Havaintoja nyky liikenteestä
-
- Viestit: 5523
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Hinausyrittäjä voi olla hieman jäävi esittämään moisia väitteitä, mutta en tiedä muuta kuin sen että nyt laitoit sellaisen väittämän että kaadan lasiin lisää viiniä ja haen jääkaapilta jotain purtavaa. Sitten otan hyvän asennon tuolissa ja jään odottamaan mihin tämä keskustelu kehittyy
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 10729
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Voi olla, että popparien kulutus kasvaa mutta aiempi ei ollut minun osalta väite, vaan kysymyskorjailija kirjoitti: ↑La Marras 02, 2019 6:54 pm Hinausyrittäjä voi olla hieman jäävi esittämään moisia väitteitä, mutta en tiedä muuta kuin sen että nyt laitoit sellaisen väittämän että kaadan lasiin lisää viiniä ja haen jääkaapilta jotain purtavaa. Sitten otan hyvän asennon tuolissa ja jään odottamaan mihin tämä keskustelu kehittyy
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
https://konekansa.net/threads/automaati ... ost-335182
Tuolla sitä vasta puitiin. Ei ole kielletty.
Tuolla sitä vasta puitiin. Ei ole kielletty.
-
- Viestit: 3674
- Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
- Paikkakunta: Nousiainen
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Parasta, mitä näissä teiden kunnossapidoissa mun aktiiviajoistani on muuttunut, on just tuo. Et urakoitsijan ei todellakaan tartte arvailla enää, et jos nyt lähtee niin vittuileeko joku turhasta työstä. Vaiko tuli lähettyä liian myöhään ...PuuhaPate kirjoitti: ↑La Marras 02, 2019 11:50 amKyllä se urakoitsija itse päättää milloin lähtee liikkeelle, ei sille mistään Ely-keskuksesta aamuyöllä soitella.
"Urakoitsija toteuttaa työt valitsemillaan menetelmillä, hankkii materiaalit ja koneet sekä vastaa laadusta ja raportoinnista ELY-keskukselle, joka valvoo sopimuksen toteutumista työmaakokouksissa, pistokoetarkastuksin ja katselmuksissa."
Se lähtökäsky nimenomaan tulee eikä siihen ole sanan sijaa urakan voittaneella. Tohon lähtökäskyyn ei ole PuuhaPatella myöskään sitä sanan sijaa, työn jäljestä voidaan käydä ihan eri keskustelua.
Viimeksi muokannut Punaparta, Su Marras 03, 2019 1:16 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
-
- Viestit: 7892
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Minäkin siinä käsityksessä, että urakoitsija ei oman pään mukaan voi aurailla tai hiekoittaa teitä. Tai varmaan voi, mutta laskua ei tartte lähettää mihinkään.
Ainakin paikallislehdessä joku talvi sitten oli tästä juttua, jossa haastateltiin paikallista urakoitsijaa.
Ainakin paikallislehdessä joku talvi sitten oli tästä juttua, jossa haastateltiin paikallista urakoitsijaa.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 573
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2012 9:36 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Teiden auraukset , suolaukset sun muut urakoitsija tekee kun tolta elykeskukselta tulee käsky.
Tohon voi koittaa vaikuttaa soittamalla tonne ely keskukseen muttei kannata laskea sen varaan yhtään mitään.
Täkäläisen urakoitsijan kanssa tästä oli vuosi sitten puhetta kun kysyin että onko oman alueensa saanu suolattua kun oli pääkallokelit. Vastas että ei ole suolannut yhtään vaan pessy liikennemerkkejä kun tuli käsky niihin hommiin kun ei kuulemma ole liukasta. Sano myöskin että teiden liukkaudesta on sinne soitettu päivän aikana monia kertoja mutta ei auta. Sinä päivänä oli hinureilla töitä.
Tohon voi koittaa vaikuttaa soittamalla tonne ely keskukseen muttei kannata laskea sen varaan yhtään mitään.
Täkäläisen urakoitsijan kanssa tästä oli vuosi sitten puhetta kun kysyin että onko oman alueensa saanu suolattua kun oli pääkallokelit. Vastas että ei ole suolannut yhtään vaan pessy liikennemerkkejä kun tuli käsky niihin hommiin kun ei kuulemma ole liukasta. Sano myöskin että teiden liukkaudesta on sinne soitettu päivän aikana monia kertoja mutta ei auta. Sinä päivänä oli hinureilla töitä.
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ei tartte nastarenkailla suolaa. Kitkarenkaat verolle
VALLU ON PARAS!
- Broadspeed
- Viestit: 2509
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Erittäin hyvin sanottu
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
"ELY-keskus tilaa maanteiden ja niihin liittyvien alueiden ja varusteiden hoidon urakoitsijoilta, jotka valitaan kilpailuttamalla. Urakat ovat yleensä viisi- tai seitsemänvuotisia, laajoja palvelusopimuksia tietyllä maantieteellisellä alueella. Urakka-alueita on koko maassa noin 80. ELY-keskus määrittelee urakkaan sisältyvät työt ja hoidon laatutason Väylän toimintalinjojen ja laatuvaatimusten perusteella. Urakoitsija toteuttaa työt valitsemillaan menetelmillä, hankkii materiaalit ja koneet sekä vastaa laadusta ja raportoinnista ELY-keskukselle, joka valvoo sopimuksen toteutumista työmaakokouksissa, pistokoetarkastuksin ja katselmuksissa."Punaparta kirjoitti: ↑La Marras 02, 2019 8:45 pm Parasta, mitä näissä teiden kunnossapidoissa mun aktiiviajoistani on muuttunut, on just tuo. Et urakoitsijan ei todellakaan tartte arvailla enää, et jos nyt lähtee niin vittuileeko joku turhasta työstä. Vaiko tuli lähettyä liian myöhään ...
Se lähtökäsky nimenomaan tulee eikä siihen ole sanan sijaa urakan voittaneella. Tohon lähtökäskyyn ei ole PuuhaPatella myöskään sitä sanan sijaa, työn jäljestä voidaan käydä ihan eri keskustelua.
Urakoitsijan kelikeskuksessa (esim. Destia, siltä voi myös muut OSTAA palveluna keli-infoa) seurataan reaaliaikaisesti tienvarsien kelikameroita ja sääasemia.
Päivystäjä seuraa sääasemia kaiken aikaa. Jos tarvitaan aurausta, suolausta tai hiekoitusta, mestari soittaa autot liikkeelle. Lähtöviive riippuu teiden hoitoluokasta. Valtateille saatetaan lähteä jo ennen lumen tuloa.
Punaparta on lienee ollut aura-autonkuljettajana aliurakoitsijalla, joka tekee töitä tienkunnossapidon voittaneelle urakoitsijalle.
Ja Punaparralle, tai hänen työnantajalleen on tämä pääurakoitsija antanut lähtökäskyn. Tien kunnossapito on tämän pääurakoitsijan vastuulla.
ELY-keskuksesta ei soitella lähtökäskyjä.
https://www.ely-keskus.fi/web/ely/kunnossapito2
https://shl.fi/2016/02/11/vahan-lunta-p ... /#7db52e2a
Tuolta voi katella on tie jo aurattu. https://liikennetilanne.tmfg.fi/?checkedLayers=13
-
- Viestit: 10729
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Nykyään tuntuu yhä useammin olevan syytä huutaa megafonilla kysymys suoraan korvaan sille risteykseen tulevalle, että "MULQQU, MISSÄ VILKKU?". Mikä ihme siinä vilkun käytössä maksaa..?
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 28113
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Sama ongelma on niiden pimeänä olevien autojen takapäiden kanssa, ei niitä saada palamaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1683
- Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 5:00 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
No mites se raskas kalusto pärjää?
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Vaihtelevasti. Toiset mötkähtelee liukkaalta tieltä ojaan, kun toiset pysyy tiellä. Joko paremmista ja jopa nastoitetuista renkaista johtuen, tai paremmasta ajotaidosta tai peräti silkasta tuurista johtuen.
Niinku kevyenkin kaluston kohdalla.
-
- Viestit: 28113
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Taas tuli "kyttäiltyä" tai sen mitä näki, eli pimeitä kulkijoita. Yksi passattin farkku meni lumituiskussa ilman takana palavia tuikkuja, ja sitten toinen oli kärryä vetävä jossa kyllä paloi takavalot, vaan kärryssä ei minkään valtakunnan valoja. Yllätys oli kyllä se, ettei ainoatakaan ajokkia tullut vastaan jossa ei olisi jotakin valoja näkynyt, kolme silti parkit päällä, joista yksi ammattikuljettaja ison kulkimen kanssa! Ei nyt kovin pitkäaikainen otanta, kun reilu tunnin reissu.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 10729
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Parkit päällä ajaminen on kyllä lisääntyt selvästi, valaistuilla teillä niitä tulee lähes pimeälläkin vastaan. Yhdistän sen siihen, kun se takavalottomuus on noussut mediassa esille ja neuvotaan laittamaan ne takavalot päälle. Käännetään pykälä valokytkimestä ja katsotaan, että takavalot toimivat, mutta ei huomata (tai välitetä siitä), että edessä ei enää olekaan kuin parkit päällä.
Päivävalojen automatiikka on joissakin autoissa hyvin pimeäpainotteinen, eli vaihtaa ajovaloille (jolloin takavalotkin syttyvät) kovin hämärässä.
Päivävalojen automatiikka on joissakin autoissa hyvin pimeäpainotteinen, eli vaihtaa ajovaloille (jolloin takavalotkin syttyvät) kovin hämärässä.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tuo päivävalotoiminto pelkästään edessä on kyllä yksi idioottimaisimmista ratkaisuista.
-
- Viestit: 796
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:32 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Miksi? Se säästää energiaa ja vähentää päästöjä. Turvallisuuteen sillä ei ole vaikutusta, koska tutkitusti vain ajovalot edessä tarvitaan parantamaan ajoneuvon havaittavuutta päiväsaikaan.
Allekirjoituspaikka myynnissä 5,99€/kk (ei määräaikaisuutta)
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti Marras 27, 2012 9:00 pm
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Olisiko linkkiä tuohon tutkimukseen?
Pimeä edellä menevä näkyy yhtä hyvin kuin takavaloja käyttävä...
Pimeä edellä menevä näkyy yhtä hyvin kuin takavaloja käyttävä...
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Paljonko ne päästöt sitten lisääntyisivät jos taaksekkin muutama ledi laitettaisiin palamaan?
Ja kun päiväsaikaankin saattaa olla hämärää, vesisadetta tai lumipyryä ja ne järjestelmät ovat niin paskoja ja kuljettajat tyhmiä ettei niitä valoja saada silloin palamaan niin onhan se idioottimainen ratkaisu.
-
- Viestit: 5523
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Keskiviikkona oli päätie hieman liukas paikoitellen jonka seurauksena ajoin yhden uuden citymaasturin perässä noin 30 kilometriä reilun kymmenen kilometriä alle sallitun maksiminopeuden.
Puolisen kilometriä ennen kuin pääsin perille tämä auto viimein kurvasi yhden marketin pihaan ja silloinkin piti ihan viime metreillä tehdä sellainen reilu koukkaus minun kaistalleni
Toinen citymaasturi kokemus viime viikolta on kolmelta päivältä kun jätin auton kaupungissa vakioparkkiin sellaiseen parkkihalliin jossa tolppien välissä on aina kahden auton pysäköintipaikat. Joka päivä oli sama iso uudehko mersun maasturi eri paikassa parkissa, mutta aina se oli parkkeerattu niin keskelle ettei siihen kahta auto mahdu mitenkään
Puolisen kilometriä ennen kuin pääsin perille tämä auto viimein kurvasi yhden marketin pihaan ja silloinkin piti ihan viime metreillä tehdä sellainen reilu koukkaus minun kaistalleni
Toinen citymaasturi kokemus viime viikolta on kolmelta päivältä kun jätin auton kaupungissa vakioparkkiin sellaiseen parkkihalliin jossa tolppien välissä on aina kahden auton pysäköintipaikat. Joka päivä oli sama iso uudehko mersun maasturi eri paikassa parkissa, mutta aina se oli parkkeerattu niin keskelle ettei siihen kahta auto mahdu mitenkään
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 41 vierailijaa