RATKAISTU ::: Mikä pieni pölytiiviste? - hydrauliventtiilien ohjaus / yhdistelmäkaivuri

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Construction King
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

RATKAISTU ::: Mikä pieni pölytiiviste? - hydrauliventtiilien ohjaus / yhdistelmäkaivuri

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Toivoisin joku voisi sanoa,
1) onko tämä muovinen tiiviste kuinka olennainen - jos jätän kokonaan pois?
2) tai mistä voisi kysellä jotain vastaavia?
- IKH:sta nettisivustolta katsoin, ja googlea koitin myös, mutta haasteena on, en tiedä millä nimellä kulkevat.

- Kuvat on 1985 -vuosimallin Case 580G -yhdistelmäkaivurin "hydrauliventtiilien ohjaus-laatikolta". kuva 1 - yleiskuva , yleiskuva 2
-- Kun ohjaamossa liikuttaa etukauhan vipukeppejä, nämä työntyvät sisälle/ulos kuva 3
-- Ilmeisesti muoviset osat ovat toimineet jonkinlaisena pölysuojana, mutta ne ovat nyt huonossa kunnossa, eivätkä kai ole edes korrektisti paikoillaan. Lievä tulkintani on, että kauhan vivustot ovat liikkuneet niin pitkälle, että muovitiivisteet ovat ryttääntyneet, ja sitten lähteneet liikkeelle.

Tarkemmat kuvat muovitiivisteestä:
- kuva 4 - Mäntien halkaisija on noin 18.82 mm
- kuva 5 - Maassa olevasta tiivisteestä
- kuva 6 - Tiivisteen ulkohalkaisija
- kuva 7 - Sivuprofiili tiivisteestä

Taustatietona: Täällä on meneillään yhdistelmäkaivurin vivustojen rasvaus, itse hydrauliikka mielestäni toimii kuten pitääkin. Aikomuksena olisi hieman pestä aluetta ja toivottavasti koota korrektisti.

Kiitos!
Viimeksi muokannut Construction King, Ma Huhti 06, 2020 1:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Tumppi 865
Viestit: 8190
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Mikä pieni pölytiiviste? - hydrauliventtiilien ohjaus / yhdistelmäkaivuri

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Onkos venttiilin lohkon puolella mitää ranttia mihin suoja asettuu kiinni?
Ei muista miten nuo alkujaa ollu, mut eipä noilla paljon virkaa ole , jos ei ole tiiviisti molemmin puolin paikallaa!?
Olikohan venttiililohkossa vielä erillinen pyyhkijä ennen varsinaista tiivistettä, joka kaapii enimmät sattumat olkopuolelle?!
Construction King
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Mikä pieni pölytiiviste? - hydrauliventtiilien ohjaus / yhdistelmäkaivuri

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Sitä mäkin olen pähkäillyt, että miten nuo muovitiivisteet pysyvät paikoillaan.
- Tutkin yhtä rikkinäistä käsissäni, ja päättelin muovinen kaulus on vain työnnetty "venttiililohkon reikään", ja reikä ehkä olisi niin tiukka, että muovinen osa jää paikoilleen.

- Mielestäni sovite itse muoviosan ja "männän" välillä on hieman väljä, eli se ei kaavi männän pintaa.
- Näin ollen muoviosa pysyisi helpostikin paikoillaan.
- Tulkitsen haaste on ollut se, että muoviosa tulee vähän turhan paljon ulos, ja siksi ovat vaurioituneet.

Mulla ei ole tietoa mitä itse venttiililohkon sisällä on.

Mutta tämän tiedon valossa muoviosat ehkä eivät ole kovin tärkeitä, ehkä isoimpien hiekkojen ja vastaavan pysäyttämiseen?
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
casee
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Huhti 15, 2016 3:47 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Re: Mikä pieni pölytiiviste? - hydrauliventtiilien ohjaus / yhdistelmäkaivuri

Viesti Kirjoittaja casee »

ne muoviset on maalauksen takia laitettu ja ne voi huoletta poistaa
oikeastaan ne vain työntää likaa karan tiivisteen päälle ja rikkoo varsinaisen tiivisteen joka on lohkossa
Construction King
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
Viesti:

Re: Mikä pieni pölytiiviste? - hydrauliventtiilien ohjaus / yhdistelmäkaivuri

Viesti Kirjoittaja Construction King »

Fantastista, iso kiitos. :D
- Mulla oli huolena ei pääse laittamaan osia takaisin kun puuttuu pienet osat.

Osissa on alkuperäistä maaliakin vähän, joten käy järkeen maalausta varten ovat olleet.

Merkkaan ketjun ratkaistuksi.
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], jäähdyttelijä, karir ja 47 vierailijaa