katteet pellistä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
tono
Viestit: 2126
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
Paikkakunta: Askola
Viesti:

katteet pellistä

Viesti Kirjoittaja tono »

Tulipahan tuossa taas vaihteeksi huomatuksi että oli derbi drd -05:n oikean puoleinen etukate menny paskaksi(enkä tiedä syytä, ajettu viimeksi 2 viikkoa sitten ja silloin oli ehjä)..., ja ovat muuten aika kalliita(yli 100 € kpl). Tulipahan mieleeni kysyä täältä, että pystyisikö pellistä saamaan samanlaiset katteet, kestäisivät ehkä paremmin :) . Missäköhän niitä pystyisi teetättämään täällä porvoon lähellä, onkos kuinka kallista? Jos joku sattuisi vaikka tietämään.. :D

Kuva
tollanen se nyt sitten, mikäs on arvio, mahdollinen, vai mahdoton :roll:
Lasikuidulla tuli takakate korjatuksi, mutta ihmeellinen se halkeama, kun etenee vaan... :?
Viimeksi muokannut tono, La Huhti 01, 2006 9:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
Keke
Viestit: 664
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:30 pm
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Keke »

Kyllä ne mopojen katteet heikkoja on.Tuli huomattua kun omalla pojalla oli näitä mopoja ja kevareita ,katteet mäsänä kun oli kyljellään käyty.Niitä korjailtiin lasikuidulla ja vaikka millä liimalla. Uusiakin osteltiin. Joskus oli juttua vanhemmalla masinisti-palstalla "englanninpyörästä" ja sen käyttömahdollisuuksista. Kattelin netistä joskus artikkeleita ja sillähän pystyy peltiä muokkaamaan siististi.
Hankit englanninpyörän ja alat manklaamaan katteita.
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Voi olla vähän haasteellista väsätä pellistä, on vissiin siinä terpissä aika monimutkanen se etukate? Pleksistä kuumailmapuhaltimen avulla? Tai polykarbonaatista, niin ei mee lekallakaan päreiks (en tiiä miten reagoi lämmitettäessä)
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
Eläkeläismetsuri
Viestit: 3691
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:34 am
Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eläkeläismetsuri »

Kerra pojilla kaatui moottoripyörä ja katteet vioittuivat, He korjasi katteet siten että paikkasi alapuolelta lasikuiti kankaalla ja lasikuitu kitilllä. Samoin baklaus ulkopuolelle välillä hionta. Muosi phjamaali ja pintaan alkuperäinen maali. Muoviset teipit alkuräisten mukaan atk.:la leikaten taisi tulla isoin lasku.Maalit purkitettiin liikkeessä kun meillä ei ollut ilmakompuraa itsellä. Aukuperäiset katteet olisi maksanut enemmän kuin koko pyörän arvo.Taisi olla että vakuutusyhtiö olisi lunastanut pyörän.
JP
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

Tälläisen tein ohjeiden mukaan soveltaen, maksoi noin 40eur (kallein osa oli alimmainen laakeri, jonka saa tosin sopivasta laakeripukista jos vaan on hyllyssä).
http://www.roddingroundtable.com/tech/a ... wheel.html
Hyvin on pelittänyt traktorin keulapeltien oikaisussa (1/2 harjoittelulla) on pätevä vehje, ei juuri tarvitse edes tinailla :!:
Seuraavaksi pitäisi ottaa ketjujen kolhimat takalokasuojan reunat käsittelyyn. 8)
nii-i
Viestit: 1080
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:24 pm
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nii-i »

tuota ei oikein vähällä vaivalla tee pellistä mut jos ottaa muotin tuosta orginaalista ja tekee lasikuidusta niin sellanen jo jotain kestää, noita katemuoveja ei kunnolla saa lasikuidulla korjattua kun ovat abs muovia, samoin hitsaus kolvilla ei tahdo onnistua tuolle muovilaadulle mut jos samaa ainetta niin hukkakappaleista liuottaa kloroformissa tai asetoonissa niin saa abs liimaa jolla voi korjata aika hyvin tuota ja lasikuitukangasta voi takapuolella käyttää vahvikkeena, muistaisin et joku oli liuoittanut lego palikoita jotka myös on abs muovia ja niistähän löytyy jo muutama erillainen värikin valmiiksi, veneliikkeistä saa terhi abs veneille tarkoitettua korjauskittiä joka myös käy
Eläkeläismetsuri
Viestit: 3691
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:34 am
Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eläkeläismetsuri »

Se haleama tuskin korjaupi yhdeltä puolelta. Jos ei löydy liotinta jolla saa katteen sulamaan. Vaan hioa sauman molemmin puolin ja lasikuitukangasta molemmin puolin. Sitä on rullatavarana ohuenpaakin kuin sellainen orginaali levy veneisiin. Ja baklaus ja maalaus normaalisti. Se muovipohjamaali pysyy hyvin pienen hionnan jälkeen.
nii-i
Viestit: 1080
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:24 pm
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nii-i »

abs sulaa asetoniin ja saa sitä jotenki hitsattuakkin mut hitsauksen vierestä pettää saman tien ja se polyesterihartsi ei tahdo tarttua, epoksi ottaa kiinni vähän paremmin
kyl noita katteita ain sillon tällön joutuu korjaileen yleensä keväisin kun ei vielä oo kilometrejä kahdella pyorällä kertynyt eli sen ekaviikon aikana ja yleisin syy on se talven jäljiltä oleva hiekka asvaltilla siinä sit vedetään highsiderit
Viimeksi muokannut nii-i, Su Huhti 02, 2006 10:42 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei taida ottaa oiken hartsi kiinni ABS-muoviin. Ei ainakaan onnistunut ABS-veneen paikkuu hartsilla ja lasikuitukankaalla. Ennen kuin Tuli liima markkinoille, paikattiin noita niittaamalla peltilätkillä yms.

Tuo Lego-niksi on ehkä hyvä. Mistäköhän muusta saisi sulateltua.

Voisikohan käyttää ohutta lasikuitua, ja telata sulatellulla ABS-mössöllä se kiinni? Kaukaa haettua? Lisäisi kuitenkin lujuutta.
nii-i
Viestit: 1080
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:24 pm
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nii-i »

ei ollu kaukaa haettua vaan ihan oikein, kyllä se lasikuitukangas antaa ihmeesti lujuutta siel takana ja saa olla sitä vahvempaakin sellasta ruutumaista
sitä myös myydään mp katteiden korjaukseen tarkoitettua aps muovijauhetta joka sulatetaan liimaksi asetonilla ja niissäkin kiteissä on mukana lasikuituvahvike kangasta
305
Viestit: 3490
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
Paikkakunta: kerimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 305 »

JP kirjoitti:Tälläisen tein ohjeiden mukaan soveltaen, maksoi noin 40eur (kallein osa oli alimmainen laakeri, jonka saa tosin sopivasta laakeripukista jos vaan on hyllyssä).
http://www.roddingroundtable.com/tech/a ... wheel.html
Hyvin on pelittänyt traktorin keulapeltien oikaisussa (1/2 harjoittelulla) on pätevä vehje, ei juuri tarvitse edes tinailla :!:
Seuraavaksi pitäisi ottaa ketjujen kolhimat takalokasuojan reunat käsittelyyn. 8)
onko tuossa ylä ja alapuolella laakeri? ja välin pystyy vissiin säätää tuolta alhaalta avaimella,eikai tuo nyt aivan tasaistapintaa tee'''? mikäs se on noiden pyörien välissä tuossa kuvassa?
t.huono englanti :cry:
MF 3060
scania R144 460 koukku

--Harrastukset ovat väärät, jos kaikki rahat eivät mene.--
nii-i
Viestit: 1080
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:24 pm
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nii-i »

kyllä enlantilainen pyörä tekee melko sileetä jälkee ja kaks laakeriihan siinä on joissa kaarevat pinnat noilla on suomessakin väännetty joskus autonkorin osia sillon kun niitä viel käsin tehtiin siitä kuin tiukalla laakerit toisiinsa nähden saadaan voimakkaampi pyöristys, joku aika täälläkin ehdotin enkku pyörää pellin muotoiluun mut täällähän mestarit takoo haulipussin päällä nahkavasaralla täysin lommotonta pintaa, hauskaa et joku edes viitsii kokeilla oikeesti toimivaa systeemiä

http://www.irvansmith.com/images/englis ... wheels.jpg
305
Viestit: 3490
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
Paikkakunta: kerimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 305 »

muistankin keskustelun haulipussista.parempi laittaa vaan kuvia jos on... :wink:
MF 3060
scania R144 460 koukku

--Harrastukset ovat väärät, jos kaikki rahat eivät mene.--
JP
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

Joo laakerit on vastakkain, ala laakerin pyöreydellä/tiukkuudella saadaan erillaisia jyrkkyyksiä kaareutuvaan peltiin.
Suorilla rissoilla saadaan kuprut tasoitettua ilman pellin venymistä :roll:

Kyllä pellistä tuollaisen sivukatteen tekee, täällä joitain kuvia valmiista töistä.


http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... opic=23016
http://www.voodoometal.com/oiltanks.html
http://allshops.org/cgi-bin/community/c ... 0208554575

Täälä simppeleitä animaatioita erillaisista pellintyöstö tavoista

http://metalshapers.org/101/video/mainmovie.html

Jossain kotimaisilla sivuilla oli kuvat kun kaveri oli tehnyt vanhan kuuppa mallisen umpion pohja "pallon" suorasta pellistä, hieno vehje :!: sivua en nyt valitettavasti löytänyt tähän hätään.
tono
Viestit: 2126
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tono »

No onhan tässä koko kesä aikaa niitä vääntää, täytyy ensin rakentaa tuo enklannin pyörä ja sitten testaamaan sitä.
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
JURO
Viestit: 3443
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JURO »

Kertokaas vähän periaatetta miten tota mankelia oikein käytetään.
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Toi video tossa JP:n viestissä selventää aika paljon, eikös siinä oo tarkotus venyttää peltiä.
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
JURO
Viestit: 3443
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JURO »

Joo videosta selvisi hyvin periaate.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Aulispoika, Google [Bot] ja 65 vierailijaa