Älykännykkä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Onnistuisiko?

1. Kyllä
42
51%
2. Ei
13
16%
3. En omista nytkään kuin peruskännykän
17
20%
4. Ehkä
6
7%
5. Luoja tietää
5
6%
 
Ääniä yhteensä: 83

Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Pärjäisi ilmankin, mutta helpottaa monta hommaa.

Toki monta kertasa tehnyt mieli vasaroida koko laite nuuskaksi, kun tökkii.

Mitä nyt äkkiseltään miettii, tärkeimpiä asioita älykännyssä

-dual SIM puhelin
-googlella voi hakea tietoa
-viestiohjelmat kuten whatsapp ja messenger
-sähköposti
-karttaohjelma/navigointi
-sähkönkulutuksen/hinnanseuranta
-asioitten dokumentointi kuvaamalla ja helppo nopea jakaminen viesteillä
-fonecta caller
-kalenteri
-taskulamppu
-laskin
-sää
-Fluke connect mittalaitteille
-OBD koodien luku ja nollaus autosta Bluetooth ja appsi
-nopeusmittari
-verkkopankki
-...
Suomi kuuluu länsimaihin
sohvi
Viestit: 4568
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 3:19 pm
Paikkakunta: vihti
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja sohvi »

Kyllä. muunmuassa masinistipalstan ylläpito. Verkkokaupan, ja sen kymmenen faceryhmän pyöritys, Seittemän sähköpostiosoitteen lukaisu vaivattomasti. Kyläyhdistyksen, nuorisoseuran ja masinistien asiainhoito olinpaikasta riippumatta jne. Ei tulis mitään elämästä muutoin.
www.sohvinkulma.fi
International McCormick B 414 vm 1961 työkone
Ford Super Major 5000, isännän lelu : )
porhaltaja
Viestit: 1468
Liittynyt: La Joulu 01, 2018 1:41 pm
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja porhaltaja »

Eipä tuota ole, riippuu tosin laskeeko joku Nokia 5230:n älypuhelimeksi. Hyvin olen pärjännyt ilman, vaikka iän puolesta minun tulisi kuulua aktiivi käyttäjiin. Kun tuo joskus hajoaa niin 99,9% todennäköisyydellä tilalle tulee näppäinvehje. Puhelinta käytän lähes yksinomaan soittamiseen. Netissä roikun muutenkin liikaa.
Avatar
rattori
Viestit: 11066
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja rattori »

Kyl minä sitten olen jäänyt jälkeen. mulla on taskulamppu , kamera ja navi erikseen. Paperikarttakin löytyy autosta kun on joskus niin metsäteille ajatettu. Minä mitään viitsi sellaisesta pienestä ruudusta töllöttää kun on jo tuo ikänäkö puskemassa ja eihän siitä saa kuin pään kipeeksi. Sään näkee ikkunasta ja uutisista. Odotushuoneissa luen kaikki vanhat aku ankat. Kotikoneella hoidetaan sitten ison ruudun kautta nämä pakolliset nettiasiat. :) Hyvin on kerennyt ja ajan tasalla pysynyt.
Saahan nähdä mitä sitten kun tuo nykyinen hajoaa. Vissiin Doro sitten. Puhelimen tarve 99 prosenttisesti soittaminen/vastaaminen.
------------
tractors
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Kyllä liian hankalaa on mikään netin selaaminen tuolla kapulalla, lukeminen vielä jotenkin onnaa, mutta jos jotain pitää kirjoittaa, ei siitä tule kuin panovireitä. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Punaparta
Viestit: 3674
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
Paikkakunta: Nousiainen
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja Punaparta »

Ottiatuota sano, juu...

Piti sit eilettäin varistaa toi ittees fiksumpi kukkuluuri rästäältä kartanolle purkutiilikasaan. Yllättävän äkkiä se piti tänään uus sijalle noutaa, et saa joinkuin töitänsä etiäpäin...
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Ascomynt

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja Ascomynt »

Matsikka kirjoitti:Puhelin sinänsä on aika tärkeä kun firman bisnekset siirtyi täysin puhelimen kautta hoidettavaksi. Ulkohommissa blutooth-kuulosuojaimet ovat useinmiten ihan välttämättömät, taskusta ei hälytysääntä kuule eikä huomaa ja traktorihommissa ilman Peltoreita ei voi puhua.
Kaippa niihin vois tavallisen kännykänkin yhdistää, ovat vaan nappulapuhelimet niin vaikiasti käytettäviä.
Paljon parempi bluutuutti-hansfreen kanssa tavallinen nokialainen s-40 sarjan kännykkä on kuin älyttömästi toteutettu hiplauspuhelin. Nokialainen näyttää selkeästi yhteyden muodostumisen ja myös katkeamisen. Android 8 hiplauspuhelimen ruutu pysyy mustana bluutuut-laitteen kytkeytyessä. Kun näytön herättää, suurennuslasia tarvitsee erottaakseen bluutuut symbooliin ilmaantuneet pikkuväkäset. Täysin älyvapaa toteutus.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Ascomynt kirjoitti:
Matsikka kirjoitti:Puhelin sinänsä on aika tärkeä kun firman bisnekset siirtyi täysin puhelimen kautta hoidettavaksi. Ulkohommissa blutooth-kuulosuojaimet ovat useinmiten ihan välttämättömät, taskusta ei hälytysääntä kuule eikä huomaa ja traktorihommissa ilman Peltoreita ei voi puhua.
Kaippa niihin vois tavallisen kännykänkin yhdistää, ovat vaan nappulapuhelimet niin vaikiasti käytettäviä.
Paljon parempi bluutuutti-hansfreen kanssa tavallinen nokialainen s-40 sarjan kännykkä on kuin älyttömästi toteutettu hiplauspuhelin. Nokialainen näyttää selkeästi yhteyden muodostumisen ja myös katkeamisen. Android 8 hiplauspuhelimen ruutu pysyy mustana bluutuut-laitteen kytkeytyessä. Kun näytön herättää, suurennuslasia tarvitsee erottaakseen bluutuut symbooliin ilmaantuneet pikkuväkäset. Täysin älyvapaa toteutus.
Tällä hetkellä on omppu-puhelin, joka toimii bluutuutti-hansfreellä ihan mukavasti. Toimii puhelimeen koskematta ja näyttää näytöllä mitä tapahtuu.
Lumia 920 oli ihan hyvä Nokialainen...muut mulla olleet eivät miellyttäneet.

Itte oon täällä haukkunut Omput, ehkä siinä leirissä kuitenkin pysyn toistaiseksi.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Mazaman
Viestit: 617
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 9:04 pm
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja Mazaman »

Matsikka kirjoitti: Lumia 920 oli ihan hyvä Nokialainen...muut mulla olleet eivät miellyttäneet.
Windows puhelimista tuo 920 lumia kyllä paras mitä itsellä ollut, 930 lumia kaksi kappaletta myös oli mutta kyllä vielä enemmän keskeneräinen kapistus. :shock:
Merkki ei ole vaihtunut nytten Nokia 6, varsin luja ainakin minulla ollut :)
Ei niin pientä vikaa etteikö kesken jäisi!
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja avensi »

Samsung esitteli uuden huippuluurinsa - taittuva näyttö ja hintaa kaksi tonnia!
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/ ... c5b6a90efb
juha
Viestit: 7603
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:37 pm
Paikkakunta: Pöytyä
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja juha »

Mazaman kirjoitti:
Matsikka kirjoitti: Lumia 920 oli ihan hyvä Nokialainen...muut mulla olleet eivät miellyttäneet.
Windows puhelimista tuo 920 lumia kyllä paras mitä itsellä ollut, 930 lumia kaksi kappaletta myös oli mutta kyllä vielä enemmän keskeneräinen kapistus. :shock:
Merkki ei ole vaihtunut nytten Nokia 6, varsin luja ainakin minulla ollut :)
Lumia 950 vieläkin täällä. Jotenkin niin tuttu. :mrgreen:
m_kane
Viestit: 3573
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja m_kane »

Työkaveri sinnitteli vuosikausia lumia 950:llä ka kehui miten mahottoman hyvä puhelin. Nyt osti nokian kasin, kun ei lumiaan enää saanu pankkiohjelmaa. Kerto miten silmät aukes, että mitä kaikkee puhelimella voikaan tehä. Hauska seurata vierestä kun toinen tohkeissaan selittää että ootko huomannu tämän ja tämän toiminnon androidissa 8)
Belarus 825 turbo shitbox
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

m_kane kirjoitti:Työkaveri sinnitteli vuosikausia lumia 950:llä ka kehui miten mahottoman hyvä puhelin. Nyt osti nokian kasin, kun ei lumiaan enää saanu pankkiohjelmaa. Kerto miten silmät aukes, että mitä kaikkee puhelimella voikaan tehä. Hauska seurata vierestä kun toinen tohkeissaan selittää että ootko huomannu tämän ja tämän toiminnon androidissa 8)
Se on sitä merkkiuskovaisuutta.
Vähän niinkuin Tojo.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
m_kane
Viestit: 3573
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja m_kane »

Aakku kirjoitti:
m_kane kirjoitti:Työkaveri sinnitteli vuosikausia lumia 950:llä ka kehui miten mahottoman hyvä puhelin. Nyt osti nokian kasin, kun ei lumiaan enää saanu pankkiohjelmaa. Kerto miten silmät aukes, että mitä kaikkee puhelimella voikaan tehä. Hauska seurata vierestä kun toinen tohkeissaan selittää että ootko huomannu tämän ja tämän toiminnon androidissa 8)
Se on sitä merkkiuskovaisuutta.
Vähän niinkuin Tojo.
No tässä tapauksessa tuntuu että kaveri ei oikein käsittäny miten paljon parempia nämä uudet puhelimet on kuin se vanha lumia.
Belarus 825 turbo shitbox
juha
Viestit: 7603
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:37 pm
Paikkakunta: Pöytyä
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja juha »

m_kane kirjoitti:
Aakku kirjoitti:
m_kane kirjoitti:Työkaveri sinnitteli vuosikausia lumia 950:llä ka kehui miten mahottoman hyvä puhelin. Nyt osti nokian kasin, kun ei lumiaan enää saanu pankkiohjelmaa. Kerto miten silmät aukes, että mitä kaikkee puhelimella voikaan tehä. Hauska seurata vierestä kun toinen tohkeissaan selittää että ootko huomannu tämän ja tämän toiminnon androidissa 8)
Se on sitä merkkiuskovaisuutta.
Vähän niinkuin Tojo.
No tässä tapauksessa tuntuu että kaveri ei oikein käsittäny miten paljon parempia nämä uudet puhelimet on kuin se vanha lumia.
Kyllä uusi androidikin on olemassa, sillä katon verenpaineen ja ODB:llä auton "verenpaineet".
Tuossa Lumiassa nyt vaan on sisuksissa vuoden verran omaa kädenjälkeä,
niin on senkin vuoksi sitä "toyota tautia". :mrgreen:

Lisäksi on sopivan yksinkertainen ja sellainen ominaisuus mitä androidiin ei saa,
nimittäin jokaiselle sähköpostilaatikolle oma tiili (kuvake) näytössä, jossa pyörii numerot miten monta lukematonta on kussakin sähköpostissa.

Androidissa taas on puheesta tekstiksi ylivertainen ominaisuus.
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

juha kirjoitti:
Lisäksi on sopivan yksinkertainen ja sellainen ominaisuus mitä androidiin ei saa,
nimittäin jokaiselle sähköpostilaatikolle oma tiili (kuvake) näytössä, jossa pyörii numerot miten monta lukematonta on kussakin sähköpostissa.
Niinpä.
Mulla on vain pari sähköpostia. Toinen työ ja toinen oma posti. Molemmille on oma täppi etusivulla. Valitettavsti niissä ei näy lukemattomien postien lukumäärää. Ainoastaan vihreä pallura täpin kulmassa ilmaisee lukemattoman postin.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
tane II
Viestit: 5294
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja tane II »

juha kirjoitti: Kyllä uusi androidikin on olemassa, sillä katon verenpaineen ja ODB:llä auton "verenpaineet".
Ja millä systeemillä? Joku WiFi/Bluetooth tms., jolla sitten liitytään siihen 'oikeaan' mittariin tai interfaceen? :?
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Mutta millä laitteella se puheluihin vastaaminen onnistuu, kun ainakin tämä minun vanha samsung menee siihen soitettaessa joskus (usein) tilaan jossa ei tottele mitään muuta kuin sammutus nappulaa. Ärsyttää pir£@! kun aina pitää sitten itse soittaa tai arvella että onko mahdollisesti tärkeää asiaa jollakin?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Älykännykkä

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Ajomies kirjoitti:Mutta millä laitteella se puheluihin vastaaminen onnistuu, kun ainakin tämä minun vanha samsung menee siihen soitettaessa joskus (usein) tilaan jossa ei tottele mitään muuta kuin sammutus nappulaa. Ärsyttää pir£@! kun aina pitää sitten itse soittaa tai arvella että onko mahdollisesti tärkeää asiaa jollakin?
Samsungi ei oo oikeen hyvä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 27 vierailijaa