Mitä FIAT tuo mieleen?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Customi
Viestit: 2625
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Customi »

Arto K kirjoitti:täs olis 2 suamalaasen tyän sankaria jotka kestää niin paljo ku nuffi ja majuri yhteensä ja hydrauliikka oli aikansa edellä, josta ferkun miehet taitaa olla vieläkin kateellisia.
Molemmat vieläkin osa-aika eläkelääsenä käytössä
http://img143.imageshack.us/my.php?imag ... 2010af.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/3088/hpim02021hc.jpg
On se hienoa, että porukasta löytyy huumorimiehiäkin! :lol: :lol:
Ne, jotka mahdollisesti ovat lukeneet Vakolan koestuksen tuommoisesta, herättää tuo Arton lause "kestää niin paljo ku nuffi ja majuri yhteensä" kovastikin hilpeyttä! Ensimmäiseen koetraktoriin tuli vain 235h ja nelonen ei pysynyt enää päällä ja kytkin alkoi luistamaan vuotoöljyn takia jne. Koestusta jatkettiin toisella traktorilla. Siinä oli koestusta 270h ja kannentiiviste vaihtoon. 670h ja kytkinremontti, 690h ja öljyt jarruihin, 860h ja jäähdyttäjästä irtosi ylempi putki, 925h ja starttimoottori lopetti toimintansa jne.
UniversalDM4
Viestit: 1534
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UniversalDM4 »

Kyllä on Fiiatin trattoris laatu ja ominaisuudet sitten kohdallaan. Ei voi muuta ku ihmetellä :shock: :shock: :shock: :shock:
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Paitsi että fiudet traktoreina on kyllä todellisia kierroskoneita...
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

MTZ kirjoitti:Ei mulle kyllä koita.......vai onko tässä jotain vikaa :shock:
"Vika" voi olla mulla, eli selaan Masinisteja ja avaan siinä olevia linkkejä Explorerilla. On niin kätevää, kun Masinistit on suoraan aloitussivuna.

Firefoxin avaan aina seuraavana ja siinä aloitussivuna mulla on Jippii, josta alan lukemaan uutisia ja surffaan eteenpäin "tiedon valtatiellä".

En välitä ottaa riskiä ja avata tuota sivua enää Firefoxilla. Kerkesin näkemään traktorin, vaikka kaikenlaista popuppia alkoi tulla ruudun täydeltä. Näin siis tuosta ylemmästä linkistä. Alempaa en ole yrittänyt avata.

Virusskannaus (AVG) ja Adaware eivät löytäneet koneesta mitään, joten luultavasti vahinkoja ei tullut.
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Alempi toimii mulla ihan ok, eikä ylemmässäkään tullu tuliketulla mitään kummempia.
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
Customi
Viestit: 2625
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Customi »

Torsti kirjoitti:Paitsi että fiudet traktoreina on kyllä todellisia kierroskoneita...
Hmm! :lol: Mistäs tuommoinen käsitys tulee :?: Heitäppä esim. Piccola 18 käyntiin ja anna hanaa! Kakspyttynen pyörrekammio-dieselkö oikein huutaa kierroksia :mrgreen:

Ps. Muuten kyllä "kova peli" tuo Piccola, kesti 1958 Vakolassa peräti 500h ennen kytkinremonttiakin. Mitä nyt 950h:n kohdalla tosin tuli kolmepyöräinen, kun olka-akseliputki irtosi etuakseliputkesta. Mutta niitähän nyt tietysti sattuu!
Fiat laatua (Fiatin versio Boschista) oli jo 1956 Fiat 25R:n ruiskutuspumppukin, joka vaihdettiin testitraktorissa uuteen 164h:n jälkeen! Tähän ruiskutuspumppuun vaihdettiin taasen uusi kierrosnopeuden säädin, kun käyttöä oli 1050h. Starttimoottori kesti muuten 133h traktorin käyttöä.
Dexta ja 3600
Viestit: 3108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dexta ja 3600 »

Äidin isoisä, taksiautoilija noin viidenkymmenen vuoden ajan, sanoi 70-luvun alussa: "Kyllä nykyajan autot on hyviä!"
UniversalDM4
Viestit: 1534
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UniversalDM4 »

Dexta ja 3600 kirjoitti:Äidin isoisä, taksiautoilija noin viidenkymmenen vuoden ajan, sanoi 70-luvun alussa: "Kyllä nykyajan autot on hyviä!"
Tuskin Fiiatilla oli taksitolpalla. Kyllä melko varmaan oli Volvo 144, MB 220D tai joku jenkkipeli.
Dexta ja 3600
Viestit: 3108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dexta ja 3600 »

Ei, ei ollut Fiattia! Muistan De Soto Diplomatin. Kymmenet muut autot jääneet unhoon. Skoda oli varmasti. Letukoita.
UniversalDM4
Viestit: 1534
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UniversalDM4 »

-70 luvulla oli paljon hyviä autoja tosiaan. Joitakin mitä tulee mieleen, Volvo 140 - sarja - auto joka kestää ja meno sitä parempaa mitä huonompi tie. Kääntyy pienemmässä kuin Fiat Ritmo, varsinkin Sport-versio kulki aika komiasti. Pystylamppu mersut - ensimmäiset dieselit, jotka kestivät kovaa ajoa, valitettavasti korit happanivat huonon ruostesuojauksen takia. Loi pohjan "riisselmersun" luotettavuudelle ja kulutuskestävyydelle. Opel Kadett - idioottivarma perusauto, ei mitään turhaa. Käynnistyy pakkasella, kuin pakkasella jos pääsee sisälle... Ford Escort - maailman menestynein ralliauto, eniten kaadettu sorateillä??? Opel Ascona ja Rekord - luotettavia ja vahvoja autoja, tosin Rekord hinnoiteltiin Suomessa liian kovaan kastiin. Ascona varsinkin raivokas menijä isolla koneella...
Mutta kyllä niitä heikkojakin esityksiä oli, ja paljon. Suurin osa niistä tuli Ranskasta, Italiasta tai Venäjältä. Esimerkiksi Moskvitsh, auto jonka saa kaadettua ihan missä vaan.
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Customi kirjoitti:
Torsti kirjoitti:Paitsi että fiudet traktoreina on kyllä todellisia kierroskoneita...
Hmm! :lol: Mistäs tuommoinen käsitys tulee :?: Heitäppä esim. Piccola 18 käyntiin ja anna hanaa! Kakspyttynen pyörrekammio-dieselkö oikein huutaa kierroksia :mrgreen:

Ps. Muuten kyllä "kova peli" tuo Piccola, kesti 1958 Vakolassa peräti 500h ennen kytkinremonttiakin. Mitä nyt 950h:n kohdalla tosin tuli kolmepyöräinen, kun olka-akseliputki irtosi etuakseliputkesta. Mutta niitähän nyt tietysti sattuu!
Fiat laatua (Fiatin versio Boschista) oli jo 1956 Fiat 25R:n ruiskutuspumppukin, joka vaihdettiin testitraktorissa uuteen 164h:n jälkeen! Tähän ruiskutuspumppuun vaihdettiin taasen uusi kierrosnopeuden säädin, kun käyttöä oli 1050h. Starttimoottori kesti muuten 133h traktorin käyttöä.
Ajattelin kyllä näitä vähän uudempia hiivatteja :o Kuulemma vedätyksessä sammuu kuin seinään jos pääsee kierrokset alle 2000, vakiona siis, turbojen kanssa pelaamalla saa kyllä paremmin vääntöä. Vertaa esim 820 Belarukseen, jonka paras vääntö on 950 kierroksessa :wink:
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tarkoitettaneen näillä uudemmilla Fiateilla NH-traktoreita? Kaikki jotka bongasin OKRA-näyttelyssä olivat ainakin Fiatin palikoista koottu.

Mussoliineiksi niitä esittelijä tituleerasikin. Fordin palasista ei kai enää tehdä yhtään mallia.
jonas

Viesti Kirjoittaja jonas »

1976-2006 eli 30 vuotta Fiatilla. Paljon kokemuksia. Paljon hikeä. Paljon rasvaisia käsiä. Nyt se on ohi. Vain muistot jäljellä. Kuitenkin mainettaa paremoi. Ainakin joskus...
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Tarkoitan näitä fiiatteja, joita on pottupellossakin pilvin pimein turvekoneina ynnä muina, eli mitä niitä nyt on, fiat agri 80-90, 180-90, 110-90 ja mitä niitä malleja nyt on...

esim:
fiat 130-90
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
Toniz89
Viestit: 213
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 4:42 pm
Paikkakunta: Kylmäkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Toniz89 »

Ittellä ei oo kokemusta em. laitteesta muuta kuin traktorina. En pidä fiiattia mitenkään pahana traktorina. Mutta eikös niissä ole kytkimet yleensä heikkoja lenkkejä? Kyllä voisin harkita fiat-traktorin ostamista. Mutta mitä henkilö-autoihin tulee, niin ne kyllä jätän muille. Makaroonejahan saa ruokakaupastakin. :evil: Ei millään pahalla, mutta jotenkaan ei vaan nappaa ostaa fiat-autoo.
Savaloja
Viestit: 1141
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savaloja »

Kyllä ainakin 90- sarjan Fiatit on kestäviä pelejä. Ja "kätteenpasseleita" työkoneita mitä nyt olen jonkun kesän niillä suolla ajellut. Pärjäsi hyvin kärrynvedossa isompien seassa, vaikka vaihteisto ei siihen hommaan ole paras mahdollinen. Nopea aluevaihteen vaihto karahtamatta vaati jonkunlaista totuttelua. Näkyvyys kopista ei ole parhaasta päästä.

Kertoohan jotain sekin kuinka kauan 100-90 ja 110-90 malleja valmistettiin. Ja kestävät ottaa aika paljon enemmänkin voimaa ulos.
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua
Sarah F
Viestit: 790
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:37 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sarah F »

Minulla ei ole ollut koskaan mitään Fiat- merkkistä, mutta hauska juttu on se, että viittomakielellä Fiatin viittomamerkki on sama kuin vika- sanan monikko. 8)
Elä, älä ole.
kokkola
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 3:05 pm
Viesti:

No no ompas negativista

Viesti Kirjoittaja kokkola »

Moniko on ajanut useamalla kuin yhdellä fiatilla?

nyt ei lasketa veljen siskon kälyn autoaja ja kuulin esson baarilla juttuja.

itsellä ollut 3kpl uunoja ajo kilometrit 100.000 ja 350.000km välillä.

kannataa suhteutta tuo kesto hintaan!

lisääksi ainakin tuo uno on mailman yksinkertaisin auto huoltaa ei tarvitse olla DI jotta auton purkaa osin ja kasaa. osat todella halpoja.

toki minunkin fiateissa vikoja oli mutta niin oli myös Vw golf 3:ssa joka suoran sanotuna oli p...a.opel astarssa jn jn.

Fiatin haukumisessa on kyllä pääasiassa kysymys enakoluloista.
Dexta ja 3600
Viestit: 3108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dexta ja 3600 »

600 punainen, 600 valkoinen, 600 sininen, 128 keltainen, 127 vihreä, Ritmo Abarth punainen. Aika ei vielä ole ehtinyt kultaamaan muistoja
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

"Tarkoitettaneen näillä uudemmilla Fiateilla NH-traktoreita? Kaikki jotka bongasin OKRA-näyttelyssä olivat ainakin Fiatin palikoista koottu.

Mussoliineiksi niitä esittelijä tituleerasikin. Fordin palasista ei kai enää tehdä yhtään mallia."
ATH
-----------------------

"Tarkoitan näitä fiiatteja, joita on pottupellossakin pilvin pimein turvekoneina ynnä muina, eli mitä niitä nyt on, fiat agri 80-90, 180-90, 110-90 ja mitä niitä malleja nyt on..."
Torsti
-----------------------

Kyllä sieltä noitten mainittujen traktoreitten tekniikka löytyi, NewHollandien peltien alta. Moottoreissa oli pieniä eroja, kuten tasapaineruiskutus jne, mutta ihan tunnistettavasti Ivecon ja Fiatin luomuksilta nämä NH:n leimalla varustetut moottorit ainakin päällepäin näyttävät. Perät, nostolaitteet ja etuakselit olivat ainakin suoraa lainaa, eli Fiat omalla tavallaan elää ja voi hyvin.

Ohjaamotekniikka "nykymussoliiniin" olisi näemmä otettu lähinnä Fordilta. Fiat ei koskaan osannut tehdä hyvää ohjaamoa joka Fordeissa 80 luvulla kehittyi ergonomialtaan ja työmukavuudeltaan huipputasolle.

Vanhat "pikkufiat" traktorit, kuten 25 eivät olleet kaksisia työkoneita, mutta uudemmat 80 ja 90 sarjojen koneet olivat jo karuja työjuhtia. Uudet NH:t ovatkin sitten jo kilpailukykyisiä nykytraktoreita ja tarjoavat ominaisuuksia enemmän,
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Custom_76, mtalo ja 51 vierailijaa