Minkä hintainen pick up?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Eversti

Minkä hintainen pick up?

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Mitähän kannattaisi maksaa tällaisesta? On hieman kaivonämpärin mallinen, mutta lommot eivät ole ruosteessa. Seissyt pihalla rekisteristä poiston jälkeen.

Kaupalliset palvelut - Kyselyn tulokset
Perustiedot
Merkki: NISSAN
Malli: KFLGD21FQ-PICK UP/2950
Ajoneuvolaji: PAKETTIAUTO

Käyttöönottopäivä: 1989
Viimeinen katsastuspäivä: 20040927
Onko ajoneuvovero maksettu: ei huomautettavaa ajoneuvoverosta
Onko dieselvero maksettu: ei huomautettavaa dieselverosta
Kiinnitystieto: ei kiinnitetty
Vaihdettujen osien määrä: ei vastauksessa
Ajoneuvon tila: poistettu rekisteristä
Poistopäivä: 20060123
Kuukuna

Halval menee / saa

Viesti Kirjoittaja Kuukuna »

Kollegani möi juur samallaisehkon, katsastusta oli voimas 2 kk. 200 € sai, ja möi sil mitä sai.

Romaaniväestön miespuolinen erustaja oli kans halukas ostamaan, tarjos tuplan, mut ko tämä mun kaveri on sillai kanssas sopinu, et pysytään kantaväestös enempi, ko pisnestä tehrään, nin ei hyväksyny tarjousta. Ymmärrän kannan.

Pikapit on semmosia, et vanhoista ei pal saa, eikä tartte maksaa. Ja jos jottai saa, tarttee olla riisseli. Pensamoiset saa laittaa sulattoon heti, niinko umpipakuissaki. Tämmösil pensahinnoil.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Satku tai kaks. Yhdyn edelliseen tuossa viittauksessa kulttuuriasioihin.
kenny79
Viestit: 667
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:58 pm
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kenny79 »

pensapakuusta sen verran, että tuota ei ne vältämäti niin tyyriitä oo, ku tuos vähä koitin laskia. Et jos vuodesa tuloo 5000 km ajoa, bensa tulee 39€ kalliimaksi per 1000km polttoaineissa(pensa 10litraa diesel 8l/100km), dieselin verolla maksetaan tuota erotusta 2500km edestä. Eli noin 100€ vuodessa tulee kalliimmaksi. Ja jos samanmoinan vanha diesel lava-auto maksaa 1200€ enemmän, joka on kunnoltansa huonompi. Et satunnaisessa työkäytössä pensapaku ei oo mikää maharotoon investointi, sinänsä..

Mutta kilivissä olevan kohtuu kuntoosen pensapakun hinnalla saa hakia kaupasta uudet peräkärryt.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur ;)
Eversti

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Mutta kun meinaan ahnehtia ja kärryn lisäksi lastata pari mottia lavalle klapeja mökkipalstalta, jonne on 100 km.
Yhdyn.
Pitää katsoa huomenna, millä hintaa se lähtee. Ukko meinasi hinata autonsa liiteriin lahoamaa ja ihan vittuillessaan perikunnalle. Aloin sitten puhumaan paremmasta vaihtoehdosta, myymisestä minulle.
mh
Viestit: 842
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:45 pm
Paikkakunta: pihtipudas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mh »

osta multa tuo dyna niin voit ajaa puita vaikka naapureillekin :)
Ihminen sen on tehnyki niin miks ei korjais?
Eversti

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Soita ja kauppaa. Puhelinkin on: 0400-567 665.
Ja voi muutkin kaupata, tarvitsen siis maantiekuljetukseen lava-auton. Hinta ei saa päätä huimata, koska se auto tulee seisomaan suurimman osan vuotta. Huimauskynnys on pari tonnia. Kolmessa konttaan. Neljässä olen jo nurin.
Eversti

Viesti Kirjoittaja Eversti »

No nyt kävin tarjoamassa Kuukunan ehdottoman 200 egeä ja kauppa tuli. Runko oli ruosteeton, mutta takaa lokasuojan sisus lähes kadonnut - päällepäin terve. Kilometrejä 171 000, renkaat joutuu uusimaan. Hitsaamista tulee lavan ja lokasuojien liittymässä.
Rek. kulut ja remontti tekee n. 600, eli tuleehan tuolle hintaa. Kymmenen vuotta aion kuitenkin sillä sitten ajaa puita, eli 80 euroa tulee sidottua pääomaa vuotta kohden.
Tietääkö kukaan, miten tuo kannattaa siirtää 40 km? Kilpiä ei ole, joten ajaminen ei taida onnistua. Onnistuu tietenkin siirtokilvillä, mutta lienevät kalliit. Onko kokemusta? Viimeinen katsastushan oli 9/2004.
JP
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

Ei se siirto kilpi hirveästi maksa, olisiko 16eur mutta vakuutus maksaa jos otat se konttorilta! Eli kannattaa ottaa se yhtiöstä ennen kuin haet siitokilven.

Toinen vaihtoehto on että haet sen trailerilla jos löytyy vetokoukku autosta niitä vuokraavat ainakin Esso huoltoasemat ,tosin vuokra parilta tunnilta samaa luokkaa kuin siirtokilpikin. (säästät tällöin vakuutuksen vaivan ja hinnan) toisaalta joudut sitten hakemaan ja palauttamaan trailerin eli tulee sillekkin hintaa ja vaivaa.

Siinä ne parhaat lailliset vaihtoehdot sitten taisi ollakkin, jos lyhyt matka siirtää niin ajelet sitten vain pitkin syrjäisiä 8) 8) 8) metsäteitä, vaatii tosin paikallistuntemusta ja karttaa.
No kun mennessä ajaa reitin läpi niin tullessa sen sitten jo osaa :lol: JA SITTEN OMALLA VASTUULLA :!:
ylioyja
Viestit: 7644
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

onks muuten hinaaminen yhtään laillisempaa kuin omalla moottorilla kulkeminen?
JP
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

Muistelen että hinattaessakin pitää siirtokilvet sekä vakuutus hinattavassa autossa :roll: Pakollinen liikenne vakuutushan on aina ajoneuvokohtainen ja korvaa vain vastapuolen vahingot, kasko on sitten erikseen :shock:
hoss
Viestit: 500
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:17 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hoss »

Eversti kirjoitti:...Hitsaamista tulee lavan ja lokasuojien liittymässä. ...
Revi lava kokonaan pois ja pankot ja karikat tilalle. :wink: Oisko muuten laillista?
Eversti

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Menee tyyli. Original sen olla pitää.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Lainasin oheisen argumentin valmiina.



Ajoneuvon hinaamista säätelee mm. asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 14§, joka lausuu seuraavaa:

Ajoneuvon hinaaminen

1. Hinattaessa köyttä tai tankoa käyttäen ajoneuvoa, jota ei voi tai saa kuljettaa sen omalla voimakoneella, tulee ajoneuvojen välin olla vähintään kolme ja enintään kuusi metriä. Köyden tai tangon keskiosaan on kiinnitettävä selvästi näkyvä lippu.

Ajoneuvoa, jonka jarrut ovat epäkunnossa, saa hinata vain tankoa tai puomia taikka apuvaunua käyttäen ja ajoneuvoa, jonka ohjaus on epäkunnossa, vain apuvaunun avulla tai hinauspuomin varaan nostettuna.

2. Kahden ajoneuvon samanaikainen hinaaminen samalla vetävällä ajoneuvolla on kielletty. Hinattavana oleva ajoneuvo ei ilman pakottavaa syytä saa olla vetävää ajoneuvoa painavampi. Hinattavana olevan ajoneuvon kuljettajalla tulee olla tällaisen ajoneuvon kuljettamiseen oikeuttava ajokortti.

Lisäksi:
- Hinattavassa ajoneuvossa tulee olla voimassa oleva liikennevakuutus ja hinattavaa ajoneuvoa säätelee myöskin rengas- ja valosäännökset.

Arto Rajala
komisario
Eversti

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Siirtomerkillä ajoin auton kotiin. 15 euroa.
Ruostetta löytyi vain takaroiskeläppien kohdalta ja lavalta pyöräkotelojen takaa (reiät).
Tässä pikkuhiljaa laittelen sen leimakuntoon. Pitää vaihtaa pyyhkijänsulka toiseen valonpesimeen. Siinähän se vappu vierähtääkin :)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Copypastaamastani "hinausohjeesta" seuraavaa kohtaa en ole pystynyt varmentamaan:



"Hinattavassa ajoneuvossa tulee olla voimassa oleva liikennevakuutus"



Joitakin vuosia sitten annoin itseni ymmärtää, että hinattava on vetäjän vastuulla, ja että vahingon sattuessa vetäjän vakuutuksesta suoritetaan mahd. korvaukset. Historian hämärissä tuli vedettyä myös näitä vakuuttamattomia. Viime vuodet toki trailerilla.

Löytääkö joku muu asiaan valaistusta?
kenny79
Viestit: 667
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:58 pm
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kenny79 »

Saako hinattavassa autossa olla peräkärryä perässä?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur ;)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: allu-85, tono ja 45 vierailijaa