Tein tänään verstaalla...
-
- Viestit: 1479
- Liittynyt: La Joulu 01, 2018 1:41 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Ruohonleikkuriin vaihdoin öljyt.
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Kyllähän oli katsuri valppaana kun mitsua käytin näytillä, Se puuttuva jarrukilpi sinne papereihin sitten tuli ja liian kirkkaat lokasuojissa olevien sivuvilkkujen väri, kun oli maalit rapisseet polttimoista. No saipa myytyä pari oranssista 5 W lasikanta polttimoa. Mutta ainakin leiman puolesta olisi vuoden päivät ajoaikaa, eri asia kuinka yhteistyö haluinen sitten muuten tuo jaappanin keksintö ja hollannissa koottu kulkuväline on?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Katsastus asemalla sitä vierailin minäkin tänään tuolla F350:lla ajatuksena hakea vikalista mutta kuinkas kävikään
Ford sai ajoaikaa lisää by antti hietanen, on Flickr
No vähän siinä joutui asioita sumplimaan koska otteessa luki että hyväksytty E-valoilla vuonna 2005 suomen rekisteriin niin jouduin nuo auton alkuperäiset DOT-valot muutoskatsastamaan että sain muutamaa päivää yli vuoden leiman autoon Asiallinen katsuri oli vaikka syynäsikin auton alustan ja nivelet perinpohjaisesti lävitse ja loppu kommentti oli ettei ole koskaan tekniikalta näin hyväkuntoista jenkki autoa vielä nähnyt katsastus uransa aikana Tämä on vissiin sitten se oikea Eko auto kun 7.3natikan dieseli ei työntännyt putkesta yhtikäs mitään että olisi edes k-arvoon saanut muutakuin pelkkiä nollia
Ford sai ajoaikaa lisää by antti hietanen, on Flickr
No vähän siinä joutui asioita sumplimaan koska otteessa luki että hyväksytty E-valoilla vuonna 2005 suomen rekisteriin niin jouduin nuo auton alkuperäiset DOT-valot muutoskatsastamaan että sain muutamaa päivää yli vuoden leiman autoon Asiallinen katsuri oli vaikka syynäsikin auton alustan ja nivelet perinpohjaisesti lävitse ja loppu kommentti oli ettei ole koskaan tekniikalta näin hyväkuntoista jenkki autoa vielä nähnyt katsastus uransa aikana Tämä on vissiin sitten se oikea Eko auto kun 7.3natikan dieseli ei työntännyt putkesta yhtikäs mitään että olisi edes k-arvoon saanut muutakuin pelkkiä nollia
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Ei saa olla "puhallinta" Mutta hinta aina kiinnostaa, kun varaosien terve vauhdin lisääntyessä kasvaa kolmanteen potenssiin!
https://www.youtube.com/watch?v=OqTPxpw ... ture=share
Siinä se vauhti ja sen seuraukset näkyy.
Viimeksi muokannut Ajomies, Ke Touko 15, 2019 7:18 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Hivenen "syrjässä" tuo on, mutta jos sattuisi samalle suunnalle muutakin asiaa, niin miksipä ei voisi tuonkin tänne muiden "varaosaläjien" sekaan sovittaa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
Re: Tein tänään verstaalla...
kuikahan monelle muulle kehunt auton hyvyyttä .kuuluu vissiin tohon asiakaspalvelu työhön.häkkyrä kirjoitti: ↑Ke Touko 15, 2019 7:04 pm Katsastus asemalla sitä vierailin minäkin tänään tuolla F350:lla ajatuksena hakea vikalista mutta kuinkas kävikään
Ford sai ajoaikaa lisää by antti hietanen, on Flickr
No vähän siinä joutui asioita sumplimaan koska otteessa luki että hyväksytty E-valoilla vuonna 2005 suomen rekisteriin niin jouduin nuo auton alkuperäiset DOT-valot muutoskatsastamaan että sain muutamaa päivää yli vuoden leiman autoon Asiallinen katsuri oli vaikka syynäsikin auton alustan ja nivelet perinpohjaisesti lävitse ja loppu kommentti oli ettei ole koskaan tekniikalta näin hyväkuntoista jenkki autoa vielä nähnyt katsastus uransa aikana Tämä on vissiin sitten se oikea Eko auto kun 7.3natikan dieseli ei työntännyt putkesta yhtikäs mitään että olisi edes k-arvoon saanut muutakuin pelkkiä nollia
en toki sanois etteikö foordi olis hyvä.
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Kivahan se on saada kehuja kun "silmäterää" sorkitaan, mutta kyllähän se vähän turhaa on. Itse kun olen oppinut että pidän sen ajokin siinä kunnossa että voi leimalle viedä milloin tahansa. Talvi aika joskus vaan pistää oikaisemaan ainakin näiden "vähäisten" vikojen osalta, niin ettei ihan heti aina täydellistä remonttia tule tehtyä. Jarrut ja ohjauslaitteet on ne joiden viat korjataan heti kun ne havaitsee. Ja kyllä ne valotkin koittaa kunnossa pitää, vaikka joku rekkarikilven valo ei nyt kuulu kiireesti korjattavien listalle.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 6380
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Oho, onpas lyhyt V70 ! Tuosta kamerakulmasta näyttää menevän nurin jotenkin "helposti". Mutta toisesta suunnasta näyttäisi varmaan toiselta.Ajomies kirjoitti: ↑Ke Touko 15, 2019 7:12 pmEi saa olla "puhallinta" Mutta hinta aina kiinnostaa, kun varaosien terve vauhdin lisääntyessä kasvaa kolmanteen potenssiin!
https://www.youtube.com/watch?v=OqTPxpw ... ture=share
Siinä se vauhti ja sen seuraukset näkyy.
The idea is to die young as late as possible
-
- Viestit: 6687
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- Viestit: 4021
- Liittynyt: Ma Maalis 03, 2014 4:31 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
ku tuli katsastuksesta puhe
emännän suzuki vm 2016
käytin näytillä eka kertaa
yksi jarrupala kulunu toisesta reunasta loppuun
ja metalli karnutti toista
mittarissa 28800
hylky ja palojen vaihto taakse
onko niin että näin vähillä ajoilla
pitäis ruveta kerran kesässä jarrut putsaamaan ja rasvaamaan
sanokaapa mielipiteitä
emännän suzuki vm 2016
käytin näytillä eka kertaa
yksi jarrupala kulunu toisesta reunasta loppuun
ja metalli karnutti toista
mittarissa 28800
hylky ja palojen vaihto taakse
onko niin että näin vähillä ajoilla
pitäis ruveta kerran kesässä jarrut putsaamaan ja rasvaamaan
sanokaapa mielipiteitä
no tämä on nyt tätä tämmöstä aikaa
-
- Viestit: 6380
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Ainakin se on vanhastaan tuttua, että vaimoväen autoja pitää välillä lainata, ajaa karstat pois ja samoin jarrutella kunnolla, niin että takajarrutkin ovat pelissä. Ajavat liian nätisti, muun nättiyden lisäksi .opastaja. kirjoitti: ↑To Touko 16, 2019 1:06 pm ku tuli katsastuksesta puhe
emännän suzuki vm 2016
käytin näytillä eka kertaa
yksi jarrupala kulunu toisesta reunasta loppuun
ja metalli karnutti toista
mittarissa 28800
hylky ja palojen vaihto taakse
onko niin että näin vähillä ajoilla
pitäis ruveta kerran kesässä jarrut putsaamaan ja rasvaamaan
sanokaapa mielipiteitä
The idea is to die young as late as possible
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Se vähäinen ajaminen ja seisottaminen lisää huollontarvetta huomattavasti, kun niitä jumiutuvia paikkoja autoissa on melkoisesti. Korostuu sitten vielä säilytysolosuhteista johtuvina vielä reilummin. Ja kyllä muistan kun opeleilla ajelin ja Ladoilla niin kyllä sitä jarru "huoltoa" sai olla tekemässä vuoden aikana monesti, vaikka 70 - 80 000 km/v mentiinkin.Eepee kirjoitti: ↑To Touko 16, 2019 2:03 pmAinakin se on vanhastaan tuttua, että vaimoväen autoja pitää välillä lainata, ajaa karstat pois ja samoin jarrutella kunnolla, niin että takajarrutkin ovat pelissä. Ajavat liian nätisti, muun nättiyden lisäksi .opastaja. kirjoitti: ↑To Touko 16, 2019 1:06 pm ku tuli katsastuksesta puhe
emännän suzuki vm 2016
käytin näytillä eka kertaa
yksi jarrupala kulunu toisesta reunasta loppuun
ja metalli karnutti toista
mittarissa 28800
hylky ja palojen vaihto taakse
onko niin että näin vähillä ajoilla
pitäis ruveta kerran kesässä jarrut putsaamaan ja rasvaamaan
sanokaapa mielipiteitä
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Helposti lähti "kynsistä" kun takajarrut lukittuivat kun nosti jalan jarrupolkimelle. Eka kisa tuolla laitteella niin temput ei ole ihan vielä selkäytimessä. Mutta kyllä pitää jotain konstia tehdä ettei niin herkästi niitä takasia lukitsisi.Eepee kirjoitti: ↑To Touko 16, 2019 12:07 pmOho, onpas lyhyt V70 ! Tuosta kamerakulmasta näyttää menevän nurin jotenkin "helposti". Mutta toisesta suunnasta näyttäisi varmaan toiselta.Ajomies kirjoitti: ↑Ke Touko 15, 2019 7:12 pmEi saa olla "puhallinta" Mutta hinta aina kiinnostaa, kun varaosien terve vauhdin lisääntyessä kasvaa kolmanteen potenssiin!
https://www.youtube.com/watch?v=OqTPxpw ... ture=share
Siinä se vauhti ja sen seuraukset näkyy.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 10738
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Tänään tuli hommattua niitä-näitä, siivousta ja aurinkopaneelin telineen suunnittelua. Ilmanvaihtokoneen logiikka oli huomannut iltapäivällä ulkona helteen ja laittanut pelit seis ja pellit kiinni. Oli mukava mennä pihalta välijäähylle verstaan puolelle.jiipee kirjoitti: ↑Su Huhti 14, 2019 4:37 pm Laitoin Siemens Logo! 12/24RCE:n ohjaamaan ilmanvaihdon puhaltimia ja sulkupeltien moottoreita. Kiinasta tulleita PT100-antureita ja niille 4-20 mA mittauslähettimiä on lämpötilamittauksissa. Kun Logo on kytketty verstaan verkkoon, niin on kätevä säätää ja seurata tilannetta PC:ltä.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Lauantaina oli pajalla V40 josta totesin kannenpahvin kärähtäneen.
Tulpatkin oli niin palaneet ettei meinannut kannesta irrota.
Tuli siinä sitten vanha Tunturi Startti vm. -73 kaivettua vintin ylisiltä esille. Taka kumi oli puhki, mutta tuntui pitävän kun laittoi painetta sen 6 bar.
Bensiini oli viiden vuoden takaa, mutta ei nämä tunnu kranttuja olevan. Eikä ollut edes koho jumissa, vaan heti piti.
Pikkupojan kanssa päristeltiin nurkissa. Isäntä takaritsalla, poika satulassa. Tässä on muuten kolmelovinen Sportin laatikko, kakkosella kulkee jo mukavasti. No vuotava takakumi remautui kokonaan ja päädyttiin lähtemään saunan lämmitykseen.
Sunnuntaina hakemaan uutta sisukalua heti kun mätänetti aukesi. Öljyttiin ketjut ja vaihdettiin vaihteistoöljyt samassa, jahka vetoakselin stefa oli ensin uusittu. Uudella gummilla olikin taas mukava päästella menemään nurkissa, kakspäällä tietenkin. Näkyi olevan vakio 10 piikkinen eturataskin vaihtuneen 12 hampaiseen. Saattaa kulkea jopa 45.
Oli se vaan mukavaa vuosien jälkeen päristellä mopedilla. Taitaa tulla oikein semmonen mopokesä.
Tulpatkin oli niin palaneet ettei meinannut kannesta irrota.
Tuli siinä sitten vanha Tunturi Startti vm. -73 kaivettua vintin ylisiltä esille. Taka kumi oli puhki, mutta tuntui pitävän kun laittoi painetta sen 6 bar.
Bensiini oli viiden vuoden takaa, mutta ei nämä tunnu kranttuja olevan. Eikä ollut edes koho jumissa, vaan heti piti.
Pikkupojan kanssa päristeltiin nurkissa. Isäntä takaritsalla, poika satulassa. Tässä on muuten kolmelovinen Sportin laatikko, kakkosella kulkee jo mukavasti. No vuotava takakumi remautui kokonaan ja päädyttiin lähtemään saunan lämmitykseen.
Sunnuntaina hakemaan uutta sisukalua heti kun mätänetti aukesi. Öljyttiin ketjut ja vaihdettiin vaihteistoöljyt samassa, jahka vetoakselin stefa oli ensin uusittu. Uudella gummilla olikin taas mukava päästella menemään nurkissa, kakspäällä tietenkin. Näkyi olevan vakio 10 piikkinen eturataskin vaihtuneen 12 hampaiseen. Saattaa kulkea jopa 45.
Oli se vaan mukavaa vuosien jälkeen päristellä mopedilla. Taitaa tulla oikein semmonen mopokesä.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Kaivuri vaihteeksi puuhastelun kohteena, luiskakauhan hydrauliikan suunnittelua. 2/6 sähköventtiilin paikan hahmottelua ja letkujen mittausta.
Casen venttiilipöytä olikin sitten 12 JIC liittimillä.
Casen venttiilipöytä olikin sitten 12 JIC liittimillä.
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Tein tänään verstaalla...
Ei nyt ollut verstaalla, mutta harjoittelin eläke-askartelua. Jotta osaisi, ettei tulisi aika eläkkeellä pitkäksi.
Eli laitoin pyykit narulle kuivumaan.
Eka kertaa tällä vuosituhannella.
Eli laitoin pyykit narulle kuivumaan.
Eka kertaa tällä vuosituhannella.
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Melkein valmis. Letkuja pitää vielä kiinnitellä ja asetella sekä venttiilin sähköt keksiä jostakin.
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Trukkia varten hitsasin jatkohaarukat, päälle 15 millistä ja pohjaan 10 millistä. Trukin oma haarukka 50 milliä paksu tyveltä, joten sisämitaksi tuli 55, mahtuu vaikka pieni kivi välissä. 15 metriä tuli saumaa per haarukka, oli siinä vähän hitsaamista.
Reikä täytyy porata vielä päähän, että saa tarvittaessa esim. vetokuulan.
Reikä täytyy porata vielä päähän, että saa tarvittaessa esim. vetokuulan.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 157
- Liittynyt: La Syys 08, 2018 12:22 am
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Kiitos kuvista ja infosta mulla sama rojekti edessä jossain vaiheessa. Laitahan kuvaa miten homma etenee koska auttaisi paljon thnx.
Mulla ei oo tarjota kuin lämmintä kättä kun meikäläisen koukussa samat viat, vivustot pitkin kyläteitä
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jussi_oulu ja 23 vierailijaa