Minkä hintainen pick up?
Minkä hintainen pick up?
Mitähän kannattaisi maksaa tällaisesta? On hieman kaivonämpärin mallinen, mutta lommot eivät ole ruosteessa. Seissyt pihalla rekisteristä poiston jälkeen.
Kaupalliset palvelut - Kyselyn tulokset
Perustiedot
Merkki: NISSAN
Malli: KFLGD21FQ-PICK UP/2950
Ajoneuvolaji: PAKETTIAUTO
Käyttöönottopäivä: 1989
Viimeinen katsastuspäivä: 20040927
Onko ajoneuvovero maksettu: ei huomautettavaa ajoneuvoverosta
Onko dieselvero maksettu: ei huomautettavaa dieselverosta
Kiinnitystieto: ei kiinnitetty
Vaihdettujen osien määrä: ei vastauksessa
Ajoneuvon tila: poistettu rekisteristä
Poistopäivä: 20060123
Kaupalliset palvelut - Kyselyn tulokset
Perustiedot
Merkki: NISSAN
Malli: KFLGD21FQ-PICK UP/2950
Ajoneuvolaji: PAKETTIAUTO
Käyttöönottopäivä: 1989
Viimeinen katsastuspäivä: 20040927
Onko ajoneuvovero maksettu: ei huomautettavaa ajoneuvoverosta
Onko dieselvero maksettu: ei huomautettavaa dieselverosta
Kiinnitystieto: ei kiinnitetty
Vaihdettujen osien määrä: ei vastauksessa
Ajoneuvon tila: poistettu rekisteristä
Poistopäivä: 20060123
Halval menee / saa
Kollegani möi juur samallaisehkon, katsastusta oli voimas 2 kk. 200 € sai, ja möi sil mitä sai.
Romaaniväestön miespuolinen erustaja oli kans halukas ostamaan, tarjos tuplan, mut ko tämä mun kaveri on sillai kanssas sopinu, et pysytään kantaväestös enempi, ko pisnestä tehrään, nin ei hyväksyny tarjousta. Ymmärrän kannan.
Pikapit on semmosia, et vanhoista ei pal saa, eikä tartte maksaa. Ja jos jottai saa, tarttee olla riisseli. Pensamoiset saa laittaa sulattoon heti, niinko umpipakuissaki. Tämmösil pensahinnoil.
Romaaniväestön miespuolinen erustaja oli kans halukas ostamaan, tarjos tuplan, mut ko tämä mun kaveri on sillai kanssas sopinu, et pysytään kantaväestös enempi, ko pisnestä tehrään, nin ei hyväksyny tarjousta. Ymmärrän kannan.
Pikapit on semmosia, et vanhoista ei pal saa, eikä tartte maksaa. Ja jos jottai saa, tarttee olla riisseli. Pensamoiset saa laittaa sulattoon heti, niinko umpipakuissaki. Tämmösil pensahinnoil.
-
- Viestit: 667
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:58 pm
- Paikkakunta: karvia
- Viesti:
pensapakuusta sen verran, että tuota ei ne vältämäti niin tyyriitä oo, ku tuos vähä koitin laskia. Et jos vuodesa tuloo 5000 km ajoa, bensa tulee 39€ kalliimaksi per 1000km polttoaineissa(pensa 10litraa diesel 8l/100km), dieselin verolla maksetaan tuota erotusta 2500km edestä. Eli noin 100€ vuodessa tulee kalliimmaksi. Ja jos samanmoinan vanha diesel lava-auto maksaa 1200€ enemmän, joka on kunnoltansa huonompi. Et satunnaisessa työkäytössä pensapaku ei oo mikää maharotoon investointi, sinänsä..
Mutta kilivissä olevan kohtuu kuntoosen pensapakun hinnalla saa hakia kaupasta uudet peräkärryt.
Mutta kilivissä olevan kohtuu kuntoosen pensapakun hinnalla saa hakia kaupasta uudet peräkärryt.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Mutta kun meinaan ahnehtia ja kärryn lisäksi lastata pari mottia lavalle klapeja mökkipalstalta, jonne on 100 km.
Yhdyn.
Pitää katsoa huomenna, millä hintaa se lähtee. Ukko meinasi hinata autonsa liiteriin lahoamaa ja ihan vittuillessaan perikunnalle. Aloin sitten puhumaan paremmasta vaihtoehdosta, myymisestä minulle.
Yhdyn.
Pitää katsoa huomenna, millä hintaa se lähtee. Ukko meinasi hinata autonsa liiteriin lahoamaa ja ihan vittuillessaan perikunnalle. Aloin sitten puhumaan paremmasta vaihtoehdosta, myymisestä minulle.
No nyt kävin tarjoamassa Kuukunan ehdottoman 200 egeä ja kauppa tuli. Runko oli ruosteeton, mutta takaa lokasuojan sisus lähes kadonnut - päällepäin terve. Kilometrejä 171 000, renkaat joutuu uusimaan. Hitsaamista tulee lavan ja lokasuojien liittymässä.
Rek. kulut ja remontti tekee n. 600, eli tuleehan tuolle hintaa. Kymmenen vuotta aion kuitenkin sillä sitten ajaa puita, eli 80 euroa tulee sidottua pääomaa vuotta kohden.
Tietääkö kukaan, miten tuo kannattaa siirtää 40 km? Kilpiä ei ole, joten ajaminen ei taida onnistua. Onnistuu tietenkin siirtokilvillä, mutta lienevät kalliit. Onko kokemusta? Viimeinen katsastushan oli 9/2004.
Rek. kulut ja remontti tekee n. 600, eli tuleehan tuolle hintaa. Kymmenen vuotta aion kuitenkin sillä sitten ajaa puita, eli 80 euroa tulee sidottua pääomaa vuotta kohden.
Tietääkö kukaan, miten tuo kannattaa siirtää 40 km? Kilpiä ei ole, joten ajaminen ei taida onnistua. Onnistuu tietenkin siirtokilvillä, mutta lienevät kalliit. Onko kokemusta? Viimeinen katsastushan oli 9/2004.
-
- Viestit: 6678
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
- Viesti:
Ei se siirto kilpi hirveästi maksa, olisiko 16eur mutta vakuutus maksaa jos otat se konttorilta! Eli kannattaa ottaa se yhtiöstä ennen kuin haet siitokilven.
Toinen vaihtoehto on että haet sen trailerilla jos löytyy vetokoukku autosta niitä vuokraavat ainakin Esso huoltoasemat ,tosin vuokra parilta tunnilta samaa luokkaa kuin siirtokilpikin. (säästät tällöin vakuutuksen vaivan ja hinnan) toisaalta joudut sitten hakemaan ja palauttamaan trailerin eli tulee sillekkin hintaa ja vaivaa.
Siinä ne parhaat lailliset vaihtoehdot sitten taisi ollakkin, jos lyhyt matka siirtää niin ajelet sitten vain pitkin syrjäisiä metsäteitä, vaatii tosin paikallistuntemusta ja karttaa.
No kun mennessä ajaa reitin läpi niin tullessa sen sitten jo osaa JA SITTEN OMALLA VASTUULLA
Toinen vaihtoehto on että haet sen trailerilla jos löytyy vetokoukku autosta niitä vuokraavat ainakin Esso huoltoasemat ,tosin vuokra parilta tunnilta samaa luokkaa kuin siirtokilpikin. (säästät tällöin vakuutuksen vaivan ja hinnan) toisaalta joudut sitten hakemaan ja palauttamaan trailerin eli tulee sillekkin hintaa ja vaivaa.
Siinä ne parhaat lailliset vaihtoehdot sitten taisi ollakkin, jos lyhyt matka siirtää niin ajelet sitten vain pitkin syrjäisiä metsäteitä, vaatii tosin paikallistuntemusta ja karttaa.
No kun mennessä ajaa reitin läpi niin tullessa sen sitten jo osaa JA SITTEN OMALLA VASTUULLA
-
- Viestit: 7644
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:17 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Lainasin oheisen argumentin valmiina.
Ajoneuvon hinaamista säätelee mm. asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 14§, joka lausuu seuraavaa:
Ajoneuvon hinaaminen
1. Hinattaessa köyttä tai tankoa käyttäen ajoneuvoa, jota ei voi tai saa kuljettaa sen omalla voimakoneella, tulee ajoneuvojen välin olla vähintään kolme ja enintään kuusi metriä. Köyden tai tangon keskiosaan on kiinnitettävä selvästi näkyvä lippu.
Ajoneuvoa, jonka jarrut ovat epäkunnossa, saa hinata vain tankoa tai puomia taikka apuvaunua käyttäen ja ajoneuvoa, jonka ohjaus on epäkunnossa, vain apuvaunun avulla tai hinauspuomin varaan nostettuna.
2. Kahden ajoneuvon samanaikainen hinaaminen samalla vetävällä ajoneuvolla on kielletty. Hinattavana oleva ajoneuvo ei ilman pakottavaa syytä saa olla vetävää ajoneuvoa painavampi. Hinattavana olevan ajoneuvon kuljettajalla tulee olla tällaisen ajoneuvon kuljettamiseen oikeuttava ajokortti.
Lisäksi:
- Hinattavassa ajoneuvossa tulee olla voimassa oleva liikennevakuutus ja hinattavaa ajoneuvoa säätelee myöskin rengas- ja valosäännökset.
Arto Rajala
komisario
Ajoneuvon hinaamista säätelee mm. asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 14§, joka lausuu seuraavaa:
Ajoneuvon hinaaminen
1. Hinattaessa köyttä tai tankoa käyttäen ajoneuvoa, jota ei voi tai saa kuljettaa sen omalla voimakoneella, tulee ajoneuvojen välin olla vähintään kolme ja enintään kuusi metriä. Köyden tai tangon keskiosaan on kiinnitettävä selvästi näkyvä lippu.
Ajoneuvoa, jonka jarrut ovat epäkunnossa, saa hinata vain tankoa tai puomia taikka apuvaunua käyttäen ja ajoneuvoa, jonka ohjaus on epäkunnossa, vain apuvaunun avulla tai hinauspuomin varaan nostettuna.
2. Kahden ajoneuvon samanaikainen hinaaminen samalla vetävällä ajoneuvolla on kielletty. Hinattavana oleva ajoneuvo ei ilman pakottavaa syytä saa olla vetävää ajoneuvoa painavampi. Hinattavana olevan ajoneuvon kuljettajalla tulee olla tällaisen ajoneuvon kuljettamiseen oikeuttava ajokortti.
Lisäksi:
- Hinattavassa ajoneuvossa tulee olla voimassa oleva liikennevakuutus ja hinattavaa ajoneuvoa säätelee myöskin rengas- ja valosäännökset.
Arto Rajala
komisario
Copypastaamastani "hinausohjeesta" seuraavaa kohtaa en ole pystynyt varmentamaan:
"Hinattavassa ajoneuvossa tulee olla voimassa oleva liikennevakuutus"
Joitakin vuosia sitten annoin itseni ymmärtää, että hinattava on vetäjän vastuulla, ja että vahingon sattuessa vetäjän vakuutuksesta suoritetaan mahd. korvaukset. Historian hämärissä tuli vedettyä myös näitä vakuuttamattomia. Viime vuodet toki trailerilla.
Löytääkö joku muu asiaan valaistusta?
"Hinattavassa ajoneuvossa tulee olla voimassa oleva liikennevakuutus"
Joitakin vuosia sitten annoin itseni ymmärtää, että hinattava on vetäjän vastuulla, ja että vahingon sattuessa vetäjän vakuutuksesta suoritetaan mahd. korvaukset. Historian hämärissä tuli vedettyä myös näitä vakuuttamattomia. Viime vuodet toki trailerilla.
Löytääkö joku muu asiaan valaistusta?
-
- Viestit: 667
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:58 pm
- Paikkakunta: karvia
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: allu-85, tono ja 45 vierailijaa