euroopan vanhin autokanta
-
- Viestit: 2146
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
euroopan vanhin autokanta
http://www.iltalehti.fi/autot/2010111512701504_au.shtml
Mitäs pidättekö huonona vai hyvä asiana? Itse olen miettiny asian sillain kun tuolla 72:lla kuppelilla ajelen että eikös se uusien autojen valmistaminen aiheuta hirviän määrän päästöjä ja sitte jos tommosta vanhaa korjaa niin päästöjä syntyy vähemmän, mutta ajamisessa saattaa tieteskin tuottaa ehkä enemmän, mutta jos pitkällä aika välillä kattoo niin tiedä sitte.
Mitäs pidättekö huonona vai hyvä asiana? Itse olen miettiny asian sillain kun tuolla 72:lla kuppelilla ajelen että eikös se uusien autojen valmistaminen aiheuta hirviän määrän päästöjä ja sitte jos tommosta vanhaa korjaa niin päästöjä syntyy vähemmän, mutta ajamisessa saattaa tieteskin tuottaa ehkä enemmän, mutta jos pitkällä aika välillä kattoo niin tiedä sitte.
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
-
- Viestit: 6813
- Liittynyt: La Elo 02, 2008 1:14 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
-
- Viestit: 6663
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
- Viesti:
Pysyyhän ne nipussa pidempään, vai tarkoititko ihan ajoaikaa ja kilometrejä. Moni uusi auto viettää paljon aikaa korjaamolla mystisten sähkövikojen vuoksi.
Pikkuhiljaa alan kallistua kannalle, että auto (diesel) ei tarvitse sähköä kuin starttaukseen, valoihin, tuulilasinpyyhkimiin ja puhaltimeen/ilmastointiin. Kaikki muu on vain hankaluuksien etsimistä. VAikka omassa/vaimon autossa ei näitä sähkövikoja ole ollutkaan niin lähipiirissä sen verran että mietityttää tosissaan seuraava kulkuväline, että mikä se on (ja mitä vuosimallia...)
Pikkuhiljaa alan kallistua kannalle, että auto (diesel) ei tarvitse sähköä kuin starttaukseen, valoihin, tuulilasinpyyhkimiin ja puhaltimeen/ilmastointiin. Kaikki muu on vain hankaluuksien etsimistä. VAikka omassa/vaimon autossa ei näitä sähkövikoja ole ollutkaan niin lähipiirissä sen verran että mietityttää tosissaan seuraava kulkuväline, että mikä se on (ja mitä vuosimallia...)
-
- Viestit: 503
- Liittynyt: Su Huhti 19, 2009 5:11 pm
- Paikkakunta: Lounais-Saksa
- Viesti:
Minusta tämä todistaa että Suomessa on maailman parhaat autokorjaajat ja etevät kuljettajat Koska Suomessa juodaan paljon alkoholijuomia voidaan tulla siihen päätelmään että runsas alkoholin käyttö vaikuttaa positiivisesti autojen käyttöikään. Kun juot, et aja.
Ota siis olut niin autosi kestää pidempään! Kippis!
Ota siis olut niin autosi kestää pidempään! Kippis!
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Uutisista kuulin hiljattain, että tilastoa vääristää haamuautot. Autot, jotka on purettu toisten varaosiksi tai tullaan purkamaan. Usein autosta ei ole jäljellä enää välttämättä edes rekisteriotetta. Kun nämä siivoittaisiin pois, autokanta nuorenisi "yhdessä yössä".
Pitäisikö autokannan ikä laskea sen mukaan, missä autoissa on katsastus voimassa? Ehkä vielä lisäehtona, että auto ei ole tilapäisessä poistossa, esim. museoautot talveksi pois vääristämästä autokannan ikää.
Pitäisikö autokannan ikä laskea sen mukaan, missä autoissa on katsastus voimassa? Ehkä vielä lisäehtona, että auto ei ole tilapäisessä poistossa, esim. museoautot talveksi pois vääristämästä autokannan ikää.
Konekansa.fi
Komia on aina komia. Komiat pärijää aina. Kyllä kaikki saa - komiat saa vaan ensin!
Komia on aina komia. Komiat pärijää aina. Kyllä kaikki saa - komiat saa vaan ensin!
-
- Viestit: 6813
- Liittynyt: La Elo 02, 2008 1:14 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
- ihmehitsari
- Viestit: 18646
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Sanokaahan viisaammat, paljonko maailman elo paranisi,
jos esim. minä, joka ajan n.15-20 tkm/v,
uudistaisin yli kymmenen vuotta vanhat mutta alle 150tkm/kpl ajetut autoni uusiin kotteroihin?
Pelastuisko maailma edes piirun verran minun tehdessä velkaa?
Tämä Suomen vanhasta autokannasta puhuminen tuo mieleen taas ne kasvottomat "markkinavoimat",
pirun siittämät ja ahneuden rokottamat voimat, jotka vievät kuluttajia kuin pässiä narussa
jos esim. minä, joka ajan n.15-20 tkm/v,
uudistaisin yli kymmenen vuotta vanhat mutta alle 150tkm/kpl ajetut autoni uusiin kotteroihin?
Pelastuisko maailma edes piirun verran minun tehdessä velkaa?
Tämä Suomen vanhasta autokannasta puhuminen tuo mieleen taas ne kasvottomat "markkinavoimat",
pirun siittämät ja ahneuden rokottamat voimat, jotka vievät kuluttajia kuin pässiä narussa
säästellen sippiin
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
Kuubasta löytyy vielä etevämpiä auton korjaajia. Eikös siellä autokanta ole jotakin 40 - 50 vuotta vanhaa keskimäärin? Ja varaosatuontia ei ole...Ratrac kirjoitti:Minusta tämä todistaa että Suomessa on maailman parhaat autokorjaajat ja etevät kuljettajat
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ma Huhti 05, 2010 5:48 pm
- Paikkakunta: E - Karjala
- Viesti:
[
Tämä Suomen vanhasta autokannasta puhuminen tuo mieleen taas ne kasvottomat "markkinavoimat",
pirun siittämät ja ahneuden rokottamat voimat, jotka vievät kuluttajia kuin pässiä narussa[/quote]
Näinhän tää tuntuu menevän järki on jossain hävinny kokonansa.
Mie ajelen -82 mallisella pic upilla,ihan piruuttani,katastusäijä moitti sen viimeksi aivan romuksi "olis aika vaihtaa uudempaan"vaihdoin katsastus
paikkaa. Alkaa olla varaosa ongelmia,kun ei merkkiliikekään toimita osia.
Tarttee soveltaa,jos jotain hajoaa,onneks' on purkaamo naapuris.
Tämä Suomen vanhasta autokannasta puhuminen tuo mieleen taas ne kasvottomat "markkinavoimat",
pirun siittämät ja ahneuden rokottamat voimat, jotka vievät kuluttajia kuin pässiä narussa[/quote]
Näinhän tää tuntuu menevän järki on jossain hävinny kokonansa.
Mie ajelen -82 mallisella pic upilla,ihan piruuttani,katastusäijä moitti sen viimeksi aivan romuksi "olis aika vaihtaa uudempaan"vaihdoin katsastus
paikkaa. Alkaa olla varaosa ongelmia,kun ei merkkiliikekään toimita osia.
Tarttee soveltaa,jos jotain hajoaa,onneks' on purkaamo naapuris.
-
- Viestit: 3869
- Liittynyt: To Maalis 22, 2007 10:31 am
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
-
- Viestit: 2725
- Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 5:29 pm
- Paikkakunta: Petäjävesi
- Viesti:
Kyllä käy elämä vähitellen vaikeaksi; ei saa enää karvan alle kakskytvuotiaaseen käyttöautoon uutta vetoniveltä. Näin yrittävät väkisin uudistaa autokantaa, kele.
Jossakin vaiheessa on varmaan siirryttävä kerralla noin neljäkymmentä vuotta vanhoihin autoihin. Kun valitsee merkin oikein niin varaosia saa jopa helpommin kuin näihin melkein uusiin.
Jossakin vaiheessa on varmaan siirryttävä kerralla noin neljäkymmentä vuotta vanhoihin autoihin. Kun valitsee merkin oikein niin varaosia saa jopa helpommin kuin näihin melkein uusiin.
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: La Maalis 15, 2008 7:25 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 4575
- Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 3:19 pm
- Paikkakunta: vihti
- Viesti:
Jaa, mun auto on vasta 14v , rippikouluiässä. Kilometrejäkään kuin 330tkm takana. Vastahan siinä on alkanu paikat sujumaan ja muotoutumaan sopivaksi. Mikään vanha ole. Vielä sillä ajaa monta huoletonta vuotta
www.sohvinkulma.fi
International McCormick B 414 vm 1961 työkone
Ford Super Major 5000, isännän lelu : )
International McCormick B 414 vm 1961 työkone
Ford Super Major 5000, isännän lelu : )
-
- Viestit: 90
- Liittynyt: Ma Touko 11, 2009 9:52 pm
- Paikkakunta: Hämeenkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 1095
- Liittynyt: La Touko 10, 2008 11:33 am
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Jos lasketaan, niin onko merkitystä kenelle rahamme jaamme,
joko autojopparille vaikko pensakauppiaalle.
Jos lähtisin vanhan velattoman koslani uusimaan, pitäisi
välestää enempi, kuin 10000 €uroa ja kuvitelkaa minkä
määrän välirahalla polttonestettä ja kilometrejä ostaisin,
korjaten ja ajellen entisellä.
Uusi markkinoille tulena E10 pensiini on vielä arvoitus ja kuinka se autoissa
toimii, saati sitten sen hinta ja sen vaikutus muihin polttonesteisiin.
Harkintaan panee oisko seuraava kulkupeli sittenkin dieseli.
Toistaiseksi en tee hätiköityjä päätöksiä, enkä uusi autoani.
Noo pari 90- luvun Corollaa voisin kuusen alle jemmata
tulevaisuuden tarpeita varten, noita saa satasella ja
jostain ne Afriikkalaisetkin niihin varaosia hankkii, miksen minäkin.
joko autojopparille vaikko pensakauppiaalle.
Jos lähtisin vanhan velattoman koslani uusimaan, pitäisi
välestää enempi, kuin 10000 €uroa ja kuvitelkaa minkä
määrän välirahalla polttonestettä ja kilometrejä ostaisin,
korjaten ja ajellen entisellä.
Uusi markkinoille tulena E10 pensiini on vielä arvoitus ja kuinka se autoissa
toimii, saati sitten sen hinta ja sen vaikutus muihin polttonesteisiin.
Harkintaan panee oisko seuraava kulkupeli sittenkin dieseli.
Toistaiseksi en tee hätiköityjä päätöksiä, enkä uusi autoani.
Noo pari 90- luvun Corollaa voisin kuusen alle jemmata
tulevaisuuden tarpeita varten, noita saa satasella ja
jostain ne Afriikkalaisetkin niihin varaosia hankkii, miksen minäkin.
Rauassa ei oo raha hukassa..
-
- Viestit: 2390
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
- Paikkakunta: Oulun seutu
- Viesti:
Kerro nyt ihmeessä, että mistä autosta on kyse? Oletko netistä katsellut?ZET kirjoitti:Kyllä käy elämä vähitellen vaikeaksi; ei saa enää karvan alle kakskytvuotiaaseen käyttöautoon uutta vetoniveltä. Näin yrittävät väkisin uudistaa autokantaa, kele.
Kokeilepa tuonne syöttää vetarin varaosanumero.
http://eshop.original-teile.de/
-
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 pm
- Viesti:
Museoautojen vaikutus Suomen henkilöautojen keski-ikään on 0,2 vuotta eli 2,4kk!!!!!jpeltoma kirjoitti:Erittäin totta. Suomessa on väestöön nähden esim todella iso kanta vanhoja harrasteautoja. Pelkkiä museoautoja on 30 000 kpl. Mitähän niitten keskikä olisi, olisko 40 vuotta? Päälle muut harrasteautot. Täälläkun on maita ja mantuja säilyttää noita. Toisinkun jossain lontoossa tai pariisissa... Aika pian saadaan tilastot näyttään miltä halutaan.borg kirjoitti:1. vale
2. emävale
3. tilasto
Vanhan AKE:n sivustolta:
Kaikkien rekisterissä olevien henkilöautojen keski-ikä oli vuoden 2007 lopussa 10,7 vuotta ja ilman museoautoja 10,5 vuotta. Suomen henkilöautokanta on vuodessa vanhentunut hiukan, sillä vuosina 2004-2006 koko henkilöautokannan keski-ikä oli 10,5 vuotta, ilman museoautoja 10,3 vuotta.
-
- Viestit: 2725
- Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 5:29 pm
- Paikkakunta: Petäjävesi
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Osmo_, retsi ja 78 vierailijaa