Finnin puristaminen

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Finnin puristaminen

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Hyvästä mielikuvituksesta on monenlaista hyöty ja iloa! :D

"Terävä sora puhkoo metsästäjien autonrenkaita – "Tiestö on hoidettu laatuvaatimusten mukaan"
Syynä ovat olleet terävät soramurskeen palaset, jotka ovat tarttuneet renkaiden uriin. "

https://yle.fi/uutiset/3-8380597

Itselläni on yhesti puhennu rengas kysseisestä syystä. N.35 vuotta sitten. Mutta kyllä mulla on ollut tapana puristella finnejä, jos renkaanvaihto päivänä on kaunisilma eikä kiirettä mihinkään.
Sitä terapia-työtä, ei tarvi ajatella mitään ja vaimokin jättää rauhaan.
Kun luulee äijän tekevän jotain kauheen tärkeetä hommaa! :mrgreen:
Osmo_
Viestit: 8619
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Finnin puristaminen

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Mulla on kans biilistä mosahtanut yks rengas irtorompoolin takia. Tosin, olin nevalla töissä ja työpäivän aikana tuotiin uutta kolmekakkosta tielle. Linglongi piti ilmat kotipihaan saakka :mrgreen:
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
eerikki123
Viestit: 501
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 9:14 pm
Viesti:

Re: Finnin puristaminen

Viesti Kirjoittaja eerikki123 »

Väärin toimittu veljet ja siskot!

Eihän nykyisin pidä kotona renkaita vaihtaa ollenkaan, tunkitkin tarkoitettu johonkin ihan muuhun. (Pitäkää tunkkinne tms)
Eikä renkaita saa kotona säilyttää, lisäävät palokuormaa. Ja menevät pilalle kun on väärin säilytetty. (En vaan keksi miten, ei minulta ainakaan ole yhtään rengasta pilaantunut).

Rengashotelliin pitää viedä, siellä on jollakin unelma-ammatti. Koko kesän puristelee kiviä talvirenkaista.

Ainoa mikä minun renkaille tapahtuu on se että se kuuluisa joku on talven aikana käynyt ajamassa kesärenkaat sileäksi. Talvirenkaat puolestaan kesällä.
Vaikka olen mielestäni kohtuukuntoiset renkaat vienyt varastoon vaihdettaessa ne vetelee viimeisiään.
Moni asia olisi jäänyt kokonaan tekemättä ellei viime tippaa olisi keksitty ;)
Ajomies
Viestit: 28099
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Finnin puristaminen

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Kummasti ne renkaat huononee ja pinta katoaa, vaikka autossa ollessaan tuntuu ja näyttävät ihan hyviltä. Ja tuntuu että niillä pärjää vielä vuosia, mutta sitten alle laittovaiheessa iskee kauhu, että ei helv$€# tuollaisia uskalla alle laittaa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Finnin puristaminen

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Voi,voi!
Nyt kyllä meni aivan väärin. :oops:
Sitikkaan hyvät kesä gummit eteen ja entiset nastarenkaat taakse.
Mut kun on kivempi ajella, kun ei ratti vemputa. :P

Hitto! Väärä viesti-ketjukin. :|
ZET
Viestit: 2722
Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 5:29 pm
Paikkakunta: Petäjävesi
Viesti:

Re: Finnin puristaminen

Viesti Kirjoittaja ZET »

Joo, minullakin on ainakin yhden kerran vasta tielle ajettu murske rikkonut renkaan. Kyseessä juurikin kolmekakkonen murske. Mutta minulla on senverran tiheä kuvio noissa auton pyörissä, että kolmekakkoset ei pysy renkaan urissa.
Hollo
Viestit: 1000
Liittynyt: Ti Loka 29, 2013 8:33 am
Viesti:

Re: Finnin puristaminen

Viesti Kirjoittaja Hollo »

Vaihtelin tuossa lauantaina Skodan kitkarenkaat kesärenkaisiin, kattelin sitten nuita kitkoja, että ompa paljon kiviä kulutuspinnan urissa, mutta empä viitsinyt alkaa niitä poiskaan nyppimään. Yhdessä renkaassa sitten säikähdin ensin että olenko poloinen ajanut sen naulaan, kun lamellista pilkisti metallinen ihan naulan kannalta näyttänyt kappale. Aloin sitten kuitenkin sitä pois kaivamaan, niin sieltähän paljastui katkennut piikki edellä renkaaseen painunut nastarenkaan nastan pätkä!
Valmet 361 -63 (ex)
David Brown 885 -73
Hollola
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, juho, MF165SMP, tuulen ja 52 vierailijaa