Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
Uhkaahan se akkupula kun Tesla on ainoa autonvalmistaja jolla oli kanttia ajoissa investoida omaan tehtaaseen. Ja Kiinaan nousemassa toinen ilmeisesti Maxwellin teknologiaan pohjautuva tehdas.
Kaikki muut valmistajat ajattelivat että kiirekös tässä ja kyllä akkuja jostain saa. LG Chemillä on myyjän markkinat kun kaikki autonvalmistajat Teslaa lukuunottamatta ovat ovella jonossa lakki kourassa.
Refy kirjoitti: ↑Pe Loka 25, 2019 11:32 amEi energiaa kannata laivoilla kuskata jos määrät ovat suuria. Ja sähkökaapeli on helpompi kuin vetyputki.
No hyvä on, mutta merikaapeli Islannista on Saharan yhteyttä vaivattomampi.
Samaan syssyyn aivoriiheilen ST1-malliin tuota ison mittakaavan maalämpöä merellisiin olosuhteisiin alueille, joissa tuota kuumaa tavaraa olisi pienemmän poraamisen päässä. Ymmärtääkseni käytetyitä öljynporauslauttoja olisi halvalla saatavilla...
Siinä puuttuisi se puskurivarasto (Alppien pumppuvoimalat).
Mihin puskuria tarvittaisiin? Eikö sähköä saisi ympäri vuorokauden islannista, toisin kuin aurinkovoimaa Saharasta.
Vexi kirjoitti: ↑Su Loka 27, 2019 6:45 pm
Mihin puskuria tarvittaisiin? Eikö sähköä saisi ympäri vuorokauden islannista, toisin kuin aurinkovoimaa Saharasta.
Ei se Islannin geoterminen energia taida nyt kuitenkaan loppupelissä niin pitkälle riittää.
Mutta laittaa päiväntasaajalle vanteen pallon ympäri, niin saa sähköä vuokauden ympäri!
Refy kirjoitti: ↑Su Loka 27, 2019 5:38 pm
Uhkaahan se akkupula kun Tesla on ainoa autonvalmistaja jolla oli kanttia ajoissa investoida omaan tehtaaseen. Ja Kiinaan nousemassa toinen ilmeisesti Maxwellin teknologiaan pohjautuva tehdas.
Kaikki muut valmistajat ajattelivat että kiirekös tässä ja kyllä akkuja jostain saa. LG Chemillä on myyjän markkinat kun kaikki autonvalmistajat Teslaa lukuunottamatta ovat ovella jonossa lakki kourassa.
Mites se tuo Teslan Gigafactory tehdas, josta piti tulla maailman suurin, "pinta-ala tulee valmistuttuaan vuonna 2020 olemaan 1,2 miljoonaa neliötä", kun vuoden 2017 ja 2019 kuvien perusteella ei ole laajentunut juurikaan?
Oliko nuo luvut taas Muskin omia numeroita? Vähä niinku Stubillakin, omasta päästä? https://www.google.com/maps/uv?hl=fi&pb ... oioI2AEwEw
Miten niin Tesla ainut? Panasonicin kennoilla nekin akut tehdään.
Nissan yhdessä NEC ja Tokin kanssa tekee akkunsa itse AESC nimen alla vuodesta 2007 lähtien.
Harri S kirjoitti: ↑Su Loka 27, 2019 10:23 pm
Miten niin Tesla ainut? Panasonicin kennoilla nekin akut tehdään.
Nissan yhdessä NEC ja Tokin kanssa tekee akkunsa itse AESC nimen alla vuodesta 2007 lähtien.
Teslan tehdas ja akkudesign. Panasonicilla tehtaassa yksi linja, Tesla on parhaillaan pykäämässä omaansa rinnalle.
Jos halpenee sähköautojenkin hinnat, niin myös arvonalenema on jotain käsittämätöntä, tuttavan hybridi uutena liki 60000 € ja nyt kolmevuotta ja 78000 km kulkeneena hyvityshinta samanlaiseen 24500 €, ei vaihtunu.
Ainakin nettiautossa olevat sähköautot pitänyt hyvin arvonsa, joten en niitten arvonalenemasta olisi huolissaan.
Mitä autojen keskihintaan tulee (3500) ,niin sehän on aivan väärä vertaus, mielestäni vertailussa pitää olla uutena
ostettavat autot ja niitten keskihinta taitaa olla lähempänä kolmeakymmentä tuhatta, uutena ne 3500 euron autotkin
on joskus ostettu, joten eikö se ole kaikkien etu, mitä enempi nyt ostettaisiin sähköautoja ,vaikka valtion tuella, niin
lopuksi niitä saa sitten matti meikäläinenkin.
Itselle nuo sähköautojen hintojen alentumiset tulevat ikävä kyllä merkitsemään sitä, että yhä parempia huippuhyviä autovaihtoehtoja löytää jatkossa vieläkin halvemmalla käytettyjen polttomoottoriautojen puolelta. Nytkin halpaakin halvemmat Bora 2,0 ja Golf 1,8 automaatteina ja Explorer v-6 veturina. Jatkossa tulee joku ehkä isompikin kärriveturi eikä mitään väliä koneen koolla ja kulutuksella, kun tarvitsee harvoin ja voi pistää väliajat seisontaan tekemällä liikennekäytöstä poistoilmoituksen.
AV kirjoitti: ↑To Loka 31, 2019 12:29 pm
Ainakin nettiautossa olevat sähköautot pitänyt hyvin arvonsa, joten en niitten arvonalenemasta olisi huolissaan.
Mitä autojen keskihintaan tulee (3500) ,niin sehän on aivan väärä vertaus, mielestäni vertailussa pitää olla uutena
ostettavat autot ja niitten keskihinta taitaa olla lähempänä kolmeakymmentä tuhatta, uutena ne 3500 euron autotkin
on joskus ostettu, joten eikö se ole kaikkien etu, mitä enempi nyt ostettaisiin sähköautoja ,vaikka valtion tuella, niin
lopuksi niitä saa sitten matti meikäläinenkin.
tämä. jonkun ne uutena on ostettava että köyhänä 15-20v päästä mulla on varaa ostaa käytettynä
Seat Mii electric on halvin sähköauto, 16000 € uutena. Tuon voisi 10v kuluttua ostaa kakkosautoksi, jos näillä silloin enää mitään tekee. Kovin on pieni, mopoauton kokoluokkaa.
Seat Mii electric on halvin sähköauto, 16000 € uutena. Tuon voisi 10v kuluttua ostaa kakkosautoksi, jos näillä silloin enää mitään tekee. Kovin on pieni, mopoauton kokoluokkaa.
Lähes uudenveroista Ampperaa saa jo 13 000 euron hintaan, vaikka ikää jo alkaa olla seitsemän vuotta, mutta ovat
tosi hyvin pidettyjä, arvatenkin sen takia ,koska hinta uutena ollut kova ja ei ole nuoriso niillä rällännyt ja valta
osa, niistä tuotu käytettynä Hollannista ,missä ei teitä suolata, että ei muutako ostoksille.