Testattu Suomen oloissa

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Taavi
Viestit: 148
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 6:30 pm
Paikkakunta: Rääkkylä
Viesti:

Testattu Suomen oloissa

Viesti Kirjoittaja Taavi »

Aina sillointällöin on ollut keskustelua kylmäkäynnistyvyydestä eri traktorien suhteen. NYT on aika kokeilla mikä kone pyörähtää tulille ilman lämmityksiä. Itse en ole voortin lähellä, joten en voi osallistua testiin. Jäänkin mielenkiinnolla odottamaan tuloksia. :wink:
nuffi59
Viestit: 320
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:04 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuffi59 »

Jep,nyt on erinomaisen hyvä sauma päästä kokeilemaan traktorinsa kylmäkäynnistysominaisuuksia.Täälläkin paikoin yli 30C astetta pakkasta.Vaan enpä taida raaskia nuffiani kokeilla,eipä taitaisi starttikaan jaksaa henkiin herätä.Eipä taida olla kenenkään järkeä kokeilla ilman lämmitystä!
nii-i
Viestit: 1080
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:24 pm
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nii-i »

2 tuntii oli urkki lämppäri päällä ja naks, naks.. ei sen enempää hiukan kampiakseli kääntyi, ei tunnu parissa tunnissa lämpiävän kilowatin lämmittimellä tuollanen viistonninen malmikasa näillä pakkasilla, akkukin on vain 80Ah pitänee odotella lämpimempiä ilmoja
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

80 ampeeria ei taida riittää kuin kesähelteillä?

Lämmin talli, vaikka onkin auton surma, on mukava näin pakkasilla.

Taitaa tehdä vettä tankiin, tuo lämmin talli/pakkaskelit, joten pitääpi muistaakin lorauttaa hiukan tenua tankkeihin.
mh
Viestit: 842
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:45 pm
Paikkakunta: pihtipudas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mh »

saattaa tehdä vettä ja lisäks märättää auton tehokkaasti jos kyseessä ei ole talli missä kerkeää myös kuivaksi eikä vain sulaks. 38,2 oli pakkasta aamulla
eipä taida jaksaa kokeilla koneita käyntiin kun ei ole pakko,paitsi luotto roska mikra piti käyttää emäntää kaupassa kun ei se hennonu omaa autoaan käyttää. puoli tuntia roikassa ja kuin palmun alta. 8)
Ihminen sen on tehnyki niin miks ei korjais?
NoCanDo
Viestit: 121
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:06 pm
Paikkakunta: Itä-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NoCanDo »

Mulla on taavetissa 60Ah auton akku. Olen sillä käynnistänyt tämän talven ja hyvin on virtaa riittänyt vaikka joutuu välillä aika pitkään jauhattamaan kun ei hehkua tuossa 990:ssa ole.

On muuten ihme akku tuli pari vuotta sitten talvella varaosa autossa ja se akku oli aivan tyhjä ja taisi olla jäässäkin. Koetin sitten huvikseen ladata sitä ja on pelannut helvetin hyvin. Paska kun siitä on lähteny tarrat irti niin ei tiedä merkkiä. Musta se on enkä ole tuon mallista nähny missään myynnissä.
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Vähän tekis mieli käyvä laittamassa natikka käyntiin (luonnollisesti se lähtee lämmittämäti). Se vaan, että kehtaako, kolmattakymmentä kun on pakkasta, niin saattaa talvi-laatukin jähmettyä suodattimeen (pitäis olla melkeen arktista). Ja tuleepa koneelle aikamoinen rasituskin kun kylmänä käynnistellään.

Niin, teboil lupaa talvilaadulleen -30 astetta samepisteen, ja suodatettavuus -35 astetta.
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
mualaane
Viestit: 10
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:43 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mualaane »

Nyt on tosiaan loistava tilaisuus pistää moottori lujille kokeilemalla käynnistämistä ilman lämmitystä. Mitä ihmeen riemua siitä on, että minun sejase käynnistyy vaikka -45 asteen pakkasesta ilman lämmitintä? Minulla on traktorissa letkulämmitin ja en alle nollakelin väännä avaimesta ilman, että se on ollut ensin johdon jatkona lämpötilasta riippuen jonkin aikaa. En ymmärrä tätä aihetta. Ymmärrättekö te muut? :?:
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

No totta kai ymmärrät, mitä se on, testosteronin ajoittainen ylituotanto panee miähet, varsinkin nuoremman puoleiset kollit, kisaamaan siitä , kulkeeko jonkun Nuffi kovempaa kuin jonkun Majuri. Sitten kiistellään, kenen neliveto se menee oikeesti "äijänä" mettässä ja kenen jää mahastaan kiinni. Lopulta ne hormoonimolekyylit valtaa aivot lopullisesti ja sitten lähdetää "koittamaan" kenen raktori kylmimmästä käynnistyy.

Sitä samaa seitsemällä veljeksellä oli kun siä joulupahnoilla alettiin vääntämään ja painimaan ja lopuksi sitten pirtti paloi.

Sitä ne sonnimullikatkin teki meillä koko ajan otta hakkas toistaan vasten, ja keskeytymätöntä oli kahleen kilinä ja sarvien kopistelu....

-SS-
kenny79
Viestit: 667
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:58 pm
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kenny79 »

Hyvin läks 7710 voortti käyntihin, kun oli ensiksi 4 tuntia roikan pääs, ja sit hetkenaikaa kosaanilla lämmitettiin öljypohjaa, lisävirtaa lämpöösessä olleesta 55ah akusta, pakkosyöttö päälle, hehkutus, ja sitte käyntiin. 15 min tyhjäkäyntiä, kun sulateltiin etukormaajan vaijereita, ja sitte rehua irroittamaan.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur ;)
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Toota, mitkä ölöjyt sulla on siä kannattaisko laittaa täyssynteettiset teilä oli -30 viimeyönä. Eikö naveetan porstuas mahru oleen se raktori. olis edes vähä lämpimämpi.

Aikanaan v 1987 pakkastalvena pirettiin lampaantaljoista neulottuu peittoo siinä Fortin mootorin päällä, et sivuistakin lämpeni, ja parin klowatin Defa niin kyllä kone lämpis ja öljypohjastakin kuura suli....

-SS-
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Jounie ja 33 vierailijaa