merivartiosto pelastaa

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

kokastelija
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
Viesti:

merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja kokastelija »

Merivartiosto pelastamassa ihmisiä Hakaniemen sillalla. Saas nähdä montako hukkuu.... :roll:
takana loistava tulevaisuus
Ajomies
Viestit: 28146
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

En ymmärtänyt tätä......onko joku vitsi, jos on niin onko sitten sopiva, jos tosiaan on kyse ihmisten pelastamisesta?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Varvikello
Viestit: 1821
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Yhtä ihmistä ja senkin näköjään pelastuslaitos pelastanut mikäli hesarin kuvasta voi päätellä. Merivartioston veneet on valmiiksi vesillä, tottahan silloin virka-apua pyydetään.
kokastelija
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja kokastelija »

Se oli herja ja vitsi.... :lol:
takana loistava tulevaisuus
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Hyvä se vartiosto on olla olemassa. Muuten hukkuisi vielä enemmän.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
mauri
Viestit: 6691
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja mauri »

Onkohan kokastelijalla ollut vaikeuksia merivartijoiden kanssa ja mistä syystä?
Ajattelin kun täällä ennenkin on niiden toimintaa nälvinyt.
Ne on kuitenkin palkattuja rajojemme vartijoita ja varmaan henkiäkin pelastaneet.
Ajomies
Viestit: 28146
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Niitä kun ihmiselle tulee jostakin "traumoja" vaikka poliisin toiminnasta, niin sen jälkeen niihin kaikkiin suhtaudutaan ivallisesti ja jopa vihamielellä. Pitkään näin oli omalla kohdallani parin huonokäytöksisen virkavallan edustajan toimien takia, mutta kun sitten pikkuhiljaa opin ettei ne kaikki ole samanlaisia, niin opin jopa arvostamaan näitä!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
mauri
Viestit: 6691
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja mauri »

Suomalaisilla tahtoo jostain syystä olla kummallisia antipatioita kaikenlaisia virkamiehiä, varsinkin virkapukuisia kohtaan. Joillakin ehkä syystäkin? Mikä ihmeen alemmuudentunto meitä oikein riivaa?

Esimerkkinä tuo katsastusmiehiä kohtaan tunnettu pelko ja viha. Itse olen autoja katsastuttanut 1970-luvun alkupuolelta lähtien. Aina olen saanut asiallista kohtelua jopa hyviä neuvojakin. Esimerkiksi suullinen maininta 240 volvon kardaaniakselin laipan pulttien mahdollisesta kiristystarpeesta, oli muuten asiallinen ja tarpeellinen neuvo. Olen kylläkin pyrkinyt autoni pitämään aina katsastuskelpoisessa kunnossa ja kaikki harvat korjauskehoitukset olen kiitollisuudella vastaanottanut.

Jossain vaiheessa katsastajat jopa saivat koulutusta asiakaspalveluun. Sen kyllä huomasi, kahvitarjoilut ym. Melkein meinasi mennä usko toiminnan luotettavuuteen. :D

Poliiseissakin minulla on ystäviä, jopa niin että olen "poliisin vanha tuttu". En kuitenkaan siinä perinteisessä mielessä.
Ajomies
Viestit: 28146
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Niin se muutama poliisi on ollut kaverina minullakin, ja sitä kautta selvisi että ihmisiä nekin ovat. Niinhän se oli armeijassakin sellaisia "pompottajia" joita kohtaan ei tunnepuoli aina ollut kovin positiivinen, mutta ei se elämässäkään ihmisten väliset suhteet aina toimi. Sen lisäksi kun tällaisille ennakkoasenteille antaa kasvualustan omille lapsilleen, niin se vaan jatkuu aina vaan. Näin on opittu "ryssäviha, poliisien vihaaminen, ym. "perimänä" tulleiden asioiden vastustaminen. Katsastuksessakin ne hankaluudet kuitenkin usein johtuu myös siitä toisestakin osapuolesta. Yksikin huono kokemus jonkun viranomaisen kanssa ruokkii sitten sitä yleistämistä että ne on kaikki ihan pas£¤#! Suomalainen on niin hitaasti sivistystä imevä ihmislaji, ettei täällä mikään tahdo muuttua vuosikymmenienkään aikana, ja suvaitsevaisuus jotain outoa ja vierasta kohtaan ei uppoa millään.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Ei kai muuta ku tutustumaan pariksi vuodeksi vaikkapa kongon dem.tasavallan merivartioston toimintaan, kyllä täällä paremmin on.
Terv. Turun meripelastusyhdityksen nuoriso-osastolainen
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
aapa
Viestit: 355
Liittynyt: Su Helmi 03, 2013 5:14 pm
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja aapa »

minulle kertoi vanhempi merenkulkija "vuosia sitten" merellä ei muuta vaaraa ,kuin meripelastus seuran veneen aallot,
pidin vähän vitsina vuosia ,kunnes tänäkesänä turun meripelastus aluksen aallot aiheutti minulle vaaratilanteen ja vahinkoa
otin yhteyttä ko laitokseen ei mitään vastausta , tapasin veneen kuljettajan joka sanoi heillä olevan rajan lupa aiheuttaa vaaratilanteita
kun heillä on vilkut päällä ja käskivät valittaa rajavartolaitokseen ,minusta kuljettajan asenteessa on vikaa.
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Onhan ton turun yhdistyksen johdon toiminta vähän epämäärästä välillä. Välillä vastaavat yhteydenottoihin, välillä eivät. Varmaan sillä aattella, että joo, no vastaan ku kerkeen. :mrgreen:
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Aloittelija kirjoitti:Onhan ton turun yhdistyksen johdon toiminta vähän epämäärästä välillä. Välillä vastaavat yhteydenottoihin, välillä eivät. Varmaan sillä aattella, että joo, no vastaan ku kerkeen. :mrgreen:
Kannattaa muistaa, että kyseessä on seura. Siis täysin vapaaehtoistoimintaa, ilman palkkaa. Meripelastusseuralle, varsinkin saaristomeren alueella, tulee varmasti valtava määrä yhteydenottoja. Niin paljon, ettei kaikkiin vastaamiseen kenenkään aika riitä.
Hätäkutsuistahan tässä lie ei ollut kysymys?
Eikä edes Trossista?
Huomenna mulla onkin sitten tapaaminen merivartioston edustajan kanssa ja lauantaina, luonnollisesti koska on valapäivä, puollustusvoimien kanssa.
Kiireinen viikonloppu tiedossa. Sitten alkaa loma!!!
Mika 82
Viestit: 7903
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

aapa kirjoitti:minulle kertoi vanhempi merenkulkija "vuosia sitten" merellä ei muuta vaaraa ,kuin meripelastus seuran veneen aallot,
pidin vähän vitsina vuosia ,kunnes tänäkesänä turun meripelastus aluksen aallot aiheutti minulle vaaratilanteen ja vahinkoa
otin yhteyttä ko laitokseen ei mitään vastausta , tapasin veneen kuljettajan joka sanoi heillä olevan rajan lupa aiheuttaa vaaratilanteita
kun heillä on vilkut päällä ja käskivät valittaa rajavartolaitokseen ,minusta kuljettajan asenteessa on vikaa.
En nyt tietysti tiedä, millainen vaaratilanne oli, mutta jos ovat hälytysajossa ja menossa vaikkapa pelastamaan veden varassa olevaa ihmistä, ei siinä tilanteessa voi joka paatin kohdalla hidastaa.

En syyllistä ketään, kun en tiedä asiasta, mutta huomannut että hirveän tulkinnanvarainen asia tämä vaaratilanne, riippuen ketä asiaa tulkitsee. Toiselle tulee 100l vettä sisään, ei haittaa, se saadaan pois. Toisella tulee naarmu paatin kylkeen, kun ei olla ehditty pistämään fendereitä rantauduttaessa ja tämä on hirvittävä tragedia.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Julle
Viestit: 523
Liittynyt: To Marras 25, 2010 8:08 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja Julle »

Mä oon mielummin vältelly kyseisten herrojen tapaamisia näin perjantai tai lauvantai ehtoolla :mrgreen: Tartte tulla savolaisten soutuvenekipparien tänne neuvomaan ikänsä merellä liikkuneille miten pitää olla ja missä kunnossa ja ei kai ole liian iso moottori ja voi kun on sammutinkin vanhana... Joskus jos apua oikeen tarttiskin niin pelastavat vaan ihmisiä, kalusto saa mennä. Siellä on kaverinki paatin jämät pohjassa kun ei nää sankarit uskaltanu hinausnarua viedä kiinni.
-MF 175 MULTIPOWER-
-FORD 4550 LUSIKKAHAARUKKA-
aapa
Viestit: 355
Liittynyt: Su Helmi 03, 2013 5:14 pm
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja aapa »

minä tarkoitin vamman tuottamista ,minulle ei tullut materiaali vahinkoa ,monelle kuitenkin niitä naarmuja.yksi vene vain tuulilasi veden yläpuolella ,joo senhän saa pois. huono tuurilla henkikin olisi voinut mennä ,no onhan täällä tätä populaa! tosissaan hälyytysajossa olivat vaan, väärähälyytys.
Ajomies
Viestit: 28146
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Eipä taida taaskaan jakautua kaikki tasan, kun on vaan yksipuoleinen kanta asioista. Mutta pääasia on ettei itse " töppäile". :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
oju
Viestit: 762
Liittynyt: Pe Elo 22, 2014 3:13 pm
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja oju »

aapa kirjoitti:minulle kertoi vanhempi merenkulkija "vuosia sitten" merellä ei muuta vaaraa ,kuin meripelastus seuran veneen aallot,
pidin vähän vitsina vuosia ,kunnes ...
Samanlaisia kokemuksia, asiaa harrastavalta kaverilta kuulin että riippuu paljon kipparista. Toisaalta noiden veneiden rungon muodosta voi myös olla montaa mieltä, ovat kovia kaivamaan mereen kuoppaa jonne pikkuveneet sitten joutuvat. Tarinoita siitä miksi Turkulaisten suurimmasta veneestä tuli lyhyempi kuin piti, on monia.

Tämä ei tarkoita etten arvosta heidän työtään, Trossia olen vuosikausia maksanut vaikka vene ei ole ollut edes vesillä.
Viimeksi muokannut oju, Ma Elo 20, 2018 10:09 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oju
Viestit: 762
Liittynyt: Pe Elo 22, 2014 3:13 pm
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja oju »

Julle kirjoitti:Joskus jos apua oikeen tarttiskin niin pelastavat vaan ihmisiä, kalusto saa mennä.
Veneen pelastaminen syö pelttoainetta ja kun budjetti on rajallinen niin johohonkin täytyy vetää raja. Se on siis maksullista. Jos muuallakin on ihmisiä veden varassa ei kalustoa jäädä ihmettelemään edes maksusta.

Jos muualla ei ole hätää, niin Trossi on sopimus jolla saa oman veneensä hinautettua turvaan:
https://meripelastus.fi/jasenyys/trossi-jasenpalvelu/
Mika 82
Viestit: 7903
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: merivartiosto pelastaa

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Alkukesästä olin mukana, kun ajettiin ruotsista kaverin vene turkuun. Kyselin, onko jotain vakuutusta. Oli, maksoiko 60€/vuosi alennuksineen. Ainakin, jos puolessavälissä ahvenanmerta olisi tullut tekninen vika, olisi tullut kalliksi hinaus omasta pussista.

Ite nyt ajelen vaan tässä nurkissa, että aina saa kaverin hinaamaan, jos jotain sattuisi. Tai jos ei saa, niin kyllä tuuli viimeistään ajaa maihin.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], Jounie ja 68 vierailijaa