I Palkin kantavuus
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
I Palkin kantavuus
Tommonen I palkki 230/110/10mm kantavuus viiden metrin matka, tulee oven päälle jossa lumi kuormaa olettamus koko lappealla jopa 9-10tn, eihän kaikki ole tuon varassa, en viittinyt noita kerroimia loorata jos joku sanos suoraan kantavuuden?
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Re: I Palkin kantavuus
Siis ei lasku taitosia ole
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Huhti 10, 2014 8:31 pm
- Viesti:
Re: I Palkin kantavuus
Lähtötietoja kaivattaisiin lisää:
- Laipan ja uuman paksuus tai sitten ihan palkin tyyppi (IPE?)
-Tuenta, imeisesti nyt päistään tuettu. Jäykkä vai tuettu (rotaatio sallittu)
- Palkin materiaali, S355?
-Tasainen kuormitus vai useita pistekuormia?
Nuo ainakin tarvittaisiin.
- Laipan ja uuman paksuus tai sitten ihan palkin tyyppi (IPE?)
-Tuenta, imeisesti nyt päistään tuettu. Jäykkä vai tuettu (rotaatio sallittu)
- Palkin materiaali, S355?
-Tasainen kuormitus vai useita pistekuormia?
Nuo ainakin tarvittaisiin.
-
- Viestit: 777
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 7:42 pm
- Paikkakunta: Kaakkois-Suomi
- Viesti:
Re: I Palkin kantavuus
230 korkeus? Onko jo asennettu? Jos ei niin vaihda korkeampaan. Jotenkin tuntuu että tuo roikkuu jo omasta painostaan.
En oo kylläkään insinööri mutta kait tuon joku äkkiä laskee.
En oo kylläkään insinööri mutta kait tuon joku äkkiä laskee.
Zetorilla metsään.
Ostan viallisia painepesureita korjattavaksi, laatumerkit kiinnostaa.
Ostan viallisia painepesureita korjattavaksi, laatumerkit kiinnostaa.
-
- Viestit: 10655
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: I Palkin kantavuus
Ennustajaeukkoja ei ole...lukke kirjoitti:Siis ei lasku taitosia ole
lukke kirjoitti:lumi kuormaa olettamus koko lappealla jopa 9-10tn, eihän kaikki ole tuon varassa
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Re: I Palkin kantavuus
Palkeista merkit H-24pn, ja toinen B-24, päälle tulee katto ruoteet metrin välein.onhan se vielä rakennettavissa vaikka mihin muotoon, jos niin vaatii.
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Re: I Palkin kantavuus
Ei roiku tuo palkki ainaskaan vielä! hallin essä on joten sitä voi tuunata vaikka maa pallon kantavuuteen.
-
- Viestit: 1577
- Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
- Viesti:
Re: I Palkin kantavuus
Eli päälle tulee kattotuolit?
Mittaa sen palkin korkeus, leveys ja laippojen paksuudet.
Kuormituksena ilmeisesti toisen lappeen lumikuorma oviaukon kohdalta? Kuinka leveä oviaukko(pitkä palkki) ja paljonko kattoneliöiden lumikuormaa sen kannettavaksi tulee?
Mittaa sen palkin korkeus, leveys ja laippojen paksuudet.
Kuormituksena ilmeisesti toisen lappeen lumikuorma oviaukon kohdalta? Kuinka leveä oviaukko(pitkä palkki) ja paljonko kattoneliöiden lumikuormaa sen kannettavaksi tulee?
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Re: I Palkin kantavuus
Siis järkevää aatelua! noin neljäkymmentä neliöö tulee tuolle lappeelle ovi aukko, joka on ja tulee olemaan jota ei pitäs tehä puottaa lumet silimille, vaan kun on halko kuivurin sivu olkoon,ja pyörre tuo lunta korkeammalata katolta määrässä tuplat.
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:31 pm
- Viesti:
Re: I Palkin kantavuus
Pitkä on aika kun näitä on viimeksi tarvinnut laskea.
Oletukset: päistä nivelin tuettu palkki I-240NP, matriaali S235 (FE37), jatkuva kuorma.
Näyttäisi myötörajaan kestävän n. 2600 kiloa metrille, silloin taipuma noin tuuman.
Tämä edellyttää, että kiepahdus on estetty.
Käytännössä tähän on otettava huomioon varmuuskerroin, rohkeuden mukaan 3-10.
Todellista kuormitustilannetta on vaikea arvioida.
Oletukset: päistä nivelin tuettu palkki I-240NP, matriaali S235 (FE37), jatkuva kuorma.
Näyttäisi myötörajaan kestävän n. 2600 kiloa metrille, silloin taipuma noin tuuman.
Tämä edellyttää, että kiepahdus on estetty.
Käytännössä tähän on otettava huomioon varmuuskerroin, rohkeuden mukaan 3-10.
Todellista kuormitustilannetta on vaikea arvioida.
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Re: I Palkin kantavuus
Taipuuko se noinkin paljon eli 25mm onko totta? kai on kun en osaa ite laskeskella tai viiti, siis vieklä ala palkki ja sillä siisti.
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:31 pm
- Viesti:
Re: I Palkin kantavuus
Tällä maksimikuormalla näyttäisi sitä luokkaa olevan.
Teoriassa tämän kuorman ylittyessä taipuma on pysyvä
Teoriassa tämän kuorman ylittyessä taipuma on pysyvä
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Re: I Palkin kantavuus
Eli lampaan lihaa ei syö kun muslimit! kiitosta
!
!
-
- Viestit: 1499
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: I Palkin kantavuus
Tee käytännön testi pihamaalla, jos se palkki siinä jo on. Päät lankun päälle ja ajat vaikka traktorin takapyörät keskelle päälle. Näät et miten taipuu.
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Re: I Palkin kantavuus
Aamun valjettua ajetaan viis tonnia riun päälle ja mitataan, se on piste kuorma sitten!
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: To Helmi 16, 2006 9:01 pm
- Paikkakunta: Varsinais-Häme
- Viesti:
Re: I Palkin kantavuus
Kävisikö palkissa ehkä pompeeraus, eli esim, kiilakuumilla valmiiksi se tuuma mitä tuossa edellä on laskettu.
pyörällä päästään
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Re: I Palkin kantavuus
Tulos oli että tuolla matkalla joustaa noin 30mm, panemme jäntöä palakuille 50mm köyryä,ja peri aatteesa se ei siltä puttoo ennen uutta hiroshimaa. siihen pääle tulee vielä 4X200 parru.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 28 vierailijaa