Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
Rokressi kirjoitti: ↑To Loka 24, 2019 12:23 pm
Jos oikein käsitin tuota fossiilisten polttoaineiden myyntilupajärjestelmä ehdotusta. Niin tulipa vain mieleen, että mitäpä tapahtuisi sitten, kun jonkun vuoden kiintiö olis poltettu jo marraskuussa? Loppuvuonna sitten ei autoiltaisi? Käsittääkseni kiintiöt vielä alenevat vuosittain. Olisko varmaa, että kulutus seuraa yks yhteen mukana
Kulutuksen rajoittaminen on kiintiöinnin tarkoitus. Mitä siitä seuraa marraskuun jälkeen? Luultavasti lieveilmiöitä. Mutta en usko että semmoset asiat hihhuleita kiinnostaa jos edes ymmärtää niin pitkälle.
Tämä tulee nyt väkisinkin mieleen näillä uutisoinneilla, että ei taas ole ajateltu ihan puoliväliinkään kun jo lyöty karvaisia käsiä yhteen "loistavana ajatuksena" ...ja eikun päätöstä eetteriin
Innolla olisin kuullut ehdotuksia millä mm. matalapalkkaiset maakuntien raatajat saisi hankittua sen ainoan ilmastobisneksen hyväksymän kulkupelin, eli uuden sähköauton. Ne jolla on varaa, ostaa sen tietenkin polttoaineiden kallistuttua älyttömäksi, mutta heitä on vain osa työtätekevästä kansasta....ja käsittääkseni harvalla työvoimanlisääjä-maahanmuuttajallakaan on taskussa ylimääräiset vähintään 50t€ pistää ensin patteriautoon, että pääsee työssä oppimaan
Ketään ei kiinnosta maakuntien persaukiset. Kaikki käytäntö ipcc tavotteiden nuolemisen ulkopuolella on kaukaista ininää. Ainoa merkitys on brassilu samanmielisten edessä ja oman oikeassaolon toteuttaminen. Ja muun kieltäminen. Pelimiehet toki tajuaa asian veropoliittiset ulottuvuudet eli ns.sokeroinnin.
Jäämme siis odottamaan poliittisista realiteeteista uutta lukkoa...
Perskutarallaajoo.
Toki kun nämä kehityskulut tiedetään, jokin 60snt korotus bensalitrassa aiheuttaa hiukan ininää ja hampaiden kirskuntaa, ei muuta, sama pumppaus mittareilla jatkuu, autokanta ehkä aavistuksen pysyy vielä vanhempana.
Kuinka paljon se hillitsee ilmastonmuutosta, kun muutama prosentti auton käyttäjistä "pakotetaan" vähentämään ajojaan, kun suurin osa työssäkäyvistä joutuu ne ajonsa ajamaan joka tapauksessa. Enkä usko että kaikki nuokaan hetkessä "saastuttamattomaan" kulkupeliin pystyy siirtymään?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Päästöjen vähentäminen ei olekaan uskon asia, eikä toteudu toivomalla.
Ihmisen geeneissä on muutosvastaisuus. Tehdään se mikä on ennenkin
todettu tutuksi ja turvalliseksi. Ihminen vaan luulee olevansa niin tärkeä,
että on ajettava omalla peltilehmällä jopa 30t km vuodessa.
meijerikkö kirjoitti: ↑To Loka 24, 2019 5:20 pm
Päästöjen vähentäminen ei olekaan uskon asia, eikä toteudu toivomalla.
Ihmisen geeneissä on muutosvastaisuus. Tehdään se mikä on ennenkin
todettu tutuksi ja turvalliseksi. Ihminen vaan luulee olevansa niin tärkeä,
että on ajettava omalla peltilehmällä jopa 30t km vuodessa.
Niinpä, mutta jos kerrot vaihtoehdon, johon on mahdollisuus siirtyä, ilman että siinä joutuu ahtaalle taloudellisesti?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
meijerikkö kirjoitti: ↑To Loka 24, 2019 5:20 pm
Päästöjen vähentäminen ei olekaan uskon asia, eikä toteudu toivomalla.
Ihmisen geeneissä on muutosvastaisuus. Tehdään se mikä on ennenkin
todettu tutuksi ja turvalliseksi. Ihminen vaan luulee olevansa niin tärkeä,
että on ajettava omalla peltilehmällä jopa 30t km vuodessa.
Niin miten toimitaan, jos työmatka 50km/sivu ja vuosiansiot 15t€ / v ja pitäisi ostaa siihen päälle 50t€ sähköauto? Vai keneltä se peltilehmä saadaan sitten lainaan, jos oma on pahasta?
meijerikkö kirjoitti: ↑To Loka 24, 2019 5:20 pm
Päästöjen vähentäminen ei olekaan uskon asia, eikä toteudu toivomalla.
Ihmisen geeneissä on muutosvastaisuus. Tehdään se mikä on ennenkin
todettu tutuksi ja turvalliseksi. Ihminen vaan luulee olevansa niin tärkeä,
että on ajettava omalla peltilehmällä jopa 30t km vuodessa.
Sitä on geeneissä niin paljon muutakin. Suuruuden kuvitelmaa kaikkivoipaisuudestaan, usko utopisiin asioihin, tarve tulla kusetetuksi, kosmiseen totuuteen, käsitys kaiken hallittavuudesta, yliluonnollisiin voimiin ym.
meijerikkö kirjoitti: ↑To Loka 24, 2019 5:20 pm
Päästöjen vähentäminen ei olekaan uskon asia, eikä toteudu toivomalla.
Ihmisen geeneissä on muutosvastaisuus. Tehdään se mikä on ennenkin
todettu tutuksi ja turvalliseksi. Ihminen vaan luulee olevansa niin tärkeä,
että on ajettava omalla peltilehmällä jopa 30t km vuodessa.
Niin miten toimitaan, jos työmatka 50km/sivu ja vuosiansiot 15t€ / v ja pitäisi ostaa siihen päälle 50t€ sähköauto? Vai keneltä se peltilehmä saadaan sitten lainaan, jos oma on pahasta?
Nämä ovat juuri niitä kysymyksiä joita ei edes julkisuudessa oikein koskaan esitetä ja jos esitetäänkin niin ne ketkä päätöksiä tekevät eivät koskaan vastaa niihin mitään.
Nykyäänhän esimerkiksi työtä piti ottaa vastaan oliko se matka 80 kilometriä tai jotain niin aika harvassa paikassa on sellaiset julkiset kulkuneuvot käytössä että tuollaista matkaa niillä edes kohtuullisessa ajassa pääsisi. Ja ei ne julkisetkaan kulkuneuvot ole mitään ilmaisia. Yksi tuttu joutui oman auton hajottua käymään muutaman päivän linja-autolla töissä ja matkaa noin 25 km suuntaansa, yksi vaihto siihen matkaan osui vielä eli kahdella eri linja-autolla pääsi melkein perille, liput maksoi kuulemma 15 euroa päivässä ja työpäivä piteni puolitoista tuntia, laski että noilla hinnoilla ajaa omalla autolla melkein viikon, siis parin päivän lipun hinnoilla.
Nämä kaikki yhtälöt ovat tällaisessa isossa pitkien välimatkojen maassa vaan sellaisia ettei niitä voi nopeasti toteuttaa, ainakaan järkevällä tavalla.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Jos se on joskus lakien laatiminen hidasta ja aikaa vievää, niin nyt tuntuu olevan kamala kiire tehdä jotain. Ja sen jo vanha kansakin tiesi mitä siitä hätäpäissään tehdystä syntyy …..!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
gaz kirjoitti: ↑To Loka 24, 2019 7:20 am
Määkin siirryin käyttämään Linja-autoa , en voi suositella. Parkkipaikkaa hankalampi löytää ,vähän kankea kun ei ohjaustehostinta, kulutuskin isompi kuin henkilöautossa. Muuten ihan mukava.
Ajomies kirjoitti: ↑To Loka 24, 2019 8:43 pm
Jos se on joskus lakien laatiminen hidasta ja aikaa vievää, niin nyt tuntuu olevan kamala kiire tehdä jotain. Ja sen jo vanha kansakin tiesi mitä siitä hätäpäissään tehdystä syntyy …..!
En usko että tälle tehdään pitkään aikaan yhtään mitään. Vuonna 2034 on sitten kiire ja tilanne päällä mutta vaalit tulossa...
Eihän tuossa mitään lakeja olla säätämässä, eikä se ollut edes hallituksen ulostulo vaan lähinnä yhden, mielipiteiltään julkisesti vihreän taloustieteen professorin mielipide (tai aivop*eru).
429 kirjoitti: ↑Pe Loka 25, 2019 11:22 am
Eihän tuossa mitään lakeja olla säätämässä, eikä se ollut edes hallituksen ulostulo vaan lähinnä yhden, mielipiteiltään julkisesti vihreän taloustieteen professorin mielipide (tai aivop*eru).
Ei kai se nyt ihan noin menny. Liikenne ja viestintäministeriö pyysi selvitystä kuinka tälläiseen luvattuun yltiöpäiseen päästötavoitteeseen voisi päästä. Tää vihree proffa kertoi miten ehkä pääsisi, ei nyt suoraan omamielipide että näin tulisi tehdä.
429 kirjoitti: ↑Pe Loka 25, 2019 11:22 am
Eihän tuossa mitään lakeja olla säätämässä, eikä se ollut edes hallituksen ulostulo vaan lähinnä yhden, mielipiteiltään julkisesti vihreän taloustieteen professorin mielipide (tai aivop*eru).
Ei kai se nyt ihan noin menny. Liikenne ja viestintäministeriö pyysi selvitystä kuinka tälläiseen luvattuun yltiöpäiseen päästötavoitteeseen voisi päästä. Tää vihree proffa kertoi miten ehkä pääsisi, ei nyt suoraan omamielipide että näin tulisi tehdä.
Tais olla jo edellisen hallituksen tilaama eli varmaan joku Bernerin sekoilu taas. Nykyinen ministeri taisi tuosta heti irtisanoutua...
Niin, huvittavaa on että hän irtisanoutui ehdotuksesta mutta tavoite jäi voimaan. Keskustelu keinoista loppui mutta sitoutumisesta luopumisesta ei puhuttu mitään.
Vähän samankaltainen fiilis tuli tänään kun työntelin scheriproctin raketteja persereikään. Minkä helvetinn takia nuokin pitää olla lääkärin reseptin takana? Onko näiden hallitsematon viihdekäyttö tai sen uhka kansanterveydellinen ongelma häh..?
Jokaisen poliitikon ja toimittajan täytyy muistaa hokea "kunnianhimoinen
tavoite" yhtä usein kuin puhelinmyyjä toistaa kotitalousvähennyksen. Sinänsä
outoa ettei yksikään proffa ole lyönyt perustuslaki korttia pöytään. Lähes
kaikista ehdotuksista he löytävät perustuslain tulkintaan liittyvän ongelma.
Tällainen työryhmä näköjään perustettu, kyllä taitaa tulla tavalliselle autoilijalle kovat ajat eteen kun katsoo vähän listaa mitä porukkaa tuolla on esityksiä tekemässä https://autotoday.fi/erittain-laaja-tyo ... enteeseen/
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non