TSHERNOBYLIN TURMA

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Dexta ja 3600
Viestit: 3108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dexta ja 3600 »

Refy: Kiitos. Näin tarkkaa ja asiantuntevaa selvitystä en ole ikään nähnytkään.

Silloin -86 pelkäsin laskeumaa niin paljon, että lastenrattaiden päällä oli sateenvarjo, vaikkei satanutkaan. Vappu silleen.
MF165Multi
Viestit: 1729
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:21 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MF165Multi »

Kiitos Refy hyvästä selvityksestä. Nyt vasta asia kirkastui. Tuolloin tapahtuma-aikaan lehtitiedot kertoivat asiasta todella puuttellisesti. Becquerellit ja prosessin pääperiaate oli kuitenkin pääpiirteittäin tiedossa, mutta eipä tullut suojauduttua työkiireiden takia.

Yllättävän vähän on tämä tilastollisesti aiheuttanut syöpää vaikka lähiympäristön kokemukset ovat aivan toisenlaiset, niille jotka tuolloin olivat metsässä töissä. -Onko se sitten vain sattumaa.
samiharju
Viestit: 527
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 3:56 pm
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

täähän oli mielenkiintoinen topic. vuonna -86 minä olin kuudenvanha ja ihmettelin miksi täytyy esim kädet pestä hyvin kun tulee sisälle jne jne.. kotikuntani karvia näytti olevan laskeumaluokassa 3 niinkuin tämä ilmajokikin on.
Nuthill Garage
samiharju
Viestit: 527
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 3:56 pm
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

nythän tuosta moskovasta reilut 300km luoteeseen on joku reaktori ajettu alas ja viranomaiset eivät tiedä syytä miksi se went down mutta säteilyarvot on kuulema normallit.. 8) saas nähä kuinka käy :evil:

jotenki mulla on vahva käsitys että venäjällä kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
Nuthill Garage
JP
Viestit: 6680
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

samiharju kirjoitti: jotenki mulla on vahva käsitys että venäjällä kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
Älä ny, eikös Fabergeen työt ole aika komeita :roll:
Woodsman
Viestit: 3973
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Woodsman »

JP kirjoitti:
samiharju kirjoitti: jotenki mulla on vahva käsitys että venäjällä kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
Älä ny, eikös Fabergeen työt ole aika komeita :roll:
Joo mutta ne onkin lähinnä suomalaisten kultaseppien tekemiä !
Eläkeläismetsuri
Viestit: 3691
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:34 am
Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eläkeläismetsuri »

samiharju kirjoitti:nythän tuosta moskovasta reilut 300km luoteeseen on joku reaktori ajettu alas ja viranomaiset eivät tiedä syytä miksi se went down mutta säteilyarvot on kuulema normallit.. 8) saas nähä kuinka käy :evil:

jotenki mulla on vahva käsitys että venäjällä kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
Ei nyt sentään kaikki ole p..kaa. Valittelivat silloin jugoslavian selkkauksen aikana kun vastapuolen kalatnikofit olivat alkuperäisiä venäläisiä. Jotka kesti ampua jatkuvati sarjatulta eikä ollut mitään vaikutusta. mutta toisella puolella kiinalaisilla kun ampui lippaan pari yhtäsoittoa niin piippu oli niin pahasti mutkalla ettei pystynyt tekemään mitään.
samiharju
Viestit: 527
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 3:56 pm
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

ai niin.. poikkeuksena edelliseen lausuntooni; kaikki mikä liittyy SOTIMISEEN on ensiluokkaista; muu niinkuin edellä sanoin jo.. kaikki muu on paskaa paitsi kusi.
Nuthill Garage
JP
Viestit: 6680
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

samiharju kirjoitti:ai niin.. poikkeuksena edelliseen lausuntooni; kaikki mikä liittyy SOTIMISEEN on ensiluokkaista; muu niinkuin edellä sanoin jo.. kaikki muu on paskaa paitsi kusi.
Tekevät vissiin sitten ensiluokkaista plutoniumia :lol: :lol: :lol: ydinkärkiinsä :?: tulisivat nyt vaan järkiinsä :roll:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kaikki mikä liittyy sotimiseen?????????????????


Meillä oli armeija-aikoina lentävä lause väännettynä, YYA:n henkeä mukaillen:

Neuvostoliitto takaa Suomen puolustuskyvyttömyyden.


Kun clearing-kauppa ja NL kaatuivat, alkoi itäroina hävitä puolustusvoimien listoilta ja vähän liukkaasti sittenkin.

Saas nähdä miten nuo länsikoneita valmistavat kombinaatit säilyttävät laatukriteerinsä siellä. Konepistoolin voimalla se ei Neuvostoliiton aikana onnistunut. Onnistuneeko tässä uudessä systeemissä paremmin jollain muulla kannusteella.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 310B, LasseE, MasaP, maukka, Morkkis ja 84 vierailijaa