Jos tarkoitetaan moottorin loppua ikää, niin olen samaa mieltä.
Ford 6700 moottorijumin jatkohoito
-
- Viestit: 2777
- Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: To Loka 10, 2019 10:18 pm
- Viesti:
Re: Ford 6700 moottorijumin jatkohoito
Kiitos huomioista. Taidan edetä nyt niin, että pudotan keväällä siitä öljypohjan irti ja katon missä kunnossa alakerta on ja männät myös. Sitten miettii mitä lohkolle lähtee tekemään. 6-koneen istutus olis kyllä aivan mahtava rojekti niin kun joku tuossa ehdotti..
Re: Ford 6700 moottorijumin jatkohoito
täältä ehoteltiin. meillä löytyy kans 6700 ja sittenkun joskus jos koneelle joutuu ruveta tekemään jotain.MikaT kirjoitti: ↑Su Loka 13, 2019 9:17 pm Kiitos huomioista. Taidan edetä nyt niin, että pudotan keväällä siitä öljypohjan irti ja katon missä kunnossa alakerta on ja männät myös. Sitten miettii mitä lohkolle lähtee tekemään. 6-koneen istutus olis kyllä aivan mahtava rojekti niin kun joku tuossa ehdotti..
niin vaihtuu 6 tilalle turbon kera.
toistaiseks mennään 4 koneella joka uusittu vuonna 99.ja tunteja tule alta 50 vuodessa .eli voi jäädä kyllä pelkäks haaveeks vaihto.
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Ford 6700 moottorijumin jatkohoito
Kannattaa ainakin käyttää hoonia pytyssä ja hioa santapaperilla loivaksi se syöpymä. Yhteen opeliin tein saman uusilla männän renkailla eikä se lipittänyt öljyä. Jos ei hirveästi ole käyttöä traktorilla niin kokeilisin ensin noin, saattaa mennä ikuisesti.
-
- Viestit: 3116
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford 6700 moottorijumin jatkohoito
Tämä aloittajan tarina miten noin paljon vettä voi joutua palotilaan on kyllä uskomaton. Jos jokin kattopäällä en usko että tuulikulkeumalla vinosta putken päästä pääsisi palotilaan noin paljon vettä. Tuntuisi että jotain muutakin taustalla....en ole tollasta ennen kuullut.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: To Loka 10, 2019 10:18 pm
- Viesti:
Re: Ford 6700 moottorijumin jatkohoito
Joo, kyllä se on tuiskunnutta lunta, kondenssia ja vettä. Pakosarjakin näytti sisältä siltä. No, olipa karsta liuennut! Korkeat siilon ovet auki ja just ja just keula sisällä. Niin ja aikaa 10 vuotta...
-
- Viestit: 1595
- Liittynyt: To Tammi 10, 2008 5:20 pm
- Viesti:
Re: Ford 6700 moottorijumin jatkohoito
Kyllä se ei niin priima moottoriin saattaa mennä hyvin tuommoisessa piha ja väliaikaisessa käytössä. Papan biisonin moottori elvytettiin varmasti liki 20 vuotta jumissa olleesta moottorista. Ei varmasti mikään helmi moottori kun pysäytettäessä kuuluu miten paineet karkaa, mutta öljynpaine on hyvät ihan tyhjäkäynnilläkin . Ehkä ne pytyt joskus rempataan
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuvat alkoholista.
-
- Viestit: 708
- Liittynyt: Pe Loka 14, 2016 10:44 pm
- Viesti:
Re: Ford 6700 moottorijumin jatkohoito
Just tuota yritin sanoa.masankp kirjoitti: ↑Su Loka 13, 2019 10:38 am Kun kuvan näin, niin koneistamoon vain ja uus raakaputken sovitus vain tuohon reikään jos muut on hyviä.
Mahdollisesti joutuu myös männän uusimaan syöpymien takia.
Oli niin suuri poikittainen syöpymä, että katkaisee kyllä kohta renkaat ja sitten voi tulla kalliimpaa jälkeä.
Joskin vähän monisanaisemmin ja ottamalla huomioon muutakin.
Juu;on käynnistetty koneita "ilman mitään" umpijumistakin ja on toimineet ihan hienosti.
Ei tosin ole suotavaa/kovin viisasta sekään.
Mut ne on kumminkin olleet muuten "vaan" jumissa ilman vesikorroosio-syöpymiä.
Sellaisessa koneessa on kumminkin edelleenkin ollut näkyvissä koneistusjäljet,jälkikäteenkin tai muusta syystä katsottuna (kannentiivisteen vaihto) ilman mitään muuta.
Mut jokainenhan tekee niinkuin haluaa.
Selkeä syöpymä ja kuluma ovat kuitenkin ihan eri asioita.
Jos em. tulee jo ohivuotoa.ni mitä mahtaa tulla kymmenesosamillien korroosiosyöpymällä?
Jos rahaa on,ni testaapas nyt piruuttaas ja kerro asia täällä ihan siks,et se ei jää "uskon asiaks" ?
Siis jos valuuttaa riittää siihen kokeilemiseen?
Jos rahaa ei ole ja/tai on tarkoitus selvitä edullisesti ja kerralla,ni älä tee niin.
Se maksaa ja paljon.
Harva tosin uskaltaa tunnustaa totuutta ja kertoo "satuja" sen vuoks tai jättää kokonaan kertomatta.
Tallin takana olevat (huutokaupasta tai muualta ostetut) koneethan ovat pois käytöstä ihan muuten vaan tai siks kun "ei ole jaksettu" laittaa käyntiin tai kokeilla kuin kerran.
Niin varmaan.
-
- Viestit: 299
- Liittynyt: Ma Kesä 27, 2011 6:12 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä Mlk.
- Viesti:
Re: Ford 6700 moottorijumin jatkohoito
Mulla on kokemusta hyvin monesta jumiin ruostuneiden moottorien elvytyksestä,ja ei niissä ole ongelmia ollut käytössä paitsi alussa tietenkin savuaa ja öljyä kuluu mutta myöhemmin olleet ihan hyviä koneita.Yksi esimerkki tuli jenkeistä iso 8 käynyt viimeksi -v60 ,kuumaa vettä lohkoon ym hammaskehältä sai sitten hirveellä väännöllä lähtemään liikkeelle. Tulpanreijistä alkoi männät työntään ruosteista vesimoskaa, ym mukavaa,venttiilit sain liikkeelle ja kiinitin keinuvivuston takaisin ja muut putsaukset tein,sitten 24v ja pilotilla kyllä käynistyi huohotti joka reijästä ja savusi mutta pikkuhiljaa loppu huohotus ja savun tulo.Myöhemmin kun pääsin ajamaan katsastettuna niin vei öljyä alussa n.3l 50km,sitten loppu öljyn syönti ja moottori on nyt 2006 vuodesta toiminut moitteetta ja käy nätisti eikä mitään sivuääniä kuulu.Ja olihan yksi iso laivakone joka juminut yli 30v sekin lähti 10 tonnin tunkillä pyörimään ja tuli aivan hyvä kone jo vuosia ajaneet silläkin ja paljon.Tietysti jos kaameita syöpymiä on tullut sylinterehin niin silloin on peli selvä,ei tuo konehomma ole mitään hifistelyä,mutta nykyään tuntuu et siitä on tehty jotain rakettitiedettä.
-
- Viestit: 708
- Liittynyt: Pe Loka 14, 2016 10:44 pm
- Viesti:
Re: Ford 6700 moottorijumin jatkohoito
Mulla on siitäkin,et Audin vitoskone minkä pitäis kestää vähintään 400 000km hajos 280 000km ja 50km ajon jälkeen.
Ja olis hajonnut vielä pahemmin jonkun muun ajamana.
Tämä säily siinä kunnosssa kuin oli lähtiessä ollutkin eli en edes hajottanut yläpäätä koneistuskuntoon...
Perskeleesti vaan huohotti ohi sylintereiden ilman isompia syöpymiäkin.
Öljyä meni mittatikun mitta plus neljä litraa sille matkalle.
Litra siihen,että asia selvis ja vian selvittyä/pahetessa/yläpään alkaessa "narisemaan" loput kolme litraa siihen,et sen sai parkkiin pois tienlaidasta hajottamatta sitä konetta kokonaan.
Tosin minä en maksanut sitä remonttia,vaikka teinkin sen työn/vaihdoin osat/käytin koneistamolla.
Sen puolen maksoi se kuka puhui p..kaa ja oli vastuussa siitä.
Ja ihan ilman isompia riitoja; lauantaina ostettu auto ja jo maanantaina aamupäivällä oli uus sopimus ihan eri summalla.
"Hakekaa p...nne pois sieltä sen yhden talon pihasta"- vaihtoehdolla.
Eli vois sanoa,et sopimus oli hyvin edullinen...
Puolin ja toisin.
Ja olis hajonnut vielä pahemmin jonkun muun ajamana.
Tämä säily siinä kunnosssa kuin oli lähtiessä ollutkin eli en edes hajottanut yläpäätä koneistuskuntoon...
Perskeleesti vaan huohotti ohi sylintereiden ilman isompia syöpymiäkin.
Öljyä meni mittatikun mitta plus neljä litraa sille matkalle.
Litra siihen,että asia selvis ja vian selvittyä/pahetessa/yläpään alkaessa "narisemaan" loput kolme litraa siihen,et sen sai parkkiin pois tienlaidasta hajottamatta sitä konetta kokonaan.
Tosin minä en maksanut sitä remonttia,vaikka teinkin sen työn/vaihdoin osat/käytin koneistamolla.
Sen puolen maksoi se kuka puhui p..kaa ja oli vastuussa siitä.
Ja ihan ilman isompia riitoja; lauantaina ostettu auto ja jo maanantaina aamupäivällä oli uus sopimus ihan eri summalla.
"Hakekaa p...nne pois sieltä sen yhden talon pihasta"- vaihtoehdolla.
Eli vois sanoa,et sopimus oli hyvin edullinen...
Puolin ja toisin.
-
- Viestit: 2701
- Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
- Viesti:
Re: Ford 6700 moottorijumin jatkohoito
sylinteriputki kovettuu ruostuessaan joten siihen ei tahdo pystyä muu kuin kivi. Kannattaa unohtaa pallohooni, sillä ei saa mitään muuta sylinteriin kuin karkean pinnan. Kannattaa kokeilla
hyvällä kivihoonilla jos ruostekerros ei olisi kovin paksu, niin voisi homma onnistua.
Toinen asia on sitten mitenn saahoonausjättet pois, mutta sekin saattaa onnistua kun käyttää paksuhkoa öljyä hoonatessa, sen saa puhallettua paineilmalla paremmin pos kuin ohuen.
Jos sen ruostuneen paikan jättää silleen, saattaa vaikeuksia esiintyä jossain vaiheessa
hyvällä kivihoonilla jos ruostekerros ei olisi kovin paksu, niin voisi homma onnistua.
Toinen asia on sitten mitenn saahoonausjättet pois, mutta sekin saattaa onnistua kun käyttää paksuhkoa öljyä hoonatessa, sen saa puhallettua paineilmalla paremmin pos kuin ohuen.
Jos sen ruostuneen paikan jättää silleen, saattaa vaikeuksia esiintyä jossain vaiheessa
-
- Viestit: 7900
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Ford 6700 moottorijumin jatkohoito
Kivihoonilla vain se homma, että jos on sylinterissä jo pientä pykälää, pitää olla lyhyet kivet, jotta ei kanna siitä pykälän kohtaa. Kivethän ottaa kiinni vain kahdesta kohtaa, kiven alapäästä ja sylinterin yläreunasta.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: To Loka 10, 2019 10:18 pm
- Viesti:
Re: Ford 6700 moottorijumin jatkohoito
No niin, asiaa on tässä koronan lomassa mietitty ja taidan kallistua siihen, että pudotetaan lohko irti ja putkitetaan tuo syöpynyt sylinteri. Samalla tuoreet laakerit, renkaat, tarvittavat stefat ja tiivisteet. Kyseinen rojekti otetaan ihan oppi/viihde mielellä. Olisko jollain ehdottaa hyvää manuskaa millä koneen purku ja kasaus onnistuu? Voisihan toki kaiken kuvata tarkkaan purkuvaiheessa, mutta mm kiristysmomentit tarvitsee kuitenkin. Sitä ennen tosin pitää tarkastaa ja kunnostaa kansi..kiirehän tällä ei todellakaan ole!
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: Pe Marras 23, 2007 12:23 pm
- Viesti:
Re: Ford 6700 moottorijumin jatkohoito
Ruotsin kielellä löytyy korjaamokäsikirja "Maskinisten" palstan Downloadseista toiselta sivulta.
Vaatii rekisteröitymisen, mutta kannattaa.
Vaatii rekisteröitymisen, mutta kannattaa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Ambasador, maametalli, Semrush [Bot], teemu272 ja 56 vierailijaa