Helsingissä kaaos

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, valmet_500

Avatar
Aakku
Viestit: 3354
Liittynyt: 18.12.2005, 11:35
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja Aakku » 18.10.2019, 07:53

Voi voi!
"Raitiovaunukaaos Helsingissä!"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8029 ... f437141645

Eikös joku poliitikko Hesasta aikoinaan sanonut jotenkin: "Mihin ratikalla ei pääse, niin sinne ei tarvitsekaan päästä"
MF-135 + Ålö EK

vkorp
Viestit: 515
Liittynyt: 16.03.2006, 19:06
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja vkorp » 18.10.2019, 08:04

Ei tarttis olla kun yksi kopiton majori jolla noi pilkkis pois. Mutta kun ei

MOP
Viestit: 5595
Liittynyt: 22.03.2006, 13:09
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja MOP » 18.10.2019, 08:11

Se on niille oikein. Ei taitaisi raitsikka majorilla paljon kulkea.

EKo
Viestit: 1313
Liittynyt: 05.09.2015, 14:26
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja EKo » 18.10.2019, 09:09

MOP kirjoitti:
18.10.2019, 08:11
Ei taitaisi raitsikka majorilla paljon kulkea.
Siinä ja siinä. Ei se mahdotontakaan varmaan olisi.
Aikoinaan 80-luvun lopussa liikuttelin Fiat 80-80:lla venäläisiä pitkiä junan tavaravaunuja. :D

Kuljetin tuolloin siltanosturin palkkeja (15-20 m) samaisella Fiatilla ja ohjaavalla kärryllä 6 km matkan tehtaalta rautatieasemalle ja lastailin niitä vaunuihin Venäjän vientiin.
Lastausalueella oli nosturi, jolla palkit nosteltiin vaunuihin. Nosturin liikematka kiskojen suunnassa ei ollut kovin pitkä ja tavaraa tuli useampaan vaunuun, joten vaunuja joutui siirtelemään lastauksen aikana.
Fiat vaunun viereen ja hiljaa nojaamalla sai letkan liikkeelle. Vauhti oli jotain kävelyvauhdin luokkaa, mutta toisaalta letkassa oli useita vaunuja. Olisko ollut 3-4. Eikä ole kevyimmästä päästä vanhat venäläiset tavaravaunut.
''En ole gynekologi, mutta voinhan vilkaista''

skuikka
Viestit: 1128
Liittynyt: 03.06.2010, 21:29
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja skuikka » 18.10.2019, 09:17

MOP kirjoitti:
18.10.2019, 08:11
Se on niille oikein.
Onko ne kaikki ihan yhteistuumin sinua väärinkohdelleet vai mistä moinen?

sköne
Viestit: 216
Liittynyt: 25.09.2007, 21:56
Paikkakunta: P-savo
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja sköne » 18.10.2019, 09:22

Joskus olen kyseisessä kaupungissa vieraillessani katsellut niitä virroitin ja muita johtohässäköitä katujen yllä. Mannerheimin tietä kun pyyhkäisis kuormuri nosturi pystyyn unohtuneena, niin olispa kaapelisotkua tien pinnassa :lol:
oppia ikä kaikki

sköne
Viestit: 216
Liittynyt: 25.09.2007, 21:56
Paikkakunta: P-savo
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja sköne » 18.10.2019, 09:35

EKo kirjoitti:
18.10.2019, 09:09
MOP kirjoitti:
18.10.2019, 08:11
Ei taitaisi raitsikka majorilla paljon kulkea.
Siinä ja siinä. Ei se mahdotontakaan varmaan olisi.
Aikoinaan 80-luvun lopussa liikuttelin Fiat 80-80:lla venäläisiä pitkiä junan tavaravaunuja. :D

Kuljetin tuolloin siltanosturin palkkeja (15-20 m) samaisella Fiatilla ja ohjaavalla kärryllä 6 km matkan tehtaalta rautatieasemalle ja lastailin niitä vaunuihin Venäjän vientiin.
Lastausalueella oli nosturi, jolla palkit nosteltiin vaunuihin. Nosturin liikematka kiskojen suunnassa ei ollut kovin pitkä ja tavaraa tuli useampaan vaunuun, joten vaunuja joutui siirtelemään lastauksen aikana.
Fiat vaunun viereen ja hiljaa nojaamalla sai letkan liikkeelle. Vauhti oli jotain kävelyvauhdin luokkaa, mutta toisaalta letkassa oli useita vaunuja. Olisko ollut 3-4. Eikä ole kevyimmästä päästä vanhat venäläiset tavaravaunut.
Tuollaisia vaunujonoja näkyy monilla tehdas- ja satamaraiteilla tuupittavan isoilla trukeilla ja pyöräkuormaajilla. Pitää olla hyvä näppituntuma hommaan, kun vaunuista on jarrut auki. Sitten kun vaunut on kytketty pieneen pässiveturiin nin taitaa ne jarrutkin olla käytössä.
oppia ikä kaikki

Ajomies
Viestit: 18778
Liittynyt: 20.12.2005, 21:40
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja Ajomies » 18.10.2019, 10:06

Ratikka on turvallinen väline "maalaispojalle" sen kanssa ei joudu hukkaan, kun vaan istuu kyydissä niin kyllä se jossain vaiheessa on tutussa kohdassa. :) En tiedä tämän hetkistä tilannetta mutta aikanaan se oli sujuvin liikkumismuoto keskustan alueella. Pikku ostoksilla tuli käytyä silloin tällöin, niin ei tarvinnut autolle hakea parkkipaikkaa, joka maksoi sen ratikkamatkan verran. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi

vkorp
Viestit: 515
Liittynyt: 16.03.2006, 19:06
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja vkorp » 18.10.2019, 12:08

EKo kirjoitti:
18.10.2019, 09:09
MOP kirjoitti:
18.10.2019, 08:11
Ei taitaisi raitsikka majorilla paljon kulkea.
Siinä ja siinä. Ei se mahdotontakaan varmaan olisi.
Piti ihan googlettaa
Dv-12 veturi painaa 63-69 tonnia. Se vetää 800-1200 tonnin kuormia. Kertomeksi tulee 12-17 kertaa omapaino
Majori vs. Ratikka. Minkälainen painosuhde voisi olla?

insinööri
Viestit: 816
Liittynyt: 23.12.2005, 11:23
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja insinööri » 18.10.2019, 14:18

Ajomies kirjoitti:
18.10.2019, 10:06
Ratikka on turvallinen väline "maalaispojalle" sen kanssa ei joudu hukkaan, kun vaan istuu kyydissä niin kyllä se jossain vaiheessa on tutussa kohdassa. :) En tiedä tämän hetkistä tilannetta mutta aikanaan se oli sujuvin liikkumismuoto keskustan alueella. Pikku ostoksilla tuli käytyä silloin tällöin, niin ei tarvinnut autolle hakea parkkipaikkaa, joka maksoi sen ratikkamatkan verran. :)
Kun asuin 70-luvulla Helsingissä Eirassa, niin kapakasta pääsi kätevästi kämpille,
kun laittoi sormen ratikkakiskon uraan ja lähti konttaamaan. Jossain vaiheessa
jommalle kummalle puolen ilmestyy Suuri ja Mahtava lähetystö Tehtaankadulla,
niin siitä sitten puoli kierrosta vastakkaisen korttelin ympäri Pietarinkadulle.

3:n ratikka ajoi aina viimeisenä illalla, niin vaihteetkin oli valmiiksi oikein.
Jos kävi niin huono mäihä, että tuli ratikkahallin ovi vastaan, niin ympäri ja takaisin.

jussi77
Viestit: 1888
Liittynyt: 14.10.2008, 12:18
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja jussi77 » 18.10.2019, 15:04

insinööri kirjoitti:
18.10.2019, 14:18
Ajomies kirjoitti:
18.10.2019, 10:06
Ratikka on turvallinen väline "maalaispojalle" sen kanssa ei joudu hukkaan, kun vaan istuu kyydissä niin kyllä se jossain vaiheessa on tutussa kohdassa. :) En tiedä tämän hetkistä tilannetta mutta aikanaan se oli sujuvin liikkumismuoto keskustan alueella. Pikku ostoksilla tuli käytyä silloin tällöin, niin ei tarvinnut autolle hakea parkkipaikkaa, joka maksoi sen ratikkamatkan verran. :)
Kun asuin 70-luvulla Helsingissä Eirassa, niin kapakasta pääsi kätevästi kämpille,
kun laittoi sormen ratikkakiskon uraan ja lähti konttaamaan. Jossain vaiheessa
jommalle kummalle puolen ilmestyy Suuri ja Mahtava lähetystö Tehtaankadulla,
niin siitä sitten puoli kierrosta vastakkaisen korttelin ympäri Pietarinkadulle.

3:n ratikka ajoi aina viimeisenä illalla, niin vaihteetkin oli valmiiksi oikein.
Jos kävi niin huono mäihä, että tuli ratikkahallin ovi vastaan, niin ympäri ja takaisin.
Köli kiskon urassa kohti uusia seikkailuja.

Tiuhaan rakennetussa kaupungissa toullainen jumi aiheuttaa melkoiset ruuhkat. Eipä se tekniikka tänäpäivänäkään ole viatonta. Se hyvä puoli on asua pienen kaupungin kupeessa. Jos jossain jumii niin löytyy helposti kiertotie. Tuolla helsingissä ei meinaa olla hyvää vaihtoehtoista reittiä jos jossain on totaalijumi. Ne kiertotiet on täynnä menijöitä ja jumittaa sekin.

Ajomies
Viestit: 18778
Liittynyt: 20.12.2005, 21:40
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja Ajomies » 18.10.2019, 15:23

insinööri kirjoitti:
18.10.2019, 14:18
Ajomies kirjoitti:
18.10.2019, 10:06
Ratikka on turvallinen väline "maalaispojalle" sen kanssa ei joudu hukkaan, kun vaan istuu kyydissä niin kyllä se jossain vaiheessa on tutussa kohdassa. :) En tiedä tämän hetkistä tilannetta mutta aikanaan se oli sujuvin liikkumismuoto keskustan alueella. Pikku ostoksilla tuli käytyä silloin tällöin, niin ei tarvinnut autolle hakea parkkipaikkaa, joka maksoi sen ratikkamatkan verran. :)
Kun asuin 70-luvulla Helsingissä Eirassa, niin kapakasta pääsi kätevästi kämpille,
kun laittoi sormen ratikkakiskon uraan ja lähti konttaamaan. Jossain vaiheessa
jommalle kummalle puolen ilmestyy Suuri ja Mahtava lähetystö Tehtaankadulla,
niin siitä sitten puoli kierrosta vastakkaisen korttelin ympäri Pietarinkadulle.

3:n ratikka ajoi aina viimeisenä illalla, niin vaihteetkin oli valmiiksi oikein.
Jos kävi niin huono mäihä, että tuli ratikkahallin ovi vastaan, niin ympäri ja takaisin.
Sturenkadun alkupäässä, jossa pidin majaa, ei ratikoita kulkenut, joutui hesarilta suunnistamaan ääntä kohti, eli kulttuuuritalolle päin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi

jiipee
Viestit: 6625
Liittynyt: 01.01.2006, 17:01
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja jiipee » 18.10.2019, 19:41

Kyllä kiskokalusto liikku tarvittaessa kumipyörävehkeilläkin. Turbiinikytkin pitää olla mekaanisen lisäksi, että saa junan liikkeelle.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Lahjoita tietokoneesi ylimääräinen teho sairauksien tutkimiseen: http://attbot.org

PuuhaPate
Viestit: 7908
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 18.10.2019, 20:50

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kuva
On siitä moneksi!!! 8)

361
Viestit: 2719
Liittynyt: 12.11.2006, 11:24
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja 361 » 18.10.2019, 21:13

Mahtaako lantikassa kitka riittää metallipyörissä?

jiipee
Viestit: 6625
Liittynyt: 01.01.2006, 17:01
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja jiipee » 18.10.2019, 21:17

PuuhaPate kirjoitti:
18.10.2019, 20:50
On siitä moneksi!!! 8)
Jep :mrgreen:

Kuva
Lahjoita tietokoneesi ylimääräinen teho sairauksien tutkimiseen: http://attbot.org

PuuhaPate
Viestit: 7908
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 18.10.2019, 21:26

361 kirjoitti:
18.10.2019, 21:13
Mahtaako lantikassa kitka riittää metallipyörissä?
No mikä ettei?
https://youtu.be/lFwsPzKfCh8?t=89

361
Viestit: 2719
Liittynyt: 12.11.2006, 11:24
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja 361 » 18.10.2019, 21:40

PuuhaPate kirjoitti:
18.10.2019, 21:26
361 kirjoitti:
18.10.2019, 21:13
Mahtaako lantikassa kitka riittää metallipyörissä?
No mikä ettei?
https://youtu.be/lFwsPzKfCh8?t=89
Eipä tuossa videossa näy linkittämäsi yhdistelmän liikkeelle lähtöä... Oliskohan työnnetty jollain matkaan?

PuuhaPate
Viestit: 7908
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 18.10.2019, 21:45

361 kirjoitti:
18.10.2019, 21:40
PuuhaPate kirjoitti:
18.10.2019, 21:26
361 kirjoitti:
18.10.2019, 21:13
Mahtaako lantikassa kitka riittää metallipyörissä?
No mikä ettei?
https://youtu.be/lFwsPzKfCh8?t=89
Eipä tuossa videossa näy linkittämäsi yhdistelmän liikkeelle lähtöä... Oliskohan työnnetty jollain matkaan?
Ja jos olisi näkynyt, väittäisit että jossakin vaunussa on moottori jonka avulla liikutaan... :roll:

361
Viestit: 2719
Liittynyt: 12.11.2006, 11:24
Viesti:

Re: Helsingissä kaaos

Viesti Kirjoittaja 361 » 18.10.2019, 21:53

PuuhaPate kirjoitti:
18.10.2019, 21:45
361 kirjoitti:
18.10.2019, 21:40
PuuhaPate kirjoitti:
18.10.2019, 21:26
361 kirjoitti:
18.10.2019, 21:13
Mahtaako lantikassa kitka riittää metallipyörissä?
No mikä ettei?
https://youtu.be/lFwsPzKfCh8?t=89
Eipä tuossa videossa näy linkittämäsi yhdistelmän liikkeelle lähtöä... Oliskohan työnnetty jollain matkaan?
Ja jos olisi näkynyt, väittäisit että jossakin vaunussa on moottori jonka avulla liikutaan... :roll:
Mistäs moinen syytös?

Kahden vaunun yhdistelmä jonka liikkeelle lähtö näytetään, on siinä vetoautossa nähdäksesi lisäpainoja.

Kyllä ne propagandan on osanneet engelsmannitkin :lol:

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 11 vierailijaa