Havaintoja nyky liikenteestä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

korjailija kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 7:22 pm Joka päivä oli sama iso uudehko mersun maasturi eri paikassa parkissa, mutta aina se oli parkkeerattu niin keskelle ettei siihen kahta auto mahdu mitenkään :evil:
Pysäköintiruudut ovat 2,5 - 2,6 m leveitä ja G-Mersu levein malli 2,25 m.
Arvaatko miksi pysäköi keskelle kahta ruutua?
korjailija
Viestit: 5516
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Minulla oli Renault master käytössä ja senkin viereen mahtui tuonne toinen auto ja se mersu ei ollut G, kyse oli ilmeisesti siitä että kyvyt ei vaan riittäneet ahtaampaan paikkaan pysäköintiin.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

korjailija kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 7:47 pm .. se mersu ei ollut G,
Sää sitten narrasit kun aluksi sanoit
korjailija kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 7:22 pm ...iso uudehko mersun maasturi ...
Mersulla ei ole muita isoja maastureita. 8)
jiipee
Viestit: 10655
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jiipee »

PuuhaPate kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 7:59 pm
korjailija kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 7:47 pm .. se mersu ei ollut G,
Sää sitten narrasit kun aluksi sanoit
korjailija kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 7:22 pm ...iso uudehko mersun maasturi ...
Mersulla ei ole muita isoja maastureita. 8)
Määrittele mikä on Mersun "iso maasturi", mihin ajoneuvoluokkaan se täällä menee? ;)
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
korjailija
Viestit: 5516
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja korjailija »

PuuhaPate kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 7:59 pm
korjailija kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 7:47 pm .. se mersu ei ollut G,
Sää sitten narrasit kun aluksi sanoit
korjailija kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 7:22 pm ...iso uudehko mersun maasturi ...
Mersulla ei ole muita isoja maastureita. 8)
En narrannut vaan muuntelin totuutta :D
No se mersu oli GLK, eli ei edes mikään oikea maasturi...
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Avatar
ETS
Viestit: 719
Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 3:39 pm
Paikkakunta: L-virta
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja ETS »

Vexi kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 6:47 pm
361 kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 6:16 pm Tuo päivävalotoiminto pelkästään edessä on kyllä yksi idioottimaisimmista ratkaisuista.
Miksi? Se säästää energiaa ja vähentää päästöjä. Turvallisuuteen sillä ei ole vaikutusta, koska tutkitusti vain ajovalot edessä tarvitaan parantamaan ajoneuvon havaittavuutta päiväsaikaan.
Samaa mieltä 361:sen kanssa. Kysehän ei olekkaan normaalin päiväkelin näkyvyydestä ja varsinkaan edestä päin havaittavuudesta, vaan siitä, ettei niitä myös takavalot sytyttäviä ajovaloja älytä kytkeä päälle silloin, kun perässä pölyää eli sataa ja/tai on märkä tie tai lumi pölyää. Ja tuo energian säästö ja päästöjen pieneneminen on yhtä tyhjän kanssa.
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Jo kännykän laturi vie enemmän sähköä kuin ledilamput, että typerälle keksinnölle pitää antaa vielä typerämpi perustelu! :D
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2508
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Jokohan tähän asiaan saataisiin joku tolkku..

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/tie ... Fcl8nLEiRU
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Jäärä
Viestit: 3760
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

ETS kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 10:53 pm
Vexi kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 6:47 pm
361 kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 6:16 pm Tuo päivävalotoiminto pelkästään edessä on kyllä yksi idioottimaisimmista ratkaisuista.
Miksi? Se säästää energiaa ja vähentää päästöjä. Turvallisuuteen sillä ei ole vaikutusta, koska tutkitusti vain ajovalot edessä tarvitaan parantamaan ajoneuvon havaittavuutta päiväsaikaan.
Samaa mieltä 361:sen kanssa. Kysehän ei olekkaan normaalin päiväkelin näkyvyydestä ja varsinkaan edestä päin havaittavuudesta, vaan siitä, ettei niitä myös takavalot sytyttäviä ajovaloja älytä kytkeä päälle silloin, kun perässä pölyää eli sataa ja/tai on märkä tie tai lumi pölyää. Ja tuo energian säästö ja päästöjen pieneneminen on yhtä tyhjän kanssa.
Tämän valomääräyksen säätämisessä tekniikka ehti vain pykälänikkareiden edelle. Säännöstä ryhdyttiin ajamaan aikana, jolloin autojen valot toimivat hehkulampuilla, valmiiksi säännökset saatiin, kun uusien autojen valot pohjautuvat pääosin led-tekniikkaan.

Mutta lainsäätäjähän ei tunnetusti helposti periksi anna.
Kyllä se siitä.
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Lainsäätäjä toimii ripeästi liikenne pykäliä koskevissa asioissa vain kun pudottavat nopeusrajoituksia tai lisäävät töyssyjä. Ei tarvita montaa hakemusta lähettää kun vaan osaa hyvin perustella niin on hommat käynnissä!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Aakku
Viestit: 8255
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Ajomies kirjoitti: Ti Marras 12, 2019 9:52 pm Lainsäätäjä toimii ripeästi liikenne pykäliä koskevissa asioissa vain kun pudottavat nopeusrajoituksia tai lisäävät töyssyjä. Ei tarvita montaa hakemusta lähettää kun vaan osaa hyvin perustella niin on hommat käynnissä!
Mää oon kunnalta pyytänyt kotitielle pystytyslupaa 20 km suositusnopeudelle keväästä saakka. Yhteenkään hakemukseen ei ole vastattu.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Punaparta
Viestit: 3674
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
Paikkakunta: Nousiainen
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Punaparta »

Ajomies kirjoitti: Ti Marras 12, 2019 9:52 pm Lainsäätäjä toimii ripeästi liikenne pykäliä koskevissa asioissa vain kun pudottavat nopeusrajoituksia tai lisäävät töyssyjä. Ei tarvita montaa hakemusta lähettää kun vaan osaa hyvin perustella niin on hommat käynnissä!
Mitäs tekemistä noilla mukamas lainsäädännön kanssa on?
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Punaparta kirjoitti: Ke Marras 13, 2019 12:58 am
Ajomies kirjoitti: Ti Marras 12, 2019 9:52 pm Lainsäätäjä toimii ripeästi liikenne pykäliä koskevissa asioissa vain kun pudottavat nopeusrajoituksia tai lisäävät töyssyjä. Ei tarvita montaa hakemusta lähettää kun vaan osaa hyvin perustella niin on hommat käynnissä!
Mitäs tekemistä noilla mukamas lainsäädännön kanssa on?
Joku päätäntä elin ne luvat antaa, olkoon sitten vaikka "päätönsihteeri", Laittomia merkkejähän ei saa laittaa!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Aakku
Viestit: 8255
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Punaparta kirjoitti: Ke Marras 13, 2019 12:58 am
Ajomies kirjoitti: Ti Marras 12, 2019 9:52 pm Lainsäätäjä toimii ripeästi liikenne pykäliä koskevissa asioissa vain kun pudottavat nopeusrajoituksia tai lisäävät töyssyjä. Ei tarvita montaa hakemusta lähettää kun vaan osaa hyvin perustella niin on hommat käynnissä!
Mitäs tekemistä noilla mukamas lainsäädännön kanssa on?
Onhan siellä laki takana.
Kielto-ja rajoitusmerkkiä kun en saa omin päin mennä pystyttämään. Laki edellyttää kunnan hyväksyntää.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Eepee
Viestit: 6351
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Eepee »

Nojuu, Suomessa lainsäätäjä on eduskunta, kunta ja valtion tienviranomaiset vain soveltavat lakia, niin kuin tavallaan me kaikki muutkin.

Miksi muuten niin pieni rajoitus kuin 20 km/h, siinä joutuu jo fillarillakin hiljentämään?

Tämä nyt ei asiaan liity, mutta kerran oli ylimääräinen pyöreä rajoitusmerkki ja tälläsin sen mökkitielle, retusoin siitä nopeusrajoituksen 200 km/h. Semmonen hiivatin mutkainen kapia polku. Meinasin laittaa vielä lisäkilven "sateella", mutta en löytäny. Yhdellä vuokramökillä oli ryhmä venäläisiä, näin kun kuvas toisiaan sen merkin ympärillä, nauroivat ja molottivat :lol: .
The idea is to die young as late as possible
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja olliki »

Minua ärsyttää hidastetöyssyt, joista jotkut on tehty niin jyrkiksi, että nopeus on pudotettava kävelyvauhtiin, ettei lyö jousia pohjaan. Täällä lähistölläkin on yksi tieosuus, jossa yksi kolmesta töyssystä on juuri tuollainen. Kun rajoitus on 40km/h, eikö sillöin tätä nopeutta pitäisi voida ajaa ilman, että rikkoo auton. :evil:
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Avatar
Aakku
Viestit: 8255
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

olliki kirjoitti: Ke Marras 13, 2019 11:33 am Minua ärsyttää hidastetöyssyt, joista jotkut on tehty niin jyrkiksi, että nopeus on pudotettava kävelyvauhtiin, ettei lyö jousia pohjaan. Täällä lähistölläkin on yksi tieosuus, jossa yksi kolmesta töyssystä on juuri tuollainen. Kun rajoitus on 40km/h, eikö sillöin tätä nopeutta pitäisi voida ajaa ilman, että rikkoo auton. :evil:
Hommaa ranskalainen auto.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Ja sellasella neste-kaasu-jousituksella oleva.
korsteeni
Viestit: 3569
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Tässä asumassani kylässä myös noita hidasteita ja välillä vähän harmittaa, kun nehän tuntuu koskevan vain rajoitusten mukaan ajavia...neljästäkympistä on pakko hidastaa lähes kävelyvauhtiin noiden kohdalla, joka tietysti tarkoituskin, koska niiden kohdalla on aina suojatie, MUTTA, ajappa kuuttakymppiä noihin, niin ei tunnu oikein missään ja sitä aina muutamat "bensalenkkarit" toteuttaakin. Varsinkin aina näin luisuttelukauden alkaessa ensilumien myötä iltaisin ja öisin... :roll:
Avatar
Aakku
Viestit: 8255
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

PuuhaPate kirjoitti: Ke Marras 13, 2019 12:09 pm Ja sellasella neste-kaasu-jousituksella oleva.
Kaasuneste.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: transit ja 35 vierailijaa