Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä (RATKAISTU)
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä (RATKAISTU)
Terve!
Tein remppaa, asensin vakkarin ja kaasuläppäkotelo oli viikkoja irrotettuna, kun asensin siihen metalliseen vaijerin kiinnityslevyyn toisen levyn vakkarin vaijeria varten. Kaasuläppäkoteloa kohtelin tietysti sille kuuluvalla arvokkuudella. Jo sitä ennen, aikaa sitten olin puhdistanut läppäkotelon (eli aiemminkin irottanut) kaasuttimen/läppäkotelon puhdistusspraylla ja rätin avulla läpän ulkoreunoille kertyneen pikimössön takia. Se poisti matalan tyhjäkäyntiongelman ja sammuilut kesällä ilmastointi päällä risteyksiin tultaessa. No tästä huollosta ei silloin tullut mitään onkelmaa, ja nyttemmin samalla, kun vakkarin asennuksen yhteydessä kotelo oli irti, tein saman puhdistuksen uudestaan, kerran kotelo oli irrotettuna. Kotelon kauluksessa toki lukee, että ei saa puhdistaa kotelon sisältä jonkin erikoispinnoitteen vuoksi, mutta mitä lueskelin eri autofoorumeilta, ei pitäisi olla mitään riskiä kuitenkaan puhdistuksessa. Taitaa siis olla enemmän Fordin kikka saada myytyä kalliita osia!
No vakkarivaijerin asennus meni hyvin ja kotelo on paikallaan. Tiivisteenkin uusin silloin toissa kerralla, mutta nyt tiiviste näytti ihan hyvältä ja puhdistelin pikkuisen ennen kotelon takaisin asennusta. Toinen, minkä tein, oli uusi lambdatunnistin. Laitoin Boschin lambdan, ja pitäisi olla oikea.
Auto ei siis näiden kahden jutun jälkeen käynnistyy enää kylmänä kunnolla, eli ainakin kolmesti joutuu starttaamaan. Moottori myös stumppaa heti kaasua painettaessa. Kun kone on käynyt alle minuutin verran, toimii taas normaalisti. ForsScanilla skannailin, niin onko 15-18 prosentin long-term fuel trim liian korkea? Voisko viitata imuvuotoon? On kyllä niin epätodennäköistä. Ehkä imuvuoto kuitenkin vaikuttaisi juuri kylmäkäynnistykseen ja pienillä kaasuläpän avaumilla.
Tässä olevassa kuvassa on ForScanista kuvakaappaus. Onko kaikki tossa kohdillaan?
Tein remppaa, asensin vakkarin ja kaasuläppäkotelo oli viikkoja irrotettuna, kun asensin siihen metalliseen vaijerin kiinnityslevyyn toisen levyn vakkarin vaijeria varten. Kaasuläppäkoteloa kohtelin tietysti sille kuuluvalla arvokkuudella. Jo sitä ennen, aikaa sitten olin puhdistanut läppäkotelon (eli aiemminkin irottanut) kaasuttimen/läppäkotelon puhdistusspraylla ja rätin avulla läpän ulkoreunoille kertyneen pikimössön takia. Se poisti matalan tyhjäkäyntiongelman ja sammuilut kesällä ilmastointi päällä risteyksiin tultaessa. No tästä huollosta ei silloin tullut mitään onkelmaa, ja nyttemmin samalla, kun vakkarin asennuksen yhteydessä kotelo oli irti, tein saman puhdistuksen uudestaan, kerran kotelo oli irrotettuna. Kotelon kauluksessa toki lukee, että ei saa puhdistaa kotelon sisältä jonkin erikoispinnoitteen vuoksi, mutta mitä lueskelin eri autofoorumeilta, ei pitäisi olla mitään riskiä kuitenkaan puhdistuksessa. Taitaa siis olla enemmän Fordin kikka saada myytyä kalliita osia!
No vakkarivaijerin asennus meni hyvin ja kotelo on paikallaan. Tiivisteenkin uusin silloin toissa kerralla, mutta nyt tiiviste näytti ihan hyvältä ja puhdistelin pikkuisen ennen kotelon takaisin asennusta. Toinen, minkä tein, oli uusi lambdatunnistin. Laitoin Boschin lambdan, ja pitäisi olla oikea.
Auto ei siis näiden kahden jutun jälkeen käynnistyy enää kylmänä kunnolla, eli ainakin kolmesti joutuu starttaamaan. Moottori myös stumppaa heti kaasua painettaessa. Kun kone on käynyt alle minuutin verran, toimii taas normaalisti. ForsScanilla skannailin, niin onko 15-18 prosentin long-term fuel trim liian korkea? Voisko viitata imuvuotoon? On kyllä niin epätodennäköistä. Ehkä imuvuoto kuitenkin vaikuttaisi juuri kylmäkäynnistykseen ja pienillä kaasuläpän avaumilla.
Tässä olevassa kuvassa on ForScanista kuvakaappaus. Onko kaikki tossa kohdillaan?
Viimeksi muokannut Mauri Tähkä, Ti Syys 24, 2019 9:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:45 am
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
Kyllähän tuo LTFT on liian suuri. Yksinumeroinen pitäisi olla. Imuvuoto voisi olla syynä. Oletko kokeillut ottaa ilmamassamittarin töpseliä irti ? Silloin moottorin kartta toimii perusasetuksella, sillä pystyy sulkemaan ilmamassamittarin vian pois.
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
Enpä ole kokeillut irrottaa! Tässä ei ole ilmassamitraria vaan map-anturi. Olisikohan se kyrvähtänyt?
LTFT muuttuu yksinumeroiseksi, kun laittaa hieman kierroksia. Eli ongelma keskittyy matalille kierroksille.
Kaasuläpän asentotunnistin taitaa olla ok, kun voltit nousee kaasupolkimen mukaan tasaisesti ForScanilla katsottaessa.
Voiko vääränlainen lambda muuten tämmöistä aiheuttaa? Minusta tuntuisi, ettei. Nimittäin jos näin olisi, pitäisi minusta oireita tulla myös isommalla kaasulla???
LTFT muuttuu yksinumeroiseksi, kun laittaa hieman kierroksia. Eli ongelma keskittyy matalille kierroksille.
Kaasuläpän asentotunnistin taitaa olla ok, kun voltit nousee kaasupolkimen mukaan tasaisesti ForScanilla katsottaessa.
Voiko vääränlainen lambda muuten tämmöistä aiheuttaa? Minusta tuntuisi, ettei. Nimittäin jos näin olisi, pitäisi minusta oireita tulla myös isommalla kaasulla???
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:45 am
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
MAP anturista en tiedäkään, toimiiko siinä töpselin irrottaminen. Kyllä lambdakin voi tuota aiheuttaa, o2 arvostahan nuo trimmit päättelevät seoksen tilanteen. LTFT tosin ei pitäisi kovin äkkiä muuttua, STFT reagoi nopeasti.
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: To Heinä 29, 2010 7:30 pm
- Paikkakunta: 59130
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
Omassa oli kannessa oleva lämpöanturi pökäleenä, alle +5 ei kirveelläkään ilman lämmitystä..
FORD since 1976..
FORD 3000 -69
FORD 5000 -72
Ford Focus farkku -00, 17M2d Turnier -69
Suoritetaan:Automaalaukset, rutut, ruostesuojaukset.. Kysy..
Simpele/Parikkala
FORD 3000 -69
FORD 5000 -72
Ford Focus farkku -00, 17M2d Turnier -69
Suoritetaan:Automaalaukset, rutut, ruostesuojaukset.. Kysy..
Simpele/Parikkala
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
Toimiiko tuo lämpömittaus sitten, jos anturi on sökönä? Kun tossa kuvassa näkyy CHT (cylinder head temperature) ja muuta lämpöanturia tuossa koneessa ei käsittääkseni olekaan? Voin toki olla väärässäkin.
Sellainen kutina, että LTFT reagoi sen jälkeen, kun viimeistään on ajeltu se parikymmentä kilsaa. Ja on ajettukin.
Tosiaan, LTFT muuttuu yksinumeroiseksi, kun laittaa hieman kierroksia. Eli ongelma keskittyy matalille kierroksille. Ja kylmäkäynnistykseen. Ehkä pirullisin on kuitenkin se, että autolla ei oikein pääse kylmänkäynnistyksen jälkeen liikkeelle, kun meinaa heti sammua, jos koskee kaasupolkimeen. Kun kaasua painaa reippaasti, kone toimii oikein, mutta sillä tavalla polttaa kytkimen.
Oisko semmoisessa testissä järkeä, että nollaa ECM:n, eli vaikka ForScanilla tai "vanhanaikaisesti" käyttämällä akunkenkää pois. Sitten etummainen (eli vaihdettu säätöanturi) lambdaliitin irti, ja kone käyntiin kylmänä. Jos nyt käynnistyy eri tavalla, niin voisiko vetää mitään johtopäätöksiä lambdasta? Lambdatunnistin pitäisi olla kyllä oikeanlainen, kun hain sen tyypin auton valmistenumerolla sakemannin varaosaliikkeestä. Vastus oli kyllä lämmityksessä tässä uudessa yleismittarilla katsottuna muutaman ohmin suurempi, mutta sehän vaikuttaa käsittääkseni vain lambdan lämmitysvastukseen. Johdot olivat aavistuksen verran pidemmät tässä uudessa.
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 3591
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
Focuksen tekniikka ei ole mitenkään tuttu, mutta onko ihan varma ettei tuossa "remontissa" jossa lisäilit sen vak.nop. säätimen ym. jäänyt kuitenkin joku alipainelinja auki, tai murtuma niissä kumikurveissa?? Tai joku kylmätyhjäkäyntiin vaikuttava (rikastin?) poissa toiminnasta...joko puuttuvan alipaineen, tai sähkön vuoksi
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: To Heinä 29, 2010 7:30 pm
- Paikkakunta: 59130
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
lontoonkieliseltä foorumilta tuon opiskelin toissasyksynä.. Kesällä kun tuon osti, ei voinu tietää ennen kylmiä.
Ainakin 1.6 zetec-Se moottorissa on kaks lämpöanturia. Toinen kannessa, joka eniten vaikuttaa kylmäkäynnistykseen. Termarin hujakoilla on taas sitten lämpömittarin anturi.
Ainakin 1.6 zetec-Se moottorissa on kaks lämpöanturia. Toinen kannessa, joka eniten vaikuttaa kylmäkäynnistykseen. Termarin hujakoilla on taas sitten lämpömittarin anturi.
FORD since 1976..
FORD 3000 -69
FORD 5000 -72
Ford Focus farkku -00, 17M2d Turnier -69
Suoritetaan:Automaalaukset, rutut, ruostesuojaukset.. Kysy..
Simpele/Parikkala
FORD 3000 -69
FORD 5000 -72
Ford Focus farkku -00, 17M2d Turnier -69
Suoritetaan:Automaalaukset, rutut, ruostesuojaukset.. Kysy..
Simpele/Parikkala
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:45 am
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
Kylmänä käynnistäessä järjestelmä toimii muutaman minuutin open loopissa, ei siis saa takaisinkytkentää. Tuota ilmavuotoa veikkaisin itsekin, kuten jo ehdotettiin.Mauri Tähkä kirjoitti: ↑La Syys 21, 2019 2:23 pmToimiiko tuo lämpömittaus sitten, jos anturi on sökönä? Kun tossa kuvassa näkyy CHT (cylinder head temperature) ja muuta lämpöanturia tuossa koneessa ei käsittääkseni olekaan? Voin toki olla väärässäkin.
Sellainen kutina, että LTFT reagoi sen jälkeen, kun viimeistään on ajeltu se parikymmentä kilsaa. Ja on ajettukin.
Tosiaan, LTFT muuttuu yksinumeroiseksi, kun laittaa hieman kierroksia. Eli ongelma keskittyy matalille kierroksille. Ja kylmäkäynnistykseen. Ehkä pirullisin on kuitenkin se, että autolla ei oikein pääse kylmänkäynnistyksen jälkeen liikkeelle, kun meinaa heti sammua, jos koskee kaasupolkimeen. Kun kaasua painaa reippaasti, kone toimii oikein, mutta sillä tavalla polttaa kytkimen.
Oisko semmoisessa testissä järkeä, että nollaa ECM:n, eli vaikka ForScanilla tai "vanhanaikaisesti" käyttämällä akunkenkää pois. Sitten etummainen (eli vaihdettu säätöanturi) lambdaliitin irti, ja kone käyntiin kylmänä. Jos nyt käynnistyy eri tavalla, niin voisiko vetää mitään johtopäätöksiä lambdasta? Lambdatunnistin pitäisi olla kyllä oikeanlainen, kun hain sen tyypin auton valmistenumerolla sakemannin varaosaliikkeestä. Vastus oli kyllä lämmityksessä tässä uudessa yleismittarilla katsottuna muutaman ohmin suurempi, mutta sehän vaikuttaa käsittääkseni vain lambdan lämmitysvastukseen. Johdot olivat aavistuksen verran pidemmät tässä uudessa.
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
No katos perhanaa, on kai se sitten uskottava! Setekki-SE 1.6 tuossakin kärryssä on. CHT (cylinder head temperature) anturi tossa näyttää lukemaa ForScanissa, ja lukema nousee yli sataan asteeseen, eli täytyy olla tää sylinterinkannen antsu. Tämä tarkoittanee sitä, että anturi on kunnossa, eikö vain?kampe kirjoitti: ↑La Syys 21, 2019 5:55 pm lontoonkieliseltä foorumilta tuon opiskelin toissasyksynä.. Kesällä kun tuon osti, ei voinu tietää ennen kylmiä.
Ainakin 1.6 zetec-Se moottorissa on kaks lämpöanturia. Toinen kannessa, joka eniten vaikuttaa kylmäkäynnistykseen. Termarin hujakoilla on taas sitten lämpömittarin anturi.
Tuijottelin ne letkut, mitkä siinä lähistöllä ovat. Ja olivat paikallaan. Tossahan kun läppäkotelon irrottaa, niin siinä ei ole kuin yksi töspeli, joka tulee. Läppäkoteloon ei tule alipaineletkuja tms. vaan ne menee vasta imusarjaa. Niihin ei tarvinnut koskea operaation yhteydessä.korsteeni kirjoitti: ↑La Syys 21, 2019 2:49 pm Focuksen tekniikka ei ole mitenkään tuttu, mutta onko ihan varma ettei tuossa "remontissa" jossa lisäilit sen vak.nop. säätimen ym. jäänyt kuitenkin joku alipainelinja auki, tai murtuma niissä kumikurveissa?? Tai joku kylmätyhjäkäyntiin vaikuttava (rikastin?) poissa toiminnasta...joko puuttuvan alipaineen, tai sähkön vuoksi
Huomasin Open-Loopin ForScanissa, kun noin 50 asteen CHT saavutetaan, tulee siihen teksti Closed Loop. Pitäisikö hankkia starttisprayta ja suihkutella kaasuläppäkotelon eri puolille? (Kaasuläppäkotelo on muovia.)
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:45 am
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
Sprayn käyttö pelittää kyllä. Jos on ylimääräistä aikaa ja intoa, kannattaa värkätä savukone esim. https://www.youtube.com/watch?v=Hq4B7ajAXWw. Väsäsin joskus tuollaisen vähän soveltaen, on ollut aivan mainio, pienetkin vuodot löytyvät taatusti !
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
Huohotinventtiilin letku... Katsoppa se.
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
No niin, elikkäs tein kuin teinkin testin ilman lambdaa. Eli akun johto irti, ja sitten säätölambdan liitin irti. Kymmenisen minuuttia odottelua, jotta varmasti ECUN muisti tyhjenee. Starttaus. Lähtee käyntiin... mutta sammuu saman tien. Eli nyt voinee todeta, että vika ei ole lambdassa, kun ei kerran lähde käyntiin! Ehkä lambdan uskaltanee tässä kohtaa poissulkea?
Seurasin hieman myös MAP-anturin voltteja. Jännite laskee, kun kaasupoljinta painaa auton käydessä enempi. Eli jännite laskee alipaineen laskiessa.
Tuossa jotain: https://www.focusfanatics.com/forum/gen ... -pzev.html
Sensorin toiminnasta: https://www.searchautoparts.com/motorag ... cht-sensor
EDIT: Ja vilkaisin tuota jälkimmäistä linkkiä, ja Fordissa olisi O2-sensori ja CHT-anturi yhteisessä maapisteessa. Voihan hevonkikkeli, täytynee kytkeä lambda, ja uudestaan tsekata tup CHT-lämpötila, josko se muuttuisi? Ihmeellinen taitaa olla, joskaan ei voi olla satavarma, että tässä Focuksessa on amerikanfordin tyyppinen anturijärjestelmä.
Seurasin hieman myös MAP-anturin voltteja. Jännite laskee, kun kaasupoljinta painaa auton käydessä enempi. Eli jännite laskee alipaineen laskiessa.
Kytkin tietysti ennen starttausta ForScanin autoon. Huomasin jo ennen virta-avaimeen kiertämistä, että CHT oli pakkasyön jälkeen +38 astetta! En kyllä uskoisi, että edellisillasta asti olisi säilynyt noin kuumana (noin 18 tuntia, ja siitä pakkasta monta tuntia). Miten tuon pitäisi käyttäytyä? Moottorin käydessä se nousee noin sataan asteeseen, minkä ehkä pitäisi olla oikein, vai pitäisikö? Aiemmin joku on vastannut jossain muulla foorumilla, että näissä sen pitääkin nousta sataan asteeseen. Sen sijaan Intake Air Temperature oli asteelleen sama kuin kuistin ulkolämpömittari, +7!kampe kirjoitti: ↑La Syys 21, 2019 5:55 pm lontoonkieliseltä foorumilta tuon opiskelin toissasyksynä.. Kesällä kun tuon osti, ei voinu tietää ennen kylmiä.
Ainakin 1.6 zetec-Se moottorissa on kaks lämpöanturia. Toinen kannessa, joka eniten vaikuttaa kylmäkäynnistykseen. Termarin hujakoilla on taas sitten lämpömittarin anturi.
Tuossa jotain: https://www.focusfanatics.com/forum/gen ... -pzev.html
Sensorin toiminnasta: https://www.searchautoparts.com/motorag ... cht-sensor
EDIT: Ja vilkaisin tuota jälkimmäistä linkkiä, ja Fordissa olisi O2-sensori ja CHT-anturi yhteisessä maapisteessa. Voihan hevonkikkeli, täytynee kytkeä lambda, ja uudestaan tsekata tup CHT-lämpötila, josko se muuttuisi? Ihmeellinen taitaa olla, joskaan ei voi olla satavarma, että tässä Focuksessa on amerikanfordin tyyppinen anturijärjestelmä.
Viimeksi muokannut Mauri Tähkä, Su Syys 22, 2019 4:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: To Heinä 29, 2010 7:30 pm
- Paikkakunta: 59130
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
Jos Ecu luulee lämmöt plussalle, rikastukset päin persettä.. Siis kylmällä koneella.
FORD since 1976..
FORD 3000 -69
FORD 5000 -72
Ford Focus farkku -00, 17M2d Turnier -69
Suoritetaan:Automaalaukset, rutut, ruostesuojaukset.. Kysy..
Simpele/Parikkala
FORD 3000 -69
FORD 5000 -72
Ford Focus farkku -00, 17M2d Turnier -69
Suoritetaan:Automaalaukset, rutut, ruostesuojaukset.. Kysy..
Simpele/Parikkala
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
Tuo on totta. Muokkasin edellistä viestiä tuossa ylempänä, voi vilkaista. CHT-anturi taitaa olla erikoinen.
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
Raportti hommista taas. Eli ei se lambdan kytkeminen takaisin vaikuttanut CHT-arvoon mitenkään. Ennen starttausta ilman lambdaa oli sama lämppis kuin lambdan kanssa.
Jääneekö enää muuta vaihtoehtoa kuin rakentaa se pirun savukone. Siksi pirun, kun ei nyt ole saatavilla tarvikkeita. Pitänee metsästää kirppareita, jos löytää vanhan kolvin jostain ja sit letkua tms. Mut ihan totta, ei ois pahitteeksi joka jannun vaikka muutaman vuoden välein tarkistaa kone imuvuotojen varalta!
Jääneekö enää muuta vaihtoehtoa kuin rakentaa se pirun savukone. Siksi pirun, kun ei nyt ole saatavilla tarvikkeita. Pitänee metsästää kirppareita, jos löytää vanhan kolvin jostain ja sit letkua tms. Mut ihan totta, ei ois pahitteeksi joka jannun vaikka muutaman vuoden välein tarkistaa kone imuvuotojen varalta!
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:45 am
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
Mitenkäs lyhyt trimmi STFT käyttäytyy ? Antaako korkeaa arvoa tyhjäkynnillä ja putoaa kaasua painettaessa. Näkeekö skanneri MAP anturin kertoman imusarjan alipaineen ?
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:45 am
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
On tainnut tulla haukuttua väärää puuta ! Jotenkin olen ajatuksissani tarkertunut MAF sensoriin. Nyt vasta välähti, että koskapa MAP päättelee tilanteen imusarjan paineesta, se ei ole herkkä imuvuodoille.
Tulpan voisi tutkia, josko siitä voi päätellä, käykö moottori suurinpiirtein oikealla seoksella.
Tulpan voisi tutkia, josko siitä voi päätellä, käykö moottori suurinpiirtein oikealla seoksella.
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
Yritin löytää pidin, josta olisi nähnyt paineen, mutten onnistunut siinä. Siellä näyttäisi olevan vain MAP-voltit ja joku baariarvo, joka näyttää vain ulkopuolista ilmanpainetta vissiin, kun se on koko aika sama. Mutta volttiarvo kyllä reagoi kaasupolkimeen. Auto siis käynnissä luonnollisesti testin aikana.
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 1239
- Liittynyt: La Touko 24, 2014 7:28 pm
- Viesti:
Re: Ford Focus MK1 1.6 2004 ei käynnisty kylmänä
Lambda-anturi ei vaikuta käynnistyvyyteen mitään.
Jos moottorin lämpötilatieto on +38 astetta pakkasyön jälkeen, niin ongelma on siinä ja kaikki muu turaaminen on tarpeetonta. Etsi lämpöanturin vastusarvot ja mittaa anturi annetuissa lämpötiloissa. Voihan myös uudellakin kokeilla, jos se ei montaa euroa maksa. Kokeilussa keskittyisin saamaan anturitiedot oikealle alueelle sen sijaan että testailisin miten auto käynnistyy. Sitten kun anturitiedot ovat oikeat, niin voi alkaa kokeilemaan niiden vaikutusta moottorin toimintaan käytännössä.
Jos moottorin lämpötilatieto on +38 astetta pakkasyön jälkeen, niin ongelma on siinä ja kaikki muu turaaminen on tarpeetonta. Etsi lämpöanturin vastusarvot ja mittaa anturi annetuissa lämpötiloissa. Voihan myös uudellakin kokeilla, jos se ei montaa euroa maksa. Kokeilussa keskittyisin saamaan anturitiedot oikealle alueelle sen sijaan että testailisin miten auto käynnistyy. Sitten kun anturitiedot ovat oikeat, niin voi alkaa kokeilemaan niiden vaikutusta moottorin toimintaan käytännössä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 55 vierailijaa