Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18643
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Sitä pitää olla valmis kärsimään tappioita kauppoja tehdessä jos maksaa ennekuin tavara on käsissä.
Tämä on selviö. Oppirahoja, mutta joiden suuruuden itse voi määritellä.
säästellen sippiin
rassari
Viestit: 522
Liittynyt: Su Joulu 20, 2015 6:54 pm
Paikkakunta: Turun eteläpuoli
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja rassari »

Huijatuksi joutuu jos itse haluaa,Minä lähetän aina mh.n kautta paketit vastaanottajan laskuun ja lähetän tekstarilla tilinumeron jälkeenpäin.Aina ei muista lähettää mutta kyllä ne sitten joskus ilmoittaa että voisinko maksaa eli lähetä se numero jo.Yhtään pakettia ei ole takaisin tullut tosin kerran yksi yritti jättää maksamatta yhden isomman kaupan mutta tiesin sen osoitteen ja käväsin kylässä.Häiskä hyppäs heti meikäläisen nähtyään kaivikoneeseen ja rupes jotain tönkimään ja meikä perässä koneeseen kyselemään koneen omistus-suhdetta ja kertoilin että tarvis ulkoistua mun koneesta,Sen jälkeen käännettiin kaikki haalarintaskut ja pöytälaatikot kunnes summa oli kasassa eikä ole sen jälkeen törmätty.Tämä tapaus jo 15v vanha mutta kyseinen henkilö luultavasti muistaa sen vielä.
jassukata
Viestit: 877
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:46 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja jassukata »

rassari kirjoitti:Kyllä korvienvälissä on vikaa jos maksaa tavarasta jota ei ole nähnyt,Sen jälkeen aletaan parkumaan palstoilla muutaman euron menetystä ja tekemään rikosilmoitusta omasta tyhmyydestä.
Jaha, rassarilla taitaa olla sympatiat huijareiden puolella kun noi sanoo, toivottavasti ei taipumusta samaan ....
Minkä nuorena oppii sitä vanhana kaipaa
Julle
Viestit: 523
Liittynyt: To Marras 25, 2010 8:08 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja Julle »

Paljon on varaosia pitkin suomea tullu läheteltyä mutta ohareita nollat. Kympeistä ykkössatasiin summat. Postiennakolla ja bussirahdilla paljon lähettäny. Ennakkoa en ole kinunnu, sitä on kyllä tyrkytetty ja rahat tulleetkin. Olen kyllä sanonu että ei tuu tiliä vahdattua millon sinne rahaa tulee mutta osa lähtee huomenna. Joskus oon pistäny paketin mukaan lapulle tilinumeron että maksa sitte. Bussirahdilla helppo lähettää vastaanottajan piikkiin, eikä tuu takkiin ku korkeintaan sen tavaran verran mutta pääseepä eroon kuitenki.

Sen verran tullu tappioo että oon pari kertaa rahat palauttanu ku ei olekaan sopinu osa vaikka oon ollu varma että sopis, osia en oo takas halunnu kun maksaa se lähettely ja tarkotus kuitenki hyllyjä tyhjentää :D

Liekkö tuolla kännykkä, tietokone, pleikkaripuolella tuollanen pärseily yleisempää...
-MF 175 MULTIPOWER-
-FORD 4550 LUSIKKAHAARUKKA-
poweri
Viestit: 3116
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja poweri »

Rassarilla edes vähän toivoa tässä nykyinenyhteiskunta nimisessä pelissä, hyväuskoisia hölmöjä liikaa jotta kusettaminen loppuisi.
Jiitek
Viestit: 5875
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Jokisalo kirjoitti: Tietääkö kukaan muuten tosta nimen, tilinumeron ja puh. numeron julkaisusta. Onko se sallittua vai ei?
Jos ne olisi salittu niin sillä saisi mukavasti ongelmia huijareille kun kaupat meneekin puihin, pitäisi aina
välillä vaihtaa ne toisiin.
Jos haluat saamasi viestit julkaista niin se on täysin sallittua. Jos taas väität huijariksi niin kyllähän siinä pitää niin varma olla asiasta, että tarvittaessa kärsii vaikka käräjillä näyttää asia toteen. Muuten olet itse maksumiehenä jos vastapuoli alkaa kysellä kunniansa perään, ja kyllähän nämä venkulat ilmaisen rahan haistaa jos niikseen on.
-SS-
Viestit: 15646
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Ainahan jälkivaatimuksella lähettäminen on riski. Mutta itsellä tavaran maksamattomuus vain merkitsee, että loppuu myyminen saman tien. Ei se oikeastaan minulta ole pois, vaan muilta yhteistyöstä ja kaupanteosta hyötyjiltä.

En vaan jaksa käteiskauppaa enkä semmosta tilillesiirtojen tsekkailua enkä oikein pidä MH ennakko enkä postiennakkolisäkuluista, asiat pysyvät edes joltisessakin järjestyksessä, kun on laskutusohjelma ja viitemaksut. Lähetän tavaran kun kerkeän, laskutan sitten kun jaksan. Maksaja maksaa sitten kun muistaa.

Toivottavasti ei masinisteihin koskaan ujuttaudu semmoisia ketkuja, jotka meinaavat huijata, koska toistaiseksi täällä on ollut vain semmoisia, joiden sana pitää.

-SS-
rassari
Viestit: 522
Liittynyt: Su Joulu 20, 2015 6:54 pm
Paikkakunta: Turun eteläpuoli
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja rassari »

Jaha, rassarilla taitaa olla sympatiat huijareiden puolella kun noi sanoo, toivottavasti ei taipumusta samaan ....[/quote]
Ymmärränkö väärin vai väitätkö mua huijariksi ihan tosissas???
gaz
Viestit: 414
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 2:32 pm
Paikkakunta: jämsänkoski
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja gaz »

Varokaa ainakin silloin kun laitatte ostoilmoituksia, silloin valemyyjälle jää aikaa tutustua ko. tavaraan että tietää mitä on myyvinään. Muakin saatiin kerran kusetettua, tein rikosilmoituksen ja soittelin pankkiin missä tyypillä oli tili väärällä nimellä. Sain kun sainkin rahani takaisin ja pankki kiitteli kun tein rikossilmon.
Jiitek
Viestit: 5875
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Kertokaapa mikä se olisi semmoinen satavarma ostoilmo mihin tämmöiset huijarit tarttuu? Vois vaikka kokeilla. :mrgreen:
gaz
Viestit: 414
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 2:32 pm
Paikkakunta: jämsänkoski
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja gaz »

Kai mihin vaan mikä kulkee kaukokiidolla ja yleensähän myyjä asuu mahdollisimman kaukana ostajasta.
SamiT
Viestit: 6790
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Jiitek kirjoitti:Kertokaapa mikä se olisi semmoinen satavarma ostoilmo mihin tämmöiset huijarit tarttuu? Vois vaikka kokeilla. :mrgreen:
Koita ostaa usimman mallin iPhone niin eiköhän ala kala käymään koukkuun pikapuoliin. Tai konepuolelta telikärryt ja 405 Valmet.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Timukka
Viestit: 3110
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja Timukka »

:mrgreen: toriin ei näköjään osto ilmoitusta kannata laittaa.. Kaikenlaisia vatipäitä sieltä vastaakin... (tai ehkä pitää minua automaattisesti noin tyhmänä?)..
Urpo
Viestit: 1168
Liittynyt: La Helmi 14, 2009 11:33 am
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja Urpo »

Eikä ostoilmoituksiin vastailla, ainakaan mun kokemuksen mukaan;
- luvataan hakea , eikä tulla
- nauretaan kohtuullisellekin hintapyynnille
- ei vastata viesteihin
- ja halutaan maksaa vasta kun tavara käsissä tai postiennakolla
hamsteri
Viestit: 2796
Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
Paikkakunta: keskisuomi
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja hamsteri »

juu joulukuussa kaveri lupaa hakea mopon hinta sovittu 50e
tammikuussa kertoo että varmasti kuun loppuun mennessä
sit hiljeni.
halvempaa pakua kun myy niin sekin on liikaa ja nettiautossa kaikki on kalliimpia
sähköpostilla tarjotaan tavarasta jotakin ja sit kun sen hyväksyy alkaa taas hiljaisuus
jotkut ei tosiaan ymmärrä että jälkivaatimuksella ei voi lähettää mitään muuten kuin omalla riskillä että maksat rahdin menne tullen
ja juuri kun kaveri aina lupaa että kyllä minä maksan on yleensä valitettavasti merkkki siitä että rahat jää saamatta :D
ihan vaan omiin kokemuksiin perustuen ei huhu puheisiin.
audiq
Viestit: 1239
Liittynyt: La Touko 24, 2014 7:28 pm
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja audiq »

-SS- kirjoitti:--

Toivottavasti ei masinisteihin koskaan ujuttaudu semmoisia ketkuja, jotka meinaavat huijata, koska toistaiseksi täällä on ollut vain semmoisia, joiden sana pitää.

-SS-

Sanos muuta. Kaksi vuotta olen nyt yrittänyt tehdä kauppaa kanssasi. Ei ole miehen sana pitänyt! Ja et ole viitsinyt edes tiedusteluihini vastata elokuun jälkeen, vaikka olen useamman kerran asiasta lähestynyt viestillä ja pyytänyt vastaamaan ja kertomaan miten homma saataisiin nyt viimein hoidettua loppuun. Kaksi vuotta on aika kärsivällisesti odotettu! Minulla on tapana, että se mikä sovitaan, niin se pitää ja kun olen sinun kanssa tämän asian sopinut, niin en ole lähtenyt muualta ostamaan konetta. Torissa viesteihin vastaamattomuus ja sanansa syöminen on normaalia, mutta se on hanurista, että tännekin foorumille on sama tyyli pesiytynyt. Jos ei asioita pysty hoitamaan mallikkaasti, niin ei kannata tavaraa myyntiinkään laittaa. Tällainen vie vain turhaan selkärankaisilta aikaa ja energiaa.
Eepee
Viestit: 6379
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja Eepee »

Kuhmossa tunturit kauniisti siintää?

https://www.tori.fi/kainuu/Valmet_6300_ ... m?ca=2&w=3
The idea is to die young as late as possible
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja Admin »

Paripyörän ostoilmoitukseen lähestyi 041 numerosta tyyppi. olisi olleet pyörät taas suomen toisella puolen ja pikakiinnikeelliset, 400 e hintaan kpl. uusilla pyörillä. joo haistakoon huilu. Nimenä käytti jo edesmenneen huippu-urheilijan nimeä.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
jopetin
Viestit: 6463
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja jopetin »

Näytti olevan suomukatto yhdessä kuvassa. Viittaisi norjaan, maisematkin täsmää...
Eepee
Viestit: 6379
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Huijari osto- ja myyntipalstalla (Tori.fi)

Viesti Kirjoittaja Eepee »

valmet_500 kirjoitti:Paripyörän ostoilmoitukseen lähestyi 041 numerosta tyyppi. olisi olleet pyörät taas suomen toisella puolen ja pikakiinnikeelliset, 400 e hintaan kpl. uusilla pyörillä. joo haistakoon huilu. Nimenä käytti jo edesmenneen huippu-urheilijan nimeä.
Mika Myllylä tässä terve...vähän heikko mielikuvitus :lol: . Silti ehkä uskottavampi kuin vaikkapa Ben Zyskowich. En jaksa tarkistaa miten se kirjoitetaan...
The idea is to die young as late as possible
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Stone ja 19 vierailijaa