Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Etumaksu tosiaan lienee ainoa tavaranmyyjän turva nykyaikana. Postiennakot ja rahdit kaatuvat myyjälle, jos tavaraa ei noudeta. Jos tavara on esimerkiksi viallinen, ostaja saattaa vitkastella maksamisessa. Tai sitten varattomana jättää kokonaan maksamatta.

Etumaksujärjestelmässä pitää uskoa ihmisten rehellisyyteen, ja uskonkin. Siksi itse olen maksanut harvat ostokseni mieluummin etumaksulla, aina kun olen pystynyt, on kunnon ihmisiä maaseudulla vielä. Vielä ei ole kohdalle osunut vaihtoehtoisen rehellisyyden omaavia, paitsi Ultimatemarketin nettikauppa.

Käteistä en oikein pysty viemään, koska yleensä tarpeeseen ostan, näkemättä, tilaan kuljetuksen. Kerran maksoin etumaksun käteisellä, lähetin ruotsalaiselle metsäkonepurkuosia myyvälle ikämiehelle moottorista rahaa kirjekuoressa, kun oli niin vaikiaa se tilinumeron antaminen, 12000 kruunua kävin vaihtamassa pankissa. Kirjeen avattuaan soitti puhelimella ja päivitteli minun olevan ihan "galen", mutta moottori tuli kuin tulikin ihan sovitusti perille.

Mutta kyllä siis olen alkanut vältellä epämääräistä ostamista, jos vaikka osuukin semmoinen mikäsenyt on, huijarimyyjä, omalle kohdalle.

-SS-
m_kane
Viestit: 3573
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja m_kane »

Käytännössä ainahan siinä on riski jommallakummalla. Etumaksulla ostajalla, ja postiennakolla myyjällä. Tosin, postiennakossa riski on pienempi myyjälle, rajoittuu vain postikuluihin, jos ostaja ei lunasta. Etumaksussa ostaja ottaa riskin koko potista, tavaran hinnasta ja postikuluista. Siksi postiennakko, varsinkin avaamisoikeudella lienee se turvallisin vaihtoehto, vaikka hiukan enemmän maksaakin.

Kuitenkin tuo etumaksu on aika vakiintunut käytäntö, lieneekö syynä hiukan halvemmat postikulut ja käytännön helppous myyjälle.

Harmi sikäli, että noita etevimpiä huijareita on vaikea tunnistaa. Itse olen kerran haksahtanut, ja satasen verran taisi mennä. Kaveri oli kyllä tosi taitava. No, nettiostoksia varmaan tuhatkunta tehtynä, joten pieni on prosentti ollut onneksi.

Suosittelen ebayta ja paypalia, jos ostaa yrityksiltä/ulkomailta. Aika hyvin rahat saa takaisin jos tulee ongelmia. Samoin kannattaa käyttää mieluiten luottokorttia verkkokaupoista ostaessaan, voi sitten reklamoida luottoyhtiöön jos tulee probleemia.
Belarus 825 turbo shitbox
kuutio
Viestit: 1131
Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 10:12 am
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja kuutio »

2500e laitto fortin ostaja mun tilille, VAIKKA EN pyytänyt
ei koskaan nähty naamakkain, tosin juteltiin ensin ja tiesi tämän talon

ainoa ongelma olikin rakvaattorin hakemisen viipyminen, lopulta ostaja laitto kaverinsa hakemaan, että näin :roll:
Rappiotilan saattohoitaja
henr1
Viestit: 542
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2013 9:24 am
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja henr1 »

On mullekki maksettu koneista näkemättä, suurim summa yli 10 tuhatta jonka ostaja maksoi pelkän puhelinkeskustelun perusteella. Ketään en oo pakottanu maksamaan ja oon sanonu että paikanpäällä voi maksaa. Että kyllä siinä on käyny mielessä miten helpolla pystyis huijaamaan ihmisiltä rahat pois :roll:
Holomes
Viestit: 712
Liittynyt: To Elo 03, 2006 8:07 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Syksyllä tulee nyt kaksi vuotta kun tänne länsirannikolle pölähti mikkelistä sellainen suhteellisen paljon normaali savolaista tummempi maanviljelijä. Osti multa 3-siipiset firkarssit ja maksoikin ne. Lupasi tulla muutaman viikon kuluttua hakemaan. Ainavaan nuo fiskarssit on tuola pellon reunassa, eikä siihen ukon antamaan numeroonkaan ole saanut yhteyttä enää vuoteen :shock: Se oli omien sanojensa mukaan ostanut puimurinkin jostain täältä länsirannikolta samalla reissulla. Liekö sen jo hakenut :roll:
Fordson Power Major -59
Same Dorado 85 -03
Lerssinen
Viestit: 1144
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2013 9:45 am
Paikkakunta: Oulainen E
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Ukkomestarin myyntitouhuissa kuultua.

Kysymys -Onko siinä ruostetta ? Vastasin että on, taatusti joka rautaosassa.

Yksi äijä mässytti jotain pullaa kun soitti ja kehui maksavansa sen kaksitonnia mikä nuiden romujen arvo on. Aikoi myös noutaa samana päivänä.. Vastasin että maksa vaikka viistonnia ja hae ylihuomenna niin meinasi pahastua. Googlasin sen numeron niin oli konejobbari EP:ltä.

Tuun huomenna kahtomaan "miehiä" on ollut kolme.

Vaihdossa olisi tulossa

-Hiace
-Vene
-702 valmet
-565 valmet
-Majori
-Lomaosake
-Ducato
-Tosi siisti suoraan museoon kelpaava Corolla DX (kävin kattomassa kuvat, saattoi puhua tottakin)
Asiat sattuu kun ne sattuu.
uranusv12
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Elo 12, 2013 11:36 am
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja uranusv12 »

Pisin hakuaika etukäteen maksetulle tavaralle taisi olla 5 vuotta. Kyseessä Austin 1800 moottori. Kun ei se tuolla kentän reunalla leipää pyytänyt niin eipä tuo "hieman" pidempi hakuaika haitannut. Mutta vastaisuudessa en ota ostajilta rahaa vastaan ennenkuin on kuljetusvehkeet pihassa, enkä anna paria päivää pitempää varausaikaa. Ja jos kaupanteko jää näistä ehdoista johtuen tekemättä niin sitten saa jäädä.
timoraimo

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Älytön kohtuuton vikojen hakeminen ja tinkaus, monesti tulee esille paikanpäällä.Kerran ku autoo möin tuli tieten ostaan uutta autoo vaikka puhelimessa aisiaa puitiin sai vielä hirveesti kuvia hähtäväksi.Aikamme siisä mielipiteitä vaiheltiin,lopuksi tokasin pystys antaan ilimaseksi ei näy missään muualla ku tyhyjänä paikkana.Hyppäsivät pelto auton näköseen koslaan ja lähtivät.
jopetin
Viestit: 6463
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja jopetin »

Pitäisikö avata uusi ketju aiheella paskat myynti-ilmoitukset ja pölvästit myyjät? :D
mm. Nettikoneessa on jostakin syystä viimeaikoina ollut paljon minimalistisia tavarankuvauksia ja vastavaloon otettuja,tärähtäneitä,vähäinformatiivisia ym kuvia...
insinööri
Viestit: 916
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 11:23 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja insinööri »

On niitä ostajia moneen junaan tämän palstan käyttäjissäkin.
Kaupustelin täällä äskettäin lämmonvaihtimia.

1. Kuparikierukka. Pyysin 100€. Oli vastaajien mukaan liian kallis.
Olisi pitänyt myydä palstalaisille romun hinnalla.
Romumies maksoi kuparista 110 € + ALV.

2. Alumiinikennoja. Niitä oli li 3 kpl. Pyysin kahdesta isoimmasta (n. 60 kg/kpl) yhteensä 100€.
Ostajan mielestä oli liian kalliita, kun olivatkin käytettyjä :lol: .
Romukauppias maksoi 210 € + ALV.

Ainakin tällä kertaa romumieskortilla voitti...
Täpinä
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Joulu 25, 2017 12:02 pm
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja Täpinä »

Joku osti minulta pyörösahan, millä metallia katkottiin ennen vannesahaa.

Joku eteläpohjanmaalainen vanhempi henkilö osti näkemättä, rahat maksoi tilille. Sovittiin että hakee kun on kulkua. Muutama vuosi on jo menny ja saha seisoo vieläkin pihassa. Kerran soitin n.puolivuotta kaupoista että onko numero ja osoite hukassa vai miksi ei hae. Aiko hakia ku on kulkua.
aarne
Viestit: 1839
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja aarne »

Tuli noista noutamisista mieleen, että yksi mikä joissain ostajissa tympii on se, että pitäisi saada puoleen hintaan "kun on niin kaukana..".
Itse ainakin ostoilmoitusta lukiessani jo teen päätöksen olenko valmis tuotetta lähteä katsomaan vai en, enkä oleta että myyjä maksaa bensat ja vielä tuntipalkan päälle kun minä satunkin asumaan väärällä puolella suomea.
aarne
Viestit: 1839
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja aarne »

Lerssinen kirjoitti:
Yksi äijä mässytti jotain pullaa kun soitti ja kehui maksavansa sen kaksitonnia mikä nuiden romujen arvo on. Aikoi myös noutaa samana päivänä.. Vastasin että maksa vaikka viistonnia ja hae ylihuomenna niin meinasi pahastua. Googlasin sen numeron niin oli konejobbari EP:ltä.
Tämä! :mrgreen: :mrgreen:

Mielensä pahoittaminen kun oma puolikas hintatarjous ei kelpaakkaan. Ja kun saman kamppeen yrität ostaa siltä jopparilta niin hinta onkin +20-50% oman pyynnin yli.
jopetin
Viestit: 6463
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja jopetin »

Joku kerta yhdellä ostajalla tarjous tippui kympillä joka 10km kun olisi joutunut ajamaan hakeakseen kauppatavaran. Mielenkiinnosta leikin mukana ja katoin mihin johtaa. Ei mihinkään kun ei siltikään ois tullut riittävän halvaksi... :lol:
hamsteri
Viestit: 2786
Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
Paikkakunta: keskisuomi
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja hamsteri »

pistin kerran auton myyntiin normihintaa alemmalla hinnalla netttiautoon ja lisäsin vielä että hinta tippuu 100e per viikko,
hintaa tiputin joka viikko kuten oli puhe mutta ostajiin se ei vaikuttanut :D ei yhen yhtä normaalia myyjää kaikki olisi vaihtanut vanhoihin välihousuihin onneksi sitten sainkin lyhyen työn johon autonkäyttö olikin tarpeesen 100 km sivu...
rämä
Viestit: 358
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:45 am
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja rämä »

Kerran olin itse kauppatapahtumassa se pölvästi. Olin ostamassa vanhemmalta herrasmieheltä kompressoria. Vehje lähes kiilteli uutuuttaan, oli vielä merkiltään laatupeli. Hintapyyntö oli erittäin kohtuullinen. Mutta se perskuleen ahneus iski, rupesin tinkaamaan hinnasta. Aikansa minua kuunneltuaan myyjä ilmoitti; ei ole enää myynnissä ! Siinä se, kyllä otti päähän.
7341
Viestit: 777
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 7:42 pm
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja 7341 »

Kait tässä jonkin sortin pölvästi olen. Lauantaina käytiin renkaita potkimassa, kaikki 8 kpl. Kaupat tuli, tavara maksettu mutta vieläkin noutamatta!
Zetorilla metsään.

Ostan viallisia painepesureita korjattavaksi, laatumerkit kiinnostaa.
jopetin
Viestit: 6463
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja jopetin »

rämä kirjoitti:Kerran olin itse kauppatapahtumassa se pölvästi. Olin ostamassa vanhemmalta herrasmieheltä kompressoria. Vehje lähes kiilteli uutuuttaan, oli vielä merkiltään laatupeli. Hintapyyntö oli erittäin kohtuullinen. Mutta se perskuleen ahneus iski, rupesin tinkaamaan hinnasta. Aikansa minua kuunneltuaan myyjä ilmoitti; ei ole enää myynnissä ! Siinä se, kyllä otti päähän.

Se oli sulle ihan oikein... :mrgreen: :mrgreen:
Tosin on sitä itsekin tullut mokailtua mutta ei siitä sen enempää :lol: ...
Aloittelija
Viestit: 1638
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Taisin olla myös pölvästi kerran, olin hakemassa traktoriin varustetta, hinta 100€ eli edullinen, piti tinkata 6kymppiin, mutta lähti silläkin hinnalla. :D
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
imppu
Viestit: 8699
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Pölvästit koneenostajat ja renkaanpotkijat

Viesti Kirjoittaja imppu »

Kaveri tuossa kylällä kauppas jontikkaansa.
Oli jos jonkinmoista kähmyä tarjoomassa, yks oli rekkaveturiakin tyrkyttäny.

Yks ukko ei ollu ostamassa , kävi vain kopissa istumassa, kun ei ollu jontikassa ennen ollu. :mrgreen:
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], ekolandia, Google [Bot], Hsippe, Olli S., s3bQ ja 47 vierailijaa