Win 7 tuki päättyy

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Win 7 tuki päättyy

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

opastaja. kirjoitti: To Tammi 23, 2020 10:21 pm
Matsikka kirjoitti: To Tammi 23, 2020 8:56 pm Se kone jäi pois kun ei jaksanu vääntää Photoshoppia enää. Pesee tänä päivänä monet uuret halpisläppärit, kun on vielä SSD-levyllä terästetty ja 2 muutakin kiintolevyä sisällä.
Normaalikäyttäjälle olis hyvä peli.
jossaki luki että suomi on euroopan amerikkalaisin maa
ja minä muistelen että eteläpohjanmaalla on
suomen suurin ameriikanrautojen ja stetsonnien varasto
siittäkö johtunee
että siellä ei johonki liinusen alottamaan kosketa
ku kerran rapakon takastakin löytyy

joskus yks työkaveri tuumas että ei kettän saa vanhuuren tähren hyljätä
kunnei se oo sitä vääryyrellä hankkinnu ku aamulla palasi yöjalasta
se ajatus on meillä toiminu myös näissäkin koneissakin
ku mikrosohtimiehet on omistaan luopuneet

ne muuten mulle sano että ei se oo kimppiä opetellu
eikä edes kokeillu ku sitä hotosoppiansa
Kyllähän tuossa hetkessä matkaa on toi amerikankauppias, itse en oo siihen kovin hurahtanut vaikka sen presidentin ja seriffin ym. autot on meirän pihalla pyörähtänytkin.

Photoshopille ei oikeen gimpistä oo vaihtoehroksi, senverran erikoisjuttuja pitää välillä tehdä. Vuoresta -96 on photaria käyttänyt ja koko aijan tuloo paremmaksi.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7789
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Win 7 tuki päättyy

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Poikkesin äsken Elisa kaupassa, tuli puheeksi tämä vintous 10,sen olis muutama vuosi takaperin voinut päivittää ilmaiseksi, nyt se kuulema maksaa ja laitteista riippuen, saattaa uusi läppäri olla,edullisempi ratkaisu.
Mitenkä on asian laita.
Talumees
Viestit: 6364
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Win 7 tuki päättyy

Viesti Kirjoittaja Talumees »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Pe Tammi 24, 2020 11:27 am Poikkesin äsken Elisa kaupassa, tuli puheeksi tämä vintous 10,sen olis muutama vuosi takaperin voinut päivittää ilmaiseksi, nyt se kuulema maksaa ja laitteista riippuen, saattaa uusi läppäri olla,edullisempi ratkaisu.
Mitenkä on asian laita.
Ilmaiseksi onnistuu mutta tuskin Elisan luotettavat myyjät sitä kertovat...
https://www.microsoft.com/fi-fi/softwar ... /windows10
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
opastaja.
Viestit: 4021
Liittynyt: Ma Maalis 03, 2014 4:31 pm
Viesti:

Re: Win 7 tuki päättyy

Viesti Kirjoittaja opastaja. »

Matsikka kirjoitti: To Tammi 23, 2020 10:31 pm
opastaja. kirjoitti: To Tammi 23, 2020 10:21 pm
Matsikka kirjoitti: To Tammi 23, 2020 8:56 pm Se kone jäi pois kun ei jaksanu vääntää Photoshoppia enää. Pesee tänä päivänä monet uuret halpisläppärit, kun on vielä SSD-levyllä terästetty ja 2 muutakin kiintolevyä sisällä.
Normaalikäyttäjälle olis hyvä peli.
jossaki luki että suomi on euroopan amerikkalaisin maa
ja minä muistelen että eteläpohjanmaalla on
suomen suurin ameriikanrautojen ja stetsonnien varasto
siittäkö johtunee
että siellä ei johonki liinusen alottamaan kosketa
ku kerran rapakon takastakin löytyy

joskus yks työkaveri tuumas että ei kettän saa vanhuuren tähren hyljätä
kunnei se oo sitä vääryyrellä hankkinnu ku aamulla palasi yöjalasta
se ajatus on meillä toiminu myös näissäkin koneissakin
ku mikrosohtimiehet on omistaan luopuneet

ne muuten mulle sano että ei se oo kimppiä opetellu
eikä edes kokeillu ku sitä hotosoppiansa
Kyllähän tuossa hetkessä matkaa on toi amerikankauppias, itse en oo siihen kovin hurahtanut vaikka sen presidentin ja seriffin ym. autot on meirän pihalla pyörähtänytkin.

Photoshopille ei oikeen gimpistä oo vaihtoehroksi, senverran erikoisjuttuja pitää välillä tehdä. Vuoresta -96 on photaria käyttänyt ja koko aijan tuloo paremmaksi.
aha

ei näytä meijän kakaroille yksi kone piisaavan
yhellä tekevät yhtä ja toisella toista
no tämä on nyt tätä tämmöstä aikaa
juha
Viestit: 7604
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:37 pm
Paikkakunta: Pöytyä
Viesti:

Re: Win 7 tuki päättyy

Viesti Kirjoittaja juha »

opastaja. kirjoitti: Pe Tammi 24, 2020 11:33 am
aha

ei näytä meijän kakaroille yksi kone piisaavan
yhellä tekevät yhtä ja toisella toista
Ihan oikeilla jäljillä ovat.
Paree se on tehdä sillä koneella sitä hommaa mihen se passaa.
roplaaja
Viestit: 1147
Liittynyt: Ti Loka 02, 2007 8:55 pm
Viesti:

Re: Win 7 tuki päättyy

Viesti Kirjoittaja roplaaja »

Tänäänkin taas valjastettu yksi läpy tuotantokäyttöön, olisi mennyt SER-roskiin kun tuo redmontin tuki loppui mutta jollakin taikakeitoksella saatiin kone laulamaan ja Greta tykkää...

Otetaan vastaan koneita jotka ei wintoosalla enää toimi, jos oikein mielenkiintoinen raato kyseessä niin vaikka noudetaan... laita yv:tä :D :D
kkuula
Viestit: 1145
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 7:05 pm
Viesti:

Re: Win 7 tuki päättyy

Viesti Kirjoittaja kkuula »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Pe Tammi 24, 2020 11:27 am Poikkesin äsken Elisa kaupassa, tuli puheeksi tämä vintous 10,sen olis muutama vuosi takaperin voinut päivittää ilmaiseksi, nyt se kuulema maksaa ja laitteista riippuen, saattaa uusi läppäri olla,edullisempi ratkaisu.
Mitenkä on asian laita.
Onnistuu se päivitys vieläkin eikä maksa mitään. Jos kone on vähääkään kelvollinen nin ehdottomasti kannattaa päivittää win10 siihen. Itse olen näitä vanhoja jopa 10 vuotiaita koneita päivittänyt kymppiin jokusen ja toimivat aivan hyvin, jopa paremmin mitä uudet halpiskoneet.
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Re: Win 7 tuki päättyy

Viesti Kirjoittaja masankp »

kkuula kirjoitti: La Tammi 25, 2020 1:22 pm
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Pe Tammi 24, 2020 11:27 am Poikkesin äsken Elisa kaupassa, tuli puheeksi tämä vintous 10,sen olis muutama vuosi takaperin voinut päivittää ilmaiseksi, nyt se kuulema maksaa ja laitteista riippuen, saattaa uusi läppäri olla,edullisempi ratkaisu.
Mitenkä on asian laita.
Onnistuu se päivitys vieläkin eikä maksa mitään. Jos kone on vähääkään kelvollinen nin ehdottomasti kannattaa päivittää win10 siihen. Itse olen näitä vanhoja jopa 10 vuotiaita koneita päivittänyt kymppiin jokusen ja toimivat aivan hyvin, jopa paremmin mitä uudet halpiskoneet.
Laittaisitko tänne seikkaperäiset ohjeet 7sta kymppiin, kun en saanut laitettua, ilmoitti vaan aina jostain virheestä. Mikä lie vialla?
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7789
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Win 7 tuki päättyy

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Se lataus on nyt mulla käynnissä, (luulisin ainakin) näytössä lukee että, asennetaan vindous 10 ja sellaisella pienemmällä tekstillä, tilanne 20% ,saas nähdä kuinka käy.
Mutta näillä tiedoilla ja taidoilla, en ala vielä ketään neuvomaan.
S-13
Viestit: 922
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 8:28 pm
Paikkakunta: K-P
Viesti:

Re: Win 7 tuki päättyy

Viesti Kirjoittaja S-13 »

Miten Windows 10:n kanssa saa Android-puhelimen toimimaan ilman rekisteröitymistä Microsoftille ja niiden sovelluksen lataamista puhelimeen? Muuten tietokone ei enää sano mitään kun Samsungin tyrkkää johdolla kiinni. Vanhassa seiskassa kuvia yms. pystyi siirtämään puhelimesta suoraan kansioihin mutta nyt pitäisi luovuttaa puhelinnumero ja ladata sovellus, ja sehän ei käy laatuun.

E: Kappas, puhelimen mukana tulevalla alkuperäisellä USB-C-johdolla yhteys muodostuikin, toisen johdon irtoadapterilla ei. No, aina sitä oppii jotain uutta.
opastaja.
Viestit: 4021
Liittynyt: Ma Maalis 03, 2014 4:31 pm
Viesti:

Re: Win 7 tuki päättyy

Viesti Kirjoittaja opastaja. »

no tämä on nyt tätä tämmöstä aikaa
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7789
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Win 7 tuki päättyy

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

opastaja. kirjoitti: Ma Tammi 27, 2020 10:01 am tukiterviisiä ameriikasta
https://www.tivi.fi/uutiset/tv/45350817 ... Uutiskirje
Minun läppäri on nyt verstaalla,herra tietokone guru isoherra, lupasi katsoa,onko mitään tehtävissä.
Lauantaina klo 16 aloitin värkkäämään koneelle, sitä vintous kymppiä,mielestäni homma onnistui jotenkuten, klo 23 se kone vielä jotain touhus mutta, siinä vaiheessa, minä menin nukkumaan, meinasin että, se on varmaan sitten aamulla homma valmis.
Ja paskat, se oli ruutu pimiänä, eikä tietokonetta saanut käyntiin, vaikka mitä teki.........Siinä kohtaa tuli mieleen että, traktori käynnistyisi varmaan paljon helpommin, jolloinka voisi läppärin asettaa pihamaalle ja ajaa siitä yli niin että, etu ja takapyörä varmasti kulkee siitä yli ja varmuuden vuoksi vielä takaisin päin.
Tosin tämä jäi aikomukseksi,kun ulkopuolinen taho puuttui asiaan ja alkoi minua toppuuttelemaan.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 41 vierailijaa