Suomalaista osaamista

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
8400
Viestit: 9812
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja 8400 »

https://fi.wikipedia.org/wiki/VS-yhti%C3%B6t

Eikö koivisto ollut tämänkin konkurssin päämestarina :roll:
ZET
Viestit: 2724
Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 5:29 pm
Paikkakunta: Petäjävesi
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja ZET »

" Koivisto myöskin tössi Karjalan palautuksen vaikka Jeltsin tarjosi sitä. "

On aivan pakko tarttua tähän. Jos suomi olisi saanut karjalan niin oltaisiin sotatilassa tai ainakin melkein venäjän kanssa. Tämä on nyt jälkikäteen hyvin helppo tajuta, kun katsoo Krimin tapahtumia. Vaikka siirtokarjalaisten jälkeläiset ovatkin täysin ymmärrettävästi katkeria edelleen niin tuo on varmasti parhaita ulkopoliittisia päätöksiä mitä on tehty vuosikymmeniin. Päätös saattoi tietenkin syntyä vahingossa tai väärillä perusteilla, mutta oikea se oli.
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja olliki »

ZET kirjoitti:" Koivisto myöskin tössi Karjalan palautuksen vaikka Jeltsin tarjosi sitä. "

On aivan pakko tarttua tähän. Jos suomi olisi saanut karjalan niin oltaisiin sotatilassa tai ainakin melkein venäjän kanssa. Tämä on nyt jälkikäteen hyvin helppo tajuta, kun katsoo Krimin tapahtumia. Vaikka siirtokarjalaisten jälkeläiset ovatkin täysin ymmärrettävästi katkeria edelleen niin tuo on varmasti parhaita ulkopoliittisia päätöksiä mitä on tehty vuosikymmeniin. Päätös saattoi tietenkin syntyä vahingossa tai väärillä perusteilla, mutta oikea se oli.
Kysyisin vielä lisäksi, miten olisi toimittu alueen venäläisväestön kanssa? Kun pakkosiirto ei olisi tullut kyseeseen, niin aika kalliiksi olisi tullut tuon porukan elättäminen.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Talumees
Viestit: 6376
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja Talumees »

ZET kirjoitti:" Koivisto myöskin tössi Karjalan palautuksen vaikka Jeltsin tarjosi sitä. "

On aivan pakko tarttua tähän. Jos suomi olisi saanut karjalan niin oltaisiin sotatilassa tai ainakin melkein venäjän kanssa. Tämä on nyt jälkikäteen hyvin helppo tajuta, kun katsoo Krimin tapahtumia.
Krimin tapahtumat johtui pelkästään Ukrainan johdon ja EU:n sekä USA:n toimista jotka tähtäsivät Sevastopolin laivastotukikohdan siirtoon jenkeille. Pentagon oli jo kilpailuttanut tukikohdan remontin... :mrgreen:
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
Talumees
Viestit: 6376
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja Talumees »

Talumees kirjoitti:
Tumppi 865 kirjoitti:
Valtraan on laitettu 12+12 mekaaninen vaihteisto ilman pikavaihdetta. Ajassa parikymmenta vuotta taaksepäin...
Aakkoses ole ennenkää ollu pikavaihteita. Onhan siinä se suunnanvaihtaja ratin alla, että voi yhen kymmenen vuotta jättää laskuista pois. Tosin ei kuulema kannata ajaa ovi auki pask@tunkion vierellä, kun se vipu lentää sinne tunkioon :?
Agco Powerin ja Giman perän väliin olisi löytynyt kyllä vaihteistokin valmiina... :wink:
No niin jo alkaa muistuttaa traktoria:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maa ... i-1.357659
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
8400
Viestit: 9812
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Toisaalla kaivataan vanhoja pas-koja takaisin tuotantoon ja sitten kun joku meinaa tehdä perustraktorin niin tarvitaan niiiiin pikavaihdetta sun muuta herkkua :mrgreen:
Tumppi 865
Viestit: 8207
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Jaa, se on 502:see tullu päivitys vaiheaskiin :mrgreen:
Onkohan ääni saatu pysymää alkuperäsenä?! Ainakin isompi dyna 6 vinkuu ja ujeltelee suunillee samalla tavalla vanhojen valmettien kanssa.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16230
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Tumppi 865 kirjoitti:Jaa, se on 502:see tullu päivitys vaiheaskiin :mrgreen:
Onkohan ääni saatu pysymää alkuperäsenä?! Ainakin isompi dyna 6 vinkuu ja ujeltelee suunillee samalla tavalla vanhojen valmettien kanssa.
Vanhoissa Valmeteissa on aikamoinen lootaääni, mutta kyllä Konemanin 880 D-Brauni vollottaa sekin aika pahasti sen videoilla.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Tumppi 865
Viestit: 8207
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Konemanin 880 D-Brauni vollottaa sekin aika pahasti sen videoilla.
Pari braunia naapureissa, niin kyllä melkosta meteliä lootat pitää, että ei se aina valmetin loota!?

Uudemmat massikat vaihteistoltaa äänekkäämpiä, kun vanhat, joista ei juuri ääntä kuulu, jos vähänkää kunnossa?!
Ainakin vanhempi Dyna 6 ujeltaa ja vinkuu monella eri äänensävyllä eri nopeuksissa.
8400
Viestit: 9812
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Taavetin lootahan on aivan kuin kyläsepän tekele. Siihen vaihteiston kuoren ja kytkinkopan väliinkin on lopuksi lyöty sellainen kiilapala.
porhaltaja
Viestit: 1479
Liittynyt: La Joulu 01, 2018 1:41 pm
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja porhaltaja »

https://www.youtube.com/watch?v=RB2pvqtV-_E Tässä tarkempi esittely. Olin odottanut keppilootaa ja siihen pikavaihteita 6000-sarjan tyyliin.
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18645
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

olliki kirjoitti: Kysyisin vielä lisäksi, miten olisi toimittu alueen venäläisväestön kanssa? Kun pakkosiirto ei olisi tullut kyseeseen, niin aika kalliiksi olisi tullut tuon porukan elättäminen.
Elättäminen ?
Lie tuota joku työkuntonen/veronmaksukykynenki joukossa ollu.
Suomen valtio olisi saanu kaipaamaansa (halpa)työvoimaa.
säästellen sippiin
Talumees
Viestit: 6376
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja Talumees »

porhaltaja kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=RB2pvqtV-_E Tässä tarkempi esittely. Olin odottanut keppilootaa ja siihen pikavaihteita 6000-sarjan tyyliin.
Helpompi laittaa laatikko joka on suunniteltu tuohon paikkaan... :wink:
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja olliki »

ihmehitsari kirjoitti:
olliki kirjoitti: Kysyisin vielä lisäksi, miten olisi toimittu alueen venäläisväestön kanssa? Kun pakkosiirto ei olisi tullut kyseeseen, niin aika kalliiksi olisi tullut tuon porukan elättäminen.
Elättäminen ?
Lie tuota joku työkuntonen/veronmaksukykynenki joukossa ollu.
Suomen valtio olisi saanu kaipaamaansa (halpa)työvoimaa.
Kaipa tuolla rajan takana on porukkaa saatavilla, kun vain avataan veräjät, jos ilman seulaa kelpaa. Ei siinä rajan siirtoa tarvita.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

8400 kirjoitti:Taavetin lootahan on aivan kuin kyläsepän tekele. Siihen vaihteiston kuoren ja kytkinkopan väliinkin on lopuksi lyöty sellainen kiilapala.
Joskus, tai oikeastaan aika usein kahtellu 755 valmetin hitsattua runkoa, se jos mikä on kyläsepän sötöstys jo työnjälen puolesta. Vaan kestänyt on silti.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16230
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

DexMasZet kirjoitti:
8400 kirjoitti:Taavetin lootahan on aivan kuin kyläsepän tekele. Siihen vaihteiston kuoren ja kytkinkopan väliinkin on lopuksi lyöty sellainen kiilapala.
Joskus, tai oikeastaan aika usein kahtellu 755 valmetin hitsattua runkoa, se jos mikä on kyläsepän sötöstys jo työnjälen puolesta. Vaan kestänyt on silti.
Noniino.....serkun 805:n tankki vuoti vaihrelooran päästä hitsaussaumasta heti uutena.
Mun 705:n tankki vuoti kopinkannakkeiden hitsaussaumoista molemmin puolin kun myin sen pois.
Eli kestävyys on suhteellista.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
8400
Viestit: 9812
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Uudemmatkin saattaa ruveta vuotamaan niistä kiinnikkeiden saumoista jos oiken ryskää menemään. Toistaiseksi korjattu ~kympin ajetuista ja nerokas keksintö oli tuo valmetin runkotankki.
poweri
Viestit: 3118
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja poweri »

On kyllä uskomattan upeeta ja nerokasta sekä erityisen kestävää. Kukaan maailmassa ei pysty saatikka tajua tuollaista rakennetta tekemään.
Naapuri kyllästyi kotimaiseen suunnitteluun kaks vuotta sitten kun uusi sampo comia kasi ei toimi kunnolla ja lapsellisia kasausvikoja mm kaatokela ja syöttökuljetin. Ilmeisesti puolisokeat työllistetyt kasannu niitä, wanhanliiton rosenlew miehet ajettu eläkkeelle. Vaihtoi uuteen claasi tucanoon pikkasen työnjälki erilaista. Kotimainen myy siksi hyvin koska maajusseilla uskonto kymppi ja matikasta ehdot.
8400
Viestit: 9812
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja 8400 »

En tiedä kun en oo 2004 uudemmalla ajanu, varmaan sama tauti kuin autoissa että turhan hienoksi menee etenkin moottoritekniikka. Kyllä näitä juttuja, ihan käyttäjilta kuultuna eikä mitään suomi24 luettua löytyy joka merkistä. Varsinkin nyykkäristä, fiatista jonka ford pilasi. Yks tutt vaihtoi TM:än N-valtraan ja kehui että nyykkäriä eikä fordia tule enää ikipäivänä. Ilmeisen tyytyväinen ollu valtraan joskin vähän epäilytti että mahtaako valtran portaatonkaan varsinaisesti mikään viaton peli olla. Varmaan joku on tehny toisinpäin, vittuuntunut valtran directiin ja vaihtanu merkkiä. Siis noin kovaako se ottaa sieluun kun kertoo että fordin moottori ei ole kestävimmästä päästä, että alkaa suomi24 tason hätävalhetta konepörssin 6900h moottoriremontista kertomaan? :roll:
Talumees
Viestit: 6376
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Suomalaista osaamista

Viesti Kirjoittaja Talumees »

poweri kirjoitti:On kyllä uskomattan upeeta ja nerokasta sekä erityisen kestävää. Kukaan maailmassa ei pysty saatikka tajua tuollaista rakennetta tekemään.
Naapuri kyllästyi kotimaiseen suunnitteluun kaks vuotta sitten kun uusi sampo comia kasi ei toimi kunnolla ja lapsellisia kasausvikoja mm kaatokela ja syöttökuljetin. Ilmeisesti puolisokeat työllistetyt kasannu niitä, wanhanliiton rosenlew miehet ajettu eläkkeelle. Vaihtoi uuteen claasi tucanoon pikkasen työnjälki erilaista. Kotimainen myy siksi hyvin koska maajusseilla uskonto kymppi ja matikasta ehdot.
Eikös Comiassa ole Claasin pöytä? :roll:
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: A-P, Kuuskakkone, Semrush [Bot] ja 68 vierailijaa