Maalaisten tyhmyys

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Eepee
Viestit: 6379
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja Eepee »

Tuossa se on todistettu:

http://blogit.iltalehti.fi/tuomas-enbus ... nkilaiset/

Enbuske unohtaa yhden olennaisen kehityskulun: Maalaiset ovat tyhmentyneet myös geneettisesti pidemmän aikaa. Pärjäävät yksilöt ovat perinteisesti lähteneet talosta maailmalle ja tilan hoito on jätetty sille vähempilahjaiselle, joka ei muualla pärjäisi. Kun tätä toistetaan sukupolvesta toiseen vuosisatoja, tulokset alkavat näkyä. Tuohon kun vielä lisää pikkukylän kaventuneen geeniaineksen, niin voivoi.

NONIIN, älkää vaan ottako edellistä vakavasti, esimerkki vain siitä, että minkä vaan saa näyttämään haluamaltaan, kun ottaa palan sieltä ja toisen täältä, kuin DNA:n pätkiä. Tätä tekniikkaa Enbuskekin käyttää, kieliposkessa. Tosin hyvin kulunut aihe, kaupunkilais-maalais-otattelu.

Tämän kirjoitti umpimaalainen, henkisesti. Jälkeen jäänyt.
The idea is to die young as late as possible
Velman
Viestit: 5172
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:46 pm
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja Velman »

No tämä selittääkin paljon... :lol:
imppu
Viestit: 8703
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja imppu »

ja mie olen muuttanu maalle.

Oikeen emätyhmä. Tai emätintyhmä. :mrgreen:
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
Timukka
Viestit: 3110
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja Timukka »

Ja minä tyhmä olen muuttanu maalta pois. Asunu kaupungissa (melkein isolla kirkolla), ja nyt haluaisin takaisin mualle.. :shock:
Jäärä
Viestit: 3770
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

Sekä fiksuja että vähemmän fiksuja on niin maalaisissa kuin kaupunkilaisissakin. Itselleni tuli melkoisena yllätyksenä armeija-aikana asevelvollisten laaja kirjo. Havaitsin siihen mennessä pyörineeni varsin valikoiduissa piireissä, vaikka aselajissani edellytettiin peräti täysi luku- ja kirjoitustaito. Sen jälkeen olen ymmärtänyt, että ne ihmiset, joiden kanssa olen yleensä ollut tekemisissä, ovat koulutustasostaan ja asuinpaikastaan riippumatta kyseisen joukon huippua.

Sama pätee täällä. Jokainen palstalainen on aktiivinen ja tiedonhaluinen koulutus- ja kokemustaustastaan huolimatta. Aktiivisuus, tiedonhaluisuus ja yritteliäisyys osoittaa aina jotakin muuta kuin tyhmyyttä, oli ihmisen asuinpaikka aivan mikä tahansa.
Kyllä se siitä.
Tuusari
Viestit: 955
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2015 7:19 pm
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja Tuusari »

Ihmiskunta ylipäätään on tyhmentynyt ja jatkaa tyhmentymistään.
Eepee
Viestit: 6379
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja Eepee »

Jäärä kirjoitti:Sekä fiksuja että vähemmän fiksuja on niin maalaisissa kuin kaupunkilaisissakin. Itselleni tuli melkoisena yllätyksenä armeija-aikana asevelvollisten laaja kirjo. Havaitsin siihen mennessä pyörineeni varsin valikoiduissa piireissä, vaikka aselajissani edellytettiin peräti täysi luku- ja kirjoitustaito. Sen jälkeen olen ymmärtänyt, että ne ihmiset, joiden kanssa olen yleensä ollut tekemisissä, ovat koulutustasostaan ja asuinpaikastaan riippumatta kyseisen joukon huippua.

Sama pätee täällä. Jokainen palstalainen on aktiivinen ja tiedonhaluinen koulutus- ja kokemustaustastaan huolimatta. Aktiivisuus, tiedonhaluisuus ja yritteliäisyys osoittaa aina jotakin muuta kuin tyhmyyttä, oli ihmisen asuinpaikka aivan mikä tahansa.
Allekirjuutan koko roskan. Sitten on vielä tämä ero älykkyyden ja viisauden välillä: älykäs selviytyy tilanteista, joihin viisas ei joudu. Oikeestaan...olen kohtalaisen älykäs 8) .
The idea is to die young as late as possible
SepeSusi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 7:12 pm
Paikkakunta: Länsisuomi
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja SepeSusi »

Maaseutu ja maaseutu. New Yorkin hallintoalueella on piirikuntia jotka ovat maaseutua mutta joilla asuu huomattavan menestynyttä väkeä pääasiassa. Toisaalta jossain liittovaltion metsäperillä on ihan oikeasti niitä banjoa soittavia hampaattomia poikiakin. Maaseuduilla on siis eroa. Suomessa eroja on varsin vähän, mutta on kuitenkin. EU-tasolla 600 miljoonan ihmisen yhteisössä löytyy jo monenlaista, ja jos koko Euroopan maanosaa ajatellaan, niin sitten kyllä jo on mistä valita.

Suomessa on idässä alueita joissa geenipooli on sumppuuntuneinta. Ihan MM-tasoa. Moni USA-yliopisto on rahoittanut tutkimuksia siksi Itä-Suomessa. Tuskin kuitenkaan tyhmyyttä on mitattu. Tyhmyyden mittaaminen on aika tulenarkaa tavaraa, kuten saatiin huomata kun professori Tatu Vanhanen julkaisi tutkimuksensa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tatu_Vanhanen
SepeSusi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 7:12 pm
Paikkakunta: Länsisuomi
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja SepeSusi »

Yksinkertaistaen voi kyllä sanoa, että maaseudun asukkaat ovat keskimäärin vähemmän koulutettuja, köyhempiä, sairaampia, lyhytikäisempiä kuin kaupungeissa asuvat. Siis tilastollisesti nähtynä. Viitanneeko yleiseen tyhmyyteen, ken tietää?
Jäärä
Viestit: 3770
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

SepeSusi kirjoitti:Yksinkertaistaen voi kyllä sanoa, että maaseudun asukkaat ovat keskimäärin vähemmän koulutettuja, köyhempiä, sairaampia, lyhytikäisempiä kuin kaupungeissa asuvat. Siis tilastollisesti nähtynä. Viitanneeko yleiseen tyhmyyteen, ken tietää?
Minusta tuo vain osoittaa sen, että Perä-Takahikiällä harvoin voi suorittaa tohtorin, maisterin tai alempiakaan tutkintoja, tai että siellä olisi työpaikkoja noita tutkintoja suorittaneille. Rankat työt yhdistyneinä vähintään yhtä rankkoihin elintapoihin tuottavat sairauksia ja ennenaikaisia kuolemia.
Kyllä se siitä.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Kaupungissa on useita virastoja ym. missä hoidellaan kaikkien asioita, siis maalaiset kustantaa näitä.
Aika suuri osa kaupungin ammateista ja tekemisistä on aikamoista hömppähommaa, turhuutta, sitäkö pitäis jotenkin sanoa tuottavaksi työksi?
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
jurpolukki
Viestit: 234
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2016 12:43 am
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja jurpolukki »

Enbuske on yks typerys. Yrittää kohottaa itseään morkkaamalla.. hyi helevetti mikä mies.

En ole lukenut hänen hengentuotteita nykyää.
SepeSusi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 7:12 pm
Paikkakunta: Länsisuomi
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja SepeSusi »

Minulle koko maalainen - kaupunkilainen karsinointi on vieras, Minulla on kortteereja kahdessa paikkaa. Siellä sun täällä. Tänään viimeksi pistin viestiä E-Eurooppaan kiinteistövälittäjälle ostoajatuksella. Kämppä on tyypiltään ns. panokorsu kaupunkilähiössä. Suomessakin on asunto maalikylässä ja kotipaikka mailla. Ja ne pakolliset mörskämökit tietty. Aika tyypillistä. Ison osan työurasta ja elämästä olen kaupungeissa viettänyt. En minä osaa sanoa olenko maalainen vai kaupunkilainen. Molempi parempi.
grani
Viestit: 3832
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja grani »

Minä en ole koskaan muuttanut niin se että missä asun ei näin ollen ole minun valinta. Toisaalta en asu kaupungissa mutta en myyöskään maalla. Missä sitten asun? No kotona tietenkin. :roll: Osoite on kyllä muuttunut kuusi kertaa ja puhelinnumero neljä kertaa ja tieliittymä on muuttunut kerran mutta talo ja minä ovat edelleen samalla paikalla Tyhmyydestä en tiedä mutta toisaalta en viisaudestakaan.
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
juha
Viestit: 7604
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:37 pm
Paikkakunta: Pöytyä
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja juha »

:roll: Luulin, että ne ketkä ei selviydy maalla, muuttaa kaupunkiin.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

juha kirjoitti::roll: Luulin, että ne ketkä ei selviydy maalla, muuttaa kaupunkiin.
Tyttären työnä sillointällöin tulee käytyä ihan Helsingin keskustassa, väkisinkin tulee mieleen että mitä ihmettä osaisin tehdä jos sinne joutuisin.....ei siellä tunnu olevan mitään järkevää, mulle.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
lart
Viestit: 411
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 9:25 pm
Paikkakunta: Jönköping/ Ruotsi
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja lart »

Tuolta näkee erot eri kansakuntien välillä:
http://www.photius.com/rankings/nationa ... ranks.html
lart
korjailija
Viestit: 5523
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Sinällään ihmeellistä että tuollaista julkaistaan lehdessä, vaikkei mikään laatujulkaisu olekaan.
Kirjoitapa jostain muusta ryhmästä noin kuin maalaisista niin heti joutuu käräjille kiihottamisesta kansanryhmää vastaan :lol:
Maalaiset on ilmeisesti samanlaista vapaata riistaa kuin vaikkapa saamelaiset, molempia saa mollata ihan kuin se olisi jotain suurempaakin kansanhuvia.
Itse asun kaupungissa mutta olen maalainen, koska tämä meidän kaupunki on sen verran laaja että suurin osa taitaa olla maaseutua.
Keskustaan on matkaa noin 10 kilometriä ja täytyy valitettavasti todeta ettei ne siellä keskustassa ole oikein perillä mitä ympäröivällä maaseudulla tapahtuu. Yleinen käsitys on se että kaikki maalla asuvat ovat maajusseja, vaikka meidän kylällä niitä on tasan yksi päätoiminen ja pari sivutoimista viidestä sadasta asukkaasta :P
Aika usein minultakin on kysytty että mitä meillä viljellään tai joko saa perunaa/mansikkaa jne. ja kysyjät ovat ihan tosissaan. Kerran selitin että meidän pellolla kasvoi takavuosina perunaa ja sen jälkeen mansikkaa, mutta nykyään pelto on nurmikkoa ja tuo pelto on kooltaan 5 x 10 metriä :lol: Ihmeellistä kyllä siinä vaiheessa kysyjät on aina hiljentyneet :roll:
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Jäärä
Viestit: 3770
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

korjailija kirjoitti:Sinällään ihmeellistä että tuollaista julkaistaan lehdessä, vaikkei mikään laatujulkaisu olekaan.
Kirjoitapa jostain muusta ryhmästä noin kuin maalaisista niin heti joutuu käräjille kiihottamisesta kansanryhmää vastaan :lol:
Maalaiset on ilmeisesti samanlaista vapaata riistaa kuin vaikkapa saamelaiset, molempia saa mollata ihan kuin se olisi jotain suurempaakin kansanhuvia.
Itse asun kaupungissa mutta olen maalainen, koska tämä meidän kaupunki on sen verran laaja että suurin osa taitaa olla maaseutua.
Keskustaan on matkaa noin 10 kilometriä ja täytyy valitettavasti todeta ettei ne siellä keskustassa ole oikein perillä mitä ympäröivällä maaseudulla tapahtuu. Yleinen käsitys on se että kaikki maalla asuvat ovat maajusseja, vaikka meidän kylällä niitä on tasan yksi päätoiminen ja pari sivutoimista viidestä sadasta asukkaasta :P
Aika usein minultakin on kysytty että mitä meillä viljellään tai joko saa perunaa/mansikkaa jne. ja kysyjät ovat ihan tosissaan. Kerran selitin että meidän pellolla kasvoi takavuosina perunaa ja sen jälkeen mansikkaa, mutta nykyään pelto on nurmikkoa ja tuo pelto on kooltaan 5 x 10 metriä :lol: Ihmeellistä kyllä siinä vaiheessa kysyjät on aina hiljentyneet :roll:
Ihmisillä näyttää yleensä olevan aivan väärä käsitys maatilojen tai maanviljelijöiden nykymäärästä. Lisäksi se seikka, että pääosa metsäomaisuudesta on muiden kuin päätoimisten maanviljelijöiden hallussa, kummastuttaa monia.

Ja Kehä III:n sisällä tämä tiedon vääristymä on vieläkin suurempi, vaikka siellä kaikki luullaan tiedettävän muuta maata paremmin.
Kyllä se siitä.
Garde72
Viestit: 853
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
Viesti:

Re: Maalaisten tyhmyys

Viesti Kirjoittaja Garde72 »

Nythän sitä selvitetään oikeen TV-visailussa. Siis tämä "Stadi vs. Lande", hiukan alkaa vaan tökkiä se kysymystenasettelun puolueellisuus. Stadikysymyksen järjestään hyvin spesifisiä, katuja, patsaita, kaupungisosia ym. Landekysymykset sen sijaan hyvinkin yleistietoa, jos esim. seuraa musiikkia, tietää kyllä ei-helsinkiläistenkin bändien tai festareiden edesottamukset.

Nimim. Mielensäpahoittaja :lol: :lol:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa