Suomalaista osaamista
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2724
- Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 5:29 pm
- Paikkakunta: Petäjävesi
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
" Koivisto myöskin tössi Karjalan palautuksen vaikka Jeltsin tarjosi sitä. "
On aivan pakko tarttua tähän. Jos suomi olisi saanut karjalan niin oltaisiin sotatilassa tai ainakin melkein venäjän kanssa. Tämä on nyt jälkikäteen hyvin helppo tajuta, kun katsoo Krimin tapahtumia. Vaikka siirtokarjalaisten jälkeläiset ovatkin täysin ymmärrettävästi katkeria edelleen niin tuo on varmasti parhaita ulkopoliittisia päätöksiä mitä on tehty vuosikymmeniin. Päätös saattoi tietenkin syntyä vahingossa tai väärillä perusteilla, mutta oikea se oli.
On aivan pakko tarttua tähän. Jos suomi olisi saanut karjalan niin oltaisiin sotatilassa tai ainakin melkein venäjän kanssa. Tämä on nyt jälkikäteen hyvin helppo tajuta, kun katsoo Krimin tapahtumia. Vaikka siirtokarjalaisten jälkeläiset ovatkin täysin ymmärrettävästi katkeria edelleen niin tuo on varmasti parhaita ulkopoliittisia päätöksiä mitä on tehty vuosikymmeniin. Päätös saattoi tietenkin syntyä vahingossa tai väärillä perusteilla, mutta oikea se oli.
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
Kysyisin vielä lisäksi, miten olisi toimittu alueen venäläisväestön kanssa? Kun pakkosiirto ei olisi tullut kyseeseen, niin aika kalliiksi olisi tullut tuon porukan elättäminen.ZET kirjoitti:" Koivisto myöskin tössi Karjalan palautuksen vaikka Jeltsin tarjosi sitä. "
On aivan pakko tarttua tähän. Jos suomi olisi saanut karjalan niin oltaisiin sotatilassa tai ainakin melkein venäjän kanssa. Tämä on nyt jälkikäteen hyvin helppo tajuta, kun katsoo Krimin tapahtumia. Vaikka siirtokarjalaisten jälkeläiset ovatkin täysin ymmärrettävästi katkeria edelleen niin tuo on varmasti parhaita ulkopoliittisia päätöksiä mitä on tehty vuosikymmeniin. Päätös saattoi tietenkin syntyä vahingossa tai väärillä perusteilla, mutta oikea se oli.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Ford 6640, -96
-
- Viestit: 6376
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
Krimin tapahtumat johtui pelkästään Ukrainan johdon ja EU:n sekä USA:n toimista jotka tähtäsivät Sevastopolin laivastotukikohdan siirtoon jenkeille. Pentagon oli jo kilpailuttanut tukikohdan remontin...ZET kirjoitti:" Koivisto myöskin tössi Karjalan palautuksen vaikka Jeltsin tarjosi sitä. "
On aivan pakko tarttua tähän. Jos suomi olisi saanut karjalan niin oltaisiin sotatilassa tai ainakin melkein venäjän kanssa. Tämä on nyt jälkikäteen hyvin helppo tajuta, kun katsoo Krimin tapahtumia.
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 6376
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
No niin jo alkaa muistuttaa traktoria:Talumees kirjoitti:Agco Powerin ja Giman perän väliin olisi löytynyt kyllä vaihteistokin valmiina...Tumppi 865 kirjoitti:Aakkoses ole ennenkää ollu pikavaihteita. Onhan siinä se suunnanvaihtaja ratin alla, että voi yhen kymmenen vuotta jättää laskuista pois. Tosin ei kuulema kannata ajaa ovi auki pask@tunkion vierellä, kun se vipu lentää sinne tunkioonValtraan on laitettu 12+12 mekaaninen vaihteisto ilman pikavaihdetta. Ajassa parikymmenta vuotta taaksepäin...
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maa ... i-1.357659
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
Toisaalla kaivataan vanhoja pas-koja takaisin tuotantoon ja sitten kun joku meinaa tehdä perustraktorin niin tarvitaan niiiiin pikavaihdetta sun muuta herkkua
-
- Viestit: 8207
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
Jaa, se on 502:see tullu päivitys vaiheaskiin
Onkohan ääni saatu pysymää alkuperäsenä?! Ainakin isompi dyna 6 vinkuu ja ujeltelee suunillee samalla tavalla vanhojen valmettien kanssa.
Onkohan ääni saatu pysymää alkuperäsenä?! Ainakin isompi dyna 6 vinkuu ja ujeltelee suunillee samalla tavalla vanhojen valmettien kanssa.
- Matsikka
- Viestit: 16230
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
Vanhoissa Valmeteissa on aikamoinen lootaääni, mutta kyllä Konemanin 880 D-Brauni vollottaa sekin aika pahasti sen videoilla.Tumppi 865 kirjoitti:Jaa, se on 502:see tullu päivitys vaiheaskiin
Onkohan ääni saatu pysymää alkuperäsenä?! Ainakin isompi dyna 6 vinkuu ja ujeltelee suunillee samalla tavalla vanhojen valmettien kanssa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 8207
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
Pari braunia naapureissa, niin kyllä melkosta meteliä lootat pitää, että ei se aina valmetin loota!?Konemanin 880 D-Brauni vollottaa sekin aika pahasti sen videoilla.
Uudemmat massikat vaihteistoltaa äänekkäämpiä, kun vanhat, joista ei juuri ääntä kuulu, jos vähänkää kunnossa?!
Ainakin vanhempi Dyna 6 ujeltaa ja vinkuu monella eri äänensävyllä eri nopeuksissa.
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
Taavetin lootahan on aivan kuin kyläsepän tekele. Siihen vaihteiston kuoren ja kytkinkopan väliinkin on lopuksi lyöty sellainen kiilapala.
-
- Viestit: 1479
- Liittynyt: La Joulu 01, 2018 1:41 pm
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
https://www.youtube.com/watch?v=RB2pvqtV-_E Tässä tarkempi esittely. Olin odottanut keppilootaa ja siihen pikavaihteita 6000-sarjan tyyliin.
- ihmehitsari
- Viestit: 18645
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
Elättäminen ?olliki kirjoitti: Kysyisin vielä lisäksi, miten olisi toimittu alueen venäläisväestön kanssa? Kun pakkosiirto ei olisi tullut kyseeseen, niin aika kalliiksi olisi tullut tuon porukan elättäminen.
Lie tuota joku työkuntonen/veronmaksukykynenki joukossa ollu.
Suomen valtio olisi saanu kaipaamaansa (halpa)työvoimaa.
säästellen sippiin
-
- Viestit: 6376
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
Helpompi laittaa laatikko joka on suunniteltu tuohon paikkaan...porhaltaja kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=RB2pvqtV-_E Tässä tarkempi esittely. Olin odottanut keppilootaa ja siihen pikavaihteita 6000-sarjan tyyliin.
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
Kaipa tuolla rajan takana on porukkaa saatavilla, kun vain avataan veräjät, jos ilman seulaa kelpaa. Ei siinä rajan siirtoa tarvita.ihmehitsari kirjoitti:Elättäminen ?olliki kirjoitti: Kysyisin vielä lisäksi, miten olisi toimittu alueen venäläisväestön kanssa? Kun pakkosiirto ei olisi tullut kyseeseen, niin aika kalliiksi olisi tullut tuon porukan elättäminen.
Lie tuota joku työkuntonen/veronmaksukykynenki joukossa ollu.
Suomen valtio olisi saanu kaipaamaansa (halpa)työvoimaa.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Ford 6640, -96
-
- Viestit: 7757
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
Joskus, tai oikeastaan aika usein kahtellu 755 valmetin hitsattua runkoa, se jos mikä on kyläsepän sötöstys jo työnjälen puolesta. Vaan kestänyt on silti.8400 kirjoitti:Taavetin lootahan on aivan kuin kyläsepän tekele. Siihen vaihteiston kuoren ja kytkinkopan väliinkin on lopuksi lyöty sellainen kiilapala.
- Matsikka
- Viestit: 16230
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
Noniino.....serkun 805:n tankki vuoti vaihrelooran päästä hitsaussaumasta heti uutena.DexMasZet kirjoitti:Joskus, tai oikeastaan aika usein kahtellu 755 valmetin hitsattua runkoa, se jos mikä on kyläsepän sötöstys jo työnjälen puolesta. Vaan kestänyt on silti.8400 kirjoitti:Taavetin lootahan on aivan kuin kyläsepän tekele. Siihen vaihteiston kuoren ja kytkinkopan väliinkin on lopuksi lyöty sellainen kiilapala.
Mun 705:n tankki vuoti kopinkannakkeiden hitsaussaumoista molemmin puolin kun myin sen pois.
Eli kestävyys on suhteellista.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
Uudemmatkin saattaa ruveta vuotamaan niistä kiinnikkeiden saumoista jos oiken ryskää menemään. Toistaiseksi korjattu ~kympin ajetuista ja nerokas keksintö oli tuo valmetin runkotankki.
-
- Viestit: 3118
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
On kyllä uskomattan upeeta ja nerokasta sekä erityisen kestävää. Kukaan maailmassa ei pysty saatikka tajua tuollaista rakennetta tekemään.
Naapuri kyllästyi kotimaiseen suunnitteluun kaks vuotta sitten kun uusi sampo comia kasi ei toimi kunnolla ja lapsellisia kasausvikoja mm kaatokela ja syöttökuljetin. Ilmeisesti puolisokeat työllistetyt kasannu niitä, wanhanliiton rosenlew miehet ajettu eläkkeelle. Vaihtoi uuteen claasi tucanoon pikkasen työnjälki erilaista. Kotimainen myy siksi hyvin koska maajusseilla uskonto kymppi ja matikasta ehdot.
Naapuri kyllästyi kotimaiseen suunnitteluun kaks vuotta sitten kun uusi sampo comia kasi ei toimi kunnolla ja lapsellisia kasausvikoja mm kaatokela ja syöttökuljetin. Ilmeisesti puolisokeat työllistetyt kasannu niitä, wanhanliiton rosenlew miehet ajettu eläkkeelle. Vaihtoi uuteen claasi tucanoon pikkasen työnjälki erilaista. Kotimainen myy siksi hyvin koska maajusseilla uskonto kymppi ja matikasta ehdot.
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
En tiedä kun en oo 2004 uudemmalla ajanu, varmaan sama tauti kuin autoissa että turhan hienoksi menee etenkin moottoritekniikka. Kyllä näitä juttuja, ihan käyttäjilta kuultuna eikä mitään suomi24 luettua löytyy joka merkistä. Varsinkin nyykkäristä, fiatista jonka ford pilasi. Yks tutt vaihtoi TM:än N-valtraan ja kehui että nyykkäriä eikä fordia tule enää ikipäivänä. Ilmeisen tyytyväinen ollu valtraan joskin vähän epäilytti että mahtaako valtran portaatonkaan varsinaisesti mikään viaton peli olla. Varmaan joku on tehny toisinpäin, vittuuntunut valtran directiin ja vaihtanu merkkiä. Siis noin kovaako se ottaa sieluun kun kertoo että fordin moottori ei ole kestävimmästä päästä, että alkaa suomi24 tason hätävalhetta konepörssin 6900h moottoriremontista kertomaan?
-
- Viestit: 6376
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Suomalaista osaamista
Eikös Comiassa ole Claasin pöytä?poweri kirjoitti:On kyllä uskomattan upeeta ja nerokasta sekä erityisen kestävää. Kukaan maailmassa ei pysty saatikka tajua tuollaista rakennetta tekemään.
Naapuri kyllästyi kotimaiseen suunnitteluun kaks vuotta sitten kun uusi sampo comia kasi ei toimi kunnolla ja lapsellisia kasausvikoja mm kaatokela ja syöttökuljetin. Ilmeisesti puolisokeat työllistetyt kasannu niitä, wanhanliiton rosenlew miehet ajettu eläkkeelle. Vaihtoi uuteen claasi tucanoon pikkasen työnjälki erilaista. Kotimainen myy siksi hyvin koska maajusseilla uskonto kymppi ja matikasta ehdot.
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: A-P, Kuuskakkone, Semrush [Bot] ja 68 vierailijaa