Yhden olutpullon humala.

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

er3004
Viestit: 1872
Liittynyt: To Tammi 05, 2006 6:09 pm
Paikkakunta: kalvola
Viesti:

Yhden olutpullon humala.

Viesti Kirjoittaja er3004 »

Oli 60 luvun loppua ehkä -67 talvi. Lähdimme aamulla navettatöiden
jälkeen hakeen heinäkuormaa 20 kilometrin päästä majurilla. Oli
sellainen vanha hirsilato ja siellä sellainen metrin kerros irto heinää
josta tarkasti ottamalla sai sellaisia suht tiiviitä hankollisia. Olin
peruuttanut kärryn latoon johon teimme kuorman, mutta kuinka ollakkaan
ovi oli pienempi kuin kurorma. Kärry tuli ulolos ja kuorma jäi käytävälle.
No ei muuta kun kärry ovipieleen ja kuomaa tekeen kärry oli vähän kallellaan ja niin myös kuormasta tuli kallellinen.
Sitten lähdettiin kotia kohti, päästiin noin 5 km ja se kaatui maantie ojaan.
Taas kuormantekoon no siitä tuli jumalattoman suuri, kon sitä oli moneenkertaan pöyhitty. Oli ennen navettaa juotu aamukahvi, ja piti
äkkiä hakea se kuoma. Siinä rupesi veren sokeri oleen vähissä kädet vapisi.
Silloin oli jo keskikaljaa kaupassa 2,5 km ennen kotia oli kauppa josta
ostin kaljapullon ja join sen yhteenmenoon. Olin siihen aikaan käytännössä raitis.Tulin niin humalaan etten meinannut uskaltaa ajaa
kotia.
Ps. Ei meillä ihan kaikki ole emännäsyytä, ei tämä ainakaan.
Viimeksi muokannut er3004, Su Maalis 12, 2006 3:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yrittänyttä ei laiteta
Woodsman
Viestit: 3969
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Woodsman »

Tuo kuorman teko on ollut samanlaista kuin entisen akan säkinsuun sitominen. Ukko kun lähti myllyyn, valitti perillä että akka oli sitonut säkkien suut niin huonosti että piti seittemän kertaa itte sitoa matkalla !
Ilman kaljaa ilmeisesti kuitenkin ! :D
ylioyja
Viestit: 7659
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

Mää oon kuullu ton seittemästi sitomisen, mutta että hevosen rinnustinhihna. Asia olikin tässä näinä päivinä mielessä, kun Velu kirjotti katkasseensa V361:n kolme kertaa...
Eläkeläismetsuri
Viestit: 3691
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:34 am
Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eläkeläismetsuri »

Ekäi ne akat aivan huonoja olleet niiltä kun käytti "hevosella ajo ja rinnus auki".
pilvilinna
Viestit: 1632
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:05 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pilvilinna »

Tätä juttua ei oo kukaan koskaan uskonu,kelle tätä on kerrottu,mutta se on nyky versio oluen maakisesta voimasta ja tosi.
Paikallisessa Siwassa oli yllättäen korissa IVA olutta.No tästä korista tietysti
ostoskärryyn sellainen sopiva määrä ettei kassaneidin huomio herää.
No,sitten kassalla neiti pisti kaljat hihnalla eteenpäin ja otti pöydältä kolmoskaljapullon ja nyki viivakoodi koneen läpi niin monesti kui omat olueni vaati.
No hauskuus ei loppunut siihen,vaan soitin kaverille että nyt saa siwasta neloskaljaa,käy hakeen kun tuut töistä!
No tää meni,nosteli kaikki korit ja soitti mulle sieltä kaupasta että kusetiksä?
No minä siihen emännän todistuksella vastasin että silloin ainakin oli kun minä siellä kaupassa olin. Kaikee se viina teettää :lol:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 43 vierailijaa