Hiivatin pikaliittimet
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Minäkin kiukuttelin aikani hiekoittimen liittimien kanssa, kunnes hankin tuollaisen. Nyt menee sukkana.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Ford 6640, -96
-
- Viestit: 6376
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Eipä ole noin käynyt...Ferkku kirjoitti:Push-pullien tyyppivika on se, että jos nostaa vaikka kipin ylös asti, niin eipä tuu enää alas. Ei kun ruuvailemaan pikaliitintä auki että enin paine poistuu.
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
-
- Viestit: 1251
- Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 4:51 am
- Paikkakunta: pohojammaa
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Toimiiko tuo pakkasellakin? IKH:lta toin samantyyppisen ja muuten toimii paitsi silloin kun sitä tarvitsisiolliki kirjoitti:Minäkin kiukuttelin aikani hiekoittimen liittimien kanssa, kunnes hankin tuollaisen. Nyt menee sukkana.
Ei tuota tosin voi viedä metsää nähneen hiivatin lähellekään..
-
- Viestit: 1251
- Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 4:51 am
- Paikkakunta: pohojammaa
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Ne ruuvit on kans sellaiseen tukittu että monesti jää ruuvaamatta, oliskohan siihen muuta ratkaisua kuin taitella putket pois edestä?rastuhannu kirjoitti:Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Ei varmaan, jos säilyttää ulkona, mutta kun ottaa pirtistä mukaan, niin pelaa hyvin sen aikaa kun tarvitsee. Olen alkanut sytyttää tuolla myös ulkosaunan pesät, niin ei ole niin tarkkaa syttyjen kanssa.tristam kirjoitti:Toimiiko tuo pakkasellakin? IKH:lta toin samantyyppisen ja muuten toimii paitsi silloin kun sitä tarvitsisiolliki kirjoitti:Minäkin kiukuttelin aikani hiekoittimen liittimien kanssa, kunnes hankin tuollaisen. Nyt menee sukkana.
Ei tuota tosin voi viedä metsää nähneen hiivatin lähellekään..
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Ford 6640, -96
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Yks toimisena on tuo lohko..rastuhannu kirjoitti:Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 1251
- Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 4:51 am
- Paikkakunta: pohojammaa
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Ajattelin tiivisteiden vaihtoa kokeilla ensin mutta huomasin että nehän on väärinpäin joka liittimessä eli ohjurirengas pohjalla vai kuuluuko ne näissä pushpulleissa ollakin niin?
-
- Viestit: 6381
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Minä teetin fiudea varten n. 50 senttisen letkun, jolla kytken toisen kakstoimisen liittimen vapaaseen paluuseen. Hoblaa, siinäpä on nyt yksitoiminen liitin. Minusta helpompi kuin ruuvailu.tristam kirjoitti:Ne ruuvit on kans sellaiseen tukittu että monesti jää ruuvaamatta, oliskohan siihen muuta ratkaisua kuin taitella putket pois edestä?rastuhannu kirjoitti:Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
The idea is to die young as late as possible
- Matsikka
- Viestit: 16232
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Mulla on ollut 165ssa 4kpl 2-toimisia venttiilejä ja oon käyttänyt samaa konstia siinä. Mitään 1-toimiseksisäätöruuvia siinä ei olekkaan.Eepee kirjoitti:Minä teetin fiudea varten n. 50 senttisen letkun, jolla kytken toisen kakstoimisen liittimen vapaaseen paluuseen. Hoblaa, siinäpä on nyt yksitoiminen liitin. Minusta helpompi kuin ruuvailu.tristam kirjoitti:Ne ruuvit on kans sellaiseen tukittu että monesti jää ruuvaamatta, oliskohan siihen muuta ratkaisua kuin taitella putket pois edestä?rastuhannu kirjoitti:Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Mulla on aina fiudessa yks lohko yks toimisena, 2 kaks toimisena, ei oo tarvetta ruuvata toiseen asentoon näitä
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
- Matsikka
- Viestit: 16232
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Riippuu kyllä konehista mitä on peräs. Hytraulinen kallistus ja työntövarsi vievät jo pari lohkoa. Hinattavat vehkeet vähentää tarvetta (tai sitten ei)fiigumies kirjoitti:Mulla on aina fiudessa yks lohko yks toimisena, 2 kaks toimisena, ei oo tarvetta ruuvata toiseen asentoon näitä
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 1991
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2015 12:07 pm
Re: Hiivatin pikaliittimet
Tuo on kätevä mulla on erimerkkinen mutta muuten samanlainen patruunatoho, aika kylmälläkin oon saanu sen toimiin. Viimeksi majorin nostolaitetta sulatin ku oli vipu jäätyny jumiin.olliki kirjoitti:Ei varmaan, jos säilyttää ulkona, mutta kun ottaa pirtistä mukaan, niin pelaa hyvin sen aikaa kun tarvitsee. Olen alkanut sytyttää tuolla myös ulkosaunan pesät, niin ei ole niin tarkkaa syttyjen kanssa.tristam kirjoitti:Toimiiko tuo pakkasellakin? IKH:lta toin samantyyppisen ja muuten toimii paitsi silloin kun sitä tarvitsisiolliki kirjoitti:Minäkin kiukuttelin aikani hiekoittimen liittimien kanssa, kunnes hankin tuollaisen. Nyt menee sukkana.
Ei tuota tosin voi viedä metsää nähneen hiivatin lähellekään..
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Ei oo tollasii hienouksii, kaks toimisiin menee juontokouran letkut, käännön toisee ja ite kouran toisee ja yks toimiseen menee kärrin kippi letku, muita koneita olekkaa mitkä hydrauliikkaa vaatis..Matsikka kirjoitti:Riippuu kyllä konehista mitä on peräs. Hytraulinen kallistus ja työntövarsi vievät jo pari lohkoa. Hinattavat vehkeet vähentää tarvetta (tai sitten ei)fiigumies kirjoitti:Mulla on aina fiudessa yks lohko yks toimisena, 2 kaks toimisena, ei oo tarvetta ruuvata toiseen asentoon näitä
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 1251
- Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 4:51 am
- Paikkakunta: pohojammaa
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Onkos 90 sarjassa mitään reikää mihin voisi paluun laittaa, onko tarkistusproppu ainut vaihtoehto? Mikähän kierre siinä mahtaa olla?Eepee kirjoitti:Minä teetin fiudea varten n. 50 senttisen letkun, jolla kytken toisen kakstoimisen liittimen vapaaseen paluuseen. Hoblaa, siinäpä on nyt yksitoiminen liitin. Minusta helpompi kuin ruuvailu.tristam kirjoitti:Ne ruuvit on kans sellaiseen tukittu että monesti jää ruuvaamatta, oliskohan siihen muuta ratkaisua kuin taitella putket pois edestä?rastuhannu kirjoitti:Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Ite otin öljytikun pois ja laitoin siihen urosliittimen, kun naapurin hydrauli hakojaa oli tarkotus lainata, mut ei se pelannu kuitenkaan..tristam kirjoitti:Onkos 90 sarjassa mitään reikää mihin voisi paluun laittaa, onko tarkistusproppu ainut vaihtoehto? Mikähän kierre siinä mahtaa olla?Eepee kirjoitti:Minä teetin fiudea varten n. 50 senttisen letkun, jolla kytken toisen kakstoimisen liittimen vapaaseen paluuseen. Hoblaa, siinäpä on nyt yksitoiminen liitin. Minusta helpompi kuin ruuvailu.tristam kirjoitti:Ne ruuvit on kans sellaiseen tukittu että monesti jää ruuvaamatta, oliskohan siihen muuta ratkaisua kuin taitella putket pois edestä?rastuhannu kirjoitti:Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Semmonen 70 cm pitkä puikko johon hitsaa hylsyn päähän, ja toisen pään taittaa 90 astetta niin helppo ruuvata lohko 1-toimiseksi.
-
- Viestit: 6381
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Ööh...siis ainakin tuossa omassa 90-sarjalaisessa on pikaliitin paluulle.tristam kirjoitti:Onkos 90 sarjassa mitään reikää mihin voisi paluun laittaa, onko tarkistusproppu ainut vaihtoehto? Mikähän kierre siinä mahtaa olla?Eepee kirjoitti:Minä teetin fiudea varten n. 50 senttisen letkun, jolla kytken toisen kakstoimisen liittimen vapaaseen paluuseen. Hoblaa, siinäpä on nyt yksitoiminen liitin. Minusta helpompi kuin ruuvailu.tristam kirjoitti:Ne ruuvit on kans sellaiseen tukittu että monesti jää ruuvaamatta, oliskohan siihen muuta ratkaisua kuin taitella putket pois edestä?rastuhannu kirjoitti:Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
The idea is to die young as late as possible
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Taitaa olla kyse vapaasta paluusta?Eepee kirjoitti:Ööh...siis ainakin tuossa omassa 90-sarjalaisessa on pikaliitin paluulle.tristam kirjoitti:Onkos 90 sarjassa mitään reikää mihin voisi paluun laittaa, onko tarkistusproppu ainut vaihtoehto? Mikähän kierre siinä mahtaa olla?Eepee kirjoitti:Minä teetin fiudea varten n. 50 senttisen letkun, jolla kytken toisen kakstoimisen liittimen vapaaseen paluuseen. Hoblaa, siinäpä on nyt yksitoiminen liitin. Minusta helpompi kuin ruuvailu.tristam kirjoitti:Ne ruuvit on kans sellaiseen tukittu että monesti jää ruuvaamatta, oliskohan siihen muuta ratkaisua kuin taitella putket pois edestä?rastuhannu kirjoitti:Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 458
- Liittynyt: To Maalis 30, 2017 12:30 pm
- Viesti:
Re: Hiivatin pikaliittimet
Venttiilipöydän paluuputkeen t-haaralla, onnistuu vapaanpaluun laittofiigumies kirjoitti:Taitaa olla kyse vapaasta paluusta?Eepee kirjoitti:Ööh...siis ainakin tuossa omassa 90-sarjalaisessa on pikaliitin paluulle.tristam kirjoitti:Onkos 90 sarjassa mitään reikää mihin voisi paluun laittaa, onko tarkistusproppu ainut vaihtoehto? Mikähän kierre siinä mahtaa olla?Eepee kirjoitti:Minä teetin fiudea varten n. 50 senttisen letkun, jolla kytken toisen kakstoimisen liittimen vapaaseen paluuseen. Hoblaa, siinäpä on nyt yksitoiminen liitin. Minusta helpompi kuin ruuvailu.tristam kirjoitti:Ne ruuvit on kans sellaiseen tukittu että monesti jää ruuvaamatta, oliskohan siihen muuta ratkaisua kuin taitella putket pois edestä?rastuhannu kirjoitti:Fiiatissa saa niitä kaksitoimisia lohkoja ruuvia kiertämällä yksitoimiseksi. Kannattaa kipatessa kytkeä siten niin ei tarvitse lavaa laskea painevaroa kurnuttaen. Tyrkkää vaan vivun siihen laskuasentoon.fiigumies kirjoitti:n. Miten ihmees ei tuu kippi alas?? On meil aina tullu, syksyl oli kylält kire steel 12 kärri lainas maanajos, siintä jäi kerran kippi ylös, saman lohkon toiseen liittimeen laitto letkun niin kippi lähti samantien tuleen alas, ei vaikuttanu vipu mitään, sen jälkeen kyllä normaalisti siintä toisesta liittimestä nous ja laski kippi
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], korsteeni, riude, Semrush [Bot] ja 85 vierailijaa