Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
-
- Viestit: 571
- Liittynyt: Ma Syys 17, 2018 7:54 pm
- Viesti:
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Yleiset nopeusrajoituksethan otettiin käyttöön Suomessa ja maailmassa juuri 1973 öljykriisin takia, polttoaineen kulutuksen vähentämiseksi, vaikka se turvallisuuden nimissä taidettiin markkinoidakin. Itse UKK sattui juuri 1973 huolestumaan kansalaisten liikenneturvallisuudesta... ja kyllähän sekin parani sitten siinä samalla.
-
- Viestit: 5516
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Jos se sähkön avulla liikkuminen tosiaankin tuo autuuden tähän ilmastohommaan niin ehdotankin että ensin täyssähköllä liikkumiseen pitää siirtyä valtionhallinnon kaikkine virkamiehineen sekä tietysti kansanedustajien, kärkipäässä myös varmasti poliisiautojen pitäisi olla sähköautoja, samaten puolustusvoimien kalusto vaihdettava sähkökäyttöisiin pikimmiten
Veikkaan että heti tulisi selityksiä tyyliin että ei voida siirtyä kun ei ole tarpeeksi toimintasädettä tai ne eivät ole tarpeeksi luotettavia kulkineita tavalliset ihmiset niiden käyttäjiksi kyllä voidaan "ohjata".
Veikkaan että heti tulisi selityksiä tyyliin että ei voida siirtyä kun ei ole tarpeeksi toimintasädettä tai ne eivät ole tarpeeksi luotettavia kulkineita tavalliset ihmiset niiden käyttäjiksi kyllä voidaan "ohjata".
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 4021
- Liittynyt: Ma Maalis 03, 2014 4:31 pm
- Viesti:
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
täällä on näköjään aikuiset miehet alottanu monta vitjaa saman tyhjänpäiväisen aiheen päivittelystä
lainaan tännekin tuonne toiseen huokailuun kirjoittamani
samalla lupaan etten minä tähän aiheeseen enää puutu
kyllä tälle myrkynvihreelle vouhkaamisellekin loppu tulee
lauma huutaa milloin sitä ja milloin tätä
muistellaan nyt vaikka sitä entistä teurastajaa lammasaitauksella
kysyi että jaahah kuka haluaa tulla ensin
ja mitä lauma vastasikaan
lainaan tännekin tuonne toiseen huokailuun kirjoittamani
samalla lupaan etten minä tähän aiheeseen enää puutu
kyllä tälle myrkynvihreelle vouhkaamisellekin loppu tulee
lauma huutaa milloin sitä ja milloin tätä
muistellaan nyt vaikka sitä entistä teurastajaa lammasaitauksella
kysyi että jaahah kuka haluaa tulla ensin
ja mitä lauma vastasikaan
no tämä on nyt tätä tämmöstä aikaa
-
- Viestit: 1032
- Liittynyt: Su Syys 02, 2007 9:56 pm
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Entäs nuo huppailureissuja tekevät lentokoneet, mulla semmonen käsitys, että ne vasta hiilidioksidia lykkää, jos aloitettaisiin niistäkorjailija kirjoitti:Jos se sähkön avulla liikkuminen tosiaankin tuo autuuden tähän ilmastohommaan niin ehdotankin että ensin täyssähköllä liikkumiseen pitää siirtyä valtionhallinnon kaikkine virkamiehineen sekä tietysti kansanedustajien, kärkipäässä myös varmasti poliisiautojen pitäisi olla sähköautoja, samaten puolustusvoimien kalusto vaihdettava sähkökäyttöisiin pikimmiten
Veikkaan että heti tulisi selityksiä tyyliin että ei voida siirtyä kun ei ole tarpeeksi toimintasädettä tai ne eivät ole tarpeeksi luotettavia kulkineita tavalliset ihmiset niiden käyttäjiksi kyllä voidaan "ohjata".
-
- Viestit: 5516
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Kannatetaanhoosuu kirjoitti:Entäs nuo huppailureissuja tekevät lentokoneet, mulla semmonen käsitys, että ne vasta hiilidioksidia lykkää, jos aloitettaisiin niistäkorjailija kirjoitti:Jos se sähkön avulla liikkuminen tosiaankin tuo autuuden tähän ilmastohommaan niin ehdotankin että ensin täyssähköllä liikkumiseen pitää siirtyä valtionhallinnon kaikkine virkamiehineen sekä tietysti kansanedustajien, kärkipäässä myös varmasti poliisiautojen pitäisi olla sähköautoja, samaten puolustusvoimien kalusto vaihdettava sähkökäyttöisiin pikimmiten
Veikkaan että heti tulisi selityksiä tyyliin että ei voida siirtyä kun ei ole tarpeeksi toimintasädettä tai ne eivät ole tarpeeksi luotettavia kulkineita tavalliset ihmiset niiden käyttäjiksi kyllä voidaan "ohjata".
Vähän ihmettelen päättäjienkin jatkuvaa lentelyä milloin mihinkin huippukokoukseen. Miksei niitä kokouksia voida pitää ihan videoneuvotteluina kuten isommissa firmoissakin tehtäisiin. Voisivat kerrankin opettaa kansalaisia esimerkin voimalla
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
A380 kuluttaa noin 3L/100km/matkustaja.
-
- Viestit: 5516
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Se on paljon varsinkin nyt kun ollaan siirtymässä nollapäästöisyyteenPuuhaPate kirjoitti:A380 kuluttaa noin 3L/100km/matkustaja.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Mun auto hörppää yli 9L sataselle.
-
- Viestit: 3880
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
- Viesti:
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Lentokone voi kuluttaa 3litraa/matkustaja silloin kun se on täynnä, mutta nykyaikainen dieselhenkilöauto kuluttaa vain 1,3 litraa/matkustaja silloin kun siinä on viisi ihmistä. Ja henkilöautot pitää saada päästöttömiksi. Näitä voi laskea niin monella tavalla.
-
- Viestit: 391
- Liittynyt: Ke Elo 07, 2013 8:12 pm
- Viesti:
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Niin ja niillä autoilla tuskin ajellaan tuhansien kilometrien päähän huvinvuoksi. Thaimaassa käväsee 500l per nuppi lentokoneella. Suomessa sen 1500km reissun ajelee akan kans 40l per nuppi.
-
- Viestit: 571
- Liittynyt: Ma Syys 17, 2018 7:54 pm
- Viesti:
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Lentomatkat vaan on paljon pitempiä, minäkin tulin tän viikon keikalle yli 8000km... ja kun takasinkin pitäs tulla niin vissiin ainakin joku 500L kerosiinia palaa. Jos sitä nyt noin voi laskea, lentäshän se kone vuoronsa kuitenkin.
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Työmatkaliikenteessä tuppaavat nuo autot olemaan yhdellä ihmisellä täytettyjä. Aika usein muulloinkin.tapsa kirjoitti:Lentokone voi kuluttaa 3litraa/matkustaja silloin kun se on täynnä, mutta nykyaikainen dieselhenkilöauto kuluttaa vain 1,3 litraa/matkustaja silloin kun siinä on viisi ihmistä. Ja henkilöautot pitää saada päästöttömiksi. Näitä voi laskea niin monella tavalla.
Meitin auto hörppää sitten 4,5l100km/matkailija.
Aika jännää kun antavat veroedun, kun auton kulutus moninkertaistuu matkustajaa kohden laskettuna!
Meinaan, kun aiemmin meni reilu 9/7henkeä ja nyt reilu 9/2henkeä, niin nyt on "diisseli"-vero pienempi. Aika nurinkurista?
Ja maailma pelastuu!!
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Meneppäs sitten ensi kerralla sähkö-ooppelilla!!!429 kirjoitti:Lentomatkat vaan on paljon pitempiä, minäkin tulin tän viikon keikalle yli 8000km... ja kun takasinkin pitäs tulla niin vissiin ainakin joku 500L kerosiinia palaa. Jos sitä nyt noin voi laskea, lentäshän se kone vuoronsa kuitenkin.
Ja kerro sen jälkeen meille, miksi et toista kertaa sähkö-ooppelilla mene!
-
- Viestit: 1032
- Liittynyt: Su Syys 02, 2007 9:56 pm
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Tulit keikalle, tarkoitaako työmatkaa, se on vallan eri kuin nuo huppailureissut joilla vielä viedään vaivalla hankitut eurot pois suomesta, sensijaan että matkailtaisiin vaikka autolla suomessa429 kirjoitti:Lentomatkat vaan on paljon pitempiä, minäkin tulin tän viikon keikalle yli 8000km... ja kun takasinkin pitäs tulla niin vissiin ainakin joku 500L kerosiinia palaa. Jos sitä nyt noin voi laskea, lentäshän se kone vuoronsa kuitenkin.
-
- Viestit: 9772
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Kenenkään ei pitäisi käydä työmatkalla 8000 km päässä. No ehkä presidentin.
-
- Viestit: 8699
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
- Paikkakunta: Cat shaisse Hill
- Viesti:
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Ja kulutus pär kuljetettu kilo vissiin paaaaljon vähemmä. Sit kun lasketaan mokoman ilmalaivan kulutus sataa kilsaa kohti ni vois männä pska housuun.PuuhaPate kirjoitti:A380 kuluttaa noin 3L/100km/matkustaja.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
-
- Viestit: 194
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2018 6:26 am
- Viesti:
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
SS edellisellä sivulla esitti laskelman miten rypsinviljely tuottaa nettoenergiaa. Varmaan ihan oikeita lukuja, mutta silti öljyn, siis sen osan jota nyt eniten halutaan, saanto on luokkaa 500 litralla saadaan 600 litraa vastaavaa tavaraa.
Plus valkuaisrouhe.
Rypsin pahnasta irtosi huomattavasti enemmän energiaa...Edelleen pysyn kannassani että liikkumiseen fossiilinen öljy ja lämmitykseen kiinteä uusiutuva. Tiukassa paikassa tietysti ambulanssit, panssarivaunut ja paremman väen limusiinit jatkavat menoaan vaikka rypsiöljyn voimalla.
Jos nyt vielä olet suunnittelemassa omaa pikku dieseltehdasta, lukaise linkistä löytyvä juttu sivulta 120 alkaen. On siinä jokunen pikku lisävaikeus , vaikka nyt tietysti koko homma kylvöstä farmisäiliöön tehdään talkoilla ja olemassa olevilla hyväkuntoisilla koneilla ja laitteilla.
http://jukuri.luke.fi/handle/10024/480660
Vety tietysti on kipakkaa polttoainetta, ja vielä etevästi keventää kulkuneuvoa kun vain tehdään tarpeeksi väljä tankki.
Näitähän tehtiin ennen, Zeppelin, Hindenburg...
Plus valkuaisrouhe.
Rypsin pahnasta irtosi huomattavasti enemmän energiaa...Edelleen pysyn kannassani että liikkumiseen fossiilinen öljy ja lämmitykseen kiinteä uusiutuva. Tiukassa paikassa tietysti ambulanssit, panssarivaunut ja paremman väen limusiinit jatkavat menoaan vaikka rypsiöljyn voimalla.
Jos nyt vielä olet suunnittelemassa omaa pikku dieseltehdasta, lukaise linkistä löytyvä juttu sivulta 120 alkaen. On siinä jokunen pikku lisävaikeus , vaikka nyt tietysti koko homma kylvöstä farmisäiliöön tehdään talkoilla ja olemassa olevilla hyväkuntoisilla koneilla ja laitteilla.
http://jukuri.luke.fi/handle/10024/480660
Vety tietysti on kipakkaa polttoainetta, ja vielä etevästi keventää kulkuneuvoa kun vain tehdään tarpeeksi väljä tankki.
Näitähän tehtiin ennen, Zeppelin, Hindenburg...
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Joo en halunnut muuta kuin korjata sen äärimmäisen käsityksen, jota fossiilisen polttoaineen kaivamiseen ja pumppaamiseen pelkästään erikoistunut teollisuus haluaa ylläpitää. Mutta se on kiistatonta, että perusravinteet kali ja fosfori, sekä hivenaineet esimerkiksi tuhkasta tai biokaasujätteestä maahan takaisin kierrättämällä keinolannoitetyppeä vastaava typpiravinteen määrä helpsoti voidaan pidättää ilmasta, ja edelleen auringon energiaa pidättää yhteyttämisellä. Se typpi olisi saatava pidättymään maahan, monessa yhteydessä on havaittu, että viherlannoituksella kerätty jopa 150 - 200 kg typpeä toteutuu seuraavana vuonna satokasvilla vain noin 50 kg tai vähemmän.Lajittelija kirjoitti:SS edellisellä sivulla esitti laskelman miten rypsinviljely tuottaa nettoenergiaa. Varmaan ihan oikeita lukuja, mutta silti öljyn, siis sen osan jota nyt eniten halutaan, saanto on luokkaa 500 litralla saadaan 600 litraa vastaavaa tavaraa.
Plus valkuaisrouhe.
Rypsin pahnasta irtosi huomattavasti enemmän energiaa...Edelleen pysyn kannassani että liikkumiseen fossiilinen öljy ja lämmitykseen kiinteä uusiutuva. Tiukassa paikassa tietysti ambulanssit, panssarivaunut ja paremman väen limusiinit jatkavat menoaan vaikka rypsiöljyn voimalla.
Jos nyt vielä olet suunnittelemassa omaa pikku dieseltehdasta, lukaise linkistä löytyvä juttu sivulta 120 alkaen. On siinä jokunen pikku lisävaikeus , vaikka nyt tietysti koko homma kylvöstä farmisäiliöön tehdään talkoilla ja olemassa olevilla hyväkuntoisilla koneilla ja laitteilla.
http://jukuri.luke.fi/handle/10024/480660
Vety tietysti on kipakkaa polttoainetta, ja vielä etevästi keventää kulkuneuvoa kun vain tehdään tarpeeksi väljä tankki.
Näitähän tehtiin ennen, Zeppelin, Hindenburg...
Tässä asiassa esimerkiksi tiukat luomuihmiset ovat toistaiseksi omatekemiensä barrikadien sisällä. Ei ole mitään järkeä siinä, että muutaman gramman kasvinsuojelun kieltämisellä hukataan esimerkiksi neljäsosa satokasvien satopotentiaalista, taudit ja tuholaiset nimenomaan heikentävät yhteyttämistä ja näin ollen energian keräämisen tehokkuutta. Samalla heikentyy irrallisten liukoisten ravinteiden pidättämiskyky. Jos kasvinsuojeluaineiden pidättyminen ja pysyvyys olisi niin tiukkaa kuin väittävät, miksipä heille kelpaa tavanomaisen viljelyn kasvinsuojeluaineilla kyllästetty lanta ja oljetkin ?
Hyvä esimerkki paremmasta energiataseesta on soijapavun tuotanto. Se on typensitoja ja sitä viljellään intensiivisen tautien ja tuholaisten torjunnan avulla, satotasot ovat korkeat, vaikka maakaasusta valmistetut typpilannoitteet ovat soijan viljelyssä vähemmällä merkityksellä. Jopa kierrossa viljelty maissi hyötyy soijan maahan pidättämästä typestä. Samaa voidaan Suomessa harjoittaa herneen ja härkäpavun kanssa. Apilanurmet kelpaavat tavanomaisellekin karjalle.
-SS-
-
- Viestit: 571
- Liittynyt: Ma Syys 17, 2018 7:54 pm
- Viesti:
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Ehkä ei, mutta minkäs tekee kun asiakkaat on ympäri maailmaa. On niitä vielä kauempanakin...8400 kirjoitti:Kenenkään ei pitäisi käydä työmatkalla 8000 km päässä. No ehkä presidentin.
- ihmehitsari
- Viestit: 18565
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Re: Bensa ja diesel käyttökieltoon 2045
Öljykasvien kasvattamisessa polttonesteiksi ja muihinkin tarpeisiin on se haaste, kuin että juuri koskaan kylväessä ei voi olla varma, millainen sato tulee. Sato on lähestulkoon "korkeemmas käres".
Näinollen luotettavuus on epävarmaa. Kuinka paljo saadaan kasvatettua. Paperilla näyttää kyllä hyvältä, mutta ihmisen vallan ulkopuolisia muuttujia hyvänlaisesti.
Fossiilisten tuotantoketjut ovat immuunimpia sääoloille. Valitettavasti.
Näinollen luotettavuus on epävarmaa. Kuinka paljo saadaan kasvatettua. Paperilla näyttää kyllä hyvältä, mutta ihmisen vallan ulkopuolisia muuttujia hyvänlaisesti.
Fossiilisten tuotantoketjut ovat immuunimpia sääoloille. Valitettavasti.
säästellen sippiin
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa