Etäohjattava pistorasia

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Talumees
Viestit: 6366
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja Talumees »

Volovo kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 6:09 am Vielä haastetta lisää, pitäis saaha mitattua kulutus ja etäohjaus. Alan liike rakentais noin 250 euron hintaan toimivan systeemin. Valmiita paketteja en oo löytäny,ellei sitten voi yhistää etäohjaus/mittaria ihan vaan töpseliperiaatteella.
Tarviiko tossa sitten koittaa säheltää jotain teeseitsetulipalopakettia? :shock:
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
MF165Multi
Viestit: 1729
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:21 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja MF165Multi »

Olen värkkäilyt joitain etäohjattavia pistorasioita ja ajastettuja poistoilman puhaltajia liikekiinteistöön. En kopioi juttua tänne, kun on pitkä.
https://www.tomm.fi/multi/index.php?Pag ... a2019#Wifi

Näillä kiinalaisella SonOff firmalla näyttää olevan myös energian kulutuksen kertova virtakytkin, mutta siitä ei ei minulla ole kokemusta, monista muista niiden laitteista kylläkin kerrottuna yllä olevassa linkin mukaisessa jutussa.
http://www.sonoff.fi/power-wi-fi/

Saksalaisia etäohjattavia muuten toimintavarmoja pistorasioita on ollut käytössä varmaan 5 vuotta aikaisemmin, mutta eivät toimi pakkasessa.
Volovo
Viestit: 913
Liittynyt: La Joulu 14, 2013 8:48 pm
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja Volovo »

Nyt on tuo SimPal T4, mutta saako sitä ajastettua? Ohjeissa puhutaan päälle pois kytkemisestä eikä mitään ajastuksesta. Netistäkään en löytäny apua.
haller
Viestit: 987
Liittynyt: La Joulu 05, 2009 6:55 pm
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja haller »

Kyllä tässä manuaalissa on muutamat ajatusvaihtoehdot: http://finbullet.fi/liitteet/200617_sim ... es_4a4.pdf . Firmwareissa voi tietenkin olla eroja.
826610
Viestit: 348
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2012 8:04 am
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja 826610 »

Volovo kirjoitti: Su Marras 24, 2019 7:43 pm Nyt on tuo SimPal T4, mutta saako sitä ajastettua? Ohjeissa puhutaan päälle pois kytkemisestä eikä mitään ajastuksesta. Netistäkään en löytäny apua.
Jos ajastuksen tarve ei ole kovin suurta niin itse olen ohjannut myös ajastetulla tekstiviestillä. Viestiin saa määritellä, että milloin lähtee. Taisi näihin saada kyllä ohjelmoitua hieman fiksummankin ajastuksen.
Tsaari
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2018 11:29 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

SIM kortin sain tohon 99 c hintaan dnalta kun on yksi perheen liittymistä siellä. Normaalisti tuo maksaa sen vajaa vitosen.
Hinta voimassa mulla toistaiseksi. Tuohon hintaan sain kun soitin asiakaspalveluun.liikkeestä ei mitään halukkuutta tarjoukseen.

Tsaari
Jäärä
Viestit: 3772
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

Itse ostin tuossa loppukesästä makuuhuoneen pöytä- ja seinälamppuihin tällaisen kauko-ohjattavan pistorasiasarjan. Eipä enää tarvitse könytä peiton alta valoja sammuttamaan, riittää, kun painaisee yöpöydän kaukosääätimestä.

Toistaiseksi tämä halpa ja pienikokoinen laite on toiminut hyvin.
Kyllä se siitä.
mrjb425
Viestit: 2046
Liittynyt: Pe Maalis 06, 2009 4:29 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja mrjb425 »

Minun etäohjattava pistorasia on toiminut moitteetta jo vuosia. Ontech merkkinen.
Alkuun arastelin kytkeä sähköpatteria päälle reilun sadan kilometrin päässä olevaan mökkiini. Että mitähän tapahtuu, syttyykö tulipalo jostain syystä tms.
Mutta sama patteri ryhtyy lämmittämään termostaatinkin ohjaamana kun olen mökiltä pois vaikka kauppareissulla. Jos joku värkkää tällaisen gsm releen itse, niin ei sellainen mielestäni kasvata tulipaloriskiä ollenkaan. Tietenkin käytössä on oltava hyväksytyt lämmittimet.
Jammu
Viestit: 22710
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Ikean Trådfri onko kokemuksia? Niihin saa sen gatewayn jos netti löytyy ja etänä ohjaus sen yli
Suomi kuuluu länsimaihin
talonvahti
Viestit: 5
Liittynyt: La Tammi 26, 2019 12:31 pm
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja talonvahti »

mrjb425 kirjoitti: La Tammi 04, 2020 9:47 pm Minun etäohjattava pistorasia on toiminut moitteetta jo vuosia. Ontech merkkinen.
Alkuun arastelin kytkeä sähköpatteria päälle reilun sadan kilometrin päässä olevaan mökkiini. Että mitähän tapahtuu, syttyykö tulipalo jostain syystä tms.
Mutta sama patteri ryhtyy lämmittämään termostaatinkin ohjaamana kun olen mökiltä pois vaikka kauppareissulla. Jos joku värkkää tällaisen gsm releen itse, niin ei sellainen mielestäni kasvata tulipaloriskiä ollenkaan. Tietenkin käytössä on oltava hyväksytyt lämmittimet.
Vähän vanhaa lankaa nostin kun sattui googlaamalla silmiin saman merkkinen etäpistorasia;

Meillä nimittäin eleli tuo Ontech 9030 gsm-ohjattava aika lailla omaa elämäänsä - kytki itseään talvella päälle mökillä ja kasvatteli kivasti sähkölaskua. Onneksi ei muuta, kun oli seinäpatterissa kiinni. Vieläkään en tiedä mistä johtui - oma arvaus oli lämpötilan nousu ja kosteuden tiivistyminen.
Piti oikein sepustaa juttua aiheesta, jos kiinnostaa (tuossa loppupuolella sepustusta..)
https://www.talonvahti.fi/pistorasiat/
Vanhan säilyttäminen kiinnostaa. Omia talo- ja mökkihorinoita https://www.talonvahti.fi
Tunari-82
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Loka 04, 2010 8:27 pm
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Minä ripottelin weatherhub.in lämpömittareita mökille ympäriinsä ja pistin nedis etäohjattavan pistorasian ohjaamaan öljypoltinta.
Nyt kun joku kolkka alkaa mennä lähelle nollaa,voin laittaa kotoa öljypolttimen päälle.
Noihin mittareihin saa asettaa hälytysrajat,lämpötilalle,kosteudelle ja "tulvalle" jos tulee vaikka putkirikko.
Ilmalämpöpumppu pitää peruslämpöä normaalisti yllä.
Tuossa nediksessä on myös kulutuksenseuranta,niin siitä näkee että käykö poltin.
Varvikello
Viestit: 1821
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Ū[youtube]saatan
[/youtube]
Arpe
Viestit: 1546
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja Arpe »

SimPal T4 Elisan laitenetillä nyt traktorin lokilämppärin ohjauksessa. Muutaman kerran ainakin hoitanu hommansa.
Katellaas nyt lopputalven mittaan miten pelaa..
305
Viestit: 3490
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
Paikkakunta: kerimäki
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja 305 »

eikös noihin käy prepaid liittymä hyvin,eihän niissä ole kk maksuja mitkä kuluttaisi saldoa. Ja eihän nuo ymmärtääkseni lähettele tekstareita,eli ei kuluta muutenkaan saldoa prepaidista.
Vai olenko ihan hakoteillä toiminnasta?
MF 3060
scania R144 460 koukku

--Harrastukset ovat väärät, jos kaikki rahat eivät mene.--
haller
Viestit: 987
Liittynyt: La Joulu 05, 2009 6:55 pm
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja haller »

305 kirjoitti: Pe Tammi 29, 2021 8:53 pm eikös noihin käy prepaid liittymä hyvin,eihän niissä ole kk maksuja mitkä kuluttaisi saldoa. Ja eihän nuo ymmärtääkseni lähettele tekstareita,eli ei kuluta muutenkaan saldoa prepaidista.
Vai olenko ihan hakoteillä toiminnasta?
No se riippuu ihan valitusta ohjaustavasta. Prepaid on ok sms-ohjauksissa.

Datapohjaisissa ratkaisuissa taas prepaidien kiinteähintaiset päiväveloitukset ovat yleensä tarpeeseen nähden kohtuuttoman kalliita. Lisäksi datapohjoisten osalta pitää miettiä tarvitataanko avoimia portteja sisäänpäin, prepaideissa niitä kait harvemmin on. Pilvipalveluissa avoimia portteja ei yleensä tarvita, mutta niihin voi liittyä muita kk-maksuja.
Nikke
Viestit: 440
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 3:02 pm
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja Nikke »

Minulla on ollut muutaman vuoden tuollainen Tuta gsm-pistorasia, traktorin lämmitys sen perässä. Prepaid-liittymällä on toiminut. Kerran vuodessa kun muistaa ladata kympin saldoa, niin ei liittymä sulkeudu. Tuo toimii myös alkeellisena palovaroittimena, kun pistorasia on tallin puolella ja hälyttää (=lähettää tekstarin) korkeasta lämpötilasta tai lämpötilan muutosnopeudesta. Säädin hälytysrajat melko alas jotta olisi aikaa reagoida jos on kotona ja viesti tulee. Tosin se on ihan tuurissa että huomaako sen viestin ajoissa, mutta onpahan tyhjää parempi. Viesti tulee myös sähkökatkosta.
Arpe
Viestit: 1546
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja Arpe »

305 kirjoitti: Pe Tammi 29, 2021 8:53 pm eikös noihin käy prepaid liittymä hyvin,eihän niissä ole kk maksuja mitkä kuluttaisi saldoa. Ja eihän nuo ymmärtääkseni lähettele tekstareita,eli ei kuluta muutenkaan saldoa prepaidista.
Vai olenko ihan hakoteillä toiminnasta?
Tuo lähettää kuittauksen position muutoksesta, sekä mahd. sähkökatkoksesta ja sähköjen palautumisesta. Lämpötilatiedon saa myös tarkistettua viestillä.
Meinasin riistakamerassa käyttää tuota samaa korttia, jos ei kesäaikaan oo muuta käyttöä pistorasialle.
Tunari-82
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Loka 04, 2010 8:27 pm
Viesti:

Re: Etäohjattava pistorasia

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Ainakin dna.lla ja elisalla on sellainen laitenetti,maksaa joku ~4€/kk ja siinä on hidas mutta riittävä nettiyhteys tähän hommaan.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 42 vierailijaa