Fordson Major
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Fordson Major
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 8194
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Fordson Major
Kokeilee ensin joka masinistin omalla lämpömittarilla onko kone lämmin, vai peräti normaalilämmin ennen termarin vaihtoa.
Kyllähän majorin kone lämpiää tälläsellä kelillä kevyessäkin ajossa normaali lukemiin.
Samanlainen se anturi, tai ainakin kannen paikka on kaikissa majoreissa.
Kyllähän majorin kone lämpiää tälläsellä kelillä kevyessäkin ajossa normaali lukemiin.
Samanlainen se anturi, tai ainakin kannen paikka on kaikissa majoreissa.
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Fordson Major
Eli miten? Tää on eka kerta kun tulee tällästä vastaa..Tumppi 865 kirjoitti:Kokeilee ensin joka masinistin omalla lämpömittarilla onko kone lämmin, vai peräti normaalilämmin ennen
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 7892
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Fordson Major
Mahtaakohan tumppi tarkoittaa infrapunamittaria? Parilla kympillä alkaa saamaan ja on hyvä laite olla olemassa. Ja toki mittarin toiminnan voi testata upottamalla anturi kiehuvaan veteen.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: Fordson Major
Ei nouse lämpömittarin viisari omassakaan, on varmaan mittari rikki, kun sormella koittamalla on ihan lämmin koneen kylki. Ei tosin ikinä ole ollut samalla lailla kuuma kuin fergussa, mihin ei lämpimänä kelpaa koskea yhtään.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 8194
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Fordson Major
Ilman kaupassa käyntiäkin selviää, mut toki tuo ip mittari on hyvä lämpöjen mittauksee.Mahtaakohan tumppi tarkoittaa infrapunamittaria?
Kädellä tuollaset pikamittaukset voi tehä, ja jos pelottaa polttavansa näpit, niin ohut hanska ensikokeiluissa auttaa, ja pakosarjaa ei kannata kokeilla, jos kone käynnissä
60 asteinen rauta alkaa lämmittää niin, ettei kauan kärsi paljasta sormea pidellä koneen kylessä, ja mittarin pitäs kyllä jo sillon viisaria alkaa kääntämää.
Ainakin sähkönen B-kaupan mittari näytti lämmöt 40-50 asteesta lähtien mitä on mittarin asteikossakin. Tosin anturi oli kannessa eri paikassa, kun alkuperänen mittarin paikka, mut termarin vieressä se periaattees kuumin paikka pitäs olla.
-
- Viestit: 3444
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Fordson Major
Tuosta anturin tiivistämisestä, eikös se ole niin että ”mutteri” puristaa siihen anturinolakkeeseen ja se olake painaa sinne reijän pohjaan eli kierreteippi ei juurikaan auta, olettaen että kyseessä on kapillaari lämpömittari.
-
- Viestit: 8194
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Fordson Major
Niinhän se menee, eli mutteri ei tiivistä jengoistaan. Jos ei muuten rupea pitämää, niin jollain teipillä tai massalla voi kyllä lisätiiviyttä viritellä.anturin tiivistämisestä, eikös se ole niin että ”mutteri” puristaa siihen anturinolakkeeseen ja se olake painaa sinne reijän pohjaan
- mike
- Viestit: 5325
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Re: Fordson Major
Taisi joutua laittamaan kerran o-renkaan, anturin olakkeen ja mutterin väliin. Ei muuten pitänyt.
Ja eikös se anturi käy väärällekin puolelle koteloa, mut ei tiivisty sinne, kun ei ole " kartio" pohjaa porauksessa
Ja eikös se anturi käy väärällekin puolelle koteloa, mut ei tiivisty sinne, kun ei ole " kartio" pohjaa porauksessa
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Fordson Major
Jaa no täytyy ottaa joskus auki ja laitta O-rengas siihen kierteen juureen ja teippiä kierteisiin vielä lisäks jos se alkaisi pitämään, sieltä kierteen välistä se neste tulee kuitenkin, mittarihan alkaa 100 farenheitista..
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Fordson Major
Tuli tämä lämpö homma mieleen tänään kun majorin siirtelin hallista ulos ja napsaisin kuvan lämpömittarista kun Majorin ajoin parkkiin pihalle. Ennen parkkiin laittoa koneella ajoin 400metriä kun kävin postilaatikolla ja käydä ronksutti 5minuuttia 1200 kierroksella ennenkuin sammutin ja majorissa moottorin talvipelleistä toinen paikoillaan ainoastaan
Super major (4) by antti hietanen, on Flickr
Nopeimpia traktoreita lämpiämään mitä mulla on vielä ollut,ei tuo leylandkaan lämpene edes tuollaisella käytöllä käytännössä laisinkaan
Super major (4) by antti hietanen, on Flickr
Nopeimpia traktoreita lämpiämään mitä mulla on vielä ollut,ei tuo leylandkaan lämpene edes tuollaisella käytöllä käytännössä laisinkaan
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Fordson Major
Tilasin nyt uuden ratin ja venttiilikopan tiivisteen, huomasin eilen, että ratissa on halkeama kiinnitys mutterin kupeessa ja heiluu uhkaavasti, venttiilikopasta se öjyä vähän valuttanu, ruuvit oli aivan löysällä, tilasin nyt uuden tiivisteen siihen, tilatessa pitää vaan muistaa, että moottorin osat super majoriin ja muut osat -57 perus majoriin
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Fordson Major
Rupesin kattelee, että maali repsottaa öljypohjan kupeessa, siinä olikin jotain massaa, siinä ilmenikin halkeama, mistä tihkuu öljy ulos, täytyy kesällä purkaa öljypohja pois ja pestä kunnolla ja hitsata se, vetovarsien juuressa olevat rauta palat jotka kolmella pultilla kiinni, ne pultit oli silmin nähden löysällä, nekun tiukkasin niin alko öljyläikät vähenee koneen alla, vaihteiston ja perän saumastakin pultit tiukkasin, nekin meni vähän tiukemmalle, kun siintäkin vähän tiputtelee öljyä..
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Fordson Major
Täytyy tässä kesällä katkasta vaihdelaatikon ja perän saumasta, kun öljyä vuotaa aika paljon siintä, niin mitä kaikki tiivisteitä/stefoja kannattaa samalla vaihtaa? Kytkinpolkimelle ainakin sen stefan vaihdan kun vuotaa vähän siintäkin ja mistä perän tyhjennys propun ympärillä olevan kauluksen alle saa tiivisteen? Tulee siintäkin ihan kivasti öljyä...
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 8194
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Fordson Major
Vaiheaskin yläakselin, ja tietysti ne poljinakselin tiivisteet molemminpuolin.
Laippojen väliset tiivisteet löytyy tuubista.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/602334/LO ... koni-80-ml
Laippojen väliset tiivisteet löytyy tuubista.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/602334/LO ... koni-80-ml
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Fordson Major
Niin meinaat tuubista siihen vaihteiston ja perän saumaankin??Tumppi 865 kirjoitti: ↑To Touko 23, 2019 2:18 pm Vaiheaskin yläakselin, ja tietysti ne poljinakselin tiivisteet molemminpuolin.
Laippojen väliset tiivisteet löytyy tuubista.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/602334/LO ... koni-80-ml
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Fordson Major
Tietysti näyttää kahta kokoa poljinakselille, tarkoitat ilmeisesti vaihteiston yläakselin takastefaa?
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Fordson Major
Mitens ton sektoriakselin stefan saa selville kumpi on, muutakun purkamalla? Eilen se oli kyllä auki, mut ei tullu mitattua..
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Fordson Major
Tälle kun ei ole kesän aikana vielä mitään tapahtunu, niin ajatuksena nyt jos vaihtaisi sinne vaihteiston/perän väliin sen stefan, niin minkälaine homma se on? Ja minkä kokoset stefat siellä on, jotain luin, että melko kalliita ovat, onkos tohon akselin tumpille jotain stefaa/tiivistettä kun sen nykäsee ulos niin vaihtuis samal, kun on kostean näköinen siintäkin.
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 8194
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Fordson Major
Laita hakuun "murikan stefa" niin ohjetta tulee sivu kaupalla.
Ei ne nyt niin kalliita ole, etenkin jos laittaa normi stefat kaks peräkkäin.
Voakselilla on myös stefa/t, ja kannattaa vaihtaa, jos vähänkää enempää tiuruaa. Vanhana noissa kyllä pientä kosteutta voi ilmetä, joka ei välttämättä mitää haittaa. Uuskaan stefa ei välttämättä pidä sen paremmin jos akselin tiivistepinta on huono, joka kyllä tarvittaessa korjaantuu sorvissa.
Ei ne nyt niin kalliita ole, etenkin jos laittaa normi stefat kaks peräkkäin.
Voakselilla on myös stefa/t, ja kannattaa vaihtaa, jos vähänkää enempää tiuruaa. Vanhana noissa kyllä pientä kosteutta voi ilmetä, joka ei välttämättä mitää haittaa. Uuskaan stefa ei välttämättä pidä sen paremmin jos akselin tiivistepinta on huono, joka kyllä tarvittaessa korjaantuu sorvissa.