Hiivatin pikaliittimet

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja olliki »

Minäkin kiukuttelin aikani hiekoittimen liittimien kanssa, kunnes hankin tuollaisen. Nyt menee sukkana.

Kuva
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Talumees
Viestit: 6376
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja Talumees »

Ferkku kirjoitti:Push-pullien tyyppivika on se, että jos nostaa vaikka kipin ylös asti, niin eipä tuu enää alas. Ei kun ruuvailemaan pikaliitintä auki että enin paine poistuu.
Eipä ole noin käynyt...
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
rastuhannu
Viestit: 6138
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
Paikkakunta: Rautalampi
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja rastuhannu »

fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.
tristam
Viestit: 1251
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 4:51 am
Paikkakunta: pohojammaa
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja tristam »

olliki kirjoitti:Minäkin kiukuttelin aikani hiekoittimen liittimien kanssa, kunnes hankin tuollaisen. Nyt menee sukkana.

Kuva
Toimiiko tuo pakkasellakin? IKH:lta toin samantyyppisen ja muuten toimii paitsi silloin kun sitä tarvitsisi :mrgreen:
Ei tuota tosin voi viedä metsää nähneen hiivatin lähellekään..
tristam
Viestit: 1251
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 4:51 am
Paikkakunta: pohojammaa
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja tristam »

rastuhannu kirjoitti:
fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.
Ne ruuvit on kans sellaiseen tukittu että monesti jää ruuvaamatta, oliskohan siihen muuta ratkaisua kuin taitella putket pois edestä?
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja olliki »

tristam kirjoitti:
olliki kirjoitti:Minäkin kiukuttelin aikani hiekoittimen liittimien kanssa, kunnes hankin tuollaisen. Nyt menee sukkana.

Kuva
Toimiiko tuo pakkasellakin? IKH:lta toin samantyyppisen ja muuten toimii paitsi silloin kun sitä tarvitsisi :mrgreen:
Ei tuota tosin voi viedä metsää nähneen hiivatin lähellekään..
Ei varmaan, jos säilyttää ulkona, mutta kun ottaa pirtistä mukaan, niin pelaa hyvin sen aikaa kun tarvitsee. Olen alkanut sytyttää tuolla myös ulkosaunan pesät, niin ei ole niin tarkkaa syttyjen kanssa.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
fiigumies
Viestit: 1998
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja fiigumies »

rastuhannu kirjoitti:
fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.
Yks toimisena on tuo lohko..
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
tristam
Viestit: 1251
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 4:51 am
Paikkakunta: pohojammaa
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja tristam »

Ajattelin tiivisteiden vaihtoa kokeilla ensin mutta huomasin että nehän on väärinpäin joka liittimessä eli ohjurirengas pohjalla vai kuuluuko ne näissä pushpulleissa ollakin niin?
Eepee
Viestit: 6381
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja Eepee »

tristam kirjoitti:
rastuhannu kirjoitti:
fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.
Ne ruuvit on kans sellaiseen tukittu että monesti jää ruuvaamatta, oliskohan siihen muuta ratkaisua kuin taitella putket pois edestä?
Minä teetin fiudea varten n. 50 senttisen letkun, jolla kytken toisen kakstoimisen liittimen vapaaseen paluuseen. Hoblaa, siinäpä on nyt yksitoiminen liitin. Minusta helpompi kuin ruuvailu.
The idea is to die young as late as possible
Avatar
Matsikka
Viestit: 16232
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Eepee kirjoitti:
tristam kirjoitti:
rastuhannu kirjoitti:
fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.
Ne ruuvit on kans sellaiseen tukittu että monesti jää ruuvaamatta, oliskohan siihen muuta ratkaisua kuin taitella putket pois edestä?
Minä teetin fiudea varten n. 50 senttisen letkun, jolla kytken toisen kakstoimisen liittimen vapaaseen paluuseen. Hoblaa, siinäpä on nyt yksitoiminen liitin. Minusta helpompi kuin ruuvailu.
Mulla on ollut 165ssa 4kpl 2-toimisia venttiilejä ja oon käyttänyt samaa konstia siinä. Mitään 1-toimiseksisäätöruuvia siinä ei olekkaan.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
fiigumies
Viestit: 1998
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja fiigumies »

Mulla on aina fiudessa yks lohko yks toimisena, 2 kaks toimisena, ei oo tarvetta ruuvata toiseen asentoon näitä
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
Avatar
Matsikka
Viestit: 16232
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

fiigumies kirjoitti:Mulla on aina fiudessa yks lohko yks toimisena, 2 kaks toimisena, ei oo tarvetta ruuvata toiseen asentoon näitä
Riippuu kyllä konehista mitä on peräs. Hytraulinen kallistus ja työntövarsi vievät jo pari lohkoa. Hinattavat vehkeet vähentää tarvetta (tai sitten ei)
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Major58
Viestit: 1991
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2015 12:07 pm

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja Major58 »

olliki kirjoitti:
tristam kirjoitti:
olliki kirjoitti:Minäkin kiukuttelin aikani hiekoittimen liittimien kanssa, kunnes hankin tuollaisen. Nyt menee sukkana.

Kuva
Toimiiko tuo pakkasellakin? IKH:lta toin samantyyppisen ja muuten toimii paitsi silloin kun sitä tarvitsisi :mrgreen:
Ei tuota tosin voi viedä metsää nähneen hiivatin lähellekään..
Ei varmaan, jos säilyttää ulkona, mutta kun ottaa pirtistä mukaan, niin pelaa hyvin sen aikaa kun tarvitsee. Olen alkanut sytyttää tuolla myös ulkosaunan pesät, niin ei ole niin tarkkaa syttyjen kanssa.
Tuo on kätevä mulla on erimerkkinen mutta muuten samanlainen patruunatoho, aika kylmälläkin oon saanu sen toimiin. Viimeksi majorin nostolaitetta sulatin ku oli vipu jäätyny jumiin.
fiigumies
Viestit: 1998
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja fiigumies »

Matsikka kirjoitti:
fiigumies kirjoitti:Mulla on aina fiudessa yks lohko yks toimisena, 2 kaks toimisena, ei oo tarvetta ruuvata toiseen asentoon näitä
Riippuu kyllä konehista mitä on peräs. Hytraulinen kallistus ja työntövarsi vievät jo pari lohkoa. Hinattavat vehkeet vähentää tarvetta (tai sitten ei)
Ei oo tollasii hienouksii, kaks toimisiin menee juontokouran letkut, käännön toisee ja ite kouran toisee ja yks toimiseen menee kärrin kippi letku, muita koneita olekkaa mitkä hydrauliikkaa vaatis..
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
tristam
Viestit: 1251
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 4:51 am
Paikkakunta: pohojammaa
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja tristam »

Eepee kirjoitti:
tristam kirjoitti:
rastuhannu kirjoitti:
fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.
Ne ruuvit on kans sellaiseen tukittu että monesti jää ruuvaamatta, oliskohan siihen muuta ratkaisua kuin taitella putket pois edestä?
Minä teetin fiudea varten n. 50 senttisen letkun, jolla kytken toisen kakstoimisen liittimen vapaaseen paluuseen. Hoblaa, siinäpä on nyt yksitoiminen liitin. Minusta helpompi kuin ruuvailu.
Onkos 90 sarjassa mitään reikää mihin voisi paluun laittaa, onko tarkistusproppu ainut vaihtoehto? Mikähän kierre siinä mahtaa olla?
fiigumies
Viestit: 1998
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja fiigumies »

tristam kirjoitti:
Eepee kirjoitti:
tristam kirjoitti:
rastuhannu kirjoitti:
fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.
Ne ruuvit on kans sellaiseen tukittu että monesti jää ruuvaamatta, oliskohan siihen muuta ratkaisua kuin taitella putket pois edestä?
Minä teetin fiudea varten n. 50 senttisen letkun, jolla kytken toisen kakstoimisen liittimen vapaaseen paluuseen. Hoblaa, siinäpä on nyt yksitoiminen liitin. Minusta helpompi kuin ruuvailu.
Onkos 90 sarjassa mitään reikää mihin voisi paluun laittaa, onko tarkistusproppu ainut vaihtoehto? Mikähän kierre siinä mahtaa olla?
Ite otin öljytikun pois ja laitoin siihen urosliittimen, kun naapurin hydrauli hakojaa oli tarkotus lainata, mut ei se pelannu kuitenkaan..
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
8400
Viestit: 9812
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja 8400 »

:D Semmonen 70 cm pitkä puikko johon hitsaa hylsyn päähän, ja toisen pään taittaa 90 astetta niin helppo ruuvata lohko 1-toimiseksi.
Eepee
Viestit: 6381
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja Eepee »

tristam kirjoitti:
Eepee kirjoitti:
tristam kirjoitti:
rastuhannu kirjoitti:
fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.
Ne ruuvit on kans sellaiseen tukittu että monesti jää ruuvaamatta, oliskohan siihen muuta ratkaisua kuin taitella putket pois edestä?
Minä teetin fiudea varten n. 50 senttisen letkun, jolla kytken toisen kakstoimisen liittimen vapaaseen paluuseen. Hoblaa, siinäpä on nyt yksitoiminen liitin. Minusta helpompi kuin ruuvailu.
Onkos 90 sarjassa mitään reikää mihin voisi paluun laittaa, onko tarkistusproppu ainut vaihtoehto? Mikähän kierre siinä mahtaa olla?
Ööh...siis ainakin tuossa omassa 90-sarjalaisessa on pikaliitin paluulle.
The idea is to die young as late as possible
fiigumies
Viestit: 1998
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja fiigumies »

Eepee kirjoitti:
tristam kirjoitti:
Eepee kirjoitti:
tristam kirjoitti:
rastuhannu kirjoitti:
fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.
Ne ruuvit on kans sellaiseen tukittu että monesti jää ruuvaamatta, oliskohan siihen muuta ratkaisua kuin taitella putket pois edestä?
Minä teetin fiudea varten n. 50 senttisen letkun, jolla kytken toisen kakstoimisen liittimen vapaaseen paluuseen. Hoblaa, siinäpä on nyt yksitoiminen liitin. Minusta helpompi kuin ruuvailu.
Onkos 90 sarjassa mitään reikää mihin voisi paluun laittaa, onko tarkistusproppu ainut vaihtoehto? Mikähän kierre siinä mahtaa olla?
Ööh...siis ainakin tuossa omassa 90-sarjalaisessa on pikaliitin paluulle.
Taitaa olla kyse vapaasta paluusta?
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
Tuppisuu
Viestit: 458
Liittynyt: To Maalis 30, 2017 12:30 pm
Viesti:

Re: Hiivatin pikaliittimet

Viesti Kirjoittaja Tuppisuu »

fiigumies kirjoitti:
Eepee kirjoitti:
tristam kirjoitti:
Eepee kirjoitti:
tristam kirjoitti:
rastuhannu kirjoitti:
fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.
Ne ruuvit on kans sellaiseen tukittu että monesti jää ruuvaamatta, oliskohan siihen muuta ratkaisua kuin taitella putket pois edestä?
Minä teetin fiudea varten n. 50 senttisen letkun, jolla kytken toisen kakstoimisen liittimen vapaaseen paluuseen. Hoblaa, siinäpä on nyt yksitoiminen liitin. Minusta helpompi kuin ruuvailu.
Onkos 90 sarjassa mitään reikää mihin voisi paluun laittaa, onko tarkistusproppu ainut vaihtoehto? Mikähän kierre siinä mahtaa olla?
Ööh...siis ainakin tuossa omassa 90-sarjalaisessa on pikaliitin paluulle.
Taitaa olla kyse vapaasta paluusta?
Venttiilipöydän paluuputkeen t-haaralla, onnistuu vapaanpaluun laitto
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], korsteeni, riude, Semrush [Bot] ja 85 vierailijaa