Metallinpaljastin ja aarteen etsijöitä?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18630
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Jospa siinä kalliossa onkin kultaa? Lähtee oikea emäsuoni maan sissään
säästellen sippiin
ka veli
Viestit: 407
Liittynyt: Ti Maalis 25, 2008 11:30 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ka veli »

Onko pysynyt olkapää kunnossa aarteita haravoidessa. Minulla iski paha olkapää tulehdus viimekesänä ja vaiva eikun pahenee.
karitsa
Viestit: 2022
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 9:41 am
Paikkakunta: Aitoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karitsa »

Kultaa! No Prr..kle.Hilti ja dynamiittikauppaan.
JP
Viestit: 6680
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

karitsa kirjoitti:vähän jäi vaivaamaan että kuinka syvällä lähde on ja mikä aiheuttaa rääkymisen.
Sielähän se tallessa o, kaivat ku jaksat :wink:
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18630
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

ka veli kirjoitti:Onko pysynyt olkapää kunnossa aarteita haravoidessa. Minulla iski paha olkapää tulehdus viimekesänä ja vaiva eikun pahenee.
Kuukletteleppa merkkijono Back on Track ja tie terveyden taivaaseen on auki..
Tai ei itsellä kokemusta mutta "vakavasti otettavat jätkät" ovat minun antaneet noin ymmärtää
säästellen sippiin
ka veli
Viestit: 407
Liittynyt: Ti Maalis 25, 2008 11:30 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ka veli »

ihmehitsari kirjoitti:
ka veli kirjoitti:Onko pysynyt olkapää kunnossa aarteita haravoidessa. Minulla iski paha olkapää tulehdus viimekesänä ja vaiva eikun pahenee.
Kuukletteleppa merkkijono Back on Track ja tie terveyden taivaaseen on auki..
Tai ei itsellä kokemusta mutta "vakavasti otettavat jätkät" ovat minun antaneet noin ymmärtää
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... 5890,d.d2s
Onko kellekkään tällaisella härvelillä annettu hoitoja?
Ensi keskiviikkona olisi aika 8)
jassukata
Viestit: 877
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:46 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jassukata »

No tuli juur tässä talvilomaa pidellessä tilattua Berliinistä metallinpaljastin, lelu toden näköisesti, lapsille. Onkos kellään moisesta kokemusta, eipä ole hinnalla pilattu, vajaat 62 € postitettuna mutta luvataan etsintäsyvyyttä 1,5 metriin asti? Klarstein merkkinen .
http://www.electronic-star.fi/Klarstein ... _i1169.htm
Minkä nuorena oppii sitä vanhana kaipaa
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18630
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Kuulostaa aika hyvältä ollakseen totta, 1.5m etsintäsyvyys. Toisaalta olen melko varma että puolitoista metriä syvältä löytää maahan haudatun Valmetin.

Eli kappaleen koko on aika ratkaiseva. Kultakolikkoa ei tuosta syvyydestä löydä.
säästellen sippiin
karitsa
Viestit: 2022
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 9:41 am
Paikkakunta: Aitoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karitsa »

Sinänsä melkoista markkinamiesten sanahelinää. Jos herkkyyden laittaa 1,5 metriin niin sehän huutaisi jatkuvasti kun jotain metallintapaista tai lievästi rautapitoista kiveä olisi kumminkin joka puolella alle metrin syvyydessä. Toisekseen ei kukaa ala kaivamaan niin syvälle tutkiakseen montaakaan tapausta. Ainastaan jos sitä Valmettia pitäisi tietyltä alalta etsiä.Olen itte amatööri,kertokaa jos olen väärässä.
JP
Viestit: 6680
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

Tässä puolet parempi vehje :mrgreen:

http://www.electronic-star.fi/Klarstein ... _i1170.htm

Aivan täyttä tuubaa :wink:
karitsa
Viestit: 2022
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 9:41 am
Paikkakunta: Aitoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karitsa »

No voe pazka! Täytyy ostaa uusi Fiskars lapio,vanhalla ei kolmen metrin monttuja pysty enään montaa kaivamaan. Se 1,5 metriä olisi vielä mennyt vanhalla lapiolla tämän kevään.
jassukata
Viestit: 877
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:46 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jassukata »

JP kirjoitti:Tässä puolet parempi vehje :mrgreen:

http://www.electronic-star.fi/Klarstein ... _i1170.htm

Aivan täyttä tuubaa :wink:
Liekkö nää jotain Hitlerin aikaisia, oli vahvemmat tunnistimet siihen aikaan :D Katselin kanssa noita syvempään luotaavia mutta aattelinkin että lapsille pitää sitten ostaa joku JCB lusikkahaarukka yhdistelmä jos syvemmälle pitää kaivaa kuin 1.5 m, tuohan menee vielä sarviksen muovi lapparilla.
Minkä nuorena oppii sitä vanhana kaipaa
JP
Viestit: 6680
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

Voishan tuolla joku U-boatti löytyä 3m syvästä :D
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18630
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Arvelen noiden linkintakaisten myyntisivustojen tekijöiden joukossa olevan ainakin mutkan kautta savolaista verta omaavia henkilöitä.

"Etsintäsyvyys 1.5-3-4m"..
Mitä tuo oikeastaan tarkalleen ottaen tarkoittaa?
Laitteen kykyä, hyvyyttä vai sitä, kuinka syvältä ollaan etsimässä?
En ainakaan itse pane pahakseni, vaikka oma laite löytäsi noista syvyyksistä, koska en ole juuri koskaan määritellyt, kuinka syvältä etsin, mikäli umpimähkään olen etsimään lähtenyt. Ja kun liikun metallinilmaisimen kanssa etsien kaikkea, niin luonnollisestikin etsin kaikista syvyyksistä, jopa 4:stä metristä ja ylikin. Ja uskon että kun tarpeeksi suuri "objekti" tulee vastaan, niin johan piippaa isosti
Eri asia on mikä on laitteen kyky erotella isot ja pienet esineet, kivet, maasäteilyt ja mineraalit kuin myös kyky ilmaista kohteen syvyys.

Muutamia kertoja on tehtävänannosta suoraan käynyt ilmi etsintäsyvyys. Esim kerran sanottiin että on pudonnut sormus tänään pihalle. Tällöinhän ei tietysti tarvitse etsiä puolentoista metrin eikä edes puolen metrin syvyydestä vaan voi asetukset laittaa "pintamoodiin".
Tosin kävin niin että noilla asetetuksilla paikalta löytyi myös yli 70 vuotta sitten tiputettuja esineitä
säästellen sippiin
karitsa
Viestit: 2022
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 9:41 am
Paikkakunta: Aitoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karitsa »

Alkaako kukaan kaivamaan parin metrin syvyyteen? En minä ainakaan.Mitä nyt kallioo räjäyttelen sen kullan perään.
rölli
Viestit: 592
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 10:20 am
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rölli »

Onko kellään kokemusta Garret 350 piipparista?
Lucas
Viestit: 2562
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:34 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lucas »

.
Viimeksi muokannut Lucas, To Joulu 27, 2018 11:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rölli
Viestit: 592
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 10:20 am
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rölli »

Hinta pomppaa sen verran, et taidan tyytyä 350 Garrettiin.
Kolmonen
Viestit: 538
Liittynyt: Su Touko 20, 2007 6:52 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kolmonen »

ihmehitsari kirjoitti:. Ja uskon että kun tarpeeksi suuri "objekti" tulee vastaan, niin johan piippaa isosti
Ai neljän metrin syvyydestä ? Enpä usko. Traktorin levypyörän piippari haistaa jostain puolesta metristä korkeintaan. Kohteen koko ei sen jälkeen vaikuta asiaan. Kokkeile Zetorin pyörällä :)

On vain yksi "objekti" jonka piippari haistaa kaukaa, kilometrien päästä.
rölli
Viestit: 592
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 10:20 am
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rölli »

Kaveri aikanaan hautasi romuautoja peltoon ja on nyt tullu
katumapäälle.
Löytämistä vaikeuttaa, että maisema on muuttunut
radikaalisti pellon raivauksen takia.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: akkli, Bing [Bot], Koneilija, Mazaman, Stone, ylioyja ja 50 vierailijaa