Virta ei riitä otsalampussa

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Virta ei riitä otsalampussa

Viesti Kirjoittaja avensi »

Kauanko teillä on lataus aika 3500mah ?
http://www.fenixvalaisimet.fi/Fenix-ARB ... i-ion_akku
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Virta ei riitä otsalampussa

Viesti Kirjoittaja avensi »

Oletteko löytäneet ladattavia otsalamppuja jota voi ladata ja käyttää samanaikaisesti ?
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Re: Virta ei riitä otsalampussa

Viesti Kirjoittaja avensi »

Kokeilkaa ladata otsalamppua ja toimiiko lamppu saman aikaisesti !
Fenix ei toimi kuin 50lm kanssa jolla ei tee rakennushommissa mitään !
Olis hyvä tietää ,mikä lamppu toimii ja ostan kaupasta sellaisen !
doni
Viestit: 1174
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:24 pm
Viesti:

Re: Virta ei riitä otsalampussa

Viesti Kirjoittaja doni »

Tuo metsamanin otsalamppu olisi varmaan hyvä.
viewtopic.php?f=2&t=70835&hilit=lumonite&start=60
Tumphu
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
Viesti:

Re: Virta ei riitä otsalampussa

Viesti Kirjoittaja Tumphu »

Mulla on itellä tällaisia pari ja useamman tutuille kanssa hommannut.

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3260705198

En siis tilannut tuosta linkistä, mutta kuvanmukainen samanlainen lamppu. Käyttöaika hyvä ja tehokkaimmalla on jo liian kirkas lähitöihin. Yleensä jotain tehdessä tiputan tehon sille pienemmälle. Omissa tilauksissa oon kattonu että tulee akut ja laturit mukana. Maksoin ite aikanaan 15e/kpl luokkaa.

Vanhin ollu nyt varmaankin 4v käytössä ja edelleen pääosin sitä käytän. Tottakain valoteho himmentynyt uuteen, mutta niin se tekee kun rällää yms niin linssi nuhristuu. Bonusta tuo säädettävä linssi, eli saa haluamansa valokeilan. En voi kun kehua!
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
korsteeni
Viestit: 3582
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Virta ei riitä otsalampussa

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

avensi kirjoitti:Kokeilkaa ladata otsalamppua ja toimiiko lamppu saman aikaisesti !
Fenix ei toimi kuin 50lm kanssa jolla ei tee rakennushommissa mitään !
Olis hyvä tietää ,mikä lamppu toimii ja ostan kaupasta sellaisen !
Olipas jännä vaatimus...todella vaikea kuvitella tilannetta jossa touhataan raksalla täyttä vauhtia jatkojohto päässä lataamassa lamppua :shock:

Vähä kuin että mistä löytää kahvinkeittimen joka keittää kunnon sumpit eikä läiky yli kainalossa kun oon suunnistamassa, mutta saattaa niitäkin olla, kuten ladatessa palavia otsalamppujakin...minä suosin siksi patteriversioita, niin ei tarvi menettää hermoja siihen latailuun, kun se saakelin akku on AINA tyhjä just silloin kun ei saisi olla, mutta täydet patterit taskusta kiinni ja taas rokkaa 8)
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Virta ei riitä otsalampussa

Viesti Kirjoittaja Aakku »

korsteeni kirjoitti:
avensi kirjoitti:Kokeilkaa ladata otsalamppua ja toimiiko lamppu saman aikaisesti !
Fenix ei toimi kuin 50lm kanssa jolla ei tee rakennushommissa mitään !
Olis hyvä tietää ,mikä lamppu toimii ja ostan kaupasta sellaisen !
Olipas jännä vaatimus...todella vaikea kuvitella tilannetta jossa touhataan raksalla täyttä vauhtia jatkojohto päässä lataamassa lamppua :shock:

Vähä kuin että mistä löytää kahvinkeittimen joka keittää kunnon sumpit eikä läiky yli kainalossa kun oon suunnistamassa, mutta saattaa niitäkin olla, kuten ladatessa palavia otsalamppujakin...minä suosin siksi patteriversioita, niin ei tarvi menettää hermoja siihen latailuun, kun se saakelin akku on AINA tyhjä just silloin kun ei saisi olla, mutta täydet patterit taskusta kiinni ja taas rokkaa 8)
Minä jotenkin ymmärsin, että se akkupaketti on myös taskussa, mutta piuhalla kiinni. Ei tarvitsisi kesken hommien alkaa patterivaihtoon.
Ongelma lienee siinä, että elektroniikka ei taivu siihen jostakin syystä. Mulla ainakaan Petzl ei syty lainkaan, jos on latausjohto kiinni.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
korsteeni
Viestit: 3582
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Virta ei riitä otsalampussa

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

No mutta jos kerran on roikan ulottuvilla, niin miksei ihan sitten perinteistä raksavalaisinta, tai useampaa, ledinä, halvempikin kuin joku hi-tech otsavalaisin josta aina akku tyhjä? ....noh, minä mikään raksamies olekkaan, että miten siellä nykyään valaistaan :oops:
-SS-
Viestit: 15638
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Virta ei riitä otsalampussa

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Kyllä kaksi tuntia saattaisi 2x18650 akku kestää melko hyvälläkin valolla, ja vaihto on helppo. Oman otsalampun mukana tuli pöytälaturi, kolmella akkuparilla saa valoa jo sen mitä jaksaa yhdessä illassa tämmänen vanha ja väsynyt. Ensimmäisen vaihdon jälkeen lataamaan ja se kolmas varapatteripari yöksi. Seuraavana päivänä aamulla ottaa vajaat patterit lampusta lataamaan ja laittaa täyden parin paikalleen. Jos tiiviimmin ja pitempää päivää tekee, niin sitten kaksi pöytälaturia ja vaikka viisi paria 18650 kennoja.

Voihan sitä ostaa useamman otsalampunkin, niin pääsee vaan päähän kietaisemalla uuden jakson alkuun.

-SS-
Tumppi 865
Viestit: 8190
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Virta ei riitä otsalampussa

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

doni kirjoitti:Tuo metsamanin otsalamppu olisi varmaan hyvä.
viewtopic.php?f=2&t=70835&hilit=lumonite&start=60
Siitä on se pienempi mini r malli, joka myös ihan kohtuu valon näyttäjä. Metallihommiin ei hyvä, kun lampun päässä mangeetti, joka kerää viilajauhot itteensä!
-SS-
Viestit: 15638
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Virta ei riitä otsalampussa

Viesti Kirjoittaja -SS- »

E-Villeltä hankittu Boruit otsalamppu on ladattavissa virtalähteellä joka tehovalinnalla.

Nitecore ja Led Lenser menevät akun latauksen ajaksi kiinni

-SS-
Velman
Viestit: 5172
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:46 pm
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Virta ei riitä otsalampussa

Viesti Kirjoittaja Velman »

Otsalampun akut hyytyvät liian nopeasti, joten nyt olis tarve uusille 18650 akuille. Minkälaiset olis hyviä hinta/laatusuhteeltaan?
Kovin näytti eri hintaisia olevan... Löytyykö noista halvemmista sellasia jotka toimii enemmän kuin kuukausi pari ?

Kokemuksia ?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jake74, juntunen ja 29 vierailijaa