Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
juhani008 kirjoitti:jonkin verran sekaantuu uusi ja vanha liemi kun ensin säiliön tyhjää ja uudella täyttää ja polkee ja täyttää, polkee ja täyttää jne.
Korjaamoillahan on laitteet, joilla syötetaan uutta nestettä (ja painetta) säiliön kanteen tulevan adapterin kautta, esim. tuolla http://www.toolpack.fi/toolpack_auto.html oleva Stieriuksen laite; ei tartte 'täyttää ja polkee ja täyttää, polkee ja täyttää jne.' . Melko hinnakkaita kyllä ovat! Ehkä hiukan yksinkertaisempikin laite, kuin tuo, riittäisi, mutta se 'halpa kiinalainen' varmaan kuitenkin räjähtää silmille, jos sellaisen jostain löytää
Hook kirjoitti:Itse olen todennut hyväksi konstiksi jumittuneiden ilmausruuvien avauskonstiksi aikoinani isäni opettaman lenkkiavaimen (tai lukkopihtien, jos pahasti syöpynyt..) ja vasaran yhdistelmän, mikäli ruuvi ei aukea kohtuullisella kääntämisellä. Poikkihan ei kannata tietentahtoen vääntää.
Käännän jatkuvasti jumittunutta ilmausruuvia kevyesti lenkkiavaimella ja naputtelen samalla pienellä vasaralla ilmausruuvin päähän, kunnes aukeaa.
Useasti vieläkin ihmettelen, että miten se nyt taas aukesi kevyellä yhden sormen avausvoimalla, kun lyönnit oli irroittaneet ruostuneet kierteiden harjanteet
Toinen versio tästä on se, että vääntää kevyesti ja samalla naputtelee sillä vasaralla lenkkiavaimen päähän. Siis siihen päähän, josta väännetään. Voipi kyllä olla tuo suoraan ilmausruuviin naputtelu tehokkaampaa