Nopeusrajoitin
-
- Viestit: 5151
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:46 pm
- Paikkakunta: Satakunta
- Viesti:
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 12:21 pm
- Paikkakunta: itärajalla Lieksassa
- Viesti:
Re: Aiheellinen aihe
[quote="JR"]
Ne kulkijat, mitkä pistävät tosissaan v.....maan, ovat mersumiehet, jotka kuvittelevat omistavansa koko maailman.
Toinen kulkuneuvolaji, mikä ehdottomasti tarvitsisi nopeudenrajoittimen, ovat mopot. Viritetyillä mopoilla ajetaan ihan liikaa kolareita ja pahoja sellaisia
>Olen huomannu samat . Mersumiehen verenpaine nousee heti jos näkee jäävänsä huonommaksi, on paras -maailma tarivitsee esikuvia....
>Ja ne mopot, jos ajat kaupugissa sallittua 40,ä puhaltaa mopo ohi , tästä alkaa kehitys, jatkuu autoilla, jetsonit kyttää kyllä autoilla ajavia mutta taitavat olla voimattomia ylinopeisiin mopoihin.
Ne kulkijat, mitkä pistävät tosissaan v.....maan, ovat mersumiehet, jotka kuvittelevat omistavansa koko maailman.
Toinen kulkuneuvolaji, mikä ehdottomasti tarvitsisi nopeudenrajoittimen, ovat mopot. Viritetyillä mopoilla ajetaan ihan liikaa kolareita ja pahoja sellaisia
>Olen huomannu samat . Mersumiehen verenpaine nousee heti jos näkee jäävänsä huonommaksi, on paras -maailma tarivitsee esikuvia....
>Ja ne mopot, jos ajat kaupugissa sallittua 40,ä puhaltaa mopo ohi , tästä alkaa kehitys, jatkuu autoilla, jetsonit kyttää kyllä autoilla ajavia mutta taitavat olla voimattomia ylinopeisiin mopoihin.
wiilari ville
-
- Viestit: 839
- Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 9:40 pm
- Viesti:
Sen verran tunnen paperitehtaitten työoloja, että siellä ei voi olla käytössä ainakaan LISIÄ olosuhteitten takia. Sen ymmärrän, että jollain marraskuulla aloitettavalla rakennustyömaalla maksettaisiin olosuhdelisää mutta että paperitehtaalla....nyt en ymmärrä mitään. Eihän siellä edes palele tai kastu päivittäin...ei edes hiestä.
"Mitä teetkin, tervaa se lopuks...."
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2031
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
- Viesti:
No joo, pakko kertoa tähän väliin, mitä yks kaveri kerran sano yläasteella, oli jotain puhetta paperitehtaasta, en tiedä onko tän kaverin isä jossain johto hommissa, vai valvomossa. Mutta oli kuitenkin isä harmitellu, että ei tänään kerinny ees nukkua töissä. Kuulemma oikeestikkin ottaa torkut joskus...tumes kirjoitti:hiukan ihmetyttää tää julkisuuskuva et siellei mitään niinko
tehtäis mut mikäs mää olen sanomaa..
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
http://www.belkku.fi
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Pe Maalis 17, 2006 1:00 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 12:21 pm
- Paikkakunta: itärajalla Lieksassa
- Viesti:
>On totta, jos ajaa sallittua vaikka 80.ä mittari nopeutta on tientukkona. Todellinen nopeus voi olla 75 kmh,,ajelee muu "jengi" 95:ttä m.-nopeutta pienellä " riskillä "tumes kirjoitti:Mää väittäsin ettei se siitä automerkistä ole kiinni että miten ajetaan,enem-
pikin siitä mitä siinä penkin ja ratin välissä on.Ja asenteista jotka useimmi-
ten peritään sieltä kotoa.Mersu voi jäähä jotenki sen takia erityisesti mie-
lee et se on tällasen elitistisen auton maineessa(vähän suotta.
>JUST niin, penkin ja ratin..
wiilari ville
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2006 1:39 pm
- Paikkakunta: Siuntio
- Viesti:
Tarkoittaako se 80-kyltti siinä tien poskessa
a) pitää ajaa vähintään 80km/h ja mielellään vähän yli.
b) ei saa ajaa yli 80km/h
Entäs jos moottoritiellä on 120-kyltti ja vasemmalla kaistalla menee kaksi tai useampi rekka peräkkäin 80km/h ja lähden ohittamaan niitä pakettiautolla 100km/h, niin pitääkö mun väistää sinne rekkajonon väliin, kun takaa tulee henkilöauto 120km/h ? Ajanko "alinopeutta" tämän takana tulevan kuskin mielestä?
a) pitää ajaa vähintään 80km/h ja mielellään vähän yli.
b) ei saa ajaa yli 80km/h
Entäs jos moottoritiellä on 120-kyltti ja vasemmalla kaistalla menee kaksi tai useampi rekka peräkkäin 80km/h ja lähden ohittamaan niitä pakettiautolla 100km/h, niin pitääkö mun väistää sinne rekkajonon väliin, kun takaa tulee henkilöauto 120km/h ? Ajanko "alinopeutta" tämän takana tulevan kuskin mielestä?
-
- Viestit: 28022
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Se on vissiin nykyaikaa, meinaan se että kytätään ja kannetaan murheita toisten rikkeistä, mutta omia ei huomata. Ainakin lehtien palstat ovat läpeensä täynnä ainaista narinaa, joku ajaa liian lähellä, joku taas liian kovaa, ohitetaan missä sattuu jne.....Mihin on kadonnut se yhteispeli liikenteessä, se suvaitsee inhimilliset erehdykset ja vastaavasti sujuvuus lisääntyy, kun ei oltaisi niin piru oikiissa ja mä ite asenteella liikkeellä, kun jokaisen on kuitenkin siellä liikuttava sujuvuutta siellä tarvitaan, ja se usein miten tarkoittaa pientä tinkimistä oikeuksista. Esim. Liukasta mäkeä nouseva rekka juurija juuri kulkee eteen päin, mutta sitten valot vaihtuu ja rekka pysähtyy kun suomalainen jääräpää tulee vihreellä, laillisesti kyllä, mut näin seisoo rekka mäessä vielä jopa tunnin ja kaikki muut sieltä suunnasta tulevista samassa läjässä, näin se toimii mutta onko pakko, miettikää ja aatelkaa.....muitakin sujuvuutta lisääviä asioita. Taidan olla lääkkeen tarpeessa..........
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:12 pm
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Kyllä tässä muut taitaa olla lääkkeen tarpeessa.Ajomies kirjoitti:Se on vissiin nykyaikaa, meinaan se että kytätään ja kannetaan murheita toisten rikkeistä, mutta omia ei huomata. Ainakin lehtien palstat ovat läpeensä täynnä ainaista narinaa, joku ajaa liian lähellä, joku taas liian kovaa, ohitetaan missä sattuu jne.....Mihin on kadonnut se yhteispeli liikenteessä, se suvaitsee inhimilliset erehdykset ja vastaavasti sujuvuus lisääntyy, kun ei oltaisi niin piru oikiissa ja mä ite asenteella liikkeellä, kun jokaisen on kuitenkin siellä liikuttava sujuvuutta siellä tarvitaan, ja se usein miten tarkoittaa pientä tinkimistä oikeuksista. Esim. Liukasta mäkeä nouseva rekka juurija juuri kulkee eteen päin, mutta sitten valot vaihtuu ja rekka pysähtyy kun suomalainen jääräpää tulee vihreellä, laillisesti kyllä, mut näin seisoo rekka mäessä vielä jopa tunnin ja kaikki muut sieltä suunnasta tulevista samassa läjässä, näin se toimii mutta onko pakko, miettikää ja aatelkaa.....muitakin sujuvuutta lisääviä asioita. Taidan olla lääkkeen tarpeessa..........
Se on niin valitettavan yleistä, että eteen vaan vaikka henki menisi jos on vaan oikeassa.
Pari viikkoo sitten jyväskylä jämsä välillä äijä pari roikku letkan perässä, kauheella kiihytyksellä ohituskaistaa ohi, 200m vilkku vasemmalle ja levikkeelle tupakille.
-
- Viestit: 5151
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:46 pm
- Paikkakunta: Satakunta
- Viesti:
Huvittaa kyllä aina välillä tuo "politiikan" vetäminen millon mihinkin asiaan. Niiku nytten tähän nopeushommaan.
Kyllä se luupäät on vain niin että mitä suurempi vauhti niin sitä suurempi riski a. törmätä metsänelukkaan b. muihin samalla tiellä matkustavaisiin c. joutua matkustavaiseksi omassa kulkimessa.
Itse olen ollut ainakin kerran kohtien a ja c kaltaisissa tilanteissa. Kohdan c tilanne syntyi a. liian suuresta tilannenopeudesta b. muusta toiminnasta kuin ajamiseen keskittymisestä. Onneksi noissa tilanteissa kärsijäksi on joutunut vain ja ainoastaan allekirjoittanut ja muutamia erikokoisia metsän nisäkkäitä.
Kyllä se luupäät on vain niin että mitä suurempi vauhti niin sitä suurempi riski a. törmätä metsänelukkaan b. muihin samalla tiellä matkustavaisiin c. joutua matkustavaiseksi omassa kulkimessa.
Itse olen ollut ainakin kerran kohtien a ja c kaltaisissa tilanteissa. Kohdan c tilanne syntyi a. liian suuresta tilannenopeudesta b. muusta toiminnasta kuin ajamiseen keskittymisestä. Onneksi noissa tilanteissa kärsijäksi on joutunut vain ja ainoastaan allekirjoittanut ja muutamia erikokoisia metsän nisäkkäitä.
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Sujuvuus on kiva juttu, mutta se edellyttäisi telepaattisia taitoja, jotta tulisi varmistettua, että vihreistä ajava "jääräpää" on huomannut rekan ongelman ja on valmis päästämään rekan ensin. Liikennesäännöissä on kyse eräänlaisesta etiketistä. Kun asiat on sovittu hoidettavan tietyllä tavalla, kaikki tietävät ilman eri viestityksiä ja tuumailija, miten missäkin tilanteessa toimitaan niin, ettei tule kolaria.Ajomies kirjoitti:Esim. Liukasta mäkeä nouseva rekka juurija juuri kulkee eteen päin, mutta sitten valot vaihtuu ja rekka pysähtyy kun suomalainen jääräpää tulee vihreellä, laillisesti kyllä, mut näin seisoo rekka mäessä vielä jopa tunnin
Kuuntelin kerran, olikohan tapakouluttaja Sanelma Vuorre, joka selitti käyttäytymisetiketistä juuri näin. Eli kun kaikki tuntevat etiketin, ei tule "kiusallisia" tilanteita, jos esim. jotain ruokalajia syödessä tulee käyttäneeksi väärää haarukkaa. Kun tuntee etiketin, olo on varma ja rauhallinen, koska osaa toimia oikein. No joo, piti keksiä mahdollisimman vähämerkityksinen esimerkki ja siksi tuo "haarukka", mutta tuosta siis on kyse.
Luin kerran, olikohan jostakin 60-luvun kolarista, jossa kuorma-auto oli tullut kolmion takaa tielle ja henkilöauto oli törmännyt kylkeen. Henkilöautossa ollut/olleet kuolivat. Kuorma-auton kuljettaja oli sanonut, että hän luuli, että pienemmän täytyy väistää. Kun kaikki tuntevat ja noudattavat "liikenne-etikettiä", luulemiset ja väärinymmärrykset jää pois.
Suo siellä, vetälä täällä.
-
- Viestit: 28022
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
No jospa vauhti on alle jalankulkunopeuden en usko kovinkaan hirveisiin onnettomuuksiin, enkä näitä "joustoja" mihinkään moottoriteille ole esittämässäkään, kunhan maalaisjärjellä pelataan, ei luulis olevan vaikeeta pohojanmaallakaan, vaikka siellä ei periks per...le annetakkaan.....otan taas yhen pillerin....
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Se vihreistä ajava jääräpää ajaa kuitenkin varmaan lujempaa, jos ei ole joutunut pysähtymään valoihin.Ajomies kirjoitti:No jospa vauhti on alle jalankulkunopeuden en usko kovinkaan hirveisiin onnettomuuksiin
Mutta poliisikin voi sakottaa, jos joustaa. Jos moottoritiellä kaistaa vaihtamalla helpottaa toisen moottoritielle tuloa, siitä rapsahtaa nykyään sakko. En tiedä, onko muitakin joustoja, joita poliisi sakottaa.
-
- Viestit: 28022
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
No esimerkissäni ensinnäkin uskon ja luotan sen rekkamiehenn kykyihin passata vauhti niin ettei tarvitse suotta pysähtyä mäkeen vaan hitaasti ryömimällä nousta se ylös ja vihreillä läpi ( en tarkoita vauhdilla risteykseen ajamista), mutta jos se ei kerkiä ja vaihtuu toiselle suunnalle vihreäksi ja siitä lähdetään paikaltaan, niin ei kovin isoa älliä tarvitse käyttää ja huomata tilanne (yleensä huomataankin ja piru olkapäällä sanoo "mee vaan kyllä sen on pakko pysähtyä") Jotenkin kun sen pirulaisen sais pois siitä olkapäältä ja aidon hymyn sen tilalle, niin eiköhän se joustavuus ala pikkuhiljaa edistymään......taitaa olla taas niitä utopisia lääkityksen puutteen tuomia ajatelmia......no elellään siinä toivossa......
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 615
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 7:48 pm
- Paikkakunta: Uusikaupunki
- Viesti:
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 12:21 pm
- Paikkakunta: itärajalla Lieksassa
- Viesti:
Nopeusrajoitin
Tulkaahan kokeilemaan ajamista tänne lieksan keskustassa. Lähimmät liikennevalot Nurmeksessa n.60km. ei parkkimittareita , paljon tasarvoisia rsteyksiä, väistämis järjestys" ruuhka "aikaan katsottava kuskien "naamasta",,,,jne..PerttiA kirjoitti:Kyllähän sen näkee, jos toinen ei aiokkaan risteykseen pysähtyä.
Vai ajeleeko porukka laput silmillään, muuta liikennettä seuraamatta?
jk junar.. tasoristeyksissä on L-valoja
lieksassa voi olla oikeesti väärässä
wiilari ville
-
- Viestit: 2390
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
- Paikkakunta: Oulun seutu
- Viesti:
Valitettava suomalainen käytäntö, josta pitäis hyvin nopeaan päästä pois on tuo kaistan antaminen, ei mitään toivoa et suomalaisilla moottoriteillä nopeudet nousee ennenkuin tuosta on opittu pois, kyllä se on jokaisen hyvä polkaista sitä oikianpuolimmaista sopivasti, että kenenkään ei tarvitsisi väistää, ja jos sinun eteesi ei auto moottoritiellä rampista mahdu niin se turvaväli... Ja tähän ei auta ettei mun auto kulje, kaikki nykyautot ja valtaisa osa vanhemmistakin kulkee tarpeeksi. Ajelen aika usein myös semmoisella pikku pensakotterolla jossa on 45hv ja alle 100nm, kuitenkin yli 900kg, silläkin on rampin päässä helposti moottoritienopeus.Jarkko kirjoitti: Mutta poliisikin voi sakottaa, jos joustaa. Jos moottoritiellä kaistaa vaihtamalla helpottaa toisen moottoritielle tuloa, siitä rapsahtaa nykyään sakko. En tiedä, onko muitakin joustoja, joita poliisi sakottaa.
Kaikki rajoittimet muukin elktroniikka on kaksiteräinen miekka. Joissakin tilanteissa auttaa mutta liian usein aiheuttaa onnettomuuksia. Konginkangas käy hyvin esimerkkinä. Silloin kun vetoauton rajoitin alkaa jarruttamaan painavampaa perävaunua myötämäessä siirrytään labiiliin tilaan ja kuljettajasta tulee matkustaja koska häneltä puuttuvat edellytykset oikaista lukkaalla kelillä yhdistelmää. Ei ole siis kysymys pelkästään siitä ettei kuljettajalla ole enää mahdollisuuksia oikaista yhdistelmää vaan rajoitin aiheuttaa täysperän heijauksen.
Niinkin vaatimaton elektroniikka mitä löytyy Golf TDI'stä oli tappaa minut. Saavutin yhdistelmää joka ajoi n.60- 70 km/t. Totesin että kaukana tuli toinen vastaan mutta matka oli moninkerroin riittävä ja nopeusero useita kymmeniä kilometrejä. Kun lähdin ohittamaan veti elektroniikka tehot pois koneesta. Olin lähes ohi mutta en tarpeeksi, vauhti hidastui, Onneksi kuorma-aton kuljettaja tajusi tilanteen ja jarrutti. Selvitin mikä sen aiheutti, pieni kytkin oli viallinen siten että joskus se antanutkaan virtaa, joka aiheuttu sen että elektroniikka veti tehot pois. Ko katkaisija oli autossa täysin tarpeeton. VW-Auton ylimielisyys oli hämmästyttävää. He ilmoittivat ettei ko. katkaisijaa saa ohittaa, vaikka tässä autossa sillä ei ollut mitään tehtävää.
Elektroniikka on yhä liian häiriöaltista ja vaarallista. Jos tarvitaan listaa voi jatkaa.
Niinkin vaatimaton elektroniikka mitä löytyy Golf TDI'stä oli tappaa minut. Saavutin yhdistelmää joka ajoi n.60- 70 km/t. Totesin että kaukana tuli toinen vastaan mutta matka oli moninkerroin riittävä ja nopeusero useita kymmeniä kilometrejä. Kun lähdin ohittamaan veti elektroniikka tehot pois koneesta. Olin lähes ohi mutta en tarpeeksi, vauhti hidastui, Onneksi kuorma-aton kuljettaja tajusi tilanteen ja jarrutti. Selvitin mikä sen aiheutti, pieni kytkin oli viallinen siten että joskus se antanutkaan virtaa, joka aiheuttu sen että elektroniikka veti tehot pois. Ko katkaisija oli autossa täysin tarpeeton. VW-Auton ylimielisyys oli hämmästyttävää. He ilmoittivat ettei ko. katkaisijaa saa ohittaa, vaikka tässä autossa sillä ei ollut mitään tehtävää.
Elektroniikka on yhä liian häiriöaltista ja vaarallista. Jos tarvitaan listaa voi jatkaa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Juhnu, JURO ja 36 vierailijaa