Nopeusrajoitin

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Velman
Viestit: 5151
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:46 pm
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velman »

Aikamoista pa*kaa manueli kirjoitteli japseista, osoittaa ettei ole omakohtaista kokemusta, mutta sitäkin enemmän luuloa.
Jarkon huomio lukumääristä pitää kutinsa.
Oikein hämmästytti tuo japsiviha, muuten niin asiallisia kirjoittelevalta.
rytinää
Viestit: 640
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 12:21 pm
Paikkakunta: itärajalla Lieksassa
Viesti:

Re: Aiheellinen aihe

Viesti Kirjoittaja rytinää »

[quote="JR"]
Ne kulkijat, mitkä pistävät tosissaan v.....maan, ovat mersumiehet, jotka kuvittelevat omistavansa koko maailman.

Toinen kulkuneuvolaji, mikä ehdottomasti tarvitsisi nopeudenrajoittimen, ovat mopot. Viritetyillä mopoilla ajetaan ihan liikaa kolareita ja pahoja sellaisia

>Olen huomannu samat . Mersumiehen verenpaine nousee heti jos näkee jäävänsä huonommaksi, on paras -maailma tarivitsee esikuvia....

>Ja ne mopot, jos ajat kaupugissa sallittua 40,ä puhaltaa mopo ohi , tästä alkaa kehitys, jatkuu autoilla, jetsonit kyttää kyllä autoilla ajavia mutta taitavat olla voimattomia ylinopeisiin mopoihin.
wiilari ville
Tyyppi
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 9:40 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyyppi »

Sen verran tunnen paperitehtaitten työoloja, että siellä ei voi olla käytössä ainakaan LISIÄ olosuhteitten takia. Sen ymmärrän, että jollain marraskuulla aloitettavalla rakennustyömaalla maksettaisiin olosuhdelisää mutta että paperitehtaalla....nyt en ymmärrä mitään. Eihän siellä edes palele tai kastu päivittäin...ei edes hiestä.
"Mitä teetkin, tervaa se lopuks...."
Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Eikö ilta- ja yövuorolisiä luokitella olosuhdelisiksi? Samoin lauantai- ja sunnuntaikorvaukset? Vai mitä lisiä ne on?

Joka tapauksessa noitten lisien ansiosta kuulemma paperitiikerit saavat enemmän liksaa, kuin keskivertotyöläinen.
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

tumes kirjoitti:hiukan ihmetyttää tää julkisuuskuva et siellei mitään niinko
tehtäis mut mikäs mää olen sanomaa..
No joo, pakko kertoa tähän väliin, mitä yks kaveri kerran sano yläasteella, oli jotain puhetta paperitehtaasta, en tiedä onko tän kaverin isä jossain johto hommissa, vai valvomossa. Mutta oli kuitenkin isä harmitellu, että ei tänään kerinny ees nukkua töissä. Kuulemma oikeestikkin ottaa torkut joskus...
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
Vami
Viestit: 423
Liittynyt: Pe Maalis 17, 2006 1:00 pm
Paikkakunta: Pohjois-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vami »

Ei se mikään ihme ole, jos tehtaalla nukahtaa. VASTUU PAINAA... :wink:
Onko meidän pakko löytää ratkaisu? Emmekö voisi vain nauttia ongelmasta!
rytinää
Viestit: 640
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 12:21 pm
Paikkakunta: itärajalla Lieksassa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rytinää »

tumes kirjoitti:Mää väittäsin ettei se siitä automerkistä ole kiinni että miten ajetaan,enem-
pikin siitä mitä siinä penkin ja ratin välissä on.Ja asenteista jotka useimmi-
ten peritään sieltä kotoa.Mersu voi jäähä jotenki sen takia erityisesti mie-
lee et se on tällasen elitistisen auton maineessa(vähän suotta.
>On totta, jos ajaa sallittua vaikka 80.ä mittari nopeutta on tientukkona. Todellinen nopeus voi olla 75 kmh,,ajelee muu "jengi" 95:ttä m.-nopeutta pienellä " riskillä "

>JUST niin, penkin ja ratin..
wiilari ville
seesam
Viestit: 121
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Siuntio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja seesam »

Tarkoittaako se 80-kyltti siinä tien poskessa
a) pitää ajaa vähintään 80km/h ja mielellään vähän yli.
b) ei saa ajaa yli 80km/h

Entäs jos moottoritiellä on 120-kyltti ja vasemmalla kaistalla menee kaksi tai useampi rekka peräkkäin 80km/h ja lähden ohittamaan niitä pakettiautolla 100km/h, niin pitääkö mun väistää sinne rekkajonon väliin, kun takaa tulee henkilöauto 120km/h ? Ajanko "alinopeutta" tämän takana tulevan kuskin mielestä? :wink:
Ajomies
Viestit: 28022
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Se on vissiin nykyaikaa, meinaan se että kytätään ja kannetaan murheita toisten rikkeistä, mutta omia ei huomata. Ainakin lehtien palstat ovat läpeensä täynnä ainaista narinaa, joku ajaa liian lähellä, joku taas liian kovaa, ohitetaan missä sattuu jne.....Mihin on kadonnut se yhteispeli liikenteessä, se suvaitsee inhimilliset erehdykset ja vastaavasti sujuvuus lisääntyy, kun ei oltaisi niin piru oikiissa ja mä ite asenteella liikkeellä, kun jokaisen on kuitenkin siellä liikuttava sujuvuutta siellä tarvitaan, ja se usein miten tarkoittaa pientä tinkimistä oikeuksista. Esim. Liukasta mäkeä nouseva rekka juurija juuri kulkee eteen päin, mutta sitten valot vaihtuu ja rekka pysähtyy kun suomalainen jääräpää tulee vihreellä, laillisesti kyllä, mut näin seisoo rekka mäessä vielä jopa tunnin ja kaikki muut sieltä suunnasta tulevista samassa läjässä, näin se toimii mutta onko pakko, miettikää ja aatelkaa.....muitakin sujuvuutta lisääviä asioita. Taidan olla lääkkeen tarpeessa..........
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
topik
Viestit: 2369
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja topik »

Ajomies kirjoitti:Se on vissiin nykyaikaa, meinaan se että kytätään ja kannetaan murheita toisten rikkeistä, mutta omia ei huomata. Ainakin lehtien palstat ovat läpeensä täynnä ainaista narinaa, joku ajaa liian lähellä, joku taas liian kovaa, ohitetaan missä sattuu jne.....Mihin on kadonnut se yhteispeli liikenteessä, se suvaitsee inhimilliset erehdykset ja vastaavasti sujuvuus lisääntyy, kun ei oltaisi niin piru oikiissa ja mä ite asenteella liikkeellä, kun jokaisen on kuitenkin siellä liikuttava sujuvuutta siellä tarvitaan, ja se usein miten tarkoittaa pientä tinkimistä oikeuksista. Esim. Liukasta mäkeä nouseva rekka juurija juuri kulkee eteen päin, mutta sitten valot vaihtuu ja rekka pysähtyy kun suomalainen jääräpää tulee vihreellä, laillisesti kyllä, mut näin seisoo rekka mäessä vielä jopa tunnin ja kaikki muut sieltä suunnasta tulevista samassa läjässä, näin se toimii mutta onko pakko, miettikää ja aatelkaa.....muitakin sujuvuutta lisääviä asioita. Taidan olla lääkkeen tarpeessa..........
Kyllä tässä muut taitaa olla lääkkeen tarpeessa.

Se on niin valitettavan yleistä, että eteen vaan vaikka henki menisi jos on vaan oikeassa.

Pari viikkoo sitten jyväskylä jämsä välillä äijä pari roikku letkan perässä, kauheella kiihytyksellä ohituskaistaa ohi, 200m vilkku vasemmalle ja levikkeelle tupakille.
Velman
Viestit: 5151
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:46 pm
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velman »

Noh, mikäs kumma se.... äijille iski kauhia tupakanhimo :D
484

Viesti Kirjoittaja 484 »

Huvittaa kyllä aina välillä tuo "politiikan" vetäminen millon mihinkin asiaan. Niiku nytten tähän nopeushommaan. 8)
Kyllä se luupäät on vain niin että mitä suurempi vauhti niin sitä suurempi riski a. törmätä metsänelukkaan b. muihin samalla tiellä matkustavaisiin c. joutua matkustavaiseksi omassa kulkimessa.
Itse olen ollut ainakin kerran kohtien a ja c kaltaisissa tilanteissa. Kohdan c tilanne syntyi a. liian suuresta tilannenopeudesta b. muusta toiminnasta kuin ajamiseen keskittymisestä. Onneksi noissa tilanteissa kärsijäksi on joutunut vain ja ainoastaan allekirjoittanut ja muutamia erikokoisia metsän nisäkkäitä.
Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Ajomies kirjoitti:Esim. Liukasta mäkeä nouseva rekka juurija juuri kulkee eteen päin, mutta sitten valot vaihtuu ja rekka pysähtyy kun suomalainen jääräpää tulee vihreellä, laillisesti kyllä, mut näin seisoo rekka mäessä vielä jopa tunnin
Sujuvuus on kiva juttu, mutta se edellyttäisi telepaattisia taitoja, jotta tulisi varmistettua, että vihreistä ajava "jääräpää" on huomannut rekan ongelman ja on valmis päästämään rekan ensin. Liikennesäännöissä on kyse eräänlaisesta etiketistä. Kun asiat on sovittu hoidettavan tietyllä tavalla, kaikki tietävät ilman eri viestityksiä ja tuumailija, miten missäkin tilanteessa toimitaan niin, ettei tule kolaria.

Kuuntelin kerran, olikohan tapakouluttaja Sanelma Vuorre, joka selitti käyttäytymisetiketistä juuri näin. Eli kun kaikki tuntevat etiketin, ei tule "kiusallisia" tilanteita, jos esim. jotain ruokalajia syödessä tulee käyttäneeksi väärää haarukkaa. :shock: Kun tuntee etiketin, olo on varma ja rauhallinen, koska osaa toimia oikein. No joo, piti keksiä mahdollisimman vähämerkityksinen esimerkki ja siksi tuo "haarukka", mutta tuosta siis on kyse.

Luin kerran, olikohan jostakin 60-luvun kolarista, jossa kuorma-auto oli tullut kolmion takaa tielle ja henkilöauto oli törmännyt kylkeen. Henkilöautossa ollut/olleet kuolivat. Kuorma-auton kuljettaja oli sanonut, että hän luuli, että pienemmän täytyy väistää. Kun kaikki tuntevat ja noudattavat "liikenne-etikettiä", luulemiset ja väärinymmärrykset jää pois.

Suo siellä, vetälä täällä.
Ajomies
Viestit: 28022
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

No jospa vauhti on alle jalankulkunopeuden en usko kovinkaan hirveisiin onnettomuuksiin, enkä näitä "joustoja" mihinkään moottoriteille ole esittämässäkään, kunhan maalaisjärjellä pelataan, ei luulis olevan vaikeeta pohojanmaallakaan, vaikka siellä ei periks per...le annetakkaan.....otan taas yhen pillerin....
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Ajomies kirjoitti:No jospa vauhti on alle jalankulkunopeuden en usko kovinkaan hirveisiin onnettomuuksiin
Se vihreistä ajava jääräpää ajaa kuitenkin varmaan lujempaa, jos ei ole joutunut pysähtymään valoihin.

Mutta poliisikin voi sakottaa, jos joustaa. Jos moottoritiellä kaistaa vaihtamalla helpottaa toisen moottoritielle tuloa, siitä rapsahtaa nykyään sakko. En tiedä, onko muitakin joustoja, joita poliisi sakottaa.
Ajomies
Viestit: 28022
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

No esimerkissäni ensinnäkin uskon ja luotan sen rekkamiehenn kykyihin passata vauhti niin ettei tarvitse suotta pysähtyä mäkeen vaan hitaasti ryömimällä nousta se ylös ja vihreillä läpi ( en tarkoita vauhdilla risteykseen ajamista), mutta jos se ei kerkiä ja vaihtuu toiselle suunnalle vihreäksi ja siitä lähdetään paikaltaan, niin ei kovin isoa älliä tarvitse käyttää ja huomata tilanne (yleensä huomataankin ja piru olkapäällä sanoo "mee vaan kyllä sen on pakko pysähtyä") Jotenkin kun sen pirulaisen sais pois siitä olkapäältä ja aidon hymyn sen tilalle, niin eiköhän se joustavuus ala pikkuhiljaa edistymään......taitaa olla taas niitä utopisia lääkityksen puutteen tuomia ajatelmia......no elellään siinä toivossa......
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
PerttiA
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 7:48 pm
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PerttiA »

Kyllähän sen näkee, jos toinen ei aiokkaan risteykseen pysähtyä.

Vai ajeleeko porukka laput silmillään, muuta liikennettä seuraamatta?
rytinää
Viestit: 640
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 12:21 pm
Paikkakunta: itärajalla Lieksassa
Viesti:

Nopeusrajoitin

Viesti Kirjoittaja rytinää »

PerttiA kirjoitti:Kyllähän sen näkee, jos toinen ei aiokkaan risteykseen pysähtyä.

Vai ajeleeko porukka laput silmillään, muuta liikennettä seuraamatta?
Tulkaahan kokeilemaan ajamista tänne lieksan keskustassa. Lähimmät liikennevalot Nurmeksessa n.60km. ei parkkimittareita , paljon tasarvoisia rsteyksiä, väistämis järjestys" ruuhka "aikaan katsottava kuskien "naamasta",,,,jne..
jk junar.. tasoristeyksissä on L-valoja
lieksassa voi olla oikeesti väärässä
wiilari ville
Tureq
Viestit: 2390
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
Paikkakunta: Oulun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tureq »

Jarkko kirjoitti: Mutta poliisikin voi sakottaa, jos joustaa. Jos moottoritiellä kaistaa vaihtamalla helpottaa toisen moottoritielle tuloa, siitä rapsahtaa nykyään sakko. En tiedä, onko muitakin joustoja, joita poliisi sakottaa.
Valitettava suomalainen käytäntö, josta pitäis hyvin nopeaan päästä pois on tuo kaistan antaminen, ei mitään toivoa et suomalaisilla moottoriteillä nopeudet nousee ennenkuin tuosta on opittu pois, kyllä se on jokaisen hyvä polkaista sitä oikianpuolimmaista sopivasti, että kenenkään ei tarvitsisi väistää, ja jos sinun eteesi ei auto moottoritiellä rampista mahdu niin se turvaväli... Ja tähän ei auta ettei mun auto kulje, kaikki nykyautot ja valtaisa osa vanhemmistakin kulkee tarpeeksi. Ajelen aika usein myös semmoisella pikku pensakotterolla jossa on 45hv ja alle 100nm, kuitenkin yli 900kg, silläkin on rampin päässä helposti moottoritienopeus.
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Kaikki rajoittimet muukin elktroniikka on kaksiteräinen miekka. Joissakin tilanteissa auttaa mutta liian usein aiheuttaa onnettomuuksia. Konginkangas käy hyvin esimerkkinä. Silloin kun vetoauton rajoitin alkaa jarruttamaan painavampaa perävaunua myötämäessä siirrytään labiiliin tilaan ja kuljettajasta tulee matkustaja koska häneltä puuttuvat edellytykset oikaista lukkaalla kelillä yhdistelmää. Ei ole siis kysymys pelkästään siitä ettei kuljettajalla ole enää mahdollisuuksia oikaista yhdistelmää vaan rajoitin aiheuttaa täysperän heijauksen.
Niinkin vaatimaton elektroniikka mitä löytyy Golf TDI'stä oli tappaa minut. Saavutin yhdistelmää joka ajoi n.60- 70 km/t. Totesin että kaukana tuli toinen vastaan mutta matka oli moninkerroin riittävä ja nopeusero useita kymmeniä kilometrejä. Kun lähdin ohittamaan veti elektroniikka tehot pois koneesta. Olin lähes ohi mutta en tarpeeksi, vauhti hidastui, Onneksi kuorma-aton kuljettaja tajusi tilanteen ja jarrutti. Selvitin mikä sen aiheutti, pieni kytkin oli viallinen siten että joskus se antanutkaan virtaa, joka aiheuttu sen että elektroniikka veti tehot pois. Ko katkaisija oli autossa täysin tarpeeton. VW-Auton ylimielisyys oli hämmästyttävää. He ilmoittivat ettei ko. katkaisijaa saa ohittaa, vaikka tässä autossa sillä ei ollut mitään tehtävää.
Elektroniikka on yhä liian häiriöaltista ja vaarallista. Jos tarvitaan listaa voi jatkaa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Juhnu, JURO ja 36 vierailijaa