ne arvot täyttyy. Jos voitelu on rajoilla, niin pienikin voitelun lisäys ei yleensä pahenna tilannetta, vai kuinka!?
Vaikkapa se kuuluisa 2T kone 1% seoksella narahtaa jumiin, mut 1,5% seoksella toimii ilman ongelmia, niin eikö sillon 0,5% öljyn lisäys vaikuttanu asiaan?!.
2T-bensiini moottori tarvii tuon öljy lisäyksen. Mutta ei sekään tykkää 5% seoksesta, vaikka voiteleekin hyvin.
Miksi 2T-dieseliin ei laiteta 2T-öljyä?
Pitäisikö 4T-bensakoneellekkin antaa 2T-öljy jotta saisi lisää voitelua?
Ettet vaan olisi jotain sukua eräälle Rinteelle? Alkaa tuo inttäminen ja muiden syyttäminen tuntua tutulta..Minä tiedän kaiken, vika on muissa ei minussa..
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Lurkus
Viestit: 1015
Liittynyt: To Marras 18, 2010 10:35 pm
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja Lurkus »

korjailija kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:31 pm
PuuhaPate kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:18 pm
Lurkus kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:09 pm
korjailija kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:04 pm Se että verrataan jotain teollisuusmoottoreita ja pieniä vaikkapa traktorin moottoreita on jo lähtökohtana aika epäsuhtainen.
Jos jonkun vaikka valtion omistamaa teollisuusmoottoria pyöritetään niin siinä varmaan käytetäänkin kalleinta ja parasta polttoainetta ilman lisäainetta mitä veronmaksajien rahoilla saa. Me muut taas käytetään vaikka lisäaineilla koneitamme että ne toimii hyvin olkoon se lisäaine sitten 2t öljyä tai jotain muuta lisäainetta, itse olen menestyksekkäästi käyttänyt myös rvs ainetta moottoreissa ja vaihteistoissa ja ollut erittäin tyytyväinen tuloksiin.
Höpsis. Ihan peruslöpöä tai vetistä ja hiekkaista raskasta. Halvinta millä kone käy ja päästörajat täyttyy.
Joo, ihan perus ryssän löpöä. Sieltä kun sai halvimmalla.
Mitä ihmeen lainauksia täällä taas on :evil: Korkit kiinni nyt heti tai sitten paras kirjautua ulos palstalta hetkeksi :lol:
Meillä täällä lännessä ei ainakaan ole mitään itälöpöjä vaan ihan Nesteeltä ostettuja ja kun ne imettiin pois säiliöstä siihen tarkoitetulla pumpulla jossa on myös suodattimet niin ei ollut vettä eikä muutakaan moskaa mukana.
En minä ole väittänyt että löpössä olisikaan erityisesti vettä. Raskaassa on ja sen ilmoittaa valmistajakin, myös neste. Eikä nämä ihmelainauksia ole. Ihan normaaleita. En myöskään sanonut että tulee venäjältä. Sanoin että peruslöpöä. Itse lienet vähän korkkia raottanut kun väität että valtion koneet käy eri polttoaineella :lol:
Viimeksi muokannut Lurkus, Ke Joulu 04, 2019 6:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

LasseE kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:39 pm
Ettet vaan olisi jotain sukua eräälle Rinteelle? Alkaa tuo inttäminen ja muiden syyttäminen tuntua tutulta..Minä tiedän kaiken, vika on muissa ei minussa..
Ei se minun vika ole jos toiset on väärässä. 8)
Ketä olen syyttänyt ja mistä?
korjailija
Viestit: 5523
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Lurkus kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:45 pm
korjailija kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:31 pm
PuuhaPate kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:18 pm
Lurkus kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:09 pm
korjailija kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 6:04 pm Se että verrataan jotain teollisuusmoottoreita ja pieniä vaikkapa traktorin moottoreita on jo lähtökohtana aika epäsuhtainen.
Jos jonkun vaikka valtion omistamaa teollisuusmoottoria pyöritetään niin siinä varmaan käytetäänkin kalleinta ja parasta polttoainetta ilman lisäainetta mitä veronmaksajien rahoilla saa. Me muut taas käytetään vaikka lisäaineilla koneitamme että ne toimii hyvin olkoon se lisäaine sitten 2t öljyä tai jotain muuta lisäainetta, itse olen menestyksekkäästi käyttänyt myös rvs ainetta moottoreissa ja vaihteistoissa ja ollut erittäin tyytyväinen tuloksiin.
Höpsis. Ihan peruslöpöä tai vetistä ja hiekkaista raskasta. Halvinta millä kone käy ja päästörajat täyttyy.
Joo, ihan perus ryssän löpöä. Sieltä kun sai halvimmalla.
Mitä ihmeen lainauksia täällä taas on :evil: Korkit kiinni nyt heti tai sitten paras kirjautua ulos palstalta hetkeksi :lol:
Meillä täällä lännessä ei ainakaan ole mitään itälöpöjä vaan ihan Nesteeltä ostettuja ja kun ne imettiin pois säiliöstä siihen tarkoitetulla pumpulla jossa on myös suodattimet niin ei ollut vettä eikä muutakaan moskaa mukana.
En minä ole väittänyt että löpössä olisikaan erityisesti vettä. Raskaassa on ja sen ilmoittaa valmistajakin, myös neste. Eikä nämä ihmelainauksia ole. Ihan normaaleita. En myöskään sanonut että tulee venäjältä. Sanoin että peruslöpöä. Itse lienet vähän korkkia raottanut kun väität että valtion koneet käy eri polttoaineella :lol:
Ei ollutkaan sinulle osoitettu kommentti ja ymmärsin sinun kommenttisi hyvin. sori jos tule väärinkäsitys.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
sköne
Viestit: 1770
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 9:56 pm
Paikkakunta: P-savo
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja sköne »

PuuhaPate kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 1:14 pm
sköne kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 9:45 am Muutama tunnettu asia aiheesta:
-Ruosteenirrotusaineista monet ovat suoraansanottuna aunuksesta.
-polttoöljy ON voiteluaine, kuten vesikin.
-öljyn kohtuullisella lisäyksellä polttoöljyyn ei ole tutkimuksella osoitettavissa olevaa hyötyä.
-2T-öljy on tarkoitettu 2T-bensiinimoottoriin, ei 4T- dieselmoottoriin.
-Syötkö sinä eläimille tarkoitettuja penisiliinejä?
Herra laittaa vaan vesihanan sitten auki, niin voitelu pelaa. "Kuulkka, poja. Mää ole vissi ahvena ku mul on köyry hartia. Tulkka onkel poja".
oppia ikä kaikki
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

sköne kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 7:43 pm
PuuhaPate kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 1:14 pm
sköne kirjoitti: Ke Joulu 04, 2019 9:45 am Muutama tunnettu asia aiheesta:
-Ruosteenirrotusaineista monet ovat suoraansanottuna aunuksesta.
-polttoöljy ON voiteluaine, kuten vesikin.
-öljyn kohtuullisella lisäyksellä polttoöljyyn ei ole tutkimuksella osoitettavissa olevaa hyötyä.
-2T-öljy on tarkoitettu 2T-bensiinimoottoriin, ei 4T- dieselmoottoriin.
-Syötkö sinä eläimille tarkoitettuja penisiliinejä?
Herra laittaa vaan vesihanan sitten auki, niin voitelu pelaa. "Kuulkka, poja. Mää ole vissi ahvena ku mul on köyry hartia. Tulkka onkel poja".
Vesivoitelun eteen tehdään kokoajan työtä. Tehty vuosikausia. Ehkäpä piankin laitetaan vesi voiteluaineeksi moottoriin?
"Kohti vedellä voitelua

Vesi vanhin voitehista, sanotaan. Koneinsinöörille vesi sen sijaan on ollut kauhistus, sillä se aiheuttaa koneen teräsosissa korroosiota. Koneenosat kestävät paremmin öljyistä voitelua.

Vesi on kuitenkin iänikuinen voiteluaine – ihmiskehossa.
Jos jokin toimii ihmisessä, miksei se toimisi myös koneessa?

Pelkkä kitkan pienentäminen ei ole tutkimuksen ainoa motiivi. Tokihan haluaisimme päästä eroon kaikesta ylimääräisestä öljystä sekä ympäristölle haitallisista voiteluöljyjen lisäaineista, kuten fosforista, kloorista ja rikistä."

https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/ar ... kkaammaksi


Niin että vesihanat vaan auki! 8) 8)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Semrush [Bot] ja 50 vierailijaa