Tein tänään verstaalla...
-
- Viestit: 28109
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Focuksen takapyörän laakeri piti vaihtaa, kun oli väljistynyt. Melkoisen naurettavan kokoisen laakerin se inssi tuohon on suunnitellut. Mutta pitäähän se varaosa menekki jotenkin turvata ja työllisyys korjaamoilla.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7756
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Tuo vaihdekaavio jäi iteltä sivummalle, eli Zetorin kaavio, kertojalla saadaan 10+2. Ja kyllähän oikeassa raktorissa kompura on.mauri kirjoitti:Garde72 laittamassa kuvassa on todennäköisesti jonkinlaisen työkoneen tai ajoneuvon kojelauta tai osa siitä. Traktoriksi kovin vähän vaihteita.
Vesijäähdytteinen moottori, 12 V sähköjärjestelmä, paineilmalaitteet (jarrut?), 5 + R manuaali vaihdetta.
Tarkennan vastausta x9xx Zetoriksi.
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
No varmaan se kompura noissa setkoissa on katottu tarpeellisemmaks, kun polttoainemittariZetorin kaavio, Ja kyllähän oikeassa raktorissa kompura on.
-
- Viestit: 190
- Liittynyt: Pe Maalis 17, 2017 7:54 am
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Tuoki on sitten että mihin vertaa, onko naurettavaa.Ajomies kirjoitti:Focuksen takapyörän laakeri piti vaihtaa, kun oli väljistynyt. Melkoisen naurettavan kokoisen laakerin se inssi tuohon on suunnitellut. Mutta pitäähän se varaosa menekki jotenkin turvata ja työllisyys korjaamoilla.
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Traktoreihin taivuteltu takaheijastimille pidikkeet, ja on jo paikoillaankiin. Koulus on tehty rankakärryyn takapuskuria ja valorautaa.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 7756
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Ei oo ikinä zetorista löpö loppunu kesken työn teon, ilima on kyllä renkaasta hävinny, vaan kotiin pääsi kompuran ansiosta.Tumppi 865 kirjoitti:No varmaan se kompura noissa setkoissa on katottu tarpeellisemmaks, kun polttoainemittariZetorin kaavio, Ja kyllähän oikeassa raktorissa kompura on.
-
- Viestit: 28109
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Vertailen niitä muihin pyöränlaakereihin joita olen päässyt näkemään!Paskapää kirjoitti:Tuoki on sitten että mihin vertaa, onko naurettavaa.Ajomies kirjoitti:Focuksen takapyörän laakeri piti vaihtaa, kun oli väljistynyt. Melkoisen naurettavan kokoisen laakerin se inssi tuohon on suunnitellut. Mutta pitäähän se varaosa menekki jotenkin turvata ja työllisyys korjaamoilla.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Ei loppunu naapurikylän setoristiltikaa löpö, kun huomas puunhakureissulla kattoa tankkiin metässä, niin jätti setkan sinne, ja kävivät kotoa hakemassa löpöä jonkun kaverin avustuksella!?Ei oo ikinä zetorista löpö loppunu kesken työn teon, ilima on kyllä renkaasta hävinny, vaan kotiin pääsi kompuran ansiosta.
Hyvällä tuurilla siitä kompurasta saattaa olla kerran koneen käyttöhistorian aikana todellista hyötyä, kun renkaassa vaan pieni vuoto.
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Naapuri heitti pois loppuunajetut jääketjut ja irrottelin niistä 4kpl sivuketjuja, joihin hitsasin reilun kokoiset lenkit päihin. Tuli hyvät juontoketjut, eikä maksanut mitään.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Ford 6640, -96
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Mistä tuo kompura oikein tarttui tarinaan mukaan? Mustataustainen mittari ON painemittari, mutta moottorin öljynpainetta se tarkastelee.Tumppi 865 kirjoitti:No varmaan se kompura noissa setkoissa on katottu tarpeellisemmaks, kun polttoainemittariZetorin kaavio, Ja kyllähän oikeassa raktorissa kompura on.
Ja ihan oikein tunnistettu, Zetorihan tämä on, 6945 vuodelta 1980. Öljynpainemittari oli ainut mikä toimi alkuperäisistä niin sai jäädä siinä votakassa kun mittaristoa kunnostelin.
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Koko kalusto lähti käyntiin Massikkaa myöten. Mettäkärri jäi ainuana värkkinä hallissa omalle paikalleen, muuten järjestelin vehkeet uusiksi, nyt pääsee pikku-verkullakin helpommin maailmalle. Kippikärrin uudelleensijoitus vaati hieman luovuutta:
Keulat rivissä:
Keulat rivissä:
-
- Viestit: 28109
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Voi tätä onnetonta päivää, taas tuli yksi mersu pihaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Onko teillä ikinä toiminut mikään laite normaalisti?
-
- Viestit: 28109
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
En tiedä mikä on normaalisti, mutta kyllä tuo minun vakio käytössä oleva kuljin on ainakin tähän asti vienyt sinne mihin on ollut tarvis.skuikka kirjoitti:Onko teillä ikinä toiminut mikään laite normaalisti?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Hyvä homma. Juolahti vaan mieleen tuosta äskeisestä kysäistä.
-
- Viestit: 28109
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Joo pakko tuo vaan on todeta, kun ei noita toimivia mersuja vaan ole tontille montaa tullut. No ei tuokaan sentään ajoon tule, varaosiksi se ilmestyi. Jos vaikka jotain muutakin käyttökelpoista olisi kuin vanteet?skuikka kirjoitti:Hyvä homma. Juolahti vaan mieleen tuosta äskeisestä kysäistä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 472
- Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 6:16 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
En tännään mutta eilen tein hiekotuskauhan loppuun, ketju paikalleen ja letkutus niin pääs testoomaan, toimii!
Maalia sitten keväämmällä pintaan.
Maalia sitten keväämmällä pintaan.
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Tuon "kolopallon" parissa tullut vietettyä pari päivää hallissa ja nythän se alkaa taas näyttämään ihan siistiltä kehon siirtimeltä kun rapsutti kaikki pintaruosteet pois ja myrkkymaalia pohjalle jonka päälle auton omaa sävyä sekä lakkakerroksia pari kpl Ja tulihan se sisältäkin puunattua mitä nyt kotioloissa voi tehdä tuollaiselle koslalle jossa joskus ollut karkeakarvaisia metsästyskoiria kyydissä Täytyy vielä loppu viikosta pestä ja ajaa se halliin kuivumaan ja tempaista vielä vahat sen päälle
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 4455
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Onkos tästä hyviä kuvia saatavilla? Mieli tekis kauheesti väsätä tuollainen.Aki kirjoitti:En tännään mutta eilen tein hiekotuskauhan loppuun, ketju paikalleen ja letkutus niin pääs testoomaan, toimii!
Maalia sitten keväämmällä pintaan.
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
35 Massikkaan rupesin värkkäämään hydrauliikan ulosottoa, oikeen kaksitoiminen kuvitelmissa. Tilasin interwebistä värkit ja tuumasta toimeen, penkin alla oleva peitekansi lähti helposti auki ja nostaessa tietenkin se öljypumpun putki nousee mukana. Eikä millään asetu reikäänsä, tarkastusluukun kansi auki ja ihmettelemään. No peitekannen avustuksella ja osin käsikopelolla putki osui viimein oikeaan paikkaan, mutta.
Otin takaposken tarkastusluukun kannen kotio kun tuumin, että tiivisteen roippeet on varmaan mukavampi lämpimässä tallissa putsailla, joo, näinhän se, mutta.
Tiivisteen rojut siivottuani totean, että kannen tiivistepintaa ei oltu alunperin koneistettu lainkaan valun jäljiltä, eikun kansi sorviin: (0.40 mm poistettu ensiraapaisusta)
0,70 mm oli oikaistava ennen kuin jonkunlainen tiivistepinta oli olemassa. Ihmeen vähän oli muuten Massikka itkenyt öljyä vaihteiston kylkeen... Märkähän se tietysti oli, mutta lammikkoa ei sentään alle jäänyt.
Maalasin kannen vielä kun oltiin sivistyneissä olosuhteissa ja leikkelin 0,8 mm:n tiivistepaperista uuden tiivisteen. Oletan, että O-renkaat tiivistävät penkin alla lymyilevän peitekannen/tulevan venttiilin pohjalevyn ilman tiivistepaperia välissä, ei siellä nytkään ollut.
Huomiseksi olisi lupeessa tuumaiset (7/16") kuusiokolopultit joita ei juuri tuossa pituudessa tuntunut löytyvän a: yhtään, b: mistään...
Kukahan näitä hydrauliikkakaupan yhdistelmäventtiileitä olikaan asentanut,
voisi konsultoida, miten toimii. Minulla on se köyhänmiehen versio yhdellä karalla eikä tämä kuvan 2-karainen luksusmalli.
Ai niin, pitääpä kehaista, että löysin aika ovelan sorvinpakan. 200 mm:n nelileukainen, itsekeskittävä ja leuka kerrallaan kiristettävä, tunnistaako kukaan tällaista hybridipakkaa? Minä en ollut ennen nähnytkään moisia.
Otin takaposken tarkastusluukun kannen kotio kun tuumin, että tiivisteen roippeet on varmaan mukavampi lämpimässä tallissa putsailla, joo, näinhän se, mutta.
Tiivisteen rojut siivottuani totean, että kannen tiivistepintaa ei oltu alunperin koneistettu lainkaan valun jäljiltä, eikun kansi sorviin: (0.40 mm poistettu ensiraapaisusta)
0,70 mm oli oikaistava ennen kuin jonkunlainen tiivistepinta oli olemassa. Ihmeen vähän oli muuten Massikka itkenyt öljyä vaihteiston kylkeen... Märkähän se tietysti oli, mutta lammikkoa ei sentään alle jäänyt.
Maalasin kannen vielä kun oltiin sivistyneissä olosuhteissa ja leikkelin 0,8 mm:n tiivistepaperista uuden tiivisteen. Oletan, että O-renkaat tiivistävät penkin alla lymyilevän peitekannen/tulevan venttiilin pohjalevyn ilman tiivistepaperia välissä, ei siellä nytkään ollut.
Huomiseksi olisi lupeessa tuumaiset (7/16") kuusiokolopultit joita ei juuri tuossa pituudessa tuntunut löytyvän a: yhtään, b: mistään...
Kukahan näitä hydrauliikkakaupan yhdistelmäventtiileitä olikaan asentanut,
voisi konsultoida, miten toimii. Minulla on se köyhänmiehen versio yhdellä karalla eikä tämä kuvan 2-karainen luksusmalli.
Ai niin, pitääpä kehaista, että löysin aika ovelan sorvinpakan. 200 mm:n nelileukainen, itsekeskittävä ja leuka kerrallaan kiristettävä, tunnistaako kukaan tällaista hybridipakkaa? Minä en ollut ennen nähnytkään moisia.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: hiksi, korkinavaaja999, rautakasa, Rustaaja, Semrush [Bot] ja 47 vierailijaa