Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
Akseli on kuten pityää, verkkokaupassa sen sijaan annetaan taaskin ymmärtää että tuote on varastossa, vaikka kyse selvästi toimitusmyynnistä: myyjä vahvisti sähköpostiin "Pakettinne lähtee Teille tällä viikolla, kun puuttuva tuote saapuu varastoomme"
Samoin kävi edellisellä kerralla kun tilasin työkaluja, osa työkaluista oli verkkokaupassa "vihreällä" mutta ei ollut varastoon tulossakaan mahdollisesti ollenkaan, tilasin vastaavat.
Nämä asiat kun korjaatte niin menee hyvin. muuten olen hinnoitteluun ja aiemmin nopeisiin toimituksiin tyytyväinen
Sitä ennen tilasin työkaluja. Sama ongelma, näyttää varastossa olevan vaan ei ole tai sitten kyse siitä että tuote tilataan tukusta vasta kun asiakas tilaa.
Muuten hyvä pulju, kun hinnat edullisia samoin toimitusmaksu hinnassa. Kun vielä laittaisivat nettikaupan saldot vastaamaan todellisuutta. Yhteydenpidosta myös pisteet heille.
Samanlaisia ongelmia on monella puljulla jotka tavaroitaan netissä kaupittelee. Tilatessa on heti toimitettavana, mutta kun vahvistus tulee, siellä on ilmoitus että osa tuotteista toimitetaan kun niitä saadaan varastoon? Tällä lailla toimimalla varmistetaan ettei asiakas mene etsimään saati ostamaan sitä jostain muualta. eihän tuo haittaa jos ei ole kiire, mutta usein viikolla tehtyjen tilausten tarve on viikonloppuna, ja ei sitten hommat etene suunnitellusti. Joskus harmittaa, ja joskus kiukuttaa vielä enemmän. Mutta kyllä se myös on hankalaa kun olisi tarve vaikka iskunvaimentimille, ja hyllyssä olisi yksi ja laittaa kyselyn koska mahdollisesti tulisi se toinen, niin siihen kun tulee vastaus ½ vuoden päästä niin ei kovin lohduttavaa sekään ole.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Ainakin puhelimessa kertovat, mikä on saatavuustilanne ( oma vai tukkurin varasto ) ja toimitusaika.
Tukkurin varastostakin tuntui tavara tulevan suhteellisen nopeasti, taisi olla kotiosoitteeseen toimitettuna kahden tai kolmen työpäivän sisällä, jota pidän Suomessa hyvänä saavutuksena. Erittäin hyvä kuva on jäänyt heidän toiminnastaan.
Liian usein "varastotavara" tulee noutopisteeseen 7 -10 vrk:n sisällä.
Toimitusennätys on mp-osalla Turkista. Tilauksesta osan pihalle saapumiseen tuli jokseenkin tasan 24 tuntia.
Rahtihinta oli mahtavat 10 euroa.
Näin kyllä käy yleensä niiden tavaroiden kanssa joilla ei olisi hätäkään. No kesällä ajattelin tehdä mersuun kytkimen pääsylinteriremontin ja laitoin osat tilaukseen, ja siellä kun olin seuraavana päivänä auton kimpussa niin kuului huutelua, tarviitkos osia. Kurkkasin että mikä ja kuka siellä huhuilee, niin postipoikahan se siellä pakettikourassa oli. kertoili että sattumalta oli nähnyt reittinsä varteen tulevan paketin tulleeksi juuri ennen kierrokselle lähtöä ja sieppasi mukaansa. No se miksi joutui sitten pihaan kävelemään oli kun oli pojilla jäänyt kilpurit edellisenä päivänä vähän tielle eikä siitä sopinut autolla ohi. Eipä siinä enää pysty palvelua moittimaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Ostakaa Farmilaitteelta, niillä on kohtuullisen hyvä varasto ja hinnat kohdallaan, sanovat aina ilman kysymättä, jos ei ole varastossa.
Toimitukset on yleensä tulleet 2 päivässä, joskus jopa seuraavaks päiväks.
Isojoen kh.n kaupoista pysyn kyllä mahdollisimman kaukana.
masankp kirjoitti:Ostakaa Farmilaitteelta, niillä on kohtuullisen hyvä varasto ja hinnat kohdallaan, sanovat aina ilman kysymättä, jos ei ole varastossa.
Toimitukset on yleensä tulleet 2 päivässä, joskus jopa seuraavaks päiväks.
Isojoen kh.n kaupoista pysyn kyllä mahdollisimman kaukana.
Farmilaitteelta tilailin osia ja tarvikkeita joskus paljonkin, ja tuli poikettua ihan siellä myymälässäkin kun Tammerfestin suunnalla tuli liikuttua. Mutta jossain vaiheessa homma alkui takkuilemaan, kun tuli eri osia kuin tilattu, ja sitten kun vierittävät syyn tilaajan niskaan, että oli ilmoitettu väärin mihin osat tulee? se vaan kummastutti kun osa kuitenkin oli oikeaan koneeseen. Nyt on sitten tullut pidettyä taukoa vaikka se lehti postista tuleekin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Virtasen kaupasta tulee osteltua välillä, kun on kivijalkaliike lähellä. Yleensä tilaan ensin ja noudan sitten kaupasta.
IKH:n tuotteet selaan netistä ja käyn sitten paikalliselta IKH:n jälleenmyyjältä tilaamassa.
Motonet saattaa näyttää paikallisessa kivijalkaliikkeessä jonkun tavaran osalta nollaa, mutta kun tilaan netin kautta tuotteen, niin tavara on parin päivän sisällä paikallisessa kivijalkaliikkeessä minulle varattuna.
Yhteistä näissä kaikissa on postikulujen jääminen pois ja samalla ei tule turhaan käytyä kaupassa, jos tuote on loppunut.
Monet toimittajat näyttävät sivuillaan tukkurin saldotilannetta siitä erikseen mainitsematta. Toinen syy voi olla, että webbikaupan saldot päivittyy hitaasti, ja tuote on ehditty myydä loppuun kivijalasta eikä kauppaan ole saldot päivittyneet. Yksi harvinaisempi syy voi myös olla, että joku toinen on ehtinyt tilata saman tuotteen hiukan aikaisemmin tai lähes samaan aikaan.
m_kane kirjoitti:Monet toimittajat näyttävät sivuillaan tukkurin saldotilannetta siitä erikseen mainitsematta. Toinen syy voi olla, että webbikaupan saldot päivittyy hitaasti, ja tuote on ehditty myydä loppuun kivijalasta eikä kauppaan ole saldot päivittyneet. Yksi harvinaisempi syy voi myös olla, että joku toinen on ehtinyt tilata saman tuotteen hiukan aikaisemmin tai lähes samaan aikaan.
Nehän ilmoittaa kivijalakliikkesstä, milloin saa noutaa.
Tulee mailia, tai tekstari, joten tuote on varmasti otettu hyllystä sivuun.
Itsellekin kävi juuri noin kuin jammullekin kun viime keväänä tilailin useamman hihnan.
Sama viesti tuli jo heti tilauspäivän jälkeen maanantaina aamulla että pakettinne lähtee teille tällä viikolla, kun puuttuva tuote saapuu varastoomme.
Meni puolitoista viikkoa ja tiedustelin että missä paketti kun piti viimeistään viime viikolla lähteä niin jonkun selittelyn kera tuli parin päivän päästä.
Jos olisin tiennyt ettei niitä kaikkia hihnoja ole oikeasti varastossa niin olisin hakenut muualta.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Samaa kusetusta on esim. Veikon Koneen verkkokaupassa. Tuotteen kohdalla lukee "heti varastosta", todellisuudessa sitä tuotetta ei ole. Sorruin pari kuukautta sitten tilamaan, kun kaikki hehkuttavat, että suosi Suomalaista. Oli virhe. Tuote oli kolme vuorokautta "keräilyssä", yhdeksäntenä päivänä sentään sain sen. Neljässä vuorokaudessa oisi tullut Virosta kotiovelle kannettuna.
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
cardaani kirjoitti:Samaa kusetusta on esim. Veikon Koneen verkkokaupassa. Tuotteen kohdalla lukee "heti varastosta", todellisuudessa sitä tuotetta ei ole. Sorruin pari kuukautta sitten tilamaan, kun kaikki hehkuttavat, että suosi Suomalaista. Oli virhe. Tuote oli kolme vuorokautta "keräilyssä", yhdeksäntenä päivänä sentään sain sen. Neljässä vuorokaudessa oisi tullut Virosta kotiovelle kannettuna.
Sama Gigantissa.
"Heti varastossa" ei ilmeisesti kerro missä maassa. Bilteman varastot ovat Ruotsissa, eikä Clas Ohlsonkaan Suomessa varastoa pidä.
Eikös Veikon kone ole norjalainen firma?
Aakku kirjoitti:Sama Gigantissa.
"Heti varastossa" ei ilmeisesti kerro missä maassa. Bilteman varastot ovat Ruotsissa, eikä Clas Ohlsonkaan Suomessa varastoa pidä.
Eikös Veikon kone ole norjalainen firma?
Oli nyt ihan missä tahansa varastossa, mutta on aika hlvetin iso varasto, kun keräilykin kestää kolme vuorokautta! Olis vaan ihan rehellisiä tässäkin asiassa. Tuli tehtyä kaksi kauppaa yhdellä kertaa, ensimmäisen ja viimeisen. Seuraavalla kerralla tilaan suoraan ulkomailta.
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
Jammu kirjoitti:Minusta tuo varasto keinottelu ei ole minun asiani.
Näin asiakkaan näkökulmasta homma on nimikkeellä kusetus.
Minusta kusetusta se on vasta siinä vaiheessa jos luvatut toimitusajat ei pidä. Jos kama on tukkurin varastolla niin sehän tulee päivässä myyjälle josta seuraavaks päiväks asiakkaalle.. noin teoriassa. Monet verkkokaupat lupailee toimitusajaksi 3-7 päivää, tästä kyseisestä tapauksesta en tiedä.
Siinähän se joku juttu on, kun tilauksen saattaa valmiiksi niin heti tulee se ilmoitus sp:n ja siinä jo ilmoitus puuttuvista tavaroista, miksi se ei sitten näy siinä listalla kun niitä sinne ostoskoriin ruksailee?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Ajomies kirjoitti:Siinähän se joku juttu on, kun tilauksen saattaa valmiiksi niin heti tulee se ilmoitus sp:n ja siinä jo ilmoitus puuttuvista tavaroista, miksi se ei sitten näy siinä listalla kun niitä sinne ostoskoriin ruksailee?
No tuollainen on jo vähintäänkin epäilyttävää toimintaa, ellei joku juuri tilannut samaa tuotetta ja ehtinyt ennen sinua sen maksaa, tai kivijalasta joku osti sen viimeisen just hetki sitten.
Ajoin takaa lähinnä sitä, että järjestelmien välillä on pakostakin viiveitä, miten kaupan saldot päivittyy nettikauppaan jne. Voi tietenkin olla kyse myös kusetuksesta. Ite näitäkin jonkinverta olen rakennellut, ja en ole törmännyt sellaiseen, että joku tahallaan moista tekisi. Mahdollistahan se tietysti on.
Aakku kirjoitti:Virtasen kaupasta tulee osteltua välillä, kun on kivijalkaliike lähellä. Yleensä tilaan ensin ja noudan sitten kaupasta.
IKH:n tuotteet selaan netistä ja käyn sitten paikalliselta IKH:n jälleenmyyjältä tilaamassa.
Motonet saattaa näyttää paikallisessa kivijalkaliikkeessä jonkun tavaran osalta nollaa, mutta kun tilaan netin kautta tuotteen, niin tavara on parin päivän sisällä paikallisessa kivijalkaliikkeessä minulle varattuna.
Yhteistä näissä kaikissa on postikulujen jääminen pois ja samalla ei tule turhaan käytyä kaupassa, jos tuote on loppunut.
Virtasen kaupassa, ja varmaan monella muullakin, joilla on sekä perinteinen myymälä että verkkokauppa, tilanne näkyy olevan se, että koko verkkokaupan valikoimaa ei ole tarkoituskaan pitää myymälän varastossa. Joka kerta, kun olen jotain vähänkin erikoisempaa tavaraa Virtasen kaupasta yrittänyt ostaa, ei sitä ole siellä ollut, tilaustuote. Tarjouksessa olleita levyhissejä sentään oli pihavarastossa pilvin pimein
Vistasen kaupan ainoa myymälä kai on Salossa, miten se voi olla lähellä, jos Loimaalla asuu?
Aakku kirjoitti:Virtasen kaupasta tulee osteltua välillä, kun on kivijalkaliike lähellä. Yleensä tilaan ensin ja noudan sitten kaupasta.
IKH:n tuotteet selaan netistä ja käyn sitten paikalliselta IKH:n jälleenmyyjältä tilaamassa.
Motonet saattaa näyttää paikallisessa kivijalkaliikkeessä jonkun tavaran osalta nollaa, mutta kun tilaan netin kautta tuotteen, niin tavara on parin päivän sisällä paikallisessa kivijalkaliikkeessä minulle varattuna.
Yhteistä näissä kaikissa on postikulujen jääminen pois ja samalla ei tule turhaan käytyä kaupassa, jos tuote on loppunut.
Virtasen kaupassa, ja varmaan monella muullakin, joilla on sekä perinteinen myymälä että verkkokauppa, tilanne näkyy olevan se, että koko verkkokaupan valikoimaa ei ole tarkoituskaan pitää myymälän varastossa. Joka kerta, kun olen jotain vähänkin erikoisempaa tavaraa Virtasen kaupasta yrittänyt ostaa, ei sitä ole siellä ollut, tilaustuote. Tarjouksessa olleita levyhissejä sentään oli pihavarastossa pilvin pimein
Vistasen kaupan ainoa myymälä kai on Salossa, miten se voi olla lähellä, jos Loimaalla asuu?
Nykyajan tietotekniikka on kyllä hidastunut merkittävästi jollei varaston kirjanpito ole ajanhermolla niin nettikaupassa kuin kassajärjestelmässä.
Kokeile vaikka motonetin verkkokauppaa mutta osta tuote liikkeestä. Tuotteiden määrä hyllyssä tippuu välittömästi nettikaupasta kyseisen liikkeen osalta.
Eihän Virtasen kaupan nettikaupassa edes ole mitään varastomääriä, eikä se väitäkään tietävänsä mitään myymälän valikoimasta tai varastotilanteesta.
Motonetillä verkkokaupan varasto on Turun myymälän varasto, mutta nuo myymälään toimitettavat näköjään sitten osataan kuitenkin ottaa ko. myymälän omasta hyllystä.