JD6200 ja yhtä vihreä kuski - lohko ja joku muu lämmitin???
-
- Viestit: 664
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?
Tuossa mallissa taitaa olla polttoaineensiirtopumppu hytin lattian alla. Matto pois ja sieltä se paljastuu ja helppo otta irti ja testata pelaako se.
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 10:42 pm
- Paikkakunta: kajaani
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?
Virta päälle, kuuluko hurina tankin pohjalta , jos toimii, polttoaine suodattimelta ilmausruuvi auki, se suoraan sivulle osottava, pitäisi tulla reippaasti polttoainetta, samalla katso tuleeko virta ruiskutuspumpun takapäähän sammutus solenoidille,tai voit kokeilla hyppy johdolla naksahtaako sammutussolenoidi. Ja luultavasti näissä 100 sarjasissa pitää painaa virta avainta pohjaan ja kääntää hehkutus asentoon, että siirto pumppu käynnistyy, se on pelkkä ilmauspumppu.
-
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ma Helmi 27, 2012 8:04 am
- Paikkakunta: Satakunta
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?
Minulla on Valmetissa välillä sitä ongelmaa, että sammutin solenoidi jää pohjaan. Eli silloin ei yritäkään käynnistyä, koska sammutin on päällä. Tämä on jälkiasenteinen ja kun saa sähköä niin vetää ja sammuttaa koneen. Jousikuormituksen pitäisi palauttaa solenoidi perusasentoon, jolloin kone käynnistyy mutta välillä jää tosiaan jumiin. Hieman kun herkistelee käsin niin taas toimii.kutosmajori kirjoitti: ↑Ke Elo 07, 2019 8:21 am tuleeko virta ruiskutuspumpun takapäähän sammutus solenoidille,tai voit kokeilla hyppy johdolla naksahtaako sammutussolenoidi
-
- Viestit: 2145
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
- Paikkakunta: Oulun laitamilla
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?
Sammutin solenoidi varmaankin tuo johon menee punanen johto. Ei siihen tule virtaa.
https://drive.google.com/file/d/1-LxPm7 ... p=drivesdk
Näyttää siltä että sininen lähtee tolle dc systeemille ja sitten palaa sieltä punaisella. Alkuperäinen johto katkaistu tosta välistä.
Alan tutkiin sulakkeet.
Käytin kaikki sulakkeet pois, oli ehjiä ja nyt käynnistyi
https://drive.google.com/file/d/1-LxPm7 ... p=drivesdk
Näyttää siltä että sininen lähtee tolle dc systeemille ja sitten palaa sieltä punaisella. Alkuperäinen johto katkaistu tosta välistä.
Alan tutkiin sulakkeet.
Käytin kaikki sulakkeet pois, oli ehjiä ja nyt käynnistyi
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa
JD 6200 -97
JD 6200 -97
-
- Viestit: 9802
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?
Pura se diesel control systeemi pois sieltä, tosi tympeitä kun johtoja ja muuta sälää vedetty miten sattuu eikä kukaan tiedä miten ne on kytketty.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Pe Kesä 21, 2019 7:38 pm
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?
Tarkista tuleeko jännitettä sammutussolenoidille.
Siirrä suunnanvaihdin pois vapaa-asennosta ja avain starttiasentoon, pitäis kuulua polttoainepumpun surina.
Siirrä suunnanvaihdin pois vapaa-asennosta ja avain starttiasentoon, pitäis kuulua polttoainepumpun surina.
-
- Viestit: 2358
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 10:56 pm
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?
Paha sitä vikaa enää on etsiä kun käynnistyy jo normaalisti...
-
- Viestit: 2145
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
- Paikkakunta: Oulun laitamilla
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - käy ja kukkuu
näin on
Mutta joo kyllä tuo controlli lähtenee tuolta pois jollakin aikavälillä. Ny pitäs taas perehtyä äkeisiin ku kuski ei enää ole äkeissään käymättömän rattorin vieressä. 2,2m sampo olis lähistöllä uusilla laakereilla tarjolla. Kapiahan tuo on, mutta saapahan ajella enemmän. Tuossa aiemmin ei selvinnyt että miksi rullaäkeellä ei myöhemmin pärjäis vaikka se nyt oliskin paras ekaan kertaan pitkän heinällä olon jälkeen. Nykyään suurin osa on kyllä jousipiikkisiä ja lapsuuden muistikuvat karheista oli nimenomaan rullamalleja.
Vielä ihan ekana meinasin tasottaa äkeellä hevosten tarhaa joka on nyt melkosta pottupeltoa, kun keväällä elukat polkeneet märkään maahan jälkiä
Mutta joo kyllä tuo controlli lähtenee tuolta pois jollakin aikavälillä. Ny pitäs taas perehtyä äkeisiin ku kuski ei enää ole äkeissään käymättömän rattorin vieressä. 2,2m sampo olis lähistöllä uusilla laakereilla tarjolla. Kapiahan tuo on, mutta saapahan ajella enemmän. Tuossa aiemmin ei selvinnyt että miksi rullaäkeellä ei myöhemmin pärjäis vaikka se nyt oliskin paras ekaan kertaan pitkän heinällä olon jälkeen. Nykyään suurin osa on kyllä jousipiikkisiä ja lapsuuden muistikuvat karheista oli nimenomaan rullamalleja.
Vielä ihan ekana meinasin tasottaa äkeellä hevosten tarhaa joka on nyt melkosta pottupeltoa, kun keväällä elukat polkeneet märkään maahan jälkiä
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa
JD 6200 -97
JD 6200 -97
-
- Viestit: 2971
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - käy ja kukkuu
Miksi otat tuon Diesel Control järjestelmän pois? Minä olisin tyytyväinen jos itselläni olisi moinen. Tuo on kuitenkin hyvä turvajärjestelmä, joka estää vauriot, jos sattuu tapahtumaan jotain ennalta arvaamatonta moottorin puolessa.Deippa kirjoitti: ↑To Elo 08, 2019 10:27 am näin on
Mutta joo kyllä tuo controlli lähtenee tuolta pois jollakin aikavälillä. Ny pitäs taas perehtyä äkeisiin ku kuski ei enää ole äkeissään käymättömän rattorin vieressä. 2,2m sampo olis lähistöllä uusilla laakereilla tarjolla. Kapiahan tuo on, mutta saapahan ajella enemmän. Tuossa aiemmin ei selvinnyt että miksi rullaäkeellä ei myöhemmin pärjäis vaikka se nyt oliskin paras ekaan kertaan pitkän heinällä olon jälkeen. Nykyään suurin osa on kyllä jousipiikkisiä ja lapsuuden muistikuvat karheista oli nimenomaan rullamalleja.
Vielä ihan ekana meinasin tasottaa äkeellä hevosten tarhaa joka on nyt melkosta pottupeltoa, kun keväällä elukat polkeneet märkään maahan jälkiä
-
- Viestit: 3114
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - käy taas, äes puuttuu
Naapurilla 96 vuoden 6500 sarjan jontikka, vikoja ainoastaan vuotava stefa ja polttoainepumppu menny kaks kertaa. Pumppu sijaitsee tankissa ja on tyyppivika, lisäksi jokin solenoidiventtiili syöttöpumpussa vaihdettu. Pienet on viat jos noilla pärjää 23 vuotta.
Toista on uudemmat jontikat, kaikkee on kansia tunkataan ylös kun kuumenee ja sähkövikaa halvaantuu koko laitos ym ym tuttu on sopimushuoltaja.
Että noi 95-2009 koneet tulee olee haluttuja kun kovimmatkin jääräpäät tajuu ettei viljasta saa yhtään enempää vaikka olis mikä avaruusohjattu Claassi alla.
Toista on uudemmat jontikat, kaikkee on kansia tunkataan ylös kun kuumenee ja sähkövikaa halvaantuu koko laitos ym ym tuttu on sopimushuoltaja.
Että noi 95-2009 koneet tulee olee haluttuja kun kovimmatkin jääräpäät tajuu ettei viljasta saa yhtään enempää vaikka olis mikä avaruusohjattu Claassi alla.
-
- Viestit: 2145
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
- Paikkakunta: Oulun laitamilla
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - mikä äes?
Onhan se noinkin, mutta vikaav oi tulla tuohonkin järjestelmään joten pitäisi vähintään tietää miten se ohitetaan tarvittaessaMiksi otat tuon Diesel Control järjestelmän pois? Minä olisin tyytyväinen jos itselläni olisi moinen. Tuo on kuitenkin hyvä turvajärjestelmä, joka estää vauriot, jos sattuu tapahtumaan jotain ennalta arvaamatonta moottorin puolessa.
Mutta siis lapiorullaäes laitumien uudistukseen ja hevostarhan tasotulseen vai jousipiikki? Se perusero noiden käytöstä ei ole mulle selvinny. Pellot on täällä savisia ja kivisiäkin. Ja pinta alat max 2ha, joista ei joka vuosi kaikkia uusita.
Paappa joka kauppas 2,2m sampo rullaäedtä meinas että ensin tarvii rullalla ajaa ennenkö piikkiäestä kannattaa edes tarjota. Eli jopa molemmat, mutta yhdellä yritän pärjätä. Eli miksei pelkällä rullalla pärjäisi, kun se oli aiemminkin useemman suositus vanhojen heinikoiden muokkaukseen?
Sitten jäniskevennys, kahta fiskarssia ulkoilutin johntikalla:
https://drive.google.com/file/d/1-bUDx_ ... p=drivesdk
Tuosta ei olekaan tarkoitus mitään peltoa saada aikaan, lunhan kokeilin kyntää ketoa ja pajukkoa. Maa kääntyi paikoin ja pääasiassa siirtyi mukana nooh laitumet on vähemmällä heinällä jotka oileesti pitäs kääntää ehkä se menee paremmin
Niin tommosen 3-siipisen automaatti agromatin löysin, jospa sillä maa kääntyisi
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa
JD 6200 -97
JD 6200 -97
-
- Viestit: 7533
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - mikä äes?
Kyllä lapiorullaäes on ihan jees noilla pinta-aloilla. Ja voithan ostaa S-piikiäkeen myöhemmin ja vai oliko se nyt joustopiikkiäes.
Viimeksi muokannut MOP, To Elo 08, 2019 8:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jake55
- Viestit: 963
- Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
- Paikkakunta: Syrän Häme
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - mikä äes?
Kivet ei haittaa hankmolla niin paljoa.Osta vaan se hankmo
Fordson Super Major -60
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - mikä äes?
Lapiorulla pureutuu kovaankin maahan ja rikkoo savikokkareet, niissäkin on hyviä ja huonoja. Velsa-hankmo tukkeutuu helposti ja pienet rullat tuppaavat hidastelemaan ja sitten äes onkin peltolana, ja 4-rullainen muokkaa muokkaamatonta maata paljon huonommin mitä 6-rullanen. Tammisilta-hankmo on painava ja pureutuu paremmin laitumeen, muokkaa kynnetynkin paremmin.
Tässä velsa: https://youtu.be/ARmVr8MDi3U
Tammisilta: https://youtu.be/xLpuu7dnyhE
Tässä velsa: https://youtu.be/ARmVr8MDi3U
Tammisilta: https://youtu.be/xLpuu7dnyhE
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 7:28 am
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - mikä äes?
Meillä voisi mahdollisesti olla hankmo joutilaana ja 2 teräinen Fiskars Tuli hommattua uusi puutarhajyrsin, niin sillä hoitaa nuo meidän hommat nykyään
1995 JCB Robot 150
-
- Viestit: 2145
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
- Paikkakunta: Oulun laitamilla
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - kyntöö
Toissa viikonloppuna alotin "maanviljely"urani harjottelemalla kyntöä. Noutamalla kynsin, kun kapeita sarkoja sarkaojineen. Kolmatta kyntäessä tuntui jo siltä että jälki oli ihan ok, kun multapuoli yläpuolella pääosin. Auraa piti lähinnä säätää sivusuunnassa, jotta sain renkaan kulkemaan urassa ja kaikki maa kääntyi. Pikkasen piti ajaa edellisen viilun päällä että varmasti kaikki kääntyi, en saanut auraa enää enempää oikealle vetovarsista säädettyä. Tukipyörää ei voi säätää eikä jontikan nostovarren pituutta kun molemmissa on raudan oksiditoitumista päässyt tapahtumaan turjan paljon. Tuossapa kuitenki videon pätkä:
https://drive.google.com/file/d/107aE6z ... p=drivesdk
Kertokaa jos joku menee vielä ihan väärin, koska tälle syksylle käännän viel yhden pitkän saran, joka jää talveksi mullalle. Nuo aiemmat äestin lepakkosammolla ja kylvin heinän siemenet, jotta kerkiäisivät vielä (ehkä) itää ja lähtis laidun nopeemmin keväällä kasvuun.
Ja muuten, DC systeemi esti yhdesti taas käynnistymisen. Sen johdoissa on vikaa koska sammutin solenoidin viereisiä johtoja heiluttelemalla vika korjaantui. Pitäs sekin tutkia tarkemmin...
Ja kauhojakin löysin. Sora- ja lumikauhat sekä piikit löyty yhden uuden kauhan hinnalla, mutta toki niihin pitää kiinnikkeet yms. hitsata ja lumikauhaa pajottaa vähän enemmänkin.
https://drive.google.com/file/d/107aE6z ... p=drivesdk
Kertokaa jos joku menee vielä ihan väärin, koska tälle syksylle käännän viel yhden pitkän saran, joka jää talveksi mullalle. Nuo aiemmat äestin lepakkosammolla ja kylvin heinän siemenet, jotta kerkiäisivät vielä (ehkä) itää ja lähtis laidun nopeemmin keväällä kasvuun.
Ja muuten, DC systeemi esti yhdesti taas käynnistymisen. Sen johdoissa on vikaa koska sammutin solenoidin viereisiä johtoja heiluttelemalla vika korjaantui. Pitäs sekin tutkia tarkemmin...
Ja kauhojakin löysin. Sora- ja lumikauhat sekä piikit löyty yhden uuden kauhan hinnalla, mutta toki niihin pitää kiinnikkeet yms. hitsata ja lumikauhaa pajottaa vähän enemmänkin.
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa
JD 6200 -97
JD 6200 -97
-
- Viestit: 4544
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - kyntöö
Onhan tuo hyvä alku, kun et ole aiemmin kyntänyt. Koitapa nyt saada ne oksidit liikkeelle, jotta pääset kaikkiin säätöihin käsiksi.
Ensimmäinen viilu näyttää pienemmältä (kapeampi tai matalampi) kuin muut. Oletko säätänyt aurojen säätövivulla karttua johonkin suuntaan? Pitäisi varmaan hiukan levittää ekaa viilua tai sitten traktorin oikeaa vetovartta laskea. Voit ihan metrimitalla mitata, että onko kaikki viilut yhtä leveitä keskenään. Samoin ovatko yhtä paksuja. Mittaus siis niin, että aurat kyntöasennossa maan sisällä.
Vielä muutama perusasia, joista varmaan olet tietoinenkin, mutta kertauksena:
- Sivurajoittimet oltava auki. Ei siis edes pitkämäisissä rei'issä vaan kokonaan auki.
- Työntövarsi on helposti liian lyhyellä säädöllä. Eli aurojen maapuoli pitää olla koko matkaltaan vaon pohjassa kiinni. Eli toisinsanoen maapuolen takakulma ei saa olla irti vaonpohjasta.
- Traktorin pyörä aina kiinni vaon reunassa. Sen jälkeen aurat säädetään niin, että ne kulkevat oikein.
Ensimmäinen viilu näyttää pienemmältä (kapeampi tai matalampi) kuin muut. Oletko säätänyt aurojen säätövivulla karttua johonkin suuntaan? Pitäisi varmaan hiukan levittää ekaa viilua tai sitten traktorin oikeaa vetovartta laskea. Voit ihan metrimitalla mitata, että onko kaikki viilut yhtä leveitä keskenään. Samoin ovatko yhtä paksuja. Mittaus siis niin, että aurat kyntöasennossa maan sisällä.
Vielä muutama perusasia, joista varmaan olet tietoinenkin, mutta kertauksena:
- Sivurajoittimet oltava auki. Ei siis edes pitkämäisissä rei'issä vaan kokonaan auki.
- Työntövarsi on helposti liian lyhyellä säädöllä. Eli aurojen maapuoli pitää olla koko matkaltaan vaon pohjassa kiinni. Eli toisinsanoen maapuolen takakulma ei saa olla irti vaonpohjasta.
- Traktorin pyörä aina kiinni vaon reunassa. Sen jälkeen aurat säädetään niin, että ne kulkevat oikein.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 2145
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
- Paikkakunta: Oulun laitamilla
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - kyntöö
Ainut jota osaan kommentoida... Oli aluksi niissä pitkissä reijissä, mutta väänsi jo niin kauas vasempaan reunaan että jäi kyntämätöntä väliin, jos rengas urassa. Eli nyt tuossa videolla oli rajottimella vedetty ihan oikealle aurat, niin nippa nappa riitti. En ymmärrä miten muuten sitä voisi ulommas saada
Fiskars Agromat KH314 on aurana siellä perässä
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa
JD 6200 -97
JD 6200 -97
-
- Viestit: 4544
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - kyntöö
Siis ymmärsinkö oikein? Sinulla on traktorin sivurajoittimissa tappi reiässä ja aurat pakotettu niillä toiseen reunaan? Jos näin on, niin ota heti pois. Rajoittimet pitää olla vapaana ja aurojen pitää hakea itsensä oikeaan asemaan sivusuunnassa vapaasti. Mahdollinen säätö tapahtuu aurojen pitkällä säätövivulla, joka kiertää sitä vetovarsiin kytkettyä mutkapäistä vetokarttua ja kääntää auroja vinoon jompaan kumpaan suuntaan.Deippa kirjoitti: ↑Ti Syys 10, 2019 1:32 pmAinut jota osaan kommentoida... Oli aluksi niissä pitkissä reijissä, mutta väänsi jo niin kauas vasempaan reunaan että jäi kyntämätöntä väliin, jos rengas urassa. Eli nyt tuossa videolla oli rajottimella vedetty ihan oikealle aurat, niin nippa nappa riitti. En ymmärrä miten muuten sitä voisi ulommas saada
Fiskars Agromat KH314 on aurana siellä perässä
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 2145
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
- Paikkakunta: Oulun laitamilla
- Viesti:
Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - kyntöö
Oikein ymmärsit. Yritin sillä vivullakin säätää, mutta täytynee siis vielä kokeilla uudestaan kun maankääntö aika tulee. Nyt se vipu oli pukattu melkeen etummaiseen asentoon. Ihan "tappiin asti" sitä säätöä ei saanut kun vipu osuu traktoriin
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa
JD 6200 -97
JD 6200 -97
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Dombba ja 48 vierailijaa