Elokuvia

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Elokuvia

Viesti Kirjoittaja 361 »

Hieno aihe vääntää vitsiä...
Eepee
Viestit: 6351
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Elokuvia

Viesti Kirjoittaja Eepee »

361 kirjoitti: Ke Marras 06, 2019 1:46 pm Hieno aihe vääntää vitsiä...
Eiköpä ole niin, että oikeat rintamamiehet pärjäsivät paljolti huumorin turvin. Paatoksellisen totiset patakypäräpapit ovat erikseen.
The idea is to die young as late as possible
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Elokuvia

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Eepee kirjoitti: Ke Marras 06, 2019 2:58 pm Eiköpä ole niin, että oikeat rintamamiehet pärjäsivät paljolti huumorin turvin.
Se on sitä kuuluisaa "palomies huumoria", sitä ei totiset torvensoittajat ymmärrä. :roll:
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Elokuvia

Viesti Kirjoittaja 361 »

Eepee kirjoitti: Ke Marras 06, 2019 2:58 pm
361 kirjoitti: Ke Marras 06, 2019 1:46 pm Hieno aihe vääntää vitsiä...
Eiköpä ole niin, että oikeat rintamamiehet pärjäsivät paljolti huumorin turvin. Paatoksellisen totiset patakypäräpapit ovat erikseen.
Mites tämä liittyy edelliseen viestiisi edelleen kaduilla pyörivistä tali-ihantala miehistä?

Noh samapa tuo.

Olen saanut kuulla muutaman veteraanin tarinoita niistä tosipaikoista heidän itsensä kertomana.

Itse olen ollut armeijassa. Kovin erilaiset oli kokemukset.
korjailija
Viestit: 5516
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Elokuvia

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Ei varmasti olleet todelliset sotatoimet mitään leikin saatika naurun asioita, mutta luulen että ne jotka itse ampumisesta selvisivät ja sitten vielä selvisivät sota-ajan jälkeen elämässä hyvin olivat niitä jotka pystyivät ottamaan asioita huumorillakin.
Oma isoisäni oli huumorimies ja eli pitkän elämän sodan jälkeen eikä huumori loppunut edes viime metreillä, oli ihan riittävän pahoissa paikoissa melkein kaksi vuotta ja täytti vasta viikko sodan päättymisen jälkeen 20.
Muutama muukin sukulaismies oli ronskin huumorin ystävä ja elivät todella vanhoiksi.
Sitten oli pari sellaista jotka eivät olleet mitään huumorimiehiä edes ennen sotaa ja vaikka itse sodasta selviytyivät niin eivät sitten enää rauhan aikana elämässä pärjänneet vaan itse vaikuttivat poislähtöönsä kymmenisen vuotta sodan päättymisen jälkeen.

Ehkä me jotka emme ole mitään sotatoimia kokeneet voimme nähdä vaikka Tuntemattomassa sotilaassa jotain hienoja kohtauksia tai vaikkapa efektejä, mutta ne jotka sen oikeasti kokivat eivät varmaankaan ole saaneet tuollaisista elokuvista oikein mitään irti.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Eepee
Viestit: 6351
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Elokuvia

Viesti Kirjoittaja Eepee »

361 kirjoitti: Ke Marras 06, 2019 5:30 pm
Eepee kirjoitti: Ke Marras 06, 2019 2:58 pm
361 kirjoitti: Ke Marras 06, 2019 1:46 pm Hieno aihe vääntää vitsiä...
Eiköpä ole niin, että oikeat rintamamiehet pärjäsivät paljolti huumorin turvin. Paatoksellisen totiset patakypäräpapit ovat erikseen.
Mites tämä liittyy edelliseen viestiisi edelleen kaduilla pyörivistä tali-ihantala miehistä?

Noh samapa tuo.

Olen saanut kuulla muutaman veteraanin tarinoita niistä tosipaikoista heidän itsensä kertomana.

Itse olen ollut armeijassa. Kovin erilaiset oli kokemukset.
Se on tuo luetun ymmärtäminen vaikee juttu, mutta sitä voi opiskella.

Kyllä pakkasi opiskeluaikoina huvittamaan, kun suhteellisen nuorekkaan oloiset heput olivat Helsingin yössä kovin veteraania ja sankaria. Tuohon viittaan. Olivat ehkä enempi polttopullojen tyhjennyspuolen kaartia.

Naapurin mies oli kaukopartiomies, eikä koskaan reissuista pukahtanut, vaikka muuten ei jutuissa säästellyt. Ei isäkään rivimiehen sodastaan, jonkun mukavan velmuilun vaan. Kaksi setää kaatui. Ei meillä silti ole murjoteltu sodastakaan, ollutta ja mennyttä. Lisäksi ihan jokaisessa asiassa on myös tilaa huumorille. Jos ei sitä näe, niin paha on olla.
The idea is to die young as late as possible
Punaparta
Viestit: 3674
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
Paikkakunta: Nousiainen
Viesti:

Re: Elokuvia

Viesti Kirjoittaja Punaparta »

361 kirjoitti: Ke Marras 06, 2019 5:30 pm
Eepee kirjoitti: Ke Marras 06, 2019 2:58 pm
361 kirjoitti: Ke Marras 06, 2019 1:46 pm Hieno aihe vääntää vitsiä...
Eiköpä ole niin, että oikeat rintamamiehet pärjäsivät paljolti huumorin turvin. Paatoksellisen totiset patakypäräpapit ovat erikseen.
Mites tämä liittyy edelliseen viestiisi edelleen kaduilla pyörivistä tali-ihantala miehistä?

Noh samapa tuo.

Olen saanut kuulla muutaman veteraanin tarinoita niistä tosipaikoista heidän itsensä kertomana.

Itse olen ollut armeijassa. Kovin erilaiset oli kokemukset.
Isä oli tuolla, kolme vuotta tasan. Appiukko jo talvisodassakin. Jälkensä jätti kumpaankin.

Eipä pahemmin rispektiä heru 3944- teepaitakaljuille.
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Elokuvia

Viesti Kirjoittaja 361 »

Eilen tuli TV1:seltä Talvisota elokuvaa. Esitetään osissa.
On mielestäni kaikkein paras näistä suomalaisista sotaleffoista.
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Elokuvia

Viesti Kirjoittaja 8400 »

361 kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 7:40 am Eilen tuli TV1:seltä Talvisota elokuvaa. Esitetään osissa.
On mielestäni kaikkein paras näistä suomalaisista sotaleffoista.
Se tv-versio onkin pitempi, ja kyllä, se on paras.
Joordis
Viestit: 1509
Liittynyt: Su Maalis 14, 2010 6:13 am
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Elokuvia

Viesti Kirjoittaja Joordis »

8400 kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 10:59 am
361 kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 7:40 am Eilen tuli TV1:seltä Talvisota elokuvaa. Esitetään osissa.
On mielestäni kaikkein paras näistä suomalaisista sotaleffoista.
Se tv-versio onkin pitempi, ja kyllä, se on paras.
Joskus aikoinaan tuo tuli käytyä katsomassa Kauhavan elokuvateatterissa (jossa myös elokuvan maailman ensi-ilta aikoinaan). Karua oli istua lähes viisituntia niillä "kirkon puupenkeillä" ja katsoa elokuvaa. Eli tuosta oli myös täyspitkä teatteriversiokin olemassa (sama mitä Yle esittää sarjana...)
Mutta hyvä kuva on..
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Elokuvia

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Joordis kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 4:24 pm
8400 kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 10:59 am
361 kirjoitti: Pe Marras 08, 2019 7:40 am Eilen tuli TV1:seltä Talvisota elokuvaa. Esitetään osissa.
On mielestäni kaikkein paras näistä suomalaisista sotaleffoista.
Se tv-versio onkin pitempi, ja kyllä, se on paras.
Joskus aikoinaan tuo tuli käytyä katsomassa Kauhavan elokuvateatterissa (jossa myös elokuvan maailman ensi-ilta aikoinaan). Karua oli istua lähes viisituntia niillä "kirkon puupenkeillä" ja katsoa elokuvaa. Eli tuosta oli myös täyspitkä teatteriversiokin olemassa (sama mitä Yle esittää sarjana...)
Mutta hyvä kuva on..
No varmaan :D
Eepee
Viestit: 6351
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Elokuvia

Viesti Kirjoittaja Eepee »

Eilen pääsi katsomaan firman piikkiin Metsäjätti-leffan teatterissa. Tykkäsin kovin, vaikka ei varmaan klassikoksi nousekaan. Sopivasti viihteellinen ja samalla vahvempaakin pohjavirettä. Oli aika helppo eläytyä päähenkilön asemaan ja roolitukset oli kohdillaan.
The idea is to die young as late as possible
tumes
Viestit: 3105
Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
Viesti:

Re: Elokuvia

Viesti Kirjoittaja tumes »

Rääkymäti en pysty katsomaan PIENI PYHIINVAELLUS-elokuvaa jossa Esko Nikkari tekee loistavan roolityön rovastina. Harvinaisen koskettava ja puhutteleva elokuva.
Muutoin tykästynyt mustalla huumorilla varustettuihin nyrjähtäneisiin juttuihin.
Kassamagneetteja välttelen. Tehosteilla tehdyt ison budjetin elokuvat on tehty näyttäviin puitteisiin ja nimekkäillä näyttelijöillä varustettuina laskelmoitu tuottamaan. Hyvää viihdettä ovat mutta kovin yksioikoisia eikä niissä useinkaan tarvi ajatella itse.
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
⚒️
Supilainen
Viestit: 307
Liittynyt: To Joulu 10, 2015 5:32 pm
Viesti:

Re: Elokuvia

Viesti Kirjoittaja Supilainen »

Jokos väki on Rautatien unohtanut? Leo Jokela parhaassa roolissaan vaikkei enää kunto ollut hääppöinen tuossa vaiheessa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 26 vierailijaa